Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 6126
Ja no har jeg fått den opp, endelig!
Alt ser ut til å være stabilt, har også funnet svært lite buggs på serveren.
Serveren har 2 "realms". Den ene er blizzlike med stor XP og REP rate.
Fun realmen er ikke komt opp enda, men håper at den skal komme opp i løpet av kvelden. Vi har noen småproblemer med databasen/konfigurasjon.

Jeg har ikke fått prøvd serveren ut skikkelig, men det ser ut til å være svært lite buggs på blizzlike. Hvis dere finner noen buggs, raporter det til GM så skal vi prøve å fikse det! Kanskje dere får en goodie? Ellers har jeg ludolfn, her på forumet i teamet, han har finfin peiling på Arcemu (som vi kjører).

Ellers ligger serveren på ganske lav ms. Ludolfn tror jeg hadde rundt 13 sist jeg spurte han og jeg har 2! (jeg er da på samme nettverk som hosten da)

For å registrer konto, benytt denne liken: http://ragnarok.kicks-ass.net/
Endre Realms.wtf til:
set realmlist ragnarok.kicks-ass.net .

PS: funserver er enda ikke oppe, så dere som vil joine den, må vente litt.

Litt annen info, det kan være vi trenger andre folk som har good peil på databaser og slikt, samt WoW emulatorer (Arcemu spesielt). Men dette tar vi ikke tråden. Send heller en PM.

SNAKKES ONLINE!
Flott initiativ spelley! Flott at du endelig har fått den opp.
Er på jobb akkurat nå, men skal se om jeg rekker å komme litt online på serveren din senere i kveld.

En del ting dere kan tenke på:

- "Åpning/stenge -tider" (eller er den oppe 24/7?)
- Konkuranser (Duel - 1v1, teams)
- Fun raids?

Jeg tar det som en selvfølge at nFF'ers som har tenkt seg inn på serveren bruker nFF nick?
Hvordan er Blizzlike serveren akkurat nå? Instant 80? Gear? Ser ikke for meg at jeg kommer til å spille der i 1 mnd for å nå lvl 80!

Mvh
Clr - Retired Hunter
er på jobb sjæl, kommer på rundt kl 22.00. Hvis servern er oppe da
Part time ninja
locked65's Avatar
Stikker sikkert innom en gang selv :P
Sender deg en PM også..
Er det kun PVP serveren som er oppe ?
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Clr Vis innlegg
Flott initiativ spelley! Flott at du endelig har fått den opp.
Er på jobb akkurat nå, men skal se om jeg rekker å komme litt online på serveren din senere i kveld.

En del ting dere kan tenke på:

- "Åpning/stenge -tider" (eller er den oppe 24/7?)
- Konkuranser (Duel - 1v1, teams)
- Fun raids?

Jeg tar det som en selvfølge at nFF'ers som har tenkt seg inn på serveren bruker nFF nick?
Hvordan er Blizzlike serveren akkurat nå? Instant 80? Gear? Ser ikke for meg at jeg kommer til å spille der i 1 mnd for å nå lvl 80!

Mvh
Clr - Retired Hunter
Vis hele sitatet...
Serveren er oppe 24/7! Blizzlike serveren må du levle selv på, jeg tenker på å gjøre slik at folk er instant 60. Uansett som sagt, blir funserveren instant 80, og mall hvor du kan kjøpe gear.
Det hadde vært flott om Nffers kunne brukt nick som de bruker her på forumet. Det hadde også kult om vi kunne arrangert arena tournament.

Det er bare PVP server som er oppe nå, men som sagt kommer funserver opp snart. Vet ikke om dette skal være PVE eller PVP enda, tips mottas med taKK.
Er det mulig at du kan endre nicket mitt til å være det samme som det er her da?
Ser bra ut, men noe er veldig rart med questene:
http://img12.imageshack.us/img12/4947/wowjyk.jpg
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Er det mulig at du kan endre nicket mitt til å være det samme som det er her da?
Ser bra ut, men noe er veldig rart med questene:
http://img12.imageshack.us/img12/4947/wowjyk.jpg
Vis hele sitatet...
De er sikkert ikke riktig scriptet, eller så dropper ikke quest item eller lignende.
Sitat av Clr Vis innlegg
Flott initiativ spelley! Flott at du endelig har fått den opp.
Er på jobb akkurat nå, men skal se om jeg rekker å komme litt online på serveren din senere i kveld.

