Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 5949
http://www.dagbladet.no/2009/04/21/m...ologi/5582119/

Ser at dagbladet får en liten demostrasjon fra en "autorisert" hacker.

Hva er det han egentlig gjør her?

Cain og Abel?
Bruker "Core Impact", ferdig rammeverk med exploits ment for enterprise pentesting.
tness's Avatar
Trådstarter
Core Impact er en pakke med programmer, eller er det et stand alone prog?
Disse bruker han under windows? Backtrack er ikke inne i bildet her eller?
Hvorfor ikke lese pdf-fila fra Core Impact sin egen nettside?

CORE_IMPACT_Pro_Overview.pdf

tness's Avatar
Trådstarter
27tusen dollar for en lisens av programmet.

Du har jo lest pdf fila.
takk turbolego
Sist endret av tness; 21. april 2009 kl. 14:35.
det står at han er statsautorisert hacker, hva betyr det? hva bruker staten hackere til?
Sist endret av saroth; 21. april 2009 kl. 14:47.
Sitat av saroth Vis innlegg
det står at han er statsautorisert hacker, hva betyr det? hva bruker staten hackere til?
Vis hele sitatet...
Kanskje han jobber med datasikkerhet?

"Døh, Vidar! Vi har satt opp en ny sørver... kunne du være så grei å se om du kommer deg inn i den du? Vi har massevis av statshemmeligheter gjemt på den skjønneru'!"

Know your enemy.
hmm, ja kanskje de driver med pentesting av eget utstyr. er de så avanserte her i norge da,hehe.
hva med forsvaret da, har de hackere?
Sitat av saroth Vis innlegg
hmm, ja kanskje de driver med pentesting av eget utstyr. er de så avanserte her i norge da,hehe.
hva med forsvaret da, har de hackere?
Vis hele sitatet...
Ja, men da heter det ikke "hacker" da heter det "sikkerhetsansvarlig for IT" ellerno'.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kanskje han jobber med datasikkerhet?

"Døh, Vidar! Vi har satt opp en ny sørver... kunne du være så grei å se om du kommer deg inn i den du? Vi har massevis av statshemmeligheter gjemt på den skjønneru'!"

Know your enemy.
Vis hele sitatet...
det er til slike ting staten burde ansette tele2/altinn-mannen til, heller enn å jage ham som om han skulle ha drept flere mennesker


var forresten navnevalget tilfeldig?
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
var forresten navnevalget tilfeldig?
Vis hele sitatet...
Sitat av dagbladet
Det seniorrådgiver Vidar Sandland i NorSIS gjør i videoen er strengt ulovlig, men han har spesialtillatelse til å hacke bestemte pcer for å demonstrere hvordan hackere jobber.
Vis hele sitatet...
Regner med det er derfor
hvem var tele2/altinn mannen. jeg vet litt om hva han gjorde, men ikke hvem det var.
Sitat av tness Vis innlegg
27tusen dollar for en lisens av programmet.

Du har jo lest pdf fila.
takk turbolego
Vis hele sitatet...
hvor sto det 27k $? :O

Sinnsvakt mye penger!
Ganske mange som jobber med å prøve å hacke inn på systemer for å teste om de er sikre nok
har du noen eksempler? vet du om staten gjør det?
Sitat av danielsk Vis innlegg
Regner med det er derfor
Vis hele sitatet...
ah, tenkte mer i retning av vår Vidar (slashdot)

