Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 5400
Det dukker stadig opp tråder om flashing av Xbox 360 på forumet, så jeg tenkte kanskje jeg skulle gi en kjapp innføring og linke til sider som forklarer enkelt hvordan man gjør dette.

Jeg kan selv ikke flashe. Dette er bare en samleside av informasjon og linker til hvordan man gjør det.

Formål:
Spille backup-kopier av spill på Xbox 360!

Guider:
Flashing av Xbox 360 BIBELEN!
Flere guider er linket til nederst!

Hva er flashing?
Flashing, er rett og slett at man overskriver informasjonen i DVD-spilleren i Xboxen. For å gjøre dette, må man koble DVD-spilleren i Xboxen til en datamaskin. Deretter kan man gå inn på ”softwaren” til DVD-spilleren og endre innstillingene. I dette tilfellet, få DVD-spilleren til å lese brente DVD’er.

Det kreves noe kunnskaper og det riktige utstyret til å gjøre dette. Det varierer også mellom hvilken DVD-spiller man har i Xboxen sin. Jeg anbefaler alle med minimale kunnskaper om å få noen til å gjøre dette for seg.

Hva trenges av kunnskaper og utstyr?
Av kunnskaper, må du hvertfall vite hvordan en DVD-unit ser ut. Du bør vite hvordan man kobler til og fra en DVD-spiller, ha kunnskaper om hvordan du skifter DVD-uniter i PC og vite hva en SATA-kabel er. Av utstyr, trenger man et verktøysett for PC'er.

Videre trenger du selvsagt softwaren som skal erstatte den gamle softwaren i DVD-spilleren. Her finnes mange. Den nyeste og beste, er iExtreme 1.4 firmware. Denne er såpass fersk, at man kan spille online med spillene. Den beste måten å få tak i denne, er å bruke google.

Hvilke software du skal bruke, kommer an på hvilken DVD-spiller du har. De vanligeste er BenQ, Samsung og Hitachi. Les Xbox 360 BIBELEN jeg linket til øverst. Der finner du bilde av hvordan de forskjellige DVD-spillerene ser ut.

Rent praktisk, hvordan man går videre, er at man kobler seg til DVD-spilleren med en PC, booter DVD-spilleren i Xboxen, for så å legge inn ny firmware. Hvordan man gjør dette, står meget enkelt og tydelig forklart i BIBELEN! Du kan også se filmen som er linket til nederst.

Xbox-scene er en ganske informasjonsfylt side, som gir deg alt du måtte trenge av tips&tricks + firmware til de forskjellige DVD-spillerene!
Uansett, tar det nok ikke lang tid før Microsoft kommer på banen, og banner deg fra Live. Det finnes derfor ingen garanti om du kan spille Live eller ikke. Noen klarer det, andre blir bannet.

Hva om jeg ikke har disse kunnskapene?
Det finnes veldig mange som gjør denne jobben for deg. Det er oftest det beste, for det følger svært ofte garantier med på slike modifikasjoner. Dersom det skulle skje noe i etterkant, kan du reklamere på tjenesten.

Modnet gjør denne jobben for 600,- + frakt.

Når Xboxen er flashet:
For å ta backup-kopier av egne spill, trenger du en spesiell type brenner som støtter Xbox360 formatet. Jeg går ikke noe videre inn på dette.

Du trenger enda mer utstyr for å brenne spill. For det første, trenger du en DVD-brenner som støtter Dual Layer. Det står veldig ofte på DVD-spilleren på PC'en din. Dersom det ikke står, kan du google maskinen din for å finne informasjon om DVD-brenneren din. Videre trenger du DVD +R DL plater, helst av god og kjent kvalitet. Verbatim er foretrekt her.

Et veldig vanlig program å bruke, er CloneCD.

Du har to filer. Den ene filen, er en .iso-fil. Den andre, er en .dvd-fil. Hvordan du får tak i disse filene, angår ikke meg. Du skal altså velge "burn ISO-image" i CloneCD, velge speed til 2,4 (som også Verbatim-platene støtter), browse .dvd-filen og trykke START!

Les ALT om brenning av spill her!

Soner:
Selv om man flasher Xboxen sin, kan man fremdeles bare spille spill fra de sonene man er fra. I praksis betyr dette PAL eller Region Free.

