Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4950
Hei!

Jeg bytta passordet på Admin konto for 2 uker siden, og har ikke rørt pc'en før nå.
Og typisk nok har jeg glemt det..

Jeg har en gjeste-konto som jeg er innpå.
Er det på noen måte jeg kan få tilgang til alle passord i Windows uten å begynne å rote i bios?

Jeg har masse bilder osv. som jeg ikke kan miste..

Mvh. Polka
Du kan cracke passordet med ophcrack liveCD.
Bare last det ned brenn ut på cd og boot opp, evt finn noen guider.

eller så kan du boote opp med linux kopiere ut SAM filen og cracke den med ophcrack.exe...
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Kan noen finne en guide, evnt. nedlastbar fil.

Jeg vil være 100% sikker på at det jeg gjør er riktig.. :/
regner med at du kan installere programmer på gjeste-kontoen?
i såfall last ned og kjør oph crack

http://ophcrack.sourceforge.net/download.php

check av for alle install tables i setup og innstaller.


kommer tilbake snart med mere info, må bare installere det selv ettersom jeg ikke husker allt utenat

Så laster du ned vista free, table

http://ophcrack.sourceforge.net/tables.php

så kjører du programmet og trykker på tables -> Vista free -> install.

deretter trykker du på load -> local SAM -> crack.

hvis ikke den finner passordet kan det være fordi tablen ikke er bra nok og du må laste ned en bedre, si til meg så kan jeg hjelpe deg.
Sist endret av d3ath-jr; 1. mars 2009 kl. 14:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Altså, nå har jeg forhørt meg litt..

En sa jeg skulle laste ned oph crack LiveCD, også bare boote pc'en etter den, også skjedde alt automatisk..
Fungerer dette?
Fungerer ofte hvis du ikke har vanskelig passord. Kan ta litt tid type 1-2 timer. Virket når jeg testet, lenge siden jeg lekte med den
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Har vert ute admin rettgheter i nesten en uke nå, så noe timer til eller fra spiller ingen roller!
haha, ja det vil funke.... var jo det jeg skrev forrige uke litt lenger oppe i posten.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Ja, vet d3ath-jr, men ble så usikker når du nevnte vista free, table osv..

Men give it a try jeg, så ser jeg

Jeg kan ikke instalere ting på gjestekontoen.

Hva gjør jeg da?

jeg kan bare laste ned og brenne ut..

Booter pc'en fra den LiveCD, men den finner ikke passordet..

Nå er det bare innlagt den Vista Tables Free i den.. hvordan kan jeg få tak i noen bedre?
Sist endret av PolkagrisLaila; 6. mars 2009 kl. 17:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Nå laster jeg ned Vista Special Table, som inneholder flere muligheter..

Men.. Hvordan kan jeg spleise det tablet innpå imaget der alt ligger?
Vær enkel, gud, vær enkel, finn søk etter "Hiren" på bukta, boot opp og gå Registry/Password progs > Active password changer elns
Velg automatisk søk, plukk ut brukeren din, slett passord.
That's fucking it!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Så dette problemet kan ikke løses uten å brenne en cd?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
ERD-commander er beste verktøy i min mening, 2007versjonen tar alt fra 2000 - 2008, kan bootes enten fra CD\USB eller eventuelt PXE ville jeg tro.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
ERD-commander er beste verktøy i min mening, 2007versjonen tar alt fra 2000 - 2008, kan bootes enten fra CD\USB eller eventuelt PXE ville jeg tro.
Vis hele sitatet...
Takker førts og fremt=) Men hører rykter om at en "pålitelig" versjon av et slik program koster mye spenn. stemmer dette?

Link til den versjonen du anbefaler? En gratis en ja=)
Sist endret av LoveToGrow; 23. mars 2009 kl. 11:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Det nyeste til ERD-Commander tok ikke Vista, også kunne jeg ikke gjøre særlig på gjestekontoen heller, så instalasjon av noe var jo uaktuelt.

Men, det er fiksa nå, jeg boota med et pittelite prog. som bare sletta passordet.

Men nå har jeg 3 kontoer jeg kan logge innpå, Meg, Gjestekonto og Administrator. Hvordan fjerner jeg Administrator fra innloggings siden?
Sitat av PolkagrisLaila Vis innlegg
Det nyeste til ERD-Commander tok ikke Vista, også kunne jeg ikke gjøre særlig på gjestekontoen heller, så instalasjon av noe var jo uaktuelt.

