Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1523
Hei.
Detter er altsa mitt første innlegg på NFF. *kjepe stolt*
Jeg er ikke helt kjent her enda,but here goes:

Jeg jobber som lystekekkniker og er på utkikk etter:

kunskap
kjøp og salg av lysteknisk utstyr.
Erfaringer (både for meg og dere)

i tilleg har jeg et spørsmål om noen har erfaring med Behringer lc2412 lysmiksen eller om noen har noen som helst anbefaling innen for dimmere (512 dmx)
Jeg er ikke lystekniker selv, men har jobbet som lydtekniker endel år. Regner med at Dodecha dukker over tråden etter hvert.
Men...
Kunnskap:
Du kan jo ta utdannelse. Niss har dette her i Norge. Ellers så kan du gjøre det på samme måte som de fleste lysteknikere gjør. Ut og jobb. Få kontakt med et firma som driver med dette. Heng deg på. Jobb gratis om det så skal være og bevis for dem at du er en person det er verdt å satse på. Et annet alternativ er kulturhus, men samme oppskrift for å få innpass. Er du først inne i miljøet har man kommet langt.

Ellers er elektronikk essensielt om man vil drive med lys.

Kjøp og salg:
Er du interresert i å kjøpe utstyr kan det være lurt å ringe rundt til forskjellige firmaer og spørre om de har ting som de ønsker å selge. Dette blir nok mest aktuelt om du ønsker å starte helt for deg selv. Hvis det er det du ønsker så husk at det i Norge ikke finnes så alt for mange selvstendige "lysfirmaer", da det som oftest er slått sammen i et firma som driver med både lyd og lys.

Når det gjelder Behringermixen så har jeg ikke erfaringer. Den er sikkert ok, men man får ofte (!) det man betaler for.