En del ting dere kan tenke på:

- "Åpning/stenge -tider" (eller er den oppe 24/7?)
- Konkuranser (Duel - 1v1, teams)
- Fun raids?

Jeg tar det som en selvfølge at nFF'ers som har tenkt seg inn på serveren bruker nFF nick?
Hvordan er Blizzlike serveren akkurat nå? Instant 80? Gear? Ser ikke for meg at jeg kommer til å spille der i 1 mnd for å nå lvl 80!

Mvh
Clr - Retired Hunter
Vis hele sitatet...
XP Raten er såppass høy at du kan fint levle til 80 på en dag, vi tenker på og sette den opp enda litt Så levling tar IKKE en mnd.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
No kan jeg meddele at funserver er oppe, er noen småfiks igjen jeg må gjøre, før det fungerer optimalt dog, men den er oppe, og fungerer overraskende bra!
Hvis dere har tips til fixes på realmen er det bare å sende en gm ticket, eller PMe meg.

Ellers kan jeg iallefall si at gjennomsnittlig ms for de som har spilt i dag er rundt 23.

Konto registrering: http://ragnarok.kicks-ass.net/
Ny nettside holder vi på å lage også.

KJEKK SPILLING!
Får vell titte innom en tur da
tøft har venta på denne . Må bare laste ned wow igjen siden jeg nettop har formatert pc'n og tok ikke backup >.<
såehh...., men gleder meg daehh....
Fin idé dette..

Da har jeg altså testet serveren(e), og laget meg en mening.. Kan nevne at jeg har spillt et utall private servere, og har dermed litt "erfaring", om man kan kalle det det.

Jeg skal være blodig ærlig, samtidig mens jeg prøver å tvinge meg selv til å tenke på at den er ny.

Først blizzlike. Laget meg en warrior, og levlet opp til 23. Etter det gav jeg rett og slett opp.. Sett opp rates, for guds skyld. Diverse abilities fungerer ikke / er bugget bl.a. Battle Shout, Demoralizing, og Rend.. Var i allefall bare de jeg merket noe til. Battle shout fungerer enkelt og greit ikke, Demoralizing har en tendens til å bugge og Rend later til å ha en 50/50 kjangs til å faktisk fungere. Auto Attack har en meget ekkel tendens til å leve sitt eget liv.

Quests, da særlig de hvor du må finne spesielle ting, er et helvete uten like. Scripts later til å være helt ute av kontroll, dog dette er ikke uvanlig på nye private servere. Det er også helt ufattelig irriterende at rep / xp er satt opp, men skills går i retail-tempo.


Så over til Funrealmen: Tja, hvor skal jeg begynne .. Ingenting er spawnet, rett og slett. Portalen man finner i Orgrimmar, som tydeligvis skal sende deg til et eller annet diskotek eller noe i den duren, funker heller ikke. Jeg er heller ingen stor fan av spelldmg gear som en warrior.



Men nå vet jeg heller ikke om noen av serverene faktisk er klare til å ta imot spillere, noe jeg straks kan si at Funrealm så abolutt ikke er. Men jeg skal jo ikke bare slakte.. Blizzlike ser ut til å ha et stort potensial, bare dere får fikset diverse bugs.. Og satt opp rate litt.
Veldig grei plan, men jeg føler det er veldig dumt at vi må levle selv. Dette burde være en rein instant level 80 server blizzlike, jeg vil aldri bruke flere timer på å bare levle til 80 selvom det er med andre kjente fra nFF.
Om du tar instant 80 + vi får greit starting gear kan vi gå direkte PVP noe som jeg iallefall vil.

Så kan vi holde en liste over hvem som har høyest rating osv, du kunne vel ikke tatt inn rankene fra PRE-TBC som Private, Grunt, Knight, Marshal osv?