Men, det er fiksa nå, jeg boota med et pittelite prog. som bare sletta passordet.

Men nå har jeg 3 kontoer jeg kan logge innpå, Meg, Gjestekonto og Administrator. Hvordan fjerner jeg Administrator fra innloggings siden?
Vis hele sitatet...
Lyst å dele dettte pittelille programmet?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av PolkagrisLaila Vis innlegg
Det nyeste til ERD-Commander tok ikke Vista, også kunne jeg ikke gjøre særlig på gjestekontoen heller, så instalasjon av noe var jo uaktuelt.

Men, det er fiksa nå, jeg boota med et pittelite prog. som bare sletta passordet.

Men nå har jeg 3 kontoer jeg kan logge innpå, Meg, Gjestekonto og Administrator. Hvordan fjerner jeg Administrator fra innloggings siden?
Vis hele sitatet...
Merkelig, ERD2007 tok W2k8, så ser ikke hvorfor den ikke skulle ta Vista.

Hurtig brukerbyttemenyen er det dummest som noensinne er oppfunnet, skru det heller av og bruk klassisk innlogging.

Eventuelt rename administratorkontoen eller bare sett et uguntig passord på den så ingen orker å prøve å logge seg inn på den.
din røver
Zeco's Avatar
ntpassworder, der ser man passordene til alle brukerne på pc'n uten adminkonto. Det er da enkelt og greit! :- D
http://itpro.no/download.php?op=view...etails&lid=915
Sist endret av Zeco; 23. mars 2009 kl. 15:58.
Sitat av Meg selv i en lik tråd her på forumet
Ok, dette er i prinsipp ganske lett.

1 brenn ophcrack live cd på en cd (det er et cd bilde (iso) så du må ha et brenneprogram som støtter dette)
2 start opp pc'n med cd'n i. Når man starter en pc (før windows logoen kommer opp) står det noe sånt noe som "F2 to enter setup og F10 for boot menu", Trykk F10, eller det som står at er bootmenu (er forskjellig fra maskin til maskin) Her velger du cd rom.

Hvis ikke det står noe om bootmenu noe sted må du gå inn i setup (F2 hos meg) og gå på boot instillinger ellernoe. Der setter du cdrom på toppen.

http://sourceforge.net/project/showf...roup_id=133599 (livecd'n)
http://www.hackerdaily.com/videos/so...asswords-fast/ (videoguide)
Vis hele sitatet...
Håper det hjelper
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Merkelig, ERD2007 tok W2k8, så ser ikke hvorfor den ikke skulle ta Vista.

Hurtig brukerbyttemenyen er det dummest som noensinne er oppfunnet, skru det heller av og bruk klassisk innlogging.

Eventuelt rename administratorkontoen eller bare sett et uguntig passord på den så ingen orker å prøve å logge seg inn på den.
Vis hele sitatet...
Vel nå har jeg fått lastet ned å brent dette programmet, og lengere kommer jeg ikke for jeg aner ikke hva jeg skal skrive, verken kommandoer eller noe... hjelpe en stakkar?

Sitat av Zeco Vis innlegg
ntpassworder, der ser man passordene til alle brukerne på pc'n uten adminkonto. Det er da enkelt og greit! :- D
http://itpro.no/download.php?op=view...etails&lid=915
Vis hele sitatet...
ser ikke ut som dette er til vista..

ser ut som plata ikke funka som den skulle allikevel, starter i bios eller noe - for jeg aner ikke - men den starter ikke slik som det ser ut på en video jeg fant=/ Kanskje jeg skulle holdt med til steintavler=/
Sist endret av LoveToGrow; 23. mars 2009 kl. 18:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
[quote=LoveToGrow;1375249]Vel nå har jeg fått lastet ned å brent dette programmet, og lengere kommer jeg ikke for jeg aner ikke hva jeg skal skrive, verken kommandoer eller noe... hjelpe en stakkar?


Kommandoer ?

Du booter CD'en og velger "locksmith" det burde holde.
takk, men jeg innser at jeg bare ikke er god nok og ikke har interesse av å bli det heller... Brente sikkert platen på feil måte, for jeg havnet i noe som het [DR.DOS] eller noe..men ikke nøye... Takk anyways=)