Hei alle sammen
Jeg byttet til Tele2 Sheriff i slutten av november. Da reklamerte Tele2 med at man fikk 175 kr i rabatt - eller 175 kroner gratis å ringe og sende meldinger for. Det var selvfølgelig et godt tilbud for min del, med snitt telefonbruk de siste tre mnd ville jeg hatt regninger på mellom 20-30 kr hver mnd.
Jeg så over min andre faktura nå, og så at det kun var trukket fra 140 kr. Så sjekket jeg websidene deres, og nå er det vist bare 125 kr i rabatt.
Det er flere ting som gjør meg sint av dette. Først og fremst reagerer jeg på dette fordi jeg ikke har fått noe som helst beskjed om dette - ikke en mail en gang.
Så reagerer jeg fordi dette er, i mine øyne, villedende markedsføring. De reklamerer med et skikkelig bra tilbud, og får mange kunder (særlig i forbindelse med at OneCall begynte med startavgift på samtalene sine, og dermed ikke var helt gratis for de som holdt seg innenfor gratisminuttene/meldingene, og MTU's konkurs) - for så la det gå et par mnd og så heve sine egne priser, slik at de tjener mye mer, og flertallet av deres nye kunder kommer ikke til å merke noe, og mange av de som gjør det kommer likevel ikke til å bytte. Jeg misstenker at det var agendaen til Tele2 hele tiden.
Hva synes folket?
Jeg byttet til Tele2 Sheriff i slutten av november. Da reklamerte Tele2 med at man fikk 175 kr i rabatt - eller 175 kroner gratis å ringe og sende meldinger for. Det var selvfølgelig et godt tilbud for min del, med snitt telefonbruk de siste tre mnd ville jeg hatt regninger på mellom 20-30 kr hver mnd.
Jeg så over min andre faktura nå, og så at det kun var trukket fra 140 kr. Så sjekket jeg websidene deres, og nå er det vist bare 125 kr i rabatt.
Det er flere ting som gjør meg sint av dette. Først og fremst reagerer jeg på dette fordi jeg ikke har fått noe som helst beskjed om dette - ikke en mail en gang.
Så reagerer jeg fordi dette er, i mine øyne, villedende markedsføring. De reklamerer med et skikkelig bra tilbud, og får mange kunder (særlig i forbindelse med at OneCall begynte med startavgift på samtalene sine, og dermed ikke var helt gratis for de som holdt seg innenfor gratisminuttene/meldingene, og MTU's konkurs) - for så la det gå et par mnd og så heve sine egne priser, slik at de tjener mye mer, og flertallet av deres nye kunder kommer ikke til å merke noe, og mange av de som gjør det kommer likevel ikke til å bytte. Jeg misstenker at det var agendaen til Tele2 hele tiden.
Hva synes folket?