Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 14646
Backtrack er en lommekniv for alle som ønsker å teste sikkerhet på alt fra WiFi, Operativsystem, Nettverk osv.

Jeg starter denne tråden for å få en oversikt over hva og hvordan programmet kan brukes.



Backtrack 3 kan lastes ned her.

http://www.remote-exploit.org/images/screens/kde_menu.jpg

For installasjon på USB-penn (1GB eller større):
1. Åpne ISO med WinRar etter nedlasting (785MB), kopier så filene over til en minnepenn med nok ledig plass.
2. Gå inn på minnepennen, så i mappen boot. Åpne bootinst og følg anvisningen (bare enter, enter, enter.. så lenge setup disk er riktig bokstav på USB-pennen)
3. Du kan nå starte pcen på nytt for å se om den fungerer. Kan hende du må gå inn i bios og velge at maskinen kan starte opp fra USB.

Legge Backtrack på CD:
1. Last ned ISO for CD (695MB). Hvis du ikke har et brenneprogram som støtter ISO (hvis inget program starter ved åpning av filen) kan du bruke Active ISO Burner (Freeware)
2. Brenn over til en plate og start pcen på nytt med cden i for å se om den starter opp. De alle fleste maskiner er satt opp for boot fra cd, kun usb ikke alle er satt opp for.

For å komme tilbake til windows kan du velge avslutt eller restart fra backtrack, eller bare holde inne av/på-knappen i 5sek. Dette er helt ufarlig da backtrack ikke vil ha noe å gjøre med din HDD og kjøres kun fra CD/USB.

Tips
For å kjøre kommandoer:
Trykk på den sorte knappen som er rett til høyre for "start-menyen"

Endre til Norsk:
Høyreklikk på ikonet til høyre hvor det står US med flagg, velg instillinger og legg til norsk. For så å aktivere vårt vakre språk. Du kan også bruke dansk så lenge du ikke trenger mange spesialtegn.

Oversikt over nettverkskort:
ifconfig i kommandovinduet (ligner på dos og er omtalt over)

Starte trådløst kort for å fange/sende pakker (WEP-crack f.eks.)
airmon-ng start wlan0
wlan0 er her mitt trådløse kort, ditt finner du i listen når du skriver ifconfig eller iwconfig.
Jeg vil kke virke negatvit innstailt, m,en er du god nok til å BRUKE backtrack som et sikkerhets testings, burde du klare den biten du nå forklarte HELT uten problemer.

Spesielt de siste tipsene ditt synes jeg var overflødig.
Sist endret av Pyro_Killer; 9. november 2008 kl. 19:19.
Sitat av Sparkey Vis innlegg
Oversikt over nettverkskort:
ifconfig i kommandovinduet (ligner på dos og er omtalt over)
Vis hele sitatet...
Skriver du kun 'ifconfig' vil du bare få opp kortene som er aktive, ikke alle.
Tråden er ment for de som bare har brukt det til å knekke wep, men ønsker å prøve mer.

Han hende tipsene er overflødige, men kan være til god hjelp for de som prøver det for første gang.


Jeg har i det siste testet MDK3 (kan skrives rett ut i kommando).
MDK3 brukes til å sende falske pakker i trådløse nettverk.

Kan blant annet brukes til:
1. Kaste brukere ut av wlan.
2. Opprette en rekke falske SSID (nettverk å koble til)
3. Sette opp mange falske oppkoblinger til routeren, dette får i flere tilfeller routeren til å låse seg slik at den trenger tid eller manuel reboot for å komme seg.

Bruk:
mdk3 wlan0 a -a 00:11:22:33:44:55 -m 55:44:33:22:11:00
Får routeren til å låse seg eller/og kaste ut alle brukere av nettet.
00:11:22:33:44:55 er mac til routeren, 55:44:33:22:11:00 er til en bruker som allerede er koblet opp til routeren.
Nå begynner vi å snakke
Dette blir mer intressant, hadde gitt deg KP om det var mulig.
Har du en commando for å finne macen/ipen til de som er på nettverket?
KP-systemet er da oppe å kjøre det.
backtrack funker på xp og vista eller?
Sist endret av d3ath-jr; 9. november 2008 kl. 21:23.
Praktiske programmer for henting av info (kan bli oppdatert).

