Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 973
Hei=)
Har nettopp anskaffet meg en ps'3, men det ser ut til at jeg har ett stort problem her.
Jeg vet at det ikke ligger i selve ps'3en men, mer tenkelig så ligger problemet i brannmuren/routern.

Problemet er at jeg ikke kan spille noen spill i online modus!
Det funker fint å gå på youtube, nettby osv osv - men når jeg går inn på online/multiplayer modus - så får jeg opp en feilmelding. Feilmeldingen varierer fra spill til spill, noen ganger kan det bare stå - cannot connect, andre ganger cannot conduct to udpn (1238712389471289374123897) osv osv..

Når jeg sjekker internett forbindelsen til ps3'en, så får jeg opp at NAT typen mislykkes! og, det må jo være her problemet ligger, tror jeg...

En annen ting er at det kanskje kan være brannmuren til selve høgskolen jeg leier leilighet hos. Jeg kan ikke spille spill (på datamaskinen i dette tilfellet) som kontakter andre verter direkte gjennom IP.. slik som wolfenstein enemy territory, Combat Arms, Americas army... Virker som om de har en regel satt opp på selve nettet de leier ut at jeg ikke kan kontakte andre pc'verter.

For når jeg tar pc'en hjem, så funker alle disse spillene=)


Noen råd?
Tror dere at det er selve høgskolas brannmur som stenger ps'3en ute, eller Routeren?


*Ja, jeg har trådløs forbindelse mellom ps'3 og router - og den står som 100% connection, det er ikke noe i veien med signalet.

KP til den som løser problemet mitt eller kommer med gode råd=)
hehe...

Jeg hadde samme problem som deg, det som hjalp meg var å få en ny router.

og Funker det ikke med kabel for deg heller?
så, det ligger i ruteren altså?
Hørte om å åpne noe porter for ps'3 en og noe DMZ greier.. Men, stod på vanskelig engelsk masse av det:P og er ikke så proff i dataspråket heller, så har ikke prøvd å åpne porter osv enda.. Tenkte jeg skulle høre om jeg fikk en norsk walkthrough eller noe:P

Hvilken ruter kjøpte du?

Har ikke prøvd med kabel enda.. Har ikke kabel faktisk:P
kabel er det du får raskest nett på ps3'n også

hvilke merke på rutern har ikke så mye å si ville jeg tro, men bare ring å bestill en ny ruter...

og me kabel så er det bare å plugge den rett i ps3'n og wipz så har du nett uten stress
Sist endret av produsenten; 8. mars 2009 kl. 19:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har en Dlink=)
Men, vet ikke helt om jeg gidder å investere i en ny router. Feilen ligger kanskje i routeren, men det må jo gå ann å åpne opp for ps3'en.
Og som jeg skreiv, jeg kommer jo på nett med ps3'en (nettsider osv, playstation network osv) men får ikke til å spille noen spill på nett...

Ingen råd om hvordan jeg kan fikse dette folken? :S
Nå vet jeg ikke hva DLink du har men de er vel ganske like på innstillingene alle.

Her er hvertfall en guide til hvordan du setter ting i DMZ mode på norsk til D-Link DI-524: www.nextnet.no/global/45/DMZ_D-Link_DI-5241.pdf

Jeg hadde problemer med PS3en før. Da var det spill over internett som var problemet. Prøvde og forwarde det som var av porter jeg fant på nettet men det var det ikke så mye hjelp i. Etter jeg satt den i DMZ ordnet det meste seg.
Sist endret av HelgeBrei; 8. mars 2009 kl. 20:29.
Sitat av HelgeBrei Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hva DLink du har men de er vel ganske like på innstillingene alle.

Her er hvertfall en guide til hvordan du setter ting i DMZ mode på norsk til D-Link DI-524: www.nextnet.no/global/45/DMZ_D-Link_DI-5241.pdf

Jeg hadde problemer med PS3en før. Da var det spill over internett som var problemet. Prøvde og forwarde det som var av porter jeg fant på nettet men det var det ikke så mye hjelp i. Etter jeg satt den i DMZ ordnet det meste seg.
Vis hele sitatet...
Takker mye! Dette ser ut til å kunne funke! har ikke ps3'en i nærheten for øyblikket, så får ikke sjekket det enda.. Jeg skulle vell kanskje sagt hvilken D-Link jeg hadde i første post da.
Jeg har en Dlink DIR-615..

Prøvde å sette DMZ på ps3'en før i dag, men vet ikke om jeg gjorde rett eller ikke.

Var bare jeg som filklet selv da, får prøve å følge denne linken.

Om det funker! Kommer jeg og kysser deg midt på kjeften!!!


eller, holder det med KP kanskje?;P

Om det ikke funker, så får jeg prøve å restarte routeren (altså, restore den med å trykke inn den der lille knappen) og se hva som skjer da.
Om jeg ikke får det til da - så får jeg bare spørre IT folkene på høgskolen jeg leier hos, så får vi se om antagelsene mine var rette:P

Kunne forresten ikke åpne den pdf fila.. :S

Det funket ikke.............
Sist endret av Bassalf; 9. mars 2009 kl. 12:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har samme problem... klarte å fikse det for en stund tilbake (tror jeg). Jeg rota lenge inne på routern og skrudde av på alle mulige setting osv og plutselig sto det NAT type 2 på PS3en. men problemet var at det ikke funka som det skulle da heller. Etter å restarta routern 1 gang var jeg tilbake på type 3.
jeg skal ringe nett leverandøren min å spørre meg fram om problemet, tror det kan være selve oppsette til next gentel?
Bassalf's Avatar
Trådstarter
Kjekt å vite at det ikke abre er jeg som har det problemet:P
Jeg har derimot funnet ut hva det er - og det står over min makt å løse dette.
Du skjønner, høgskola jeg leier til - har en egen branmur som blokerer all aktivitet som feks å koble seg opp til en vert på enkelte spill (som bruker ip adresse for å finne hverandre). Tok ps'3en min hjem (har samme ruter hjemme) og da funka det=)
Så, skal snakke med høgskola neste uke for å komme frem til en løsning.
Er jo helt absurd at jeg har betalt masse penger for noe jeg bare får brukt 50% av. Skal jo ikke gagne meg at høgskola er mega paranoid av hacking osv.

Du får poste løsningen din når du finner ut av dette=)

Det som var mitt problem - var at det ikke en gang stod en NAT type.. Det stod bare Nat: -


så, skjønte at jeg ikke kunne ha nøyaktig samme problem som det dere andre har =)

Lykke til=)