Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3913
lenge lyst til å ta tatovering, men vil ha en som ingen andre har, Så tegnet en på meg selv med sprittusj, syns den ble ganske bra! hva syns dere? åpen for endringer, prøve å få den best mulig før jeg tar den på ekte!

[IMG]http://i143.photobucket.com/albums/r125/myrdan/DSC000581.jpg[/IMG]
Er det der rompa / baksiden av låret ditt eller noe ? 0_o
haha, nei, overarmen, trodde folka så det:P
Dette er min mening, og vi har alle forskjellige meninger:
Den sier meg like lite som en tribal. Tatoveringer skal bety noe, og ikke bare være noe random som er puslet sammen. En historie bak tatoveringen skader heller ikke. La det være noe du er stolt av 20 år etter.
Ser bra ut men hva betyr tattoveringen?
Jeg syns bare det er dumt når folk tattoverer seg ting uten de har peiling på hva det er.
Men det er sikkert etter smak og behag.
Syns du kunne ha tatt litt flere ting på den, ellers var den bra.
Sist endret av Dr.Feelgood; 25. november 2008 kl. 16:01.
haha er nok overarmen.
synes den var stilig jeg
men hadde nok arbeida mere med den, laga den litt mere "advanced" eller noe.
men det er jo smak å behag det
ja, den betyr ikke noe, er tribal, men det som betyr noe er at jeg har tegnet den og ingen andre har en den. (så lenge ingen andre bøffer den da)

Har ikke så veldig lyst til å lage den så veldig mye større, kanskje legge på litt men ikke mye, liker det enkelt å greit:P Den dekker faktisk en større del av overarmen, selvom det kanskje ikke ser helt sånn ut på bilde.
En ting som er sikkert er at den må flyttes litt lengre opp isåfall..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg føler en tatovering gjerne bør representere et eller annet. Det er selvfølgelig viktig at den har et personlig preg. Det at du har tegnet den selv er jo veldig bra, og hvis du kan se for deg at du fremdeles liker den når du er 50 så er det vel ikke noe stress. Men igjen, kanskje du heller burdte tatt deg litt mer tid og designet noe annet som kanskje kunne minnet deg om noe godt eller gitt deg en vanvittig god vibbe. Det viktigste er vel uansett hva du syns om den og ikke vi andre.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
fra en som er dekt av tatoveringer på hele rygg og foreløbig den ene armen;

den der kommer du til å angre sterkt på om noen år.

du sier selv at den ikke betyr noe annet enn det at du har tegnet den selv, og, no offense, det er ikke akkurat hjernekirurgi å tegne tribals.

vet til du har noe du VIRKELIG har lyst på, vent 6 mnd'er og om du fortsatt brenner like mye for det, ta den.
Det der ser ut som noe fra en NRK-serie der barna har tatt over etter at samfunnet gikk under... you catch my drift...
Den var akkurat like generisk og upersonlig som restene av tribalene, stjernene og hjertene.
Min ærlige mening; Det er en Tribal. Det betyr ingenting, det sier ingen, det er ikke noe spesielle former på den (bortsett fra et skeivt lyn). Nevn..3 grunner til at du vil ha denne resten av livet, bortsett fra at du har tegnet den selv.

Atpåtil må jeg jo bare si, det er ikke akkurat unikt med tribal tatoo på en litt muskuløs overarm. Vil du ikke ihvertfall at folk skal se på tatoo'n din som en litt spesiell?
Sist endret av Volch0k; 8. desember 2008 kl. 07:45.
Min ærlige mening: Hvis du på død og liv skal ha en tribal, så er det jo kult at du har tegna den selv, det gjør den i det minste _litt_ spesiell, iallefall for deg, og det er vel det som er poenget Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å overføre designet ditt til papir, ta det med til en proffesjonell tattovør og få han/henne til å tegne den på nytt. Altså ta utgangspunkt i designet ditt, men rette opp kanter, gjøre det mer symmetrisk osv. Good luck
Kom igjen folkens, enough of the tribal bashing already. Har det blitt "inn" å trashe tribals? Hvis trådstarter liker tribal tattoos så er det jo nettopp det som er tattooen for han. En tatoveringen er en utsmykning av kroppen, på lik linje med f.eks piercing. Det som betyr noe er hva DU synes om den og om det er noe du kan leve med på kroppen resten av livet.

Gi blanke faen i hva andre syns. Tattoveringen er for din del og ditt ønske. Har den ingen emosjonell betydning for deg? Konge. Du har funnet noe DU kunne tenke deg å pynte kroppen din med .. kjør på!
Er jo pga Miami Ink at folk trasher tribals. Nå må liksom hver eneste blekkflekk på kroppen ha en mening, memorial tattoos å sånt. Har du en fargeklatt på kroppen som du ikke kan svare for så har du blitt en tulling, som tatoverer seg bare på faen.
Folk må få lov til å ha det de vil på kroppen, behøver ikke å ha en jævla mening eller skal symbolisere noe, eller kansje minne deg på en hund du har hatt som ble kjørt over.