tele2/altinn mannen, tja, jeg vet ikke hvem han er, det eneste jeg kan knytte mot personer i den saken er http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/15/512195.html
Var ikke spesielt vanskelig å få tak i programmet, men sliter litt med lisensen og tror nok ikke dette er den enkleste å komme seg runt.
Men hvis noen har noe peiling og har lyst å hjelpe meg send meg en pm.
Hvorfor i all verden skal du ha det programmet?
Finnes jo flust av tilsvarende med en bedre og mer oppdatert database som i tillegg er gratis...
Jeg ville prøve det, hvis det fins noe mye bedre hadde jeg satt pris på om du kunne si noe navn, skal selvfølgelig ikke bruke programmene ulovlig
Sitat av fomox Vis innlegg
Jeg ville prøve det, hvis det fins noe mye bedre hadde jeg satt pris på om du kunne si noe navn, skal selvfølgelig ikke bruke programmene ulovlig
Vis hele sitatet...
Nei, for du skal bare bruke programmet til å vise vennene dine at du har "hackeskills" og klarer å hacke .
Jeg blir både sint og irritert på scriptkids som liksom skal være så jævlig gode i data, men ikke klarer en dritt. - Derfor finner de noen programmer på nett (som i tilegg har et grafisk grensesnitt!) og skryter på seg at de kan hacke alt og alle.

Burde vært en lov mot slik idioti .
Men, såklart. Det er ikke sikkert dette gjelder i ditt tilfelle .

/følelsesutbrudd
Mlig at jeg er en script kiddie, men syns det er unødvendig å lære seg å kode som jeg bruker masse av tid på når det allerede finnes programmer som gjør dette for meg.
Jeg skal allikevel kun teste det på serveren min for å se om det faktisk fungerer så lett.
Jeg er nok desverre ikke en av de som sier jeg har hackeskills bare fordi jeg klarte å trykke på knappen hack...
Og jeg kan garantere deg at jeg kan mye mer enn gjennomsnits personer når det gjelder data (gjennomsnits personer er de som ikke er på freakforum)
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Security audit heter det. Står endel tilfeller beskrevet i hvertfall den ene av Kevin Mitnicks to mest kjente (?) bøker (art of intrusion og art of deception)
Sitat av Goophy Vis innlegg
Hvorfor i all verden skal du ha det programmet?
Finnes jo flust av tilsvarende med en bedre og mer oppdatert database som i tillegg er gratis...
Vis hele sitatet...
hvilket sikter du til?
core har en veldig bra base, med extremt mange exploits. mye mer enn f.eks. metasploit. har jeg hørt.
Genialt programm.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Hvorfor i all verden skal du ha det programmet?
Finnes jo flust av tilsvarende med en bedre og mer oppdatert database som i tillegg er gratis...
Vis hele sitatet...
Hmm, har aldri komt over noen slike programmer før. hadde vært greit om du kunne lakt inn en link eller noe til disse programmene.


Sitat av fomox
Var ikke spesielt vanskelig å få tak i programmet, men sliter litt med lisensen og tror nok ikke dette er den enkleste å komme seg runt.
Men hvis noen har noe peiling og har lyst å hjelpe meg send meg en pm.
Vis hele sitatet...
Du finner programmet registrert/aktivert på mange torrent sider.
Latterlig at han kisen kaller seg hacker. Mye kode har han skrevet selv mon tro?
Sitat av ubrukelig Vis innlegg
Latterlig at han kisen kaller seg hacker. Mye kode har han skrevet selv mon tro?
Vis hele sitatet...
Han kunne jo dratt fram det største og jævligste hjemmekoda programmet og rævkjørt maskina som ble brukt i testen så grundig at ingenting fungerte, men hva ville være vitsen?

Han skulle vise hvordan man enklest mulig kunne hente ut informasjon fra en datamaskin uten tillatelse, og valgte derfor å bruke et program for å ilusterere hvordan hvem som helst kunne klart det samme om offeret er en ubeskyttet og udatert maskin.

Hadde han vist fram "skillz" hadde folk bare tenkt "jaja, det finnes nok max 10 personer i Norge som kan det, jeg er safe nok".

Men det å bruke et ferdig program med et så enkelt GUI at man bare "dumper" den "skadelige koden" på maskinen man ønsker å "hacke" , som om man flyttet bilder i et digitalt album... Da vil folk bli redde, og begynne å oppdatere og kjøpe antivirus.