Flere nyttige linker:

Video om flashing

Norsk forum for Xbox360-flashing

Jeg vil igjen presisere at dette er bare en samletråd om hvordan man flasher en Xbox 360. Det er ikke mitt verk og jeg kan ikke brenning. Likvel, må dere bare spørre spørsmål, så skal jeg besvare så godt som jeg kan.

Dersom noen andre har nyttige linker til guider, programvare etc. - ikke vær sjenerte!

Det er ulovlig iht norsk lov å laste ned piratkopierte spill!
Sist endret av reklame; 22. oktober 2008 kl. 20:29.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Veldig god tråd, tenkte jeg skulle slenge opp en tool box for Macerne der ute med flashet 360.

Direktelink:
http://rapidshare.com/files/16026310..._Tools_OSX.dmg

Denne tool boxen inneholder

OSX 360
http://www.nukedsoftware.com/osx360/index.html

iBurn 360
http://idog.appleguru.org/Home.html

x360 iso hacker
http://www.macupdate.com/info.php/id...360-iso-hacker

Alt er freeware og disse programmene er alt du trenger av software for å rippe, verifye og brenne ut 360-spill på din mac.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Men obs obs. I etter Major Nelsons siste utalelser (sjefen for Xbox live) Så vil de nå banne bokser som de opdager at er moddet med. Kan virke som om de legger in en scan eller noe i nye XBLE. Bare som et hode opp til dere som sitter lit på kanten å venter. Vent med å modde til etter XBLE så ser dere om det går fett eller ikke. PS: mange nye spill vil kreve oppdatert software selv på en moddet boks.
Min erfaring er at sålenge spillene er patcha, gjerne med STEALT (xdvdmuletter?), kan man spille på live. Likevel, bør man trå forsiktig. 360 spill blir jo veldig ofte leachet på piratmarkedet opptil noen uker før offisiell lanseringsdato. Man spiller ikke live med disse spillene.

Jeg vil kanskje påstå at dersom du er sykelig opptatt av å måtte spille live, er ikke flashing noe for deg. Jeg spiller aldri live, så jeg slipper det problemet.

Lommerisk: Når man har flashet drevet, kan man fremdeles spille orginale spill og MS har ikke mulighet til å flagge deg. Derfor kan man fint laste ned oppdateringer til spill etc, sålenge man ikke spiller live.
Per dags dato har MS tre grunnlag for å banne folk, ut fra Live-loggene:

*Ikke korrekt patching av DMI, PFI og sikkerhetssektorer i disken
*Spillet er kopiert ved hjelp av et Kreon-drev, noen få av disse blir ikke rippet korrekt
*Spillet er ikke en 1:1-kopi: Spillet er ikke identisk med det man finner i butikken. Dette kan komme av at image-filen man har brent ut, er misvisende(ikke fullstendig, for eksempel), en generell brennefeil eller lignende
*Man spiller kopier som er tidlig lekket ut på nett. Det er alltid en risiko å spille spill som ikke er ute på markedet, da man er særs usikker på hva kilden til spillet er. Hovedårsaken til at man bør være føre var med spill som enda ikke er på markedet, er at man ikke har en butikk-kopi å sammenligne spillet med, og at abgx-databasen ikke inneholder info om spillet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva er sjangsen for å bli tatt og hva vil skje om man blir tatt?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Hvis du blir tatt blir serienummeret til maskinen din bannet fra XBOX-live.
Kan man ikke ungå å bli bannet så lenge du ikke lagrer på hardisken men på minnebrikka? eller er jeg helt ute og kjører?
Sitat av Smoky Mo Vis innlegg
Kan man ikke ungå å bli bannet så lenge du ikke lagrer på hardisken men på minnebrikka? eller er jeg helt ute og kjører?
Vis hele sitatet...
Du er ute og kjører. MS gjenomfører jevnlige søk etter flashet software i DVD-drevet. Er man online i det søket gjenomføres, blir man bannet uansett hvilke lagringsalternativer man bruker.
Hei!
Har tenkt til å kjøpe meg en Xbox 360 Elite i morgen. Men må også ha noen til å flashe den for meg.
Noen som vet om en som flasher i Osloområdet, og kan fortelle meg hvordan jeg kommer i kontakt med han/hun.