Airodump-ng wlan0 -c 6 -w lagre
Alt på nettverk til trådløst kort med navn wlan0, på kanal 6 vil bli lagret til filen [br]lagre[/br] under home.

Benytt bare [/br]airodump-ng wlan0[/br] for å få data fra alle kanaler (litt fra hver kanal da den hopper).
wlan0 byttes ut med navnet på ditt nettverkskort, som må være satt til monitor gjennom airmon-ng start wlan0. Du kan ikke sturfe internett når dette er aktivert, da må su benytte airmon-ng stop wlan0 for å gå tilbake.

Når du samler data vil du få opp macadressene til alle routere og kliener som sender data på denne kanalen.

Eksempelbilde:
http://compress.ru/Archive/CP/2007/3/13/Pic_04.jpg

Data som blir samble i filen kan brukes til å knekke WEP når nok trafikk er samlet, eller ved bruk av ordbok på WPA/WPA2. Aircrack-ng benyttes til å knekke WEP/WPA/WPA2.
Sitat av d3ath-jr Vis innlegg
backtrack funker på xp og vista eller?
Vis hele sitatet...

Backtrack er et eget os
Sitat av d3ath-jr Vis innlegg
backtrack funker på xp og vista eller?
Vis hele sitatet...
Backtrack er et eget OS, på samme måte som XP/Vista. Backtrack må startes opp ved oppstart av maskinen. backtrack kan kjøres i et virtuelt system, men ha det som hovedregel at backtrack ikke kan kjøre under XP/Vista.

Se post NR. 1 for hvordan du installerer og kjører backtrack.
Det er helt ufarlig og kan på ingen måte ødelegge eller skade XP/Vista som du har på maskinen, samme hvor mye du trykker og prøver deg ut.

En restart og maskinen er tilbake til vanlig når du tar ut CD/USB
Sist endret av Sparkey; 9. november 2008 kl. 21:30.
Sitat av Sparkey Vis innlegg
Det er helt ufarlig og kan på ingen måte ødelegge eller skade XP/Vista som du har på maskinen, samme hvor mye du trykker og prøver deg ut.
Vis hele sitatet...
I og med at alle partisjoner automonteres med full skrivetilgang stemmer ikke det.

Holder man seg unna kommandoer som endrer data, fikling med partisjonstabeller og partisjoner samt unngår å skrive ting til NTFS-partisjoner bør man være trygg.
Dette blir litt noobe guide til backtrack, en video som LÆRTE meg å knekke wep er denne:

http://www.youtube.com/watch?v=oHq-cKoYcr8

TIP: kjør fra en usb-minnepenn, mye raskere enn CD
Sist endret av Pyro_Killer; 9. november 2008 kl. 21:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
sant som Goophy sier at det ikke er helt ufarlig, det er tross alt et meget kraftig verktøy. Men det skal godt gjøres å ødelegge noe, ingen av programmene fra "start-menyen" vil påvirke windows.

Hold deg unna root fra skrivebordet og harddiskene så skal det gå bra :-)
Samme som at en uerfaren bruker holder seg unna Min datamaskin i windows.

-------------------------------------------------

Denne posten startet litt vel forklarende for enkelte (n00b), men ønsker at flest mulig skal få nytte av trådel og ønske å bruke den til å teste backtrack videre. Samt dele sine nye fra dette skattekammeret av et OS.

For de som allerede prøvd å knekke WEP, har sikkert funnet ut at det kan være vanskelig å enkelt/raskt få tak i WPA/WPA2 handshake for å knekke passordet for slike nettverk. Flere av de som har fått tak i handshake har sikkert gitt opp å knekke passordet, da dette kan ta evigheter å få til, til nå.

For raskt å skaffe en handshake kan du gjøre følgende:
mdk3 wlan0 m -t 00:11:22:33:44:55
Nå vil all trafikk som gikk til router med mac-adresse 00:11:22:33:44:55 bli kastet ut ved bruk av kort wlan0.
Trenger kun å brukes i 5-15sek. avbryt med CTRL+C.

Husk å bruk airodump-ng wlan0 -c (kanal) -w (filnavn som skal oprettes i Home)
for å fange opp handshake som vil bli fanget opp når pcen kobler opp på nytt. Den må ha mulighet til å koble opp, derfor ønsker vi å stoppe MDK3 etter en stund.

