Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1423
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Denne gangen (idag, 25. august 2008 klokken halv 6) er det en 22-åring ved Heggedal i Asker som har laget sprengstoff i garasjen hvor det enda befinner seg farlige kjemikalier som ”selv ikke Oslo-politiets bombegruppe er trygge på 22-åringens kjemikalieeksperimenter”

I følge VG er 22-åringen fraktet til Bærum sykehus med skader i en hånd. Og i følge nettavisen er han nå senere i kveld overført derfra til Rikshospitalet.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=525173
http://www.nettavisen.no/innenriks/article2162547.ece
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/25/544742.html


Faen! (ha meg unnskyldt språkbruken), men jeg _hater_ rett og slett slike folk (som denne 22-åringen og andre) som ødelegger for oss som faktisk har god sikkerhet!
Og spesielt for oss andre (for eksempel meg) som ikke holder på med høyeksplosiver, men fortsatt har en del kjemikalier som jeg bruker til for eksempel kjemiforsøk og forskning.
For nå igjen kommer loven og politiet og alt det der til å bli mye strengere på hobbypyroteknikk, fyrverkeri, og oppbevaring av kjemikalier osv…
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Gir ikke helt mening det de skriver...
"22-åringen blandet en masse kjemikalier. Da smalt det mellom hendene hans"

"Da politiet kom til stedet og fikk se omfanget av skadene forårsaket av bomben, kalte de inn bombegruppen fra Oslo politidistrikt"

Store skader, men fyren fikk bare skader i hendene?
Jaja... Vi kan vell bare vente på sannheten om hva som skjedde, når han skriver om det her
Eller ikke...
Håper ikke at han er medlem her.
Hater når folk er uforsiktige med sprengstoff.
En ting er at man kan skade seg selv, men det er nesten værre å skade andre!
Men er jo selvfølgelig synd på gutten da :/
Sitat av Up Vis innlegg
Gir ikke helt mening det de skriver...
"22-åringen blandet en masse kjemikalier. Da smalt det mellom hendene hans"

"Da politiet kom til stedet og fikk se omfanget av skadene forårsaket av bomben, kalte de inn bombegruppen fra Oslo politidistrikt"

Store skader, men fyren fikk bare skader i hendene?
Vis hele sitatet...

Tror ikke det han dreie seg om så sterke saker når han bare hadde skader på hendene.
Dessuten kan politiet tilkalle bombegruppen bare de ser et demontert fyrverkeribatteri, det har nemlig skjedd her i området.
ja nå kommer vel de til å terrori sere oss med propaganda å enda mer dritt pga de som er uforsiktige å ikke har respekt for høyeksplosiver og i gjend så blir det enda vanskeligere å drive med he kjemi å pyro som om det ikke skulle vere vanskeligt nok
å som Masclet sa det er virkelig synd på fyren da
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Politiet fant mange forskjellige kjemikalier i garasjen som de ikke kunne identifisere ..... Det er masse forskjellige kjemikalier i garasjen, noe som har ført til at vi nå har evakuert fem hus .....
Vis hele sitatet...
Wow.. Høres ut som at det ligger mange år med utdanning og trening bak dette ekspertteamet, gitt...
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Ærlig hadde jeg jobba i det teamet hadde jeg tatt og smakt på alle kjemikaliene, og så markert hva det var med tusj
Sitat av Up Vis innlegg
Ærlig hadde jeg jobba i det teamet hadde jeg tatt og smakt på alle kjemikaliene, og så markert hva det var med tusj
Vis hele sitatet...
Og jeg hadde håpet du ikke hadde kommet over bariumnitrat eller andre giftstoffer.. Men jeg skjønner hva du mener, ublandet er jo ikke kjemikaliene likefarlige... Dessuten fik kavisen det til å virke som om han var en som fulgte en av de dumme youtube-oppskriftene hvor du bare blander alt sammen, venter 5 min og så tenner på
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Strengere regler og vanskeligere å bedrive hobbyen? Slutt å tulle. Dere vet, alle som en, at det i utgangspunktet ikke er tillatt å sette sammen fyrverkeri. Per lovdefinisjon kan du ikke engang legge ekstra lunte til/klippe lunta på en kommersiell effekt engang.
Tror neppe dette tilfellet får noen som helst innvirkning på vår hverdag.
Heilt enig med nygaard, det er uansett ulovlig fra før!
men kan nok tenkes hvis dette begynner og bli ein vane at folk blir skadet av hjemmelagde bomber at kontrollene blir strengere og strengere på kjøp av diverse.. Snart trengs det vel kokk/husmor bevis for å kjøpe sukker