Funrealm, ikke rævkjedeliglevlerealm

som sagt, uaktuelt og levle flere timer på en server som ikke er ekte og kan når som helst kortslutte .
Sist endret av Apu; 25. mars 2009 kl. 10:40.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Fin idé dette..

Da har jeg altså testet serveren(e), og laget meg en mening.. Kan nevne at jeg har spillt et utall private servere, og har dermed litt "erfaring", om man kan kalle det det.

Jeg skal være blodig ærlig, samtidig mens jeg prøver å tvinge meg selv til å tenke på at den er ny.

Først blizzlike. Laget meg en warrior, og levlet opp til 23. Etter det gav jeg rett og slett opp.. Sett opp rates, for guds skyld. Diverse abilities fungerer ikke / er bugget bl.a. Battle Shout, Demoralizing, og Rend.. Var i allefall bare de jeg merket noe til. Battle shout fungerer enkelt og greit ikke, Demoralizing har en tendens til å bugge og Rend later til å ha en 50/50 kjangs til å faktisk fungere. Auto Attack har en meget ekkel tendens til å leve sitt eget liv.

Quests, da særlig de hvor du må finne spesielle ting, er et helvete uten like. Scripts later til å være helt ute av kontroll, dog dette er ikke uvanlig på nye private servere. Det er også helt ufattelig irriterende at rep / xp er satt opp, men skills går i retail-tempo.


Så over til Funrealmen: Tja, hvor skal jeg begynne .. Ingenting er spawnet, rett og slett. Portalen man finner i Orgrimmar, som tydeligvis skal sende deg til et eller annet diskotek eller noe i den duren, funker heller ikke. Jeg er heller ingen stor fan av spelldmg gear som en warrior.



Men nå vet jeg heller ikke om noen av serverene faktisk er klare til å ta imot spillere, noe jeg straks kan si at Funrealm så abolutt ikke er. Men jeg skal jo ikke bare slakte.. Blizzlike ser ut til å ha et stort potensial, bare dere får fikset diverse bugs.. Og satt opp rate litt.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa i psoten hvor jeg hadde fått opp funrealm, har jeg problemer og noen småting må fikses, spawning av npc skal være ett smalt problem, skal få dett fikset i dag. Når det gjelder blizzlike, må du regne med buggs i begynelsen. Serveren er så ny det går an å få den, derfor trenger jeg/vi innspill til buggs, uten folk som reporter buggs, er det umulig for oss å få alle fikset. Ellers om det er noen som har bra peiling på private server, arcemu generelt, samt databaser og scripting (Slik at du kan hjelpe å fikse buggs) og vil være med å hjelpe til, er det abre å sende PM.
Enig med Apu her. Hvis du kan gjøre oss instant 80 med f.eks det blå "Savage Gladiator" (level 80) gearet hadde det vært en grei start. Jeg vil regne med at det blir mest PvP på serveren uansett.
Et annet tips ang. starting gear er for klasser som har forskjellig gear. Det hadde vært utrolig greit om de fikk alle de 2-3 forskjellige gear-typene (stat-wise) slik at de kan respecce det dem vil.

Økonomien på servern har heller lite å bety. Jeg vil anbefale at vi får starte med enten 100.000 gull eller sette opp drop rates x4.5-7 slik at vi får gode penger av 5-10min "farming". Penger blir nok mest brukt til å kjøpe gear fra vendors, respeccing og/evt. veddemål?

Som jeg nevnte tidligere så blir det nok mest PvP mellom oss. Da dere kan lage konkuranser med gode premier, vil det bli utrolig kjedelig hvis dere lager custom-gear som eier alt annet. Det er vel bedre å gi oss "det beste" gearet som faktisk er laget (av Blizzard).

Og til slutt. Ikke bli griske å ta imot betaling (IRL penger) for customgear. Har prøvd meg litt på div. privat servere før der dem har dette. Personlig betaler jeg ingen ting for custom gear på en privat server, og det er bare helt tåpelig nå du møter spillere med "fullt custom gear". Vil nok tror at ingen på nFF er villige til å betale for dette heller, kjenner jeg dem rett!