Nå har du en cap fil som vil hete (filnavn)-01.cap som inneholder passordet som må knekkes. Du kan bruke
aircrack-ng filnavn-01.cap -w (ordbok du har lastet ned)
eller Elcomsoft. Fordelen med systemet fra Elcomsoft, som foreløpig må kjøres under windows, er at den har mulighet til å bruke GeForce 8-, 9-, 200-series til å knekke passordet. Dette går over 100ganger raskere enn bruk av CPU! Det må sies at den prøver ALLE passord etter de forutsetningene du setter, ikke etter ordliste som er vanlig. Så passord av typen Fr8e9Ak holder ikke lengre.
(Jeg fant mitt WPA2 passord )

Lykke til og bare spør hvis du står fast.
Sist endret av Sparkey; 10. november 2008 kl. 00:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om jeg innstalerer BackTrack på en USB vil jeg kunne bruke den som en vanlig minnepenn også?

Visst jeg f.eks. starter windows før jeg setter inn USB-minnepennen vil det da fungere som en helt normal minnepenn, eller? Eneste minnepennen jeg har som er stor nok er 4Gb, og jeg har noen backups på den. :P
Sitat av C4CTUS Vis innlegg
Om jeg innstalerer BackTrack på en USB vil jeg kunne bruke den som en vanlig minnepenn også?
Vis hele sitatet...
japp det kan du : )
Noen som vet om et linux verktøy for å hente ruter passord? Evt. om dette allered finnes i bt3?
Sitat av Liquid Crystal Vis innlegg
Noen som vet om et linux verktøy for å hente ruter passord? Evt. om dette allered finnes i bt3?
Vis hele sitatet...
NEI, for det har jeg ikke orkert og lag, er kun for windows som du finner her på forumet.

eneste som ligger på backtracker cd er bruthforcer som vil bruke evig lang tid

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=59313 se den tården, er lenge siden jeg har oppdatert, men søk på forumet så står det mange tråder om det.
Sist endret av ranvik; 14. november 2008 kl. 01:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan noen forklare forskjellen på WEP key og passordet på selve ruteren? Evt. hva man kan gjøre hvis man har ett av de. takk
Sitat av d3ath-jr Vis innlegg
Kan noen forklare forskjellen på WEP key og passordet på selve ruteren? Evt. hva man kan gjøre hvis man har ett av de. takk
Vis hele sitatet...
Wep = passordet for å koble til selve routere for å få tilgang til internett om routeren sender det.

Router passord = passordet for å kunne konfigurere routeren. På tidspunktet du har det burde du være inn, om ikke så har du lite å gjøre med det.
ja jeg lurte hvilken ordbok er det jeg skal laste ned og hvor? som funker i backtrack3 takker for all hjelp
Sist endret av starmos11; 16. november 2008 kl. 12:52.
Backtrack er et eget OS, på samme måte som XP/Vista. Backtrack må startes opp ved oppstart av maskinen. backtrack kan kjøres i et virtuelt system, men ha det som hovedregel at backtrack ikke kan kjøre under XP/Vista.
Vis hele sitatet...
Backtrack kan kjørest på XP men ikke vista. (Qemu)
Sitat av starmos11 Vis innlegg
ja jeg lurte hvilken ordbok er det jeg skal laste ned og hvor? som funker i backtrack3 takker for all hjelp
Vis hele sitatet...
Se f. eks. her: http://forums.remote-exploit.org/sho...light=wordlist. 60,5 millioner ord og passfraser på mange ulike språk, alfabetisk sortert, uten dobbeltoppføringer, mest engelsk.

Ellers har du en mengde ulike ordlister her: http://xforce.enhack.net/showthread.php?t=23

Jeg har imidlertid fortsatt til gode å spore opp en virkelig dekkende norsk ordliste. Har lett en god stund etter dette. Kan hende noen kan hjelpe?
Hei, det er sikkert en god del folk der ute som har Intel trådløse kort.

Så jeg tenkte jeg skulle skrive litt om hvordan man bruker IWL3945 kort til cracke WEP/WPA.
Som sikkert mange av dere har prøvd så har ikke IWL3945 full injection, dere for sikkert sniffet packer med "airodump-ng wlan0", men hvis dere kjører "aireplay-ng" så vil mest sannsylig airodump-ng henge seg opp.

