Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 11181
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Jaja. Det måtte skje igjen. ITpro, ved Frank Aune, avslører konspirasjonsteorier:

Sitat av ITpro
En norsk politiker avslører at det eksisterer omfattende høyteknologiske undergrunnsbaser i Norge som hemmeligholdes ved hjelp av løgn og kynisme. Disse er kun ment for makteliten, ledende politikerne og spesielt utvalgte personer ved en global katastrofe. Resten av den norske befolkningen skal etterlates for å dø.
Vis hele sitatet...
Trengst det eigentleg kommentarer på kor far out dette faktisk er? Og kjeldene som er nytta har jo ingenting med det som blir presentert å gjere, så eg tviler på at hr. Aune kan ha lese dei spesielt grundig… Dei er jo rimelig seriøse, men desverre ikkje om det han skriv om. Kjedelig det der, med kilder som ikkje tar for seg samme som deg.

Frank Aune, som altså er redaktør for ITpro, må jo vere ein rimeleg oppegåande person når han kan bli redaktør, og drive ei såpass stor nettside. Like fullt faller han for så totalt usannsynlige ting, som er backa opp av et par youtubeklipp og pseudovitenskap. Eller pseudovitenskap er vel kanskje litt sterkt ord - kjeldene har jo ikkje samanheng med innhaldet i artikkelen.

Og som bevis nyttar Frank Aune seg av bilete. Bilete av en politiker sammen med andre politikere. Bombe. Det er rart med det, når ein er i ein offentleg posisjon er det fort gjort at folk tar bilete av deg. Og det er fort gjort at det er andre personar som er i offentlegheitas sitt søkelys i nærleiken når biletet blir tatt.

ITpro er heller ikkje modige nok til å publisere namnet dei hevder dei har. Så sensasjonell som denne saka hadde vore om dei faktisk hadde vore på sporet av noko, så kan eg ikkje tenke meg at PFU ville felt dei for å publisere namn… Så at dei ikkje publiserer tyder jo på at dei ikkje har så jævla solid grunnlag akkurat.

Forøvrig trudde eg ITpro var ein nettstad som tok for seg informatikk, og ikkje tilfeldige konspirasjonsteorier redaktøren deira har skrapt opp frå youtube… Kanskje på tide at Aune skaffar seg ein blogg, og ikkje nyttar ITpro som sitt personlige talerør.

Kort sagt - det er vanskelig å ta noko slikt seriøst i heile tatt. Det er berre litt for far fetched til at det er mogeleg å kommentere uten å få latterkampe.
Leste den jeg også...

Skjønner bare ikke hvorfor de skulle være så "redde" for å oppgi navnet til "politikeren" deres? Det står jo i artikkelen at PST allerede vet hvem han er og overvåker alt han gjør. Dersom noen onde, blodspisende og korrupte politikere (eller andre) ønsker å få vite hvem han er, så regner jeg med at det burde være mulig å finne ut, med mindre PST har veldig mange høystående politikere med militærbakgrunn som sitter på "topphemmelig informasjon" på overvåkningslista si?

En ting er iallefall sikkert. Dette var siste gangen jeg besøker ITpro.
Sist endret av danielsk; 11. november 2008 kl. 16:31.
Skjønner ikke hvorfor politikeren skulle gått til ITPro?
http://www.regjeringen.no/en/dep/lmd...html?id=462220

The Svalbard Global Seed Vault, which is currently being established in the permafrost in the mountains of Svalbard, is designed to store duplicates of seeds from seed collections around the globe. Many of these collections are in developing countries. If seeds are lost, e.g. as a result of natural disasters, war or simply a lack of resources, the seed collections may be reestablished using seeds from Svalbard.

Tydelig trolling fra Hr. Aune sin side...
Hehe... Jeg ler meg i hjel her jeg sitter. Jeg syntes virkelig synd på forfatteren - og den påståtte politikeren. Det er så mange hull her at jeg ikke orker begynne.

Men ok, la meg bare si en ting:
Hvorfor ikke publisere bilder av politikeren sammen med f.eks. pakistans tidligere president (som han sier at han har), og bare sladde ansiktet til politikeren?