Hvorfor spille ut et ess når det holder med en 2'er?
Sist endret av Turbolego; 22. april 2009 kl. 01:14.
Sitat av ubrukelig Vis innlegg
Latterlig at han kisen kaller seg hacker. Mye kode har han skrevet selv mon tro?
Vis hele sitatet...
Fordi om han bruker et ferdig program, kan det jo faktisk hende at han skriver exploitene selv?
tness's Avatar
Trådstarter
Sitat av nikeman Vis innlegg
hvor sto det 27k $? :O

Sinnsvakt mye penger!
Vis hele sitatet...

Prisene finner du her
https://www.gsaadvantage.gov/advgsa/...=00CORE+IMPACT
Sist endret av tness; 22. april 2009 kl. 10:41.
The Metasploit project
Sitat av Astron Vis innlegg
The Metasploit project
Vis hele sitatet...
Metasploit er både gratis, og opensource sist gang jeg sjekka, om det ikke har like store DB's som core er usikkert, men det holder da sannsynligvis til ditt bruk, om du skjønner hvordan du skal bruke det.

skiddies er ikke noe man kan hate uten vidre, det er når de prøver å presentere harde skills som egentlig ikke er til stede, at det blir irritabelt. Greit nok at man kan være irritert på disse, men det er da vel ikke noe harde definisjoner på hva en hacker er akkurat nå, er det? Blir arrogant sagt at alle som bruker software som er ferdigutviklet til å gjøre noe ikke er god i det hele tatt, da jeg betviler at det er dette som er tilfellet i de fleste tilfeller.

Dagbladet hackeren bruker dette for å vise hvor lettvint det er, som nevn tidligere sikkert som en skremme faktor for å få folk til å oppdatere sikkerhet, og "oppdatere opperativsystem", da mange driter i dette fordi det enten 1: "ikke gir noe bedre fps på cs", eller rett og slett 2: er for tidkrevende å begynne å fikle med alle programmene når du ikke trenger bruke de. Siste er vel senior holdningen, men ser en del til den i alle aldergrupper, da folk mener: " Jeg skal jo bare bruke pcen til word, hva kan da skje?" .


Sikkert ganske greit at de hadde et slikt innsalg med tanke på at dette kansje vekker noe av disse gruppene opp til å oppdatere greier.
Turbolego: Teit at han kaller seg hacker, uansett. Blir så pompøst.
Har en veldig utdatert windows server 2003 server stående på loftet, metasploit vil vel klare den?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av fomox Vis innlegg
Har en veldig utdatert windows server 2003 server stående på loftet, metasploit vil vel klare den?
Vis hele sitatet...
Prøv da vel.

Annet argument for ikke å oppdatere Windows er vel at en bruker piratkopiert versjon? I tillegg til at patchene er store og "jeg merker jo ingen forskjell!"
ms08_067 tar 2000, xp og 2003 som ikke har vært oppdatert siden 24oktober 2008 den finnes for metasploit
Sist endret av saroth; 23. april 2009 kl. 21:28.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Jonta Vis innlegg
Prøv da vel.

Annet argument for ikke å oppdatere Windows er vel at en bruker piratkopiert versjon? I tillegg til at patchene er store og "jeg merker jo ingen forskjell!"
Vis hele sitatet...
Alle med piratkopierte utgaver av Windows får uansett automatiske oppdateringer. Det gjelder bare å kjøre en enkel batchfil, og vips kan du leke deg på Windows Update uten fare. Enten det, eller så kan du bruke Autopatcher, som gir deg bedre kontroll over oppdateringen og ikke behøver ekte windowskopi.

Om Ola Nordmann klarer dette er dog et annet spørsmål.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei,

Har lett etter den nyeste versjonen av dette programmet. Fikk tak i versjon 3, men den er jo fra 2003. Noen som har link, eller filnanvnet til en ny versjon?
bruk metasploit!
Det var vel ikke spørsmålet, var det?
Sist endret av iBruker; 5. mai 2009 kl. 08:33.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av iBruker Vis innlegg
Det var vel ikke spørsmålet, var det?
Vis hele sitatet...
Her får du nyeste versjon.

Du må riktignok betale en god slump penger for den, men.