Tilbake til configurasjonen:
modprobe er en kommando som man kan bruke til å endre moduler på maskinen med...
lsmod for du se alle moduler som er aktiv.
Vi skal bruke en module som heter IPWRAW før vi kan laste inn den modulen så må vi fjerne IWL3945 modulen...

Kode

modprobe -r iwl3945
Nå har vi lasta ut IWL3945 modulen og klar til å laste inn ipwraw module:

Kode

modprobe ipwraw
Når vi skriver iwconfig så vil vi oppdage at enheten har skiftet navn, før så het den wlan0 nå heter den wifi0.

Så da er det bare å sette igang.

Kode

Airodump-ng wifi0
EDIT:
ipwraw modulen er en module som bare kan brukes i monitor mode, så etter at dere er ferdig med en eventuel cracking, så må dere laste inn iwl3945 modulene igjen...

Kode

modprobe -r ipwraw
modprobe iwl3945
Sist endret av Masi; 20. november 2008 kl. 13:58.
Masi - skrive mere om wifizoo å ettercap? eller andre kule ting å leke med ?
Sitat av d3|3rium Vis innlegg
Backtrack kan kjørest på XP men ikke vista. (Qemu)
Vis hele sitatet...
Hva i svarte snakker du om?
Eget OS, så lenge boot pritorityen er rett går det på skinner.

Jeg lastet ned en pakke med ordlister fra TPB som het:
-=Xploitz=- Master Password Collection

Ikke lov å linke til TPB så...

wifizoo å ettercap?

please care 2 share
åj :P ja ble kanskje litt kort det jeg skreiv ja.
men jeg så noen tools greier i en backtrack video for ikke så lenge siden, dær de brukte noe som het ettercap å wifizoo... så utrolig kult ut.
å jeg vet Masi har svart belte i backtrack. så jeg lurte bare på om han kunne skrive noe om det ;-)
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg

Jeg lastet ned en pakke med ordlister fra TPB som het:
-=Xploitz=- Master Password Collection

Ikke lov å linke til TPB så...
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem. Heugels ordliste jeg linket til over er nettopp -=Xploits=- pakke satt sammen til en ordliste uten døde og doble oppføringer.

Hvis man ønsker ytterligere ordlister fra remote-exploit, blant annet Purehates ordliste, se her: http://passwordz.info/wordlists/Huegel/. Der finnes også annet snadder.

Men alt dette er hovedsaklig engelskbasert. Så hvor finnes det en god norsk en?
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
Hva i svarte snakker du om?
Vis hele sitatet...
Virtualisering.
Hvorfor reboote når man kan slippe?
Sitat av Sparkey Vis innlegg
Samt dele sine nye fra dette skattekammeret av et OS.
Vis hele sitatet...
Sitat av ranvik Vis innlegg
NEI, for det har jeg ikke orkert og lag, er kun for windows som du finner her på forumet.

eneste som ligger på backtracker cd er bruthforcer som vil bruke evig lang tid
Vis hele sitatet...
...

Sitat av d3|3rium Vis innlegg
Backtrack kan kjørest på XP men ikke vista. (Qemu)
Vis hele sitatet...
Backtrack har ingenting med Vista eller XP å gjøre. Når du starter Backtrack, er det lenge før XP eller Vista engang starter

Dette gjelder forsovet alle OS, ikke bare XP og Vista.

Å ja, jeg vet at men kan bruke en VM, til alle som vil quote meg...

Sitat av Goophy Vis innlegg
Virtualisering.
Hvorfor reboote når man kan slippe?
Vis hele sitatet...
Fordi rebooter man kan man bruke WLAN-kortet
Sist endret av hawken07; 20. november 2008 kl. 22:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av hawken07 Vis innlegg
Fordi rebooter man kan man bruke WLAN-kortet
Vis hele sitatet...
Både USB og PCI-host kan kjøres native via virtualisering nå om dagen...
Sitat av Goophy Vis innlegg
Både USB og PCI-host kan kjøres native via virtualisering nå om dagen...
Vis hele sitatet...
me want programvaren du brukte for å koble til pci..
Sitat av hawken07 Vis innlegg
me want programvaren du brukte for å koble til pci..
Vis hele sitatet...
http://www.pcisig.com/specifications/iov/

Også kan du lese gjennom denne: http://www.techonline.com/showArticl...leID=200000831
takker

Men hvor er selve programvaren man trenger?
Sist endret av hawken07; 20. november 2008 kl. 22:53.
I fingrene dine.