Det er sånn... Det er så mye jeg kunne tatt tak i her, men når man analyserer artikkelen, så forstår man fort at dette er en person med mentale problemer - og det er ingen grunn til å forsøke å kurere det med et foruminnlegg. Her må det legemidler og terapi til.
Ja, dere ler nå!

Selv synes jeg det er på høy tid at jorda snart går under. Begynner å bli forbanna lei av disse falske profetiene. Blir gøy å kunne oppleve Fallout 3 i reallife.
Sitat av Digital Hybrid Vis innlegg
Ja, dere ler nå!

Selv synes jeg det er på høy tid at jorda snart går under. Begynner å bli forbanna lei av disse falske profetiene. Blir gøy å kunne oppleve Fallout 3 i reallife.
Vis hele sitatet...

Haha, klart dagens!
Hjelp.
Dette er jo bare trist. Journalisten/redaktøren bruker sin mediekanal til å spre konspirasjonsteorier som alle, som har vært borti konspirasjonsteorier før, ser er bullshit. Synd han trekker itpro ned i søla i samme slengen...
Itpro har til og med en egen samleside for disse historiene her, med det velvalgte navnet "opplysningstiden": http://itpro.no/kanal.php?op=Tema&temaid=137

Jeg er tom for ord.
Jeg mistenker han for å skrive dette som et troll. Tross alt, alle som er i maktposisjon må jo oppføre seg så snilt og hyggelig og bestandig være seriøs. Tro meg, det finnes ganger da man ikke har så veldig lyst til å være det, men problemet ligger i at hvis man ikke skriver det så useriøst at folk ser det med en gang, tar alle det for god fisk og er enige med han. Og vil man egentlig være i nærheten (om enn gjennom en skjerm og internett) med den flokken av idioter som er tilbøyelig til å tro på konspirasjonsteorier av et slikt format som Mr. Aune skriver om?
Sitat av meitemark Vis innlegg
Jeg mistenker han for å skrive dette som et troll. Tross alt, alle som er i maktposisjon må jo oppføre seg så snilt og hyggelig og bestandig være seriøs. Tro meg, det finnes ganger da man ikke har så veldig lyst til å være det, men problemet ligger i at hvis man ikke skriver det så useriøst at folk ser det med en gang, tar alle det for god fisk og er enige med han. Og vil man egentlig være i nærheten (om enn gjennom en skjerm og internett) med den flokken av idioter som er tilbøyelig til å tro på konspirasjonsteorier av et slikt format som Mr. Aune skriver om?
Vis hele sitatet...
Konspirasjonsteoriene hans er stort sett copypasta og oversatt fra diverse andre konspirasjonsnettsteder. Da jeg så gjennom "opplysningstid"-kategorien var det stort sett ting jeg hadde sett før (plussminus et par ufo-historier). Det er intet nytt under solen med andre ord.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Hvorfor ikke publisere bilder av politikeren sammen med f.eks. pakistans tidligere president (som han sier at han har), og bare sladde ansiktet til politikeren?
Vis hele sitatet...
Bare meg som ikke ser poenget med et slikt bilde?
http://content.screencast.com/users/jiohghui/folders/Jing/media/48c30b81-b232-4521-8ade-6099f1832671/2008-11-11_1917.png
Sitat av Evelen2 Vis innlegg
Bare meg som ikke ser poenget med et slikt bilde?
http://content.screencast.com/users/jiohghui/folders/Jing/media/48c30b81-b232-4521-8ade-6099f1832671/2008-11-11_1917.png
Vis hele sitatet...
Han spurte etter det bildet hvor kun ansiktet til denne politikeren ble sladdet. Resten av bildet kunne være synlig.
Av enelleranna grunn gjorde dette meg litt urolig...

Men på den annen side gleder jeg meg til å kjøpe masse våpen, mat, vann og fyrstikker og pepre løs på zombier eller militærfolk som har shoot to kill ordre.
I mangel på stoff og kunnskap så må itpro ty til noe så latterlig som konspirasjonsteorier og romvesen...

latterlig
Må si meg enig i en del av kritikken som kommer her.
Sikkerhetsklarert
Det der ble jo bare alt for sykt..
Har han samlet all dritt han har klart å skrape opp om emnet?
At det foregåre organisert kjemisk "krigføring" mot det norske folk med såkalte chemtrails?