Ta den tattisen du vil, å drit i hva andre folk sier eller synes.
Jeg skal ikke si noe om tribals, men jeg vil si noe om estetikken til tattoen din. Jeg syns ikke det var noe å ha på armen, eller noen som helst annen plass på kroppen. Som andre har sagt, skal du først ha noe på kroppen, da skal det være spesielt. Trenger ikke minne deg om den døde moren din elns, men syns ivertfall at den skal se bra ut. Og min mening er at den ikke så bra nok ut til å ha på armen sin resten av livet ditt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
*furiously bashing tribals*

Jeg vil kommentere noe jeg ikke så i postene jeg leste; hvorfor faen skal du ha den dér?! Synes det er en sykt idiotisk plass å ha et slikt motiv på. Tribals passer på et sentrert sted, som korsryggen (er en grunn til at mange har akkurat der). Hvorfor der?
Sitat av Jonta Vis innlegg
*furiously bashing tribals*

Jeg vil kommentere noe jeg ikke så i postene jeg leste; hvorfor faen skal du ha den dér?! Synes det er en sykt idiotisk plass å ha et slikt motiv på. Tribals passer på et sentrert sted, som korsryggen (er en grunn til at mange har akkurat der). Hvorfor der?
Vis hele sitatet...
Bare kjerringer som har tribals nede ved korsryggen. I tillegg ser man bare billig ut med tatovering der, slut stamp kalles det for.
Kalles vel for "tramp stamp" meg bekjent?

En "regel" for tribals er vel gjerne at de skal følge kroppens linjer, noe den der strengt tatt ikke gjør. Hvor fyren oppi her får det fra at det å legge mer enn ussel, generisk dekorasjon i kroppskunst er et fenomen som Miami Ink har startet fatter jeg ikke.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Kalles vel for "tramp stamp" meg bekjent?

En "regel" for tribals er vel gjerne at de skal følge kroppens linjer, noe den der strengt tatt ikke gjør. Hvor fyren oppi her får det fra at det å legge mer enn ussel, generisk dekorasjon i kroppskunst er et fenomen som Miami Ink har startet fatter jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Takk , slut er vel en litt slemmere versjon.

On topic:

Tribals er noe av det mest vanligste du ser nå om dagen, godt over 70% av det jeg personlig har sett av tatoveringer på mennesker er fæle tribals, så du burde tenke deg godt om.
Alle har det (?)
Ikke følg en trend som tribal-trenden, kun død fisk flyter med strømmen..
Hvis du selv liker den, go for it! Er ingen som vil dømme deg med mindre du har noe ala et hakekors midt i panna. Tattiser i trynet kan vekke litt oppsikt generelt sett.. Har aldri sett noen med en tribal tattis og tenkt "fy faen, for en idiot", men jeg må si jeg syntes det er litt harry. Uansett bedre enn blodharry fargetattiser. Kommer også ann på om tattisen "passer" deg. Om du ser ut som en bibelgutt fra sølvguttene tviler jeg på at noen tattis vil passe.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av nilsern Vis innlegg
Hvis du selv liker den, go for it! Er ingen som vil dømme deg med mindre du har noe ala et hakekors midt i panna. Tattiser i trynet kan vekke litt oppsikt generelt sett.. Har aldri sett noen med en tribal tattis og tenkt "fy faen, for en idiot", men jeg må si jeg syntes det er litt harry. Uansett bedre enn blodharry fargetattiser. Kommer også ann på om tattisen "passer" deg. Om du ser ut som en bibelgutt fra sølvguttene tviler jeg på at noen tattis vil passe.
Vis hele sitatet...
Her motsier du deg selv. "ingen som vil dømme deg" og "jeg syntes det er litt harry".

I tillegg så er det du sier tullshit; Jo, folk kommer til å dømme deg etter det. Om ikke alle, så ihvertfall de aller aller aller fleste. Det sier veldig mye om deg. Så her tar du noe inni granskauen feil.
Bare at man spør andre hva de syns om tattoen er vel et tegn på at man ikke burde ta den. Om tråden hadde vært kalt for "Sjekk den kule tattoen jeg skal ta!" så¨hadde du hatt min fulle støtte. Men du gjør jo som du vil, å en tattovering trenger absolutt IKKE ha en kjempedyp mening. At man syns det er pent er jo nok. Sminke har jo ingen annen mening en at det ser pent ut for noen. Og prinsippet blir det samme.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av murloc Vis innlegg
Sminke har jo ingen annen mening en at det ser pent ut for noen. Og prinsippet blir det samme.
Vis hele sitatet...
Er nok uenig med deg på to plan her:

1. Sminke kan absolutt ha mening, selv om det som oftest er i sammenheng med sirkus og teater. (Ja, gjør litt narr av generaliseringen din her nå)
2. For meg blir ikke prinsippet det samme fordi sminke ikke er permanent, men tatoveringer er det. Man burde absolutt tenke over det i et halvår eller to.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Er nok uenig med deg på to plan her:

1. Sminke kan absolutt ha mening, selv om det som oftest er i sammenheng med sirkus og teater. (Ja, gjør litt narr av generaliseringen din her nå)
2. For meg blir ikke prinsippet det samme fordi sminke ikke er permanent, men tatoveringer er det. Man burde absolutt tenke over det i et halvår eller to.
Vis hele sitatet...
Men i helvette da.