Du kan såklart bruke noe fra Denali, VirtenSys, LeCroy osv. om du er rik, men likegreit å bare skrive noe enkelte selv. Er masse eksempler rundt omkring.
Sitat av Goophy Vis innlegg
I fingrene dine.

Du kan såklart bruke noe fra Denali, VirtenSys, LeCroy osv. om du er rik, men likegreit å bare skrive noe enkelte selv. Er masse eksempler rundt omkring.
Vis hele sitatet...
høøø... jeg kan da ikke programmere... Du kan! *forhåpningsfull*
wifizoo, ettercap og spoonwep

Wifizoo er et program som samler inn data fra åpne trådløse nettverk og viser noen av godsakene i en enkel internettside.
Blant godsakene er:
Data fra POP (mail)
Data fra MSN
Cookies
SMTP data (mail)
FTP data (filoverføing til server)

For å starte opp wifizoo går du på "start-menyen" for så på 802.11 og finner programmet.
For å kjøre i gang skriver du "./wifizoo.py -i wifi0" i vinduet du fikk opp.
Husk å dette kortet ditt på den porten du ønsker å fange data fra, eller kjøre airodump-ng på samme port (uten å ha satt fast port).

Ikke så mye å si om wifizoo egentlig, bare at du finner websiden på 127.0.0.1:8000 og at du kan sette cookies som har vært overført til dine egne. En fordel med å sette cookies er at du kan komme inn på forum og slik som "allerede innlogget".
http://community.corest.com/~hochoa/wifizoo/control_panel.png

Ettercap
Dette er et program du kan ha det mye morro med.
Det viser på en oversiktlig måte alle data som blir mottatt på ditt wlan/lan kort. Du kan utføre man-in-the-midle attack (utdyper ikke dette nå), sniffe opp passord og fange opp alt annet på nettet.
Ettercap kan brukes til å sniffe data fra åpne nett, eller fra kryptere nett WEP-nett hvis du putter inn nøkkelen.

Jeg har med stort hell kunnet sniffe opp det meste av passord på nettverk ved å søke i pakkene (CTRL+F) på passw. Du vil da få innloggingspassordet til websider og mail.

Husk når du skal bruke Ettercap at du må sette kortet til å lytte på den porten du ønsker, på samme måte som wifizoo.

For å se hele dataoverføringen for en sesjon høyreklikker du på en pakke og velger der det står TCP..., da får du se hele overføringen av f.eks. en mail fremfor bare deler av pakkene.
http://linux.softpedia.com/screenshots/Ettercap_2.jpg

SpoonWEP
For deg som ønsker å knekke WEP raskt og supereffektivt er dette programmet for deg. Det ligger under 802.11.

Alt du trenger å gjøre er å sette det trådløse kortet i monitormode slik som beskrevet tidligere, men du må ha et kort som støtter packet-injection i tillegg (sende pakker i monitor mode).

Alt du trenger er å legge inn MAC-adressen til routeren du skal ha koden fra, som bruker WEP-kryptering. Stille inn på riktig port, som du også ser fra airodump-ng og velge angrepsmetode.
Det er det samme hvilken metode du velger så lenge du mottar mye data. Programmet vil automatisk prøve å knekke koden når den har fått mer enn 20.000 pakker, bør gå på 2-3min ca.
Du kan prøve å justere på inj rate hvis du har problemer med hastigheten varierer sterkt, eller ønsker å få fart på sakene. Dette krever at du starter angrepet på nytt vel og merke.

Jeg bruker dette programmet mye da det er raskere og enklere å bruke enn airodump-ng, aircrack-ng og airplay-ng. Men du mister litt av morroa, selv om det er kult å se hvor lett det kan gjøres
http://photo3.bababian.com/upload12/20080805/89410184BE93E6F8177C7B823702CB6D_500.jpg

(Har selv åpnet flere internettkaffeer i Oslo slik at du kan surfe gratis på de, med dette programmet, en liten eee, backtrack på usb og trådløst kort som støtter packet-injection )
Sist endret av Sparkey; 22. november 2008 kl. 01:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Veldig god guide sparkey, har også eee og er på cafe', bruker gamle måten, men wifizoo og ettercap gav du vikelig god guide på.