Noen har drukket for mye maling.

Foresten, mye av det som står i den artikkelen på itpro har jeg lest tidligere på en eller annen side som hadde fullt av slike konspirasjonsteorier om norskt samfunn. Skal se om jeg finner den frem igjen.
Det er trist at mennesker viser såpass mangel på kritisk sans, når vi lever i et samfund der staten, gratis, prøver og lære oss at vi ikke skal ta alt mulig ræl vi leser på internett for god fisk.

Skulle likt og se noen beviser for disse påstandene Mr-Aune-From-The-Hood kommer opp med.
Bare å søke på chemtrails på youtube og klikke seg videre på "related videos" det.
Dette er bare trist. At det i hele tatt er mulig å blande Planet X, Mayakalender, Chemtrails, Bilderberg-konferansene,HAARP-radere, Global Seed Bank, Isen på sydpolen og grønland opp i en så stor suppe er meg helt utrolig. At han er redaktør for et kjent nettsted og poster slikt vås er i mine øyne bare skadelig for IT-Pro omdømme, og at han ikke fatter det selv er urovekkende!

Glad jeg bare bruker den siden til et par kjappe linker til nedlastinger på en fresh windows.
Sist endret av esl; 11. november 2008 kl. 22:41.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Ohheh. Han har vist ekstra nettside kun til det.

Kode

$ whois galacticage.no
% Kopibeskyttet, se http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/kopirett.html
% Rights restricted by copyright. See http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/kopirett.en.html

Domain Information

Domain Name................: galacticage.no
Organization Handle........: DFA24O-NORID
Registrar Handle...........: REG42-NORID
Legal-c Handle.............: FA482P-NORID
Tech-c Handle..............: HH1R-NORID
Zone-c Handle..............: HH1R-NORID
Nameserver Handle..........: NS167H-NORID
Nameserver Handle..........: NS677H-NORID
Nameserver Handle..........: NS3077H-NORID

Additional information:
Created:         2008-10-03
Last updated:    2008-10-03

NORID Handle...............: DFA24O-NORID
Organization Name..........: ITPRO Frank Aune
Organization Number........: 982112095
Post Address...............: ITPRO Frank Aune, Munkebekken 17
Postal Code................: NO-1061
Postal Area................: Oslo
Country....................: NO
Phone Number...............: +47 400 08 020
Fax Number.................: 
Email Address..............: Post@ITpro.no
www.galactigage.no
Sitat av typisk Vis innlegg
At han er redaktør for et kjent nettsted og poster slikt vås er i mine øyne bare skadelig for IT-Pro omdømme, og at han ikke fatter det selv er urovekkende!
Vis hele sitatet...
Hadde IT-Pro noe som helst omdømme i hele tatt fra før? Må ærlig innrømme at av alle norske it-relaterte nettsider er det en av de jeg aldri hadde merket om hadde forsvunnet engang. ITAvisen legger man merke til fordi de er så gjennomført ræva, IT-Pro er bare usynlige ...

Det kjipeste med dette er jo at vi gir IT-Pro en hel haug hits på grunn av dette, så nå tror Franken at nettstedet hans er good business
Den som ler sist...ler best?: Når kvalitet går på bekostning av kvantum

Ser vi på artikkelenpåfunnet (ikke innhold) med en tilnærming mot innovativitet og utvikling, er det nødvendigvis ikke dømt til å falle i Frank Aunes m. ledelse/eiers disfavør, mener jeg. Det kan nemlig hende at itpro ønsker å utvikle seg i retning av "it for alle, der du får mer enn bare IT stoff". Dvs. at de ønsker å få en større brukermengde, som igjen har sine fordeler mht. til reklame og inntekt.

Hvordan få en større brukermengde?
Skrive om vin og reiser, artikler som ikke har en nyhetsverdi, men en underholdningsverdi, slik ap, db og vg gjør i tillegg til nyhetene de fremfører? Eller sikte inn på andre ting som f.eks konspirasjonsteorier, som etter min mening hvis vi tar i betraktning hvor velprodusert artikkelen var skrevet, har en god underholdningsverdi?