Dette er bare noen tanker jeg har ang. serveren. Skal se om jeg kommer meg inn i løpet av denne kvelden da jeg har slettet WoW. Keep up the good work spelley og Ludolfn!
Smekk opp scripting på å få opp gear vendors for penger eller slik. Noe jeg har opplevd som admin på Valhalla når vi har ITEM EVENTS som varer i 2-3 uker er at det øker interessen. Item event er når vi gjør slik at noen bestemte mobs dropper legendary items med droprate 3-4%.
Dessverre er Valhalla nedlagt nå så ser etter en ny pvp server .
Burde starte med Hateful imo, arena points er vanskelig og få når det er lite aktivitet. Eventuelt script at hver kamp gir 200-300 points?
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Dette høres morsomt ut! Når WoW er klart kommer jeg på besøk.

Forresten, hvilken patch kjører denne på?
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Vi kjører på 3.0.9, ny nettside er oppe, men er masse som må fikses på. uansett det er fullt mulig å mekke konto der.
clr og apu, dere begge har masse geniale ideer, skal se hva jeg får fikset i løpet av dagen! har arbeidet 2-3 timer no med å konfigurere ny nettside, samt fikset mindre buggs på blizzzlike serveren. Ser kanskje ut til at vi får en instant 80 server, med blue/green starting gear, så får dere raide/pvp`e for bedre gear. Uansett dette er massssseeee jobb, for å fikse. Så om det er folk som har PEILING på dette ta kontakt med meg. om en skal sette opp venedor hvor folk kan kjøpe gearet er det mye jobb, om vi skal scripte slik at folk får det instant er det mye jobb. Jeg syntes at folk skal kunne kjøpe blue gear selv. fungerer mye bedre for hybrid classes.

Uansett no har jeg arbeidet såmye med serveren at jeg har glemt skole helt, får arbeide litt med skolearbeid, så tar jeg kontakt litt senere.

Ideene til deg clr og apu, er geniale, dette skal ses nermere på, jeg er absolutt med på instant 80. Når det gjelder items, det er masssse jobb for at dette skal bli brukbart. Enten må jeg scripte og fikse i databasen, slik at alle starter med gearet, eller... lage venedor hvor folk kan kjøpe gear, jeg stemmer personlig på siste, både pga det er mindre jobb, og folk kan skaffe det gearet de vil selv.
No har jeg uansett konfigurert ny nettside, denne er langt fra ferdig, men de mest vitale tingene funket, har fikset litt småbuggs på serveren, dette har tatt3 timer, jeg har arbeidet med funserveren flere timer i går, med andre ord, jeg har glemt skolearbeid. Må nesten ta ett par timer pause no, slik at jeg får øvd på prøven i biokjemi :P

Pm fra folk vil bli besvart senere i dag! Om det er folk her som har erfaring med scripting, database, php og private server generelt ( spawning av npc og adde items) - og vil være med på private server teamet, send en pm, så vil dere bli vurdert. Si hva du kan bidra med. trenger flere erfarne folk, for at serveren skal bli så bra som overhode mulig.
Alle PM fra i går + i dag, vil bli besvart i løpet av dagen! Dette ble langt mer jobb en jeg trodde, om bare meg å ludolfn skal fikse dette, kommer det til å ta lang tid.

Snakkes!

----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
Jeg skrev post i sted å trodde det ble slettet, det ble det visst ikke... med andre ord dere kan se jeg har repitert meg mange ganger, ignorer første innlegg!

...Jeg mener, første avsnitt...
Sist endret av Spelly; 25. mars 2009 kl. 12:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Laget meg en bruker på funserveren jeg også.
Første jeg merker er jo da at man ikke har noen talentpoints og man er i level 80. Det burde fikses !

