Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3855
Hei alle sammen

Jeg byttet til Tele2 Sheriff i slutten av november. Da reklamerte Tele2 med at man fikk 175 kr i rabatt - eller 175 kroner gratis å ringe og sende meldinger for. Det var selvfølgelig et godt tilbud for min del, med snitt telefonbruk de siste tre mnd ville jeg hatt regninger på mellom 20-30 kr hver mnd.

Jeg så over min andre faktura nå, og så at det kun var trukket fra 140 kr. Så sjekket jeg websidene deres, og nå er det vist bare 125 kr i rabatt.

Det er flere ting som gjør meg sint av dette. Først og fremst reagerer jeg på dette fordi jeg ikke har fått noe som helst beskjed om dette - ikke en mail en gang.

Så reagerer jeg fordi dette er, i mine øyne, villedende markedsføring. De reklamerer med et skikkelig bra tilbud, og får mange kunder (særlig i forbindelse med at OneCall begynte med startavgift på samtalene sine, og dermed ikke var helt gratis for de som holdt seg innenfor gratisminuttene/meldingene, og MTU's konkurs) - for så la det gå et par mnd og så heve sine egne priser, slik at de tjener mye mer, og flertallet av deres nye kunder kommer ikke til å merke noe, og mange av de som gjør det kommer likevel ikke til å bytte. Jeg misstenker at det var agendaen til Tele2 hele tiden.

Hva synes folket?
Slikt er kjipt, jeg hadde tele 2 kompis kontant, som plutselig fikk startavgift til folk man kunne ringe gratis til.
Men de har nok sitt på det rene pga de garanter har gjort noe smart i kontrakten jeg og du har skrevet under
Kontakt Tele2 angående denne saken. Jeg har også Tele2 Sheriff, men har ikke mottatt noen faktura, MEN jeg har heller ikke fått beskjed om at de har kuttet ned.

La oss si at jeg til en hver tid alltid passer på så jeg aldri går over de 175,- jeg skal ha blitt tildelt, og så bytter de dette til 125,-. Hadde jeg fått vite om denne endringen, så hadde jeg lagt om mobilbruken min. Da vil det si at Tele2 gir meg ekstra kostnader ved å ikke gi meg beskjed. Det mener jeg blir feil.

Jeg mener de burde gi beskjed før de kan gjøre noe slik.
Jeg tror jeg er like irritert som deg Emphi, for jeg hadde også tele2 sheriff. Gikk litt tid før jeg skjønnte at de bare trakk fra 125 kr istedenfor 175.. Og jeg fikk bare 1 måned med 175 kr i avdrag.. For å være helt ærlig, så har jeg mista all tro på Tele2 =P

Btw, jeg har nå bytta abonnement igjen.. Fortsatt tele2, men det er mest fordi det tar for lang tid å bytte til et annet selskap.. ^^
Sist endret av Sjokobolle; 27. januar 2009 kl. 11:20.
Hm, det hører vel ikke hjemme noe sted å forandre vilkårene så grundig uten å gi et pip til kundene sine som i stor grad blir påvirket.. Latterlig. Men fremdeles det beste tilbudet så de slipper unna..
Det er jo latterlig. Har Sheriff jeg óg, men har på en annen side ikke mottatt faktura siden jeg fikk det, og det var i...oktober elns.

Si fra hvis de av dere som klager får noe vettugt svar da.
Her er svaret jeg fikk:

Hei og takk for din henvendelse.


Endringen fra 175 kroner til 125 kroner, gjelder kun nye kunder.
Siden du er en eksisterende kunde, vil du derfor ikke bli berørt av dette.
Denne endringen tro i kraft i Desember 2008.
Vis hele sitatet...