For å ta noen tall ut av fiseringen etter - la oss si det er brukt spørreundersøkelse som redskap: Itpro har 2000 svært dataintereserte lesere, og 20 000 andre lesere som har en viss interesse for data, men også spill og andre ting. Hvem tilrettelegge siden for? De svært datainntereserte leserne, eller de 20 000 andre leserne? Hvis han velger å sikte seg inn på de 20 000 andre brukerne, vil han dreie nyhetene litt om IT og litt om andre ting som er spennende for "alle".

Kan han bruke konspirasjonsteorier og andre harrysensasjonelle nyheter som et triks for å eksponere seg mer i et konkurranse utsatt område når det gjelder andre it-sider? Er dette en nytenkende i forhold til konkurrentene?

Det skumle er at jeg har sjeldent lest noe særlig på itpro, men nå fikk jeg lyst til å begynne å ta turen innom siden, fordi fantasien min fikk kose seg litt en liten halvtime med spenning gjennom en artig historie. Jeg har sikkert glemt den i morgen uansett, eller blir det temaet vi kommer til å snakke om i kantina i morgen eller på fylla til lørdag?
Synes slikt er skummelt Selv om jeg ikke tror på det, så blir jeg så overbevist etter å ha lest de velformulerte artiklene at jeg blir litt skremt.
Hva f gjør en slik artikkel på ITpro?
▼ ... over et år senere ... ▼
Da har han endelig/dessverre parkert ITpro-tøflene sine for godt. http://itpro.no/art/14768.html
One small step for man, one giant leap for mankind
Dermed tar jeg fatt på mine kommende intergalaktiske utfordringer og sier takk for meg og ønsker alle lykke til med en ny og strålende fremtid!

Shiiiiiiine on, you craaaaazy diamond
Å neida, han er ikke borte. Han har bare byttet side: http://www.nyhetsspeilet.no/

Her får du mye spennende (og ikke minst morsomt) lesestoff, blant annet:
- Hvordan legemiddelindustrien truer og bestikker for å motarbeide medisin som virker
- Betydningen av offisiell utenomjordisk kontakt
- Hvordan Obama skal starte "Obama Youth Army" som er mye det samme som "Hitler Jugend"
- At Obama skal avsløre kontakt med utenomjordisk liv
- Hvordan russerne prøvde å ødelegge Kepler-teleskopet med laservåpen, men feilet
- Forbereder norske myndigheter seg på 2012?

Mye spennende lesestoff i vente her ja!

Forresten, ja, du kan ta dette litt ironisk.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Dermed tar jeg fatt på mine kommende intergalaktiske utfordringer og sier takk for meg og ønsker alle lykke til med en ny og strålende fremtid!

Det er jo kun 2 år igjen å leve, hvorfor ikke nyte de som pensjonist.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Dermed tar jeg fatt på mine kommende intergalaktiske utfordringer og sier takk for meg og ønsker alle lykke til med en ny og strålende fremtid!

Det er jo kun 2 år igjen å leve, hvorfor ikke nyte de som pensjonist.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du han solgte?
Sitat av drittunge Vis innlegg
Å neida, han er ikke borte. Han har bare byttet side: http://www.nyhetsspeilet.no/
Vis hele sitatet...
Gode marijuana-legaliserings artikler der, men det er synd at folk ikke vil ta det seriøst pga alt annet mannsjit som står der.
Har ikke lest så mye på forumet før 2009 men hvem er egentlig Frank Aune? Fikk med meg den gangen da, admins her på nff gjorde den der KRIPOS løynen, da klikka det jo helt for fyren Stemmer vel og det at han driver å "leter" etter politi og kripos på nett eller? Hva er han/tror han er?
For meg virker han som en sikkelig idiot :P
Sitat av mac 11 Vis innlegg
Har ikke lest så mye på forumet før 2009 men hvem er egentlig Frank Aune? Fikk med meg den gangen da, admins her på nff gjorde den der KRIPOS løynen, da klikka det jo helt for fyren Stemmer vel og det at han driver å "leter" etter politi og kripos på nett eller? Hva er han/tror han er?
For meg virker han som en sikkelig idiot :P
Vis hele sitatet...
konspirasjonsteoretikerjævel er det han er