Hva er det du har fikset på nettsiden?
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Jeg har satt opp en ny nettside, på funserveren er det vel du er. Du må stikke til talent trainer å "repecce". uansett funserveren er som sagt litt føkket, ingen venedors og slikt. jeg har lastet opp ny nettside, hvor du kan sende ingame ticket fra nettside, se hvor mange som er online, se hvilke realms som er online, se hvor folk er, teleporte, forum, pvp rankings og MYE mer. Funserveren skal fikses, det skal også blizzlike. Håper å få funserveren til å fungere ok (med venedors) i løpet av dagen, blizzlike er litt vanskeligere, da jeg trenger venedors, og må adde masse items til dem. Som sagt om det er noen som har kunnskap med akuratt dete, på arcemu, og vil hjelpe til, send pm.
Sist endret av Spelly; 25. mars 2009 kl. 13:34.
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Prøver å spille, men har ingen realmlist.wtf ... strange..
Er det kanskje fordi jeg skaffet meg WOTLK på en litt alternativ måte? Og bare WOTLK, men den tok jo faktisk ca. 8gb da :S
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Den ligger i data - engb
Sist endret av Spelly; 25. mars 2009 kl. 13:34.
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Takker - Nå funker det
Jeg tror det er best og fikse funserveren for de som vil spille funserver og ha blizzlike serveren ca. som den er bare med litt bedre drop. For det er faktisk folk som vil levle/raide. Blizzlike serveren fungerer såpass bra at jeg vil ikke ta sjansen på og begynne og rote med den.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Meg å Ludolf har diskutert litt, å ha komt opp med at vi skal ha en server, på denne serveren skal folk bli instant 80! og det skal være mulig å kjøpe middels bra gear, for å få bedre må dere enten drive med PVE (farming, instance) eller PVP.
Dere må også ha cash for å kjøpe items, så dette involverer grinding

regner med at dette blir fikset i løpet av kvelden! YEY
Flott! Gleder meg til å komme hjem i kveld og teste ut .
Sendte deg en PM, Spelley..
Bra insj spelley! Tester det ut med en gang jeg kommer hjem fra jobb!

Men, hvor stabil er den egentlig? Jeg har blitt dc'ed 3 ganger på 15 minutter. Og da henger den i et par minutter før man kan joine igjen
Sist endret av aidoN; 25. mars 2009 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
merkelig.. ingen av dem andre som har spiller har hatt ett slikt problem....
hvor mange har du online ?
er det pvp oppe å går? allerede?
er det noe turnaments? sån at vi kan ha det litt fun?

har ikke joina enda, men kommer nok til å gjøre det når jeg får henta pcen min ; )
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Pvp er ikke oppe å går allerede, vi tenker på å kjøre tournaments, men vi trenger flere spillere. I skrivende stund er det registrert 62 spillere i databasen. når folk begynner å bli mer aktiv, skal vi nokk se at pvp blir langt bedre.
Forøvrig er det instant 80 no og gear venedor i dalaran, dette finner du ved "brønnen" som ligger ved : the violet citadel.
hadde vært kjekt å kjøre pvp i helgen iallefall!
Sist endret av Spelly; 25. mars 2009 kl. 19:53.
Hei spelley. Etter å ha spilt noen timer i går har jeg noen tanker.

Den characteren min som kræsjet hele tiden var en troll female priest. De andre jeg lagde kræsjet ikke. Kræsjet kom ca. hver 5 gang jeg brukte Holy Fire, og da hang spillet seg i rundt 10 minutter. Dette skjedde ikke på noen andre, med eller uten add-ons.

Når du porta meg til Dalaran, så må man dø for å komme seg ut. Man har ikke råd til full flying training, det selges ikke flying mounts og portalene fungerer ikke. I tillegg dreper vaktene deg når du prøver å komme deg til dem.

Rings, trinkets og necklace vendor bør komme opp!

Båten fra SW til Northrend går ikke. Det burde være portals i alle byer som peker mot Dalaran.

Ellers veldig bra, det var artig å spille på servern. Men man burde kanskje ha et valg om instant 80 eller ikke.
hey. har regga meg.

Ragnarok = PvP servern?

hmm.. instant lvl 80, men 0 talent points:P?
Sist endret av Geiten; 26. mars 2009 kl. 10:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Som sagt tidelgere, må du unlearne talents, for å få dem. Forøvrig er det venedors i orgrimmar, sw og dalaran hvor du kan køpe standard gear. Dette står på message of the day!
Flere venedors kommer etter hvert, har bare tatt de viktigste!
Sist endret av Spelly; 26. mars 2009 kl. 11:01.
Vet ikke om noen har sagt det, men de har flytta realmlist filmen fra standard plassen.

