Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 7463
Hallo

På mandag skal jeg med 2 kamerater og moren til han ene til sverige.
Vi kjører en Saab Stasjonsvogn, og jeg har tenkt til å ta med et rør med snus (10 bokser). Jeg er 15 år så har vel egentlig ikke lov til det. Lurer egentlig på hva sjansene er for å bli stoppet i tollen..? Kanskje helt tilfeldig?
Og om vi blir stoppet, hva vil de da gjøre?


Takk
Sist endret av McCartney93; 21. februar 2009 kl. 23:39.
Så storstilt smugling vil nok ha en strafferamme på 1-4år.

Eller så er det helt tilfeldig om du blir stoppa, og om du blir stoppa så er sjansen liten for at de bryr seg om snusrøret.
Kan ikke moren ta på seg ansvaret for snusen?
Regner med at hun er gammel nok til å handle nikotin.
Ett rør med snus? Er ikke det akkurat kvota eller noe sånnt? Om dere blir tatt så er jo hun som kjører bilen over 18 og har fullt lov til å ta med 10 bokser snus over grensen.

edit: Kvota for snus er 250g = 10 bokser porsjonssnus eller 5 bokser løssnus.
Sist endret av plohg; 21. februar 2009 kl. 23:53.
Det skal nok gå forderdelig bra skal du se. Handlet i sverige et utall ganger før (i likhet med store deler av dem som bor nær grensen) og har aldri blitt tatt. Tollen er nok litt mer ivirig på å ta folk som har gjemt kokain på mørke steder enn femtenåringer med et rør snus.
Moren har allerede med seg sigaretter... Men så om tollen tar meg med snusen så kommer jeg ikke til å få noe særlig problemer? =D

Sitat av Crustydemon Vis innlegg
Så storstilt smugling vil nok ha en strafferamme på 1-4år.
Vis hele sitatet...
Oj, så jeg blir straffa ganske hardt? =0
Sist endret av McCartney93; 22. februar 2009 kl. 00:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Av egen erfaring har jeg kun sett de har stått ved grense 1 av 20 ganger. + at de stopper kanskje 1 av 20 stk, du skal være rimlig uheldig da. Snus er tabu
Sitat av bJQRN Vis innlegg
Av egen erfaring har jeg kun sett de har stått ved grense 1 av 20 ganger. + at de stopper kanskje 1 av 20 stk, du skal være rimlig uheldig da. Snus er tabu
Vis hele sitatet...
Stemmer det..
Bare ikke begynn å smugle med deg hardere stoffer over grensa, så går det nok bra
Så om man blir stoppet så går tollerne gjennom hele bilen? Og vesker?
Er nok litt dum på disse områdene, men er ikke stort utenlands... Har de narko- hunder på danskebåten? Er det stor fare for å bli tatt hvis man tar med seg rusmidler fra Norge og til for eksempel roskilde festivalen? Snakker egen brukermengde... Konsekvenser o.l er jeg klar over, da... Bare fant ut at dette var manglende kunnskaper fra min side... :S
har blitt stoppet hver sommer i ferien men faren min, men så kjører vi turbuss og da, men da jeg kjørte med mormor en min, hadde jeg selv en luftpistol, snus, alkohol i bilen, men de spørte bare om vi hadde holdt kvoten, da fikk vi kjøre videre etter på.
Sitat av Memile Vis innlegg
Så om man blir stoppet så går tollerne gjennom hele bilen? Og vesker?
Er nok litt dum på disse områdene, men er ikke stort utenlands... Har de narko- hunder på danskebåten? Er det stor fare for å bli tatt hvis man tar med seg rusmidler fra Norge og til for eksempel roskilde festivalen? Snakker egen brukermengde... Konsekvenser o.l er jeg klar over, da... Bare fant ut at dette var manglende kunnskaper fra min side... :S
Vis hele sitatet...
Hva tollerne gjør når de stopper deg kommer helt an på. De ser på oppførsel, nasjonalitet, hvilke skilter du har på bilen osv. osv. Å bli tatt med narko på danskebåten er det nok ingen som kan gi deg oddsen på. Sikkert gått greit for mange, mindre greit for noen.. Det som ikke er greit er å smugle nark ut av norge, feks. ta med hasj til danmark ? Det er jo helt bakvendt jo, du får ordnet deg der, sannsynligvis bedre varer og slipper å bli tatt for smugling UT av norge..
Sist endret av pidget; 22. februar 2009 kl. 03:31. Grunn: leifern igjen
har ALDRI sett hunder på danskebåten (Kristiansand) og jeg har tatt den båten mektig mange ganger. har aldri blitt stoppa av tolla men min mor har. tolla taua inn min mor (vi gikk over landgangen) så hadde morra mi utrolig mye sprit og tobakk med seg så hu var ganske nervøs. da tolleren spurte om legg så ga hu han legg så gikk hu inn på ett rom og kom tilbake så sa hu alt er i orden. så gikk mor ganske weird
du får bot som sikkert er på en par hundre kr.også sikkert prikk på rullebladet. faren min hadde med et brett med øl for mye 0.5 l også så han at det var toll kontroll så kjørte han inn en vei også kjørte mot svergie igjen.han fikk 600-700 kr i bot trur jeg
Men om JEG tar med meg snus, kan da sjåføren (moren til kameraten min) få noe problemer?
Sitat av Memile Vis innlegg
Så om man blir stoppet så går tollerne gjennom hele bilen? Og vesker?
Er nok litt dum på disse områdene, men er ikke stort utenlands... Har de narko- hunder på danskebåten? Er det stor fare for å bli tatt hvis man tar med seg rusmidler fra Norge og til for eksempel roskilde festivalen? Snakker egen brukermengde... Konsekvenser o.l er jeg klar over, da... Bare fant ut at dette var manglende kunnskaper fra min side... :S
Vis hele sitatet...
Som nevnt tror jeg du heller burde skaffe deg greiene dine der nede. På veien hjem burde du være litt oppmerksom derimot. Kjørte hjem fra Roskilde-festivalen for ti år siden, sverige-veien, og ble stoppet både ved den svensk-danske grensen og på strømstadfergen inn til Norge. Svenske politiet stod faktisk å vinket inn samtlige biler som kom kjørende over malmö-brua. Og på strømstadfergen spurte de enkelt og greit; "Har du med noen narkotiske stoffer?"
Hvorpå jeg svarte "Nei", han "ok" og jeg kjørte lykkelig hjem.