KP til deg. Pleier å cracke på 10'000 pakker dog, fortsatt bare 2-3 minutter.
Airmon-ng virker ikke på alle atheros kort.
Noen ganger må du også bruker wlanconfig (madwifi)

NB: Kjør iwconfig for å finne "X" på slutten av atheros kortet ditt.

Kode

 wlanconfig athX destroy
(Setter netverkskortet ditt ut av drift å klart til å få nytt oppsett.)

Kode

 wlanconfig ath0 create wlandev wifi0 wlanmode monitor
(bytt ut wifi0 med kortet som passer for din data)
Da setter den opp nettverks kortet ditt til monitor mode å er klar til å sniffe.


Tatt fra personlige erfaringer.


EDIT: Pyro_Killer ja, backtrack kan kjørest gjennom qemu på windows xp.
Sist endret av d3|3rium; 22. november 2008 kl. 17:41.
Hvordan er det du booter opp for å få denne?:
http://www.remote-exploit.org/images/screens/kde_menu.jpg
Hva med å bruke søkefunksjonen?
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Hvordan er det du booter opp for å få denne?
Vis hele sitatet...
Tenker du på programmet (OS)?
Les starten på tråden eller søk på forumet etter backtrack for å finne ut av hvor du laster ned, starter opp og kommer litt i gang.
Sist endret av Sparkey; 23. november 2008 kl. 01:58.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Får ikke til å komma på nett med backtrack 3

Kan bruke airodump-ng og finne diverse AP og eg kan finne min egen wep men kan ikke koble til noen.. noen som vet hva ?
Sitat av ShaolinMonk Vis innlegg
Får ikke til å komma på nett med backtrack 3

Kan bruke airodump-ng og finne diverse AP og eg kan finne min egen wep men kan ikke koble til noen.. noen som vet hva ?
Vis hele sitatet...
Du må gå tilbake til managet (airmon-ng stop wlan) for å koble til Internett. I monitor kan du mota og sende pakker, ikke koble til.
Sitat av Sparkey Vis innlegg
Du må gå tilbake til managet (airmon-ng stop wlan) for å koble til Internett. I monitor kan du mota og sende pakker, ikke koble til.
Vis hele sitatet...

Har gjort det mange ganger før.. når eg kobler til da, får eg Connection Failed. er det vesentlig at nettverket eg kobler til er WPA sikret ?

Kjører fra livecd om det er vesentlig
Sist endret av ShaolinMonk; 7. desember 2008 kl. 20:17.
Bt3 er knallbra som livecd, men for de av dere som ikke kjenner så godt til linux; hva med å installere Ubuntu, kjøre dualboot, og heller installere de nødvendige programmene etterhvert? Da funker hvertfall alt i utgangspunktet
Kult forum dere har her

r3b0
Sitat av r3b0 Vis innlegg
Bt3 er knallbra som livecd, men for de av dere som ikke kjenner så godt til linux; hva med å installere Ubuntu, kjøre dualboot, og heller installere de nødvendige programmene etterhvert? Da funker hvertfall alt i utgangspunktet
Kult forum dere har her

r3b0
Vis hele sitatet...
Kjører Backtrack på skolelaptop, så det er nok utenkelig å installere ubuntu :]
Sitat av ShaolinMonk Vis innlegg
Har gjort det mange ganger før.. når eg kobler til da, får eg Connection Failed. er det vesentlig at nettverket eg kobler til er WPA sikret ?

Kjører fra livecd om det er vesentlig
Vis hele sitatet...
Skal gå bra å logge på hvis du setter at passordet er ASCII (tekst) og du kan passordet, samt husker å sette kortet i `managed` som forklart
Sist endret av Sparkey; 10. desember 2008 kl. 14:47.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ønsker guide til sniffing av trafikk, etter at man har fått taki wep-nøklen, slik at man fanger opp alt av tastetrykk osv
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei er atheros ar5005g wireless kmpitabelt med backtrack? har atheros chipset.. ¨

takk;