Så nå skal den ligge her C: \World of Warcraft\Data\enGB
Ettersom hvor du lå den. Altså innpå data, så enGB. Så tar du open i notepad og bare endrer. Lurt å kopiere den du allerede har slik at du kan variere fra private og normal server.
Sist endret av Apu; 26. mars 2009 kl. 13:51.
Sitat av aidoN Vis innlegg
Hei spelley. Etter å ha spilt noen timer i går har jeg noen tanker.

Den characteren min som kræsjet hele tiden var en troll female priest. De andre jeg lagde kræsjet ikke. Kræsjet kom ca. hver 5 gang jeg brukte Holy Fire, og da hang spillet seg i rundt 10 minutter. Dette skjedde ikke på noen andre, med eller uten add-ons.

Når du porta meg til Dalaran, så må man dø for å komme seg ut. Man har ikke råd til full flying training, det selges ikke flying mounts og portalene fungerer ikke. I tillegg dreper vaktene deg når du prøver å komme deg til dem.

Rings, trinkets og necklace vendor bør komme opp!

Båten fra SW til Northrend går ikke. Det burde være portals i alle byer som peker mot Dalaran.

Ellers veldig bra, det var artig å spille på servern. Men man burde kanskje ha et valg om instant 80 eller ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg testet litt og jeg hadde ingen problemer med Troll female priest Håper det ikke er et problem som vedvarer.
Her skal dere få et "pro-tip":

Kode

set realmlist eu.logon.worldofwarcraft.com
set patchlist eu.version.worldofwarcraft.com
set realmlis ragnarok.kicks-ass.net
set portal eu
Som dere kan se mangler "set realmlis ragnarok.kicks-ass.net" en T på slutten. Det du gjør når du skal spille på spelley og Ludolfn sin privat server er å legge til en T og ta vekk en T fra den orginale "set realmlist eu.logon.worldofwarcraft.com". Når vi vil tilbake til Blizzard sine servere bytter du bare om igjen.
seppen fra uc til ogrimmar er bugga og Wlock trainern i uc er bugga fikk ikke brukt mer enn 2 talent points og så ville den ikke bruke fler points
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
seppen fra uc til ogrimmar er bugga og Wlock trainern i uc er bugga fikk ikke brukt mer enn 2 talent points og så ville den ikke bruke fler points
Vis hele sitatet...
Flott at du nevner dette, skal få dette også fikset. Det ble langt mer jobb med denne serveren enn det jeg hadde regnet med. Todo list: fikse en del buggs, har selv funnet litt buggs på en del classes, det er ikke de viktigste spells/attacks som ikke fungerer, men allikevel. Alt skal fungere! Må bla fikse 80 instancene, ser ut til at det er en eller annen merkelig bugg, men dette skal bli fikset. Jeg har ikke testet PVP enda på serveren, men håper for huds skyld at BG fungerer.
Uansett som sagt tideligere i posten trenger jeg flere folk til å hjelpe!

har du 2+ av kriteriene nedenfor, og vil joine teamet, så er de tbare å sende pm.
Trenger flere folk, for at vi skal få fikset serveren tilstrekkelig slik at vi kan kjøre bg/pve.
Kriteriene:
- kunne PHP
- kunne ARCEMU bra - snakker generelt da, overall peiling på hvordan vi kan løse problemer (f.eks buggs)
- må kunne fikse buggs på arcemu serveren
- må kunne spawne portals, lage mobs og adde items til dem.

Har fått melding fra nff som muligens ønsker å joine, han har satt opp en arcemu server selv slik at han kan sette seg litt inn i det.

Ellers regner jeg med at vi kan kjøre tournament snart!
forhåpentligvis i morgen/lørdag/søndag.
Dette forutsetter at BG fungerer optimalt dog. hvis ikke, må jeg og ludolf arbeide som noen esler for å få det fikset. eventuelt også dere som ønsker å joine teamet.