Sitat av McCartney93 Vis innlegg
Men om JEG tar med meg snus, kan da sjåføren (moren til kameraten min) få noe problemer?
Vis hele sitatet...
Hvis det bare er henne som lovlig kan kjøpe tobakk går alt under hennes kvote, og hvis hun har med seg "din" snus og det er for mye sammenlagt med det hun selv har, kan hun få problemer.

Jeg regner med at det er sånn at du (15 år) ikke har noen kvote for alkohol og tobakk.
Sist endret av Bobben; 22. februar 2009 kl. 14:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hun vet ikke at jeg har med snus.. Så da kan vel ikke henne få problemer? :S
det blir vel ho som egentlig blir ansvarlig.men hvilken vei skal dere ta til svergie da? men hvis det er tollkontroll og dem finner snusen din,kan du jo bare si at det er din snus.
Skal over nye brua og til strømstad.
sjansen for å bli stoppet er veldig liten, og tollerne er ikke på utkikk etter de som smugler 5 bokse snus. Men er du veldig, veldig uheldig og møter på feil toller tar de snusen din.

Var jeg deg ville jeg ikke tenkt så mye på hva som skjer om du blir tatt. har selv vært en del ganger i sverige og handlet, men aldri blitt stoppet
Sitat av moan1244 Vis innlegg
sjansen for å bli stoppet er veldig liten, og tollerne er ikke på utkikk etter de som smugler 5 bokse snus. Men er du veldig, veldig uheldig og møter på feil toller tar de snusen din.

Var jeg deg ville jeg ikke tenkt så mye på hva som skjer om du blir tatt. har selv vært en del ganger i sverige og handlet, men aldri blitt stoppet
Vis hele sitatet...

