Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2711
Så på filmen Lord of war at han tok noe de kalte brun brun.
Blanding av kokain og krutt.
De sa de ga det til ungguttene for å få dem til å gjøre hva som helst.
Er dette bare bullshit at det fins noe sånt som som gir en spesiell rus?
Og hvis det funker kan noen forklare meg hvorfor det funker?
Er det svovelet i kruttet det kan være?

Mvh Yellowpillow
HAHA, ser på samme filmen, og tenkte det samme:P
oi, ja wiki er smart å bruke. Min feil..
så kan man ruse seg på det???
Du kan jo selvsagt ruse deg på det da det er kokain i det, men tror nok ikke selve rusen er noe forskjellig fra kun kokain, det gjøre deg bare mer aggressiv. Ser ikke helt det store i det må jeg innrømme..
Sist endret av Gamgee; 2. mars 2009 kl. 15:07.
Greit i krig, I guess
Så får man jo boner og da
et par kompisser testa det her for endel år siden, merka kun kokainen rusmessig, men svei vist som faen i nesa fra kruttet! ikke verdt det
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Du kan jo selvsagt ruse deg på det da det er kokain i det, men tror nok ikke selve rusen er noe forskjellig fra kun kokain, det gjøre deg bare mer aggressiv.
Vis hele sitatet...
Det gjør deg bare mer agressiv fordi du venter å bli det. Krutt er ikke psykoaktivt, så alt du får utover kokainrusen er placebo.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Det gjør deg bare mer agressiv fordi du venter å bli det. Krutt er ikke psykoaktivt, så alt du får utover kokainrusen er placebo.
Vis hele sitatet...
vel, ifølge wikipedia så irriterer kruttet tarmen eller noe sånt, og det gjør deg visstnok aggressiv..
Sist endret av Gamgee; 9. mars 2009 kl. 18:03.
Riktig som Semjuel sier, kruttet kan gjøre brukeren mer agressiv da det iriterer tarmen, og sikkert også
en del andre steder før det ender opp der, som slimhinner, øyne etc. Dette gjør vondt, og kan gjøre
en kokainruset person agressiv.

Som xtapo påpeker er ikke kruttet psykoaktivt.
Tarmen tviler jeg på, men slimhinnene er mer sannsynlig. Har selv vært uheldig og pustet inn en god del krutt i min tid, men verken aggresjon eller smerter annet enn i øyne/nese har vist seg.
Så Bjølg, var du påvirket av kokain samtidig? Tror det er virkinginen av de to sammen som gir en den agresive rusen, slik som Fleix poker sier
Det står jo at det irriterer tarmen/buken, hvilket det ikke gjorde. Uavhengig av kokain eller ikke, krutt man puster inn kommer ikke i tarmen.
Nei santdet! Hmm en hard knekk å nøtte dette her.. Virker, det gjør det nok, når man ser på de barnesoldatene(desverre).
Halvparten av alt som innsuffleres med hensikt har det jo gjerne med å renne fra nesegangen og ned i svelget etterhvert.
Sant det, men la oss ta mengden i betraktning her. Skal det irritere tarmene må det passere magesekken uansett, og jeg tviler på at kanskje 100mg med krutt stiller særlig sterkt der.
Dessuten vil jeg påpeke at alle påstandene i wikipedia-artikkelen er uverifiserte.
Nøyaktig hvor langt inn i systemet kruttet kommer er ikke så veldig interessant i mine øyne. Men at irritasjonen og smertene som forårsakes av at kruttet etser og ødelegger kroppen innvendig, i kombinasjon med at du får kokain i sårene har en særegen effekt på psyken tviler jeg ikke et sekund på. Spesielt under forhold hvor du i tillegg blir gitt et våpen i en krigssituasjon og oppmuntret til å flippe ut.

Placebo spiller også naturligvis sin rolle her, men det gjør det jo alltid.
Sist endret av mentalmelt; 9. mars 2009 kl. 20:10.
Jeg vil også få påpeke at man må ta wikipedia med en klype salt (eller krutt.. noen?). Ettersom wikipedia er et nettsted hvor hvermansen kan skrive artikler som fremstår som genuine og riktige, kan wikipedia fremkalle falskheter som brukere av nettstedet vil anse som pålitelig. Derfor er det viktig for meg å presisere at man må kontrollere kilder.
Personlig tror jeg det er den psykiske effekten av å snorte krutt sammen med kokain før man skal ut i krig som gjør hele forskjellen, ikke de eventuelle smertene det skulle medføre. Dessuten er jo kokain lokalvedøvende, så at disse smertene skal være særlig langvarige og dermed ha en merkbar effekt på humøret utover ev. umiddelbart etter snorting, har jeg vanskelig for å tro.
Det er vel heller den lokalbedøvende effekten til kokain som er kortvarig. Sårene derimot vil jo være der helt til kroppen får bygget opp nye, friske celler.

At du og jeg ville ha blitt betydelig aggressive av å sitte her hjemme og snorte brown-brown har jeg liten tro på, men at kruttets irriterende effekt gir et annet utslag i en annen setting og med et annet mindset er ikke så vanskelig å tenke seg synes jeg.

Effekten blir jo nødvendigvis en kombinajon av alle faktorene som spiller inn, både kokainet, placeboeffekten, settingen og skadene fra kruttet. Virker litt ulogisk å utelukke at akkurat den ene faktoren smerte ikke er med på å påvirke utfallet, da vi alle vet hvor stor innvirkning irriterende smerte har på psyken vår.

Vi kan jo prøve det til uka og skrive en rapport om det sammen
Sist endret av mentalmelt; 9. mars 2009 kl. 21:01.
OK, du har rett, det blir lettvint å avfeie enhver smerteeffekt av kruttet. Men jeg stiller meg likevel tvilende til at kruttet skal ha en så jævlig effekt at det er merkbart i lang tid. Men ja, vi bør definititvt finne ut av dette sammen!
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Men jeg stiller meg likevel tvilende til at kruttet skal ha en så jævlig effekt at det er merkbart i lang tid.
Vis hele sitatet...
Hyppig bruk kan føre til kroniske sår, og da vil effekten være veldig 'merkbar i lang tid'

Skal vi si førstkommende Lørdag? Jeg er med på brown brown date!