Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1981
Hei

Vet noen hvor jeg kan finne en oversikt for hvor mye nettdesignere/programere tjener/tar for en nettside med php(form mail osv), html
og god design ?

Er det noen nettdesignere her ?
Hva er veiledningsprisene for en slik oppdrag ?
Sist endret av crazyfyck; 30. desember 2008 kl. 14:51.
Du må nok beskrive litt nærmere akkurat hva du vil ha før du kan få et saklig tilbud.
Send meg en PM med detaljert beskrivelse over hva du vil ha så skal vi se hva vi kan få gjort.
Sitat av Forconin Vis innlegg
Du må nok beskrive litt nærmere akkurat hva du vil ha før du kan få et saklig tilbud.
Send meg en PM med detaljert beskrivelse over hva du vil ha så skal vi se hva vi kan få gjort.
Vis hele sitatet...
Jeg skriver det her, slik at alle likegodt skal vite:

For eksempel en vandlig index, kontakt oss (også via nettsiden i form av form), nettbestilling (bestille en enkel time f.eks), nyheter... vi sier 10 sider totalt. Hvor mye tar dere for det ?
det kommer helt an på hvem du spør, hva slags side (vanlig html/php/noe med database?) hvor mye som må til til designet (kun borders og padding, eller lage avrundede kanter, lage layout i photoshop), skal du ha ajax, er det avansert css, eller bare bgcolor?

hvis du skal ha kontakt-oss, som sender en mail, bør ikke dette være så altfor store tillegget i prisen. skal du derimot ha en database, og et admin-panel der man kan lese meldinger, blir det fort dyrere
Sist endret av VivaLatrina; 30. desember 2008 kl. 15:02.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
det kommer helt an på hvem du spør, hva slags side (vanlig html/php/noe med database?) hvor mye som må til til designet (kun borders og padding, eller lage avrundede kanter, lage layout i photoshop), skal du ha ajax, er det avansert css, eller bare bgcolor?

hvis du skal ha kontakt-oss, som sender en mail, bør ikke dette være så altfor store tillegget i prisen. skal du derimot ha en database, og et admin-panel der man kan lese meldinger, blir det fort dyrere
Vis hele sitatet...
Ingen database.
Vanlig html med php
Ja: borders padding, avrundede kanter, ekstrem photoshop designing, rollovers, navigasjon, div'er etc.
Ingen ajax
Ikke så avansert css, ja bgcolor.
Ingen admin panel


Håper det hjelper.
nå kan nok noen gi et litt mer nøyaktig prisoverslag vil jeg tro.

men som sagt, det kommer an på hvem du går til. en nybegynner er mye billigere, men du får det du betaler for somregel.
Sist endret av VivaLatrina; 30. desember 2008 kl. 15:09.
Et mailskjema tar ingen tid å lage.
Et design derimot .. hvis du skal ha et fint design er det nok det som kommer til å koste mest tenker jeg.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
nå kan nok noen gi et litt mer nøyaktig prisoverslag vil jeg tro.

men som sagt, det kommer an på hvem du går til. en nybegynner er mye billigere, men du får det du betaler for somregel.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg spør deg ?

Sitat av Maol33t Vis innlegg
Et mailskjema tar ingen tid å lage.
Et design derimot .. hvis du skal ha et fint design er det nok det som kommer til å koste mest tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Værsåsnill gi meg en pris, jeg sprekker snart.

Jeg fant dette: http://www.designteam.no/priser.htm

Det er jo helt sykt.

Her har du en til

kr 8430

Innebærer:
1 x Layout, grafisk + HTML koding
10 x websider
2 x kontaktskjema / bestilling

Fra http://www.webnorge.no/priskalkulator.shtml
Sist endret av crazyfyck; 30. desember 2008 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Personlig ville jeg aldri kjøpt noe fra noen som ikke kan et snev av design og oppbygning av nettsider, slik som designteam.no. Det du spør etter koster alt fra en liten tusing fra en 14-åring som akkurat har fått seg Adobe Photoshop til 30k for et utkast fra et skikkelig designfirma. Mest sannsynlig så ligger det du leter etter på en fin middelvei mellom 14-åringen og deisgnfirmaet, uten at jeg kan peke deg i noen god retning.
Du må huske at mange lever av å lage websider. ~800 kroner i timen er absolutt ikke unormalt for en utdannet person. Om du derimot går til en freelancer/ hobbydesigner som ikke lever av yrket, kan du få det mye billigere. Jeg, f. eks, pleier å ta rundt 5.000,- for både design og koding. (Kommer selvfølgelig an på arbeidsmengden også)

For et nøyaktig prisoverslag må du nesten ta kontakt med forskjellige folk og beskrive prosjektet. Hør gjerne med hobby-utviklere også. Det finnes mange unge og gode designere/ programmerere der ute. Finn en med gode referanser.
For et CMS system vil jeg tippe at prisen ligger på 5000-1000,-

Jeg ville tatt den prisen, selv om jeg er 14år og ikke har den beste erfaringen og utdanning. Etter min mening er dette en fin pris, da du kan bruke den websiden i flere år. Det er ikke en vare som blir ødelagt etter en stund og må på reperasjon. Jeg synes det å ta timespris blir feil, du må heller regne pris etter hvor bra siden er og hvor avansert den er.

Men hvis du kjøper til et firma får du jo system som er nesten helt fri for bugs(småfeil), og alt kan vedlikeholdes av deg. Men det koster litt mer.
Sist endret av jeppfi; 30. desember 2008 kl. 15:39.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
For det du har skissert opp så ville eg sagt at det var design og tilpassing av et CMS, t.d drupal eller WordPress. Då er brått sidetallet uviktig - det som tar tid er å få satt opp CMSet, laga template til det, og få inn ting som forms og strukturering.

Vil tippe fra 3500-10000 litt avhengig av kven som skal gjere det.
Priser på en hel side starter på + - 4000,-
Det du er ute etter havner vel et sted mellom 5 og 7 tipper jeg. Kommer helt an på hvem som gjør det, snakk med en privatperson som er flink. Firmaer tar ofte mye mer.
Takker alle for hjelp.

De som er interessert i å utvikle nettside for oss (en med god erfaring i design), vennligst send en PM (krever referanser).
Så får vi velge ut den som er best kvalifisert.

Hvis det er mulig, kan tråden stoppes.
original reprint
xaff's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vil tippe fra 3500-10000 litt avhengig av kven som skal gjere det.
Vis hele sitatet...
Vil si at det er et høyst realistisk anslag. Kanskje tilogmed mer, 5-15.000. Men det er helt opp til hvem du engasjerer i jobben. Noen tar 5000 bare for et grunnleggende oppsett av et CMS. Jeg har også vært med å utvikle på noen prosjekter som har endt opp med å koste 50-100.000, men dette har da vært for internasjonale bedrifter med en del krav til sidene sine.

Så må du også regne med at du vil ha hosting utgifter i tillegg til dette, som regel er det ikke store pengene, men viktig å få med.

Til slutt vil jeg bare understreke at prisen er *helt* opp til den du engasjerer. Velg din utvikler med varsomhet; det er både fordeler og ulemper ved å engasjere en privatperson eller et firma.
Jeg kan lage nettside for deg til rundt 1k, men dette er bare for design / html + css. Kan også hive inn en mailform. Kontakt om du er intressert.