Takk
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Aldri brukt dem før, men spillchip.com flasher i Oslo for 500 kronasjer
Noen som har prøvd seg på den nye firmwaren som kan fortelle litt om erfaringer?
Tenkte jeg skulle oppgradere en BenQ fra 1.4 til 1.5, og modde en Lite-On fra orig, til 1.5. Så vis noen har noen tips og triks så settes de pris på.
Har modifisert en del av de andre, og sitter igjen med erfaringen at en kommer seg alltid i mål, men aldri på den måten manualene forklarer. Så tips og erfaringer settes pris på
Reklame:
Nå tør jeg påstå at du er litt for bastant. Microsoft har per dags dato kun media check som grunnlag for banning av konsoll.
Så hva er da media check for noe? Det er en sjekk av mediet som er i DVD-spilleren. Med andre ord, Microsoft sjekker disken som ligger inne i konsollen, og om den er 100% identisk med spill man kjøper i butikken. Forrige bølge med XBL-bans var medio november, og ifølge rapportene, bedrev MS kun media check også denne gangen.
Med andre ord, MS sjekker per dags dato ikke om drevet ditt er flashet, de sjekker kun hva du spiller på.

Cassanova:

*VIA VT6421A SATA
*Connectivity Kit v3 PRO
*CK3 Probe

Med følgende ting tilgjengelige, er flashingen av Lite-ON simpel.
Jeg låner denne tråden litt viss det går greit, lurer på om det er noen i stavanger området som hadde hatt lyst til og flashe min xbox med lite on dvd rom. Til en ikke så alt for dyr penge ? evt. noen som vet om butikker i sandnes/stavanger området som gjør dette så er det bare å si i fra.
Sitat av ziilwer Vis innlegg
Jeg låner denne tråden litt viss det går greit, lurer på om det er noen i stavanger området som hadde hatt lyst til og flashe min xbox med lite on dvd rom. Til en ikke så alt for dyr penge ? evt. noen som vet om butikker i sandnes/stavanger området som gjør dette så er det bare å si i fra.
Vis hele sitatet...
Jeg modder, men er sjelden i Stavanger, kun 1-2 ganger i året. Du kan evt sende via posten til Trondheim om ingen skulle tilby noe.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Da vil jeg bare komme med et par anbefalinger, til dere som tenker å modde Xboxen.

Først og fremst vil jeg anbefale Modnet AS på det aller varmeste. Som jeg skrev i en annen tråd for ca 1 mnd siden, fikk jeg RROD. Og siden det bare var 6 mnd siden jeg fikk den flashet hos Modnet, fikk jeg moddet den nye xboxen jeg fikk fra MS hos Modnet for bare 200,- Modnet virker meget seriøse og svarer fort.

Så til noe som Modnet kunne blitt bedre på. Xunlock leverer ferdig flashet Xbox 360 til en svært gunstig pris. En kammerat av meg bestilte dette i forrige uke. Til en svært behagelig pris, leveres konsollen med hele 2 års garanti! Og det er bra på en moddet Xbox 360, mtp problemene de har hatt. Jeg har sett det med egne øyner. Xunlock har et garantiklistremerke på baksiden av boksen.

Så til noen negative aktører i markedet. I Bergen holder Handal til. Han skulle ha latterlige 800,- for moddingen. Her bør man ta en titt på hva markedet ellers tilbyr.
Sist endret av reklame; 5. april 2009 kl. 14:55.
http://www.x-pecmod.com/ er fantastisk bra. Raske svar, greie priser og en vanvittig hyggelig mann.
▼ ... over en måned senere ... ▼
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Jeg modifiserer Xbox 360 til 250 kroner. Oppholder meg i Drammensområdet om noen skulle være interessert.
er interessert...
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Nå modifiserer jeg også Lite-on maskiner
Hvilke garanti-ordninger har du på arbeidet ditt?
Hvordan håndterer du reklamasjonssaker?
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Skulle noe gå galt under flashingen så kjøper jeg et nytt drev og setter inn. Ut over dette har jeg ingen garanti på arbeidet mitt siden jeg sjekker at det fungerer før jeg sender det tilbake til kunde. Flasher selvfølgelig maskinen til nyeste firmware gratis hvis det kommer en ny versjon innen rimelig tid.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Om noen trenger flashing av 360'er i ålesunds området så erre bare å sende meg en mail på ( post at mistenkt.com ). flasher også de nye liteon dvdrommene.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
noen i nordland som utfører flashing?

Har fått flashet en gang før men må opptatere til nyeste versjon
Jeg flasher alle typer xbox 360 DVD versjoner i rogaland - og forøvrig hele landet.