Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 780
Nåå, det er sikkert mange av der som alerede vet hva dette er, og regner med at mange spiller det allerede.
For de som ikke vet hva det er, er altså Frets on Fire et Guitar Hero lignende spill, bare at nå er gitaren byttet ut med tastaturet ditt!

1. Get started!
Personlig liker jeg ikke det orginale spillet, men det er open source, så noen har laget sin mod, etter at du har instalert modden, er spillet ikke til å kjenne igjen.
De ytre forandringene er store, men det er veldig mange forandringer under utseendet også.
Grunnet til at jeg anbefaler denne modden (som heter FOFix) er at jeg nesten ikke har prøvd noe annet:P
Anyways, linken til orginalen: http://fretsonfire.sourceforge.net/
Og, linken til modden jeg bruker: http://code.google.com/p/fofix/
Både FoF (orginalen) og FoFix (moded) finnes til Mac og Linux.

2 Sanger
Vi trenger sanger for å spille :P
I motsetning til audiosurf (feks) er det ikke bare vanlige mp3 filer som blir brukt. Det må litt mer "krutt" til :P
Heldigvis finnes det tusenvis av sanger on da internetzz.
http://fof.iioiooioo.com/ er en god begynelsen, men som alltid; Google er din venn!
Bruker du orginalutgaven (heretter kalt FoF) legger du sangene i sin egne song mappe. Denne mappen ligger på Frets on Fire Mappen > data > songs.
Der legger du hele mappen du lastet ned tidligere (eller gjør nå).
I moden (heretter kalt FoFix) har du mulighet til å velge hvor du vil legge sangene. Dette valget tar du første gang du trykker på Play.

3. Rock on!
no more to say her...:P

4. Lage egne sanger. Guide kommer om det er interesse for det!
Sist endret av binkabi; 26. februar 2009 kl. 00:21.
ahh. FoF ja. Husker jeg spilte det mens jeg var møkk sjalu på de som hadde GH.

Du burde prøve RaphMod. Den jeg bruker og den funker fjell. Har også alle sangene fra GH,GH2,GH Rock the 80's. GH3 og GH Aerosmith.
Ikke for å rakke ned på deg, men dette er pretty old "news".
Jeg er klar over at det er old news, men careface da.
Var bare meningen at de som ikke alerede vet om dette spillet, skulle få sjansen til det
Mulig det bare er meg, men jeg får ikke GH-gitaren til å fungere skikkelig med Frets on Fire. Den klarer ikke å registrere alle knappene om jeg spiller veldig fort eller har inne flere knapper samtidig. Sånn sett er Guitar Hero Three Control Panel til GH3 ganske genialt. Bare å legge inn egne sanger.
Sitat av Joshiwo Vis innlegg
Mulig det bare er meg, men jeg får ikke GH-gitaren til å fungere skikkelig med Frets on Fire. Den klarer ikke å registrere alle knappene om jeg spiller veldig fort eller har inne flere knapper samtidig. Sånn sett er Guitar Hero Three Control Panel til GH3 ganske genialt. Bare å legge inn egne sanger.
Vis hele sitatet...
Hadde lignende problem, med tastatur.
Fikk ikke brukt f1 - f5, det samme skjedde for meg som du beskriver.
Jeg var jo bare nødt til å bytte til 1 - 5, noe du selvsagt ikke kan gjøre...
Prøv Google du