Til slutt kan det nevnes at jeg har spawnet en ekstra npc som selger rings, necklace og trinkets. Itemsene som blir solgt, er vel rundt de beste i spillet i den kvaliteten. Har ikke addet heal eller tanke gear enda.
Sist endret av Spelly; 26. mars 2009 kl. 23:56.
Bug Report:

Når jeg døde på serveren din (av fall damage) skjedde ingenting når jeg trykte på "Release Spirit".
Så jeg relogga. Da var jeg kommet til Spirit Healeren som ghost, men kunne ikke røre meg. Prøvde å release hos Spirit Healeren, uten hell. Så jeg relogga igjen. Da var jeg kommet til livet (uten ress sickness) men kunne fremdeles ikke flytte på meg. Logga ut.

God natt
Sitat av Clr Vis innlegg
Bug Report:

Når jeg døde på serveren din (av fall damage) skjedde ingenting når jeg trykte på "Release Spirit".
Så jeg relogga. Da var jeg kommet til Spirit Healeren som ghost, men kunne ikke røre meg. Prøvde å release hos Spirit Healeren, uten hell. Så jeg relogga igjen. Da var jeg kommet til livet (uten ress sickness) men kunne fremdeles ikke flytte på meg. Logga ut.

God natt
Vis hele sitatet...
Har merket en del trøbbel med det der, vis du detter på plasser man burde klare og holde seg i live
Du burde sitte opp portals til starting byene hvor vi starter, kanskje en til dalaran.
Altså at vi ikke trenger gå i timevis for å komme fram .
Ang webisden;
HOME knappen i serverstatusvinduet peker til http://www.apex-wow.com/
Tittelen på serverstatusvinduet er YOU_SERVER_NAME
Dessuten er logoen ikke skikkelig installert ser det ut som, World of Servername, Something here
Antar nesten du er klar over det, men postet det i tilfelle du ikke er..

Er det Alliance eller Horde folkens spiller (bare så jeg ikke blir tuslende rundt som eneste horde spiller :P )
Laget meg account nå netopp, og kolper sikker til serveren en gang i kveld, da jeg kommer hjem fra jobb..
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
ER helt klar over det med nettsiden, skal arbeide med det etter skolen i dag, da jeg har skikkelig anledning til det.
De viktigste funksjonene er iallefall oppe, registrering av konto og honor siden.
Det er utrolig mye bug med f.eks. start stedet til DK på Ragnarok. Noen av questene vil rett og slett ikke fungere. Man får ikke items du trenger for å gjøre quests, og hi-rate på skills, money-drop er et must.

For å være helt ærlig ville jeg jobbe mest med serveren, så hjemmesiden.
Prioriter ingame først ja, så hjemmesiden.
Trenger da virkelig bare registrering og PVP scorelist om du spør meg.

Noe jeg vil at vi skal sitte igang er PVP Events, vi resetter alt honor så tar vi for eksempel 3 dager pvp event så den som har mest honor vinner for eksempel en legendary item spesifisert etter den klassen.

Var forresten på igår, men lite folk online så orket ikke holde meg lenge.
Det som er en must er forresten at ALLE vendors er i ALLE hovedbyer. Det at de er spredt rundt er meningsløst og har ingen formål, eller iallefall portals hvor vi starter slik at vi kan bevege oss fort rundt.
Er den eneste som spiller nå:P

Teleporters er også et must.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
flott, mye skal fikses i dag. Har fått med meg en som har mye erfaring i mysql, lua og det som kreves.
teleporters skal opp, og serveren skal bli bra. No har det seg slik at laptopen hvor jeg hadde skrevet ned alle buggs, folk har raportert har fått blåskjerm og jeg må sikkert mest sansynelig formatere den.
derfor hadde det vært flott om folk kunne raportert buggs på serveren, enten via pm eller her på forumet. viktig at folk lister opp buggs, slik at vi kan få serveren bet mulig.
tips til forbedringer og ønsker er det også bare å liste opp! dette skal bli bra!
funker det å raide her? Er det bosser i instancene osv.?
Er det en mulighet for å få spilt uten å bruke en eneste krone ? har ikke helt sottet meg inn i Blizzard systemet, men virker fun.