Unnskyld så meget O`store alltvitende. Dette er du uenig i bare for og plage meg.

1. Selvsagt KAN det være mening bak sminke. Eller det kan for den saks skyld være for og dekke over arr eller sånt. Jeg trodde ikke jeg trengte å pressisere dette.

2. Så klart man burde tenke seg om. Men dette sa jeg vel ikke noe om egentlig, så fatter ikke hvordan du kan være uenig i en mening jeg ikke har yttret!
Sist endret av murloc; 24. desember 2008 kl. 16:37. Grunn: Skreivefeil, fyllasjuk
Sitat av Jonta Vis innlegg
Her motsier du deg selv. "ingen som vil dømme deg" og "jeg syntes det er litt harry".

I tillegg så er det du sier tullshit; Jo, folk kommer til å dømme deg etter det. Om ikke alle, så ihvertfall de aller aller aller fleste. Det sier veldig mye om deg. Så her tar du noe inni granskauen feil.
Vis hele sitatet...
At en person har en litt harry tattis betyr ikke at jeg dømmer personen som harry, med mindre andre harry faktorer spiller inn. Tribal tattiser og mye annet er så vanlige i dag, at jeg ikke tror folk ville bry seg stort. Det er helheten.. Har du ring i nesen og en tribal tattis så sier dette mye mer enn en velkledd jente med en tribal.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vansklig å si om den blir bra uten å se litt mer enn armen din når vi skal bedømme den...

Og det er vel ikke lett å få deg en tattoo om du skal bry deg om hva resten av folkene her inne sier.
Er du som skal velge og da er det greit å ta mot tips om forbedringer men kritikk bør du drite i

Personlig så er jeg bra dekket med blekk selv og alle henger sammen meget bra og de har en mening siden det er viktig for meg, men ikke alle som trenger å ha en tattoo som betyr noe spes...

Lykke til
Denne har jo jeg "tegnet selv" jeg
Makeover fra ID-T : -)
Dette er den faktiske tattooen
http://img3.nettby.no/users/i/n/t/intethaap/files/ny_tattis.jpg

Her er originalen;
http://images.trackitdown.net/graphics/106/106312__halfwidth.png
Sist endret av RandomiZed; 5. januar 2009 kl. 19:57.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
RandomiZed: Zoom ut litt er du snill, lettere å bedømme da.
http://images.trackitdown.net/graphics/106/106312__halfwidth.png'
http://bildr.no/thumb/318823.jpeg
bettar?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
http://images.trackitdown.net/graphics/106/106312__halfwidth.png'
http://bildr.no/thumb/318823.jpeg
bettar?
Vis hele sitatet...
No... Zoom ut, ikke post mindre versjon du har rotert.
Jeg føler det var en fin tatovering, kanskje litt orginal? Hvis jeg skal ha en tatovering på kroppen min vil jeg at den skal være unik, kanskje denne er unik for deg siden du har laget den selv.. Men mening er at denne tatoveringen ikke er unik, har for lite personlighet og er ikke noe materiale jeg iallefall ville hatt på kroppen.. Men smak og behov.
Sist endret av Apu; 6. januar 2009 kl. 11:10.
Jeg vil du skal se selv om du skal bruke den, men jeg syntes den var dritt stygg, og kunne ikke hatt den på overarmen resten av livet.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Er jo pga Miami Ink at folk trasher tribals.
Vis hele sitatet...
Javel? Jeg har alltid hata tribals, rett og slett fordi tatoveringer ikke skal være trend.
▼ ... over et år senere ... ▼
Greier ikke la være og poste her (selv om tråden er flere år gammel).
Stakkaren spør jo ikke om å høre deres meninger om tribals generelt, men om den han vil ha og har tegna sjæl.

Personlig mener jeg at du burde gå for noe større. Du ser ut til og ha en nokså stor og muskuløs overarm, og vel, da er størrelsen i minste laget. Det vil se mye bedre ut om den hadde vært større, selv om det er rimelig lettvint arbeid og bygge på en tribal. Problemet du møter på da er forskjellen på fargenyanser, selv om du kjører svart blekk. Det gamleste vil virke noe gråere enn det nye, noe som kanskje kan komme til å irritere deg, ikke vet jeg.

Om du allerede har tatt den, håper du trives!
Du har lyst på en som ingen andre har? og du lager en tribal? Selv om ikke tribalen er 100% lik som en annen, så tror jeg folk ser en tribal og ikke noe mer, hvis du skjønner hva jeg mener.