Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 789
Da sitter jeg her og skal ha meg ny bærbar PC og har kommet frem til 2 stk som jeg kunne tenke meg.

Asus G50V P8600
Acer Aspire 8930G P8600

Når jeg ser på forskjellen er jo Acer Aspire større. Større skjerm, større HD (x2) og rasker minnehastighet.
Asus G50V er mindre i størrelsen, letter å ta meg seg og veier mindre. Samme prosessor og gfx-kort.
Begge PCene har like mye minne: 4096MB.
Jeg har også en ekstern harddisk fra før så lagringskapasitet er ikke det viktigste for meg.
Asus G50V har numpad på høyre side som er et stort pluss for meg da jeg er veldig vandt med denne, men Acer Aspire har jo den "nyteknologiske" media-touch pad'en på venstre side som ser spennendes ut.

Akkurat nå ser det ut som jeg velger Asus G50V med mindre dere kan "overbevise" meg om noe annet. Dere kan gjerne komme med andre forslag til PC kjøp.
(les: innenfor 12.000-14.000 NOK).

Det jeg lurte på var om noen her har en av disse PCene?
- Hva syntes du om den? (Positivt/Negativt)
- Hvis du har noenlunde samme bruksområde som meg, hva syntes du om PCen din?

Er det stor forskjell på:
# Minnehastighet: PC2-6400 (800MHz)
# Minnetype: SO-DIMM (DDR 2)


# Minnehastighet: PC3-8500 (1066 MHz)
# Minnetype: SO-DIMM (DDR 3)

Bruksområde for PCen blir skole sammenheng, media avspilling, nettsurfing og litt spilling på fritiden (WoW, WC3 o.l). Jeg spiller ikke "de nye" spillene.
DDR3 er jo nyere teknologi enn DDR2, hastigheten 1066 er jo høyere, så ser ikke noe grunn til at denne ikke skulle gå best ut i en ytelses test(uten å vite andre speccs)
Jeg ser jo selvsagt at DDR3 vil gi en bedre ytelse, men jeg tenkte på differansen ved ytelse på DDR2(800MHz) og DDR3(1066MHz).
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Du bør se etter en annen fra ASUS. Synes acer har dårlig byggekvalitet på maskinene.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av datagutten Vis innlegg
Du bør se etter en annen fra ASUS. Synes acer har dårlig byggekvalitet på maskinene.
Vis hele sitatet...
Støtter opp om dårlig kvalitet på acer.
Har dere noen ASUS PCer dere kan anbefale? Budsjett: 12,000 - 14,000 NOK.
jeg personlig liken verken acer sin byggekvalitet eller programvaren de trykker inn på maskinene deres før de går ut for salg.