Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 675
Videogruppen min på studiet OPIM (hos høgskolen i Hedmark) har laget en kortfilm løpet av høstsemesteret. Det er vår første film noengang (eller, jeg har littgrann erfaring med amatørfilm før mens de fire andre har aldri gjort det før).

Vi fikk en oppgave om å lage en kortfilm som skal være mellom 3 og 4 minutter (noe som førte til at vi amputerte litt av introtittelen og "rulleteksten"). Vi fikk hverken budsjett eller tilgang til gode skuespillere, så vi brukte en av oss som skuespilleren.

Filmen er en surrealistisk thriller, vil jeg si. Iallfall var tanken det. Det handler om en fyr som våkner opp i et tomt rom med kun en dør. Døren fører til et annet rom, og om han tar den samme døren igjen går han til en annen tid/rom. Selve ordet "Ekko" kan bety flere ting.

Last ned: http://video.tripossible.no/ekko.wmv (vennligst høyreklikk og velg "Lagre målet som...")
Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=uh8VgG5dHO4 (den kan du bare klikke, hehe)

Filmen ble redigert med Adobe Premiere og Adobe After Effects. Jeg var ansvarlig for klippingen og effektene, mens de andre hadde ansvaret for lyden/musikken. Alt er selvlaget (ingen stjeling fra nett eller noe). Håper at du liker filmen
Haha, selv om den overkommer all min evne til teknikk, kameraføring etc så var det kanskje ikke 10/10, men jeg digga fiilmen, den skulle vært lenger. Stå på
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
(så på UT)

- Klippingen fra stativ til håndholdt på rundt 00:26 var unaturlig, i hvertfall for så å klippe tilbake til stativ igjen ~4 sek. etter.
- 1:04 - Overgangen fra rom til garasje var veeeeldig fin. Det er et par slike i denne kortfilmen, og de var veldig bra!
- 1:15 - Han låser opp til ekkoet; ekkoet reiser seg litt tidlig.
- 1:53 - Liker måten skjermen slår seg på på. (Jepp, 2*på)
- 2:06 - Skru a', eller så banker jeg deg! - Han reiser seg for fort for å skru av skjermen. Han tenker ikke i det hele tatt. Han bare ventet på at fyren skulle komme.
- 2:12 - WTF?! kabel er trukket ut?! Og skjermen fungerer fortsatt? Han bør undre seg over dette, i stedet for å dra rett til spaden.
- 2:18 - Er det ikke mulig å gjøre det litt mer ekte/realistisk mtp. at han skal knuse skjermen? Slå skikkelig foran eller bak f.eks. (Lyden av at han blir sugd inn minte meg på Monty Python's flying circus)
- 2:19 - Njæææ, liker ikke kvaliteten på musikken her.
- 2:45 - Han får ikke panikk, han bare følger kommandoer, på 2:49 har han bare satt seg på huk og krøket seg sammen.
- 2:53 - Liker konturene på trærne. Minner om vectorartbrushes/konturer
- 2:59 - Han er ikke overrasket over å finne døren; igjen; han adlyder bare ordre.
- 3:05 - Igjen, han bare reiser seg halvt for å se om fyren er vekk, for så å forsøke igjen.
- 3:20 - Hodeslaget med spaden kan nok også se mer realistisk ut.
- 3:32 - Her kunne jeg tenkt meg en mindre naturlig lyd, bestående av bare første eller bare andre halvdel, slik man ofte hører i onlineflashspill. (altså *clink* istdf. *clinkclank*)
- 3:42 - Liker lyden her - enkel og grei.
- 3:46 - Enten så må du ta med mer her, eller så må han ligge helt stille.

Likte den.
Hehe, takk for tilbakemelding. Personlig er jeg misfornøyd med lydarbeidet, men problemet er at jeg er sterkt tunghørt (og hører ikke enkelte frekvenser), så måtte jeg overlate lydarbeidet til noen. Ingen i gruppen har gjort det før (bortsett fra ene som kunne lage musikk, men han skulket for mye).

Og skuespillerpresentasjonen er ikke på topp, nei, hehe. Som sagt, vi måtte bruke noen i gruppen vår. Kanskje vi får tilgang til gode skuespillere i vårsemesteret. Ellers takker jeg for de gode tilbakemeldinger
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Synes det var en ganske stilig film jeg. Skuespillerene kunne godt vært jobbet litt mer med, og reagerte litt på det lydfattige spadeslaget og lyden generelt. Ellers synes jeg det var kult, og den ga iallfall meg litt mindfuck-feeling