Okay, da satser jeg på at alt går bra
Men hva burde jeg gjøre; la snusrøret ligge i en pose eller noe, eller legge en og en boks her og der?
Om du har noia for å bli stoppa i tollen, så kan du jo bare kjøre over den gamle brua. Der er det så og si aldri tollkontroll, og du taper minimalt med tid på det.
Legg det i trusa ^^

Neida, legg det bare i en pose enten en sånn godtebutikkpose som du får fra de uendelige store godtebutkkene eller en annen "vanlig-å-få-når-du-er-i-sverige-pose"
▼ ... over en uke senere ... ▼
Haha.. huff.. det er faktisk blitt tatt flere folk på danskebåten de siste ukene... Ble plutselig litt obs på nettopp dette den siste tiden, og nå ser jeg til stadighet notiser i avisen...
Sitat av McCartney93 Vis innlegg
Okay, da satser jeg på at alt går bra
Men hva burde jeg gjøre; la snusrøret ligge i en pose eller noe, eller legge en og en boks her og der?
Vis hele sitatet...
TIPS:
Kjøp deg ett par boksen med pringels, du får en del bokser oppi der. Så legger du 1cm med potetgull på toppen? ;D
Sitat av bJQRN Vis innlegg
TIPS:
Kjøp deg ett par boksen med pringels, du får en del bokser oppi der. Så legger du 1cm med potetgull på toppen? ;D
Vis hele sitatet...
Hva om tolleren spør fint om han kan få smake en da?
Vi snakker om snus her, ikke harde droger.
Om de finner ut at dere har tatt med noen bokser snus fra sverige, så tar de nok boksene fra dere og det er det. Kanskje blir det en bitteliten bot.

Det er ikke noe å bekymre seg over engang, kommer til å gå fint, og hvis dere er max uheldig og blir stoppet av en toller som leter grundig gjennom bilen så er det ikke noe big deal uansett...

Er jo vært forsøket , med tanke på hvor minimal sjangsen for og bli tatt
er, og med tanke på at 10bokser koster en slikk i sverige.
Og uannsett så tar de ikke inn en koselig familie som ser ut til å og hatt en koselig dag i sverige, de ser nokk mest etter ungdommer som kjører i sin full pimpa bil...
10 bokser? Hvor mye er kvoten på da? Trodde det var 10 bokser jeg.
Sist endret av Dice; 8. mars 2009 kl. 02:32.
Sitat av Dice Vis innlegg
10 bokser? Hvor mye er kvoten på da? Trodde det var 10 bokser jeg.
Vis hele sitatet...
Mener å huske at den var på 250 gram. Altså nesten 10 bokser porsjonsnus
Du kan jo for all del legge den under setet eller noe. Slik du er sikker. Var jeg deg ville jeg kjøpt ett tårn til. Men du bør jo ikke snuse.. '93 er jo ganske ungt, da. Forhold deg til lovene satt i landet ,gutt!
Du slipper billigere unna, og får mest sannsynlig lov til å kjøre videre
hvis du er ærlig og forteller hva du faktisk har gjort!

Slapp sjøl unna med 6 kartonger røyk, 7 liter sprit og 96 bokser øl.
Fordi jeg var hyggelig og fortalte hva jeg hadde gjort!
Normalt sett så er det grunn til beslag for sånne mengder,
selv om det er latterlig lite.
Stapp dåsene i en Pringles-kanne, de fleste dåser passer perfekt i dem.

Edit: Så ikke den andre posten, sorry! x)
Sist endret av sambaboy; 12. mars 2009 kl. 23:06. Grunn: Overså en annen post :)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Siter:
Originalt skrevet av Crustydemon Vis innlegg
Så storstilt smugling vil nok ha en strafferamme på 1-4år.
Oj, så jeg blir straffa ganske hardt? =0

hah den var lur, du får først og fremst mest sansynlig bare en liten bot hvis det er du som står for ansvaret for snusen. Men tollerne er ikke ute etter deg tro meg. Ny ting til alle som planlegger smugling det er mer kontroll så kan være smart å være litt smartere. det er 5 stasjoner å bli stoppa så d uer ikke trygg selv om du ahr kjørt opptil 1 og en halv time i norge. Min erfaring med smugling er ganske stor og så lenge man har en familiebil med barn oppi er man temmelig trygg.

Send priv melding om du lurer på noe om smugling
Sist endret av Kommunisten; 20. mars 2009 kl. 23:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av davste Vis innlegg
Du kan jo for all del legge den under setet eller noe. Slik du er sikker. Var jeg deg ville jeg kjøpt ett tårn til. Men du bør jo ikke snuse.. '93 er jo ganske ungt, da. Forhold deg til lovene satt i landet ,gutt!
Vis hele sitatet...
vel.. han fyller jo 16 i år, og så og si ALLE jeg kjenner begynte med både alkohol og/eller tobakk ved den alderen(hvis ikke før).. Så med mindre du er en traust bonde på et tettsted med 20 innbyggere eller en stakkars undertrykt gnom med gestapo foreldre vil jeg ikke si at det er så ille..