Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1881
Hellow.
Den 13. Oktober skal da den nye nokia n96 komme på markedet i norge. og jeg har da tenkt til å bestille den!
Er det noen nøkkel funksjoner som er fett med den, noe det går ann å gjøre med den?
eller er det rett og slett bare en liten oppgradering av n95 8gb.

Noen som har noen erfaringer ang denne mobilen?

Og, er det noen spesielle headsett jeg burde bestille med ?
Nokia.no -> finn produkter -> legg til sammenligning.
Hvorfor kjøpe N96?

De fleste, inkludert meg, ser på N85 som et langt bedre alternativ. Kan liste forskjellene:
- N85 er en god del mindre og lettere
- N85 er ca tusenlappen billigere
- N85 kan lade via USB
- N85 har langt bedre batteritid
- N85 har en mye bedre skjerm. Sterkere farger, bedre sortnivå og større innsynsvinkel.

- N96 har 2,8" skjerm, N85 har 2,6". Samme oppløsning.
- N96 har kickstand.
- N96 har DVB-H (ubrukelig i norge)
- N96 har 16gb innebygget minne.

Trenger du ikke de 16gb innebygget er N85 et strålende kjøp.
Har såvidt tafsa på N96 i en halvtime eller så, det som skuffer meg mest med den er at ting lagger. Nå har aldri S60 vært direkte snappy, men på f.eks N95 og N82 er det helt levbar responstid på menyvalg osv, på N96 gikk det i sirup. Det største irritasjonsmomentet er når man drar slideren over i mediamodus (altså nedover for å vise frem knappene for play-next-previous osv.) tar det en evighet før den går over i riktig visningsmodus med liggende skjerm, slår man den opp igjen var det heller ikke alltid den gikk tilbake.

Nå var dette riktignok en acceptance unit fra Nokia, forhåpentligvis er dette bare softwarefeil som er rettet opp i. Jeg ville nok styrt unna og ventet noen måneder før jeg kjøpte den, akkurat nå er det flere andre i både N og E-serien til Nokia som er bedre valg
Jeg er litt keen på og kjøpe ny telefon, for jeg har en htc touch diamond, som jeg slets ikke liker!
jeg er nokiafaan.

Kan noen andbefale meg en tlf, helst ny, trenger ikke ha kommet enda.
JEg klarer og vente både en og to mnd.

- Det skal være Nokia
- Den skal ha 5 eller mer megapixels.
- Godt med minne, evt mulighet for minnebrikke, micro sd.
- Pris har ingenting og si
- Den skal ha en god mp3 spiller.
- Batteri kapasitet hadde vært greit, men har ikke så altfor mye og si , siden jeg kjører mye bil og har tilgang til lader all the time.


Noen som ble noe smartere?

Takker for alle svar!

Og en stor skjerm vil alltid være et stort pluss for meg!
Sist endret av elodin; 8. oktober 2008 kl. 22:45.
Må si nokias N-serie produkter imponerer lite for tiden. Det virker som de fant noe som funket i Nokia N95, g bare bestemte seg for at alle de neste telefonene skulle være like. Det er noen små forandringer, men veldig lite nyvinninger.

Savner ny teknologi. Nokia n78 fikk iallefall Fm-sender, som er litt spennende. Men på spørsmålet om hvorfor man skal kjøpe enda en telefon som kan "alt" er vanskelig å svare på. Dette gjelder forsåvidt Sony Ericsson også.

E-serien til nokia synes jeg har fått seg et skikkelig løft med E66 og E71, selv om de er remakes av henholsvis E65 og E61. Men E-serien er jo ikke akkurat underholdningsmobiler. Nokia tube ser spennende ut selv om det bare er en kopi av iphone(disignmessig). Og vi trenger vel strengt tatt ikke flere slike.
Sitat av Corsair
...
Vis hele sitatet...
N79, N85 eller N96 er eneste alternativer.
Huff... Nokia har vært kjedelige på Nfronten, lenge nå.
Håper det snart kommer noe som vekker meg litt mer en det som har kommet til nå. Vet ikke om jeg er alene med den tanken.
Hva med "Nokia 5800 XpressMusic"? Har lite greie på mobiler, men den ser da ganske bra ut?
hehe, jeg skal ha den. men er ikke en sånn jeg er på utkikk etter å bruke, jeg kan dessverre ikke ha en touch mobil i lommen til vanlig, pga at jeg jobber som håndverker.
Den er rett og slett genial, men om han har bestemt seg for 5-megapikselkamera så duger ikke 5800 XpressMusic stort.
Nettopp. OG dette med det at det er touch screen..
Det står at den skal komme den 13, betyr det at den er å finne på telehuset (hamar) på mandag?
kommer til å få en travel dag på mandag, så fint om noen har noen formeninger! : =)
▼ ... over en uke senere ... ▼
i morgen, mandag. så skal jeg hente min nokia N96! Er det noen fete ting som skjuler seg på den som jeg burde vite om?
jeg har aldri vært noe spesielt flink til å lese brukeranvisninger.
Skal jeg være ærlig så har jeg aldri gjort det.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Noe usaklig kanskje, men det er rett og slett et håpløst prosjekt av nokia. At dem ikke lærte forrige gang.. N96 ser nesten ut som en tro kopi av den urstygge flopptelefonen N81.

Jeg holder meg i alle fall langt unna den. N95 > N96 imo.
Det kan nå være så, men jeg skal bruke den frem til Htc touch hd kommer : =)
selger min forrige htc touch diamond nå btw.
N95 8GB er bedre enn N96. Den er mindre, har 99% av samme specs (det eneste som mangler er unyttig), og er billigere. Mest attraktive N-series i dag er, som nevnt tidligere i tråden, N85.

I tillegg sier du først at du ikke kan ha touchscreen, og er diehard Nokia-fan, før du så sier at du skal skaffe deg HTC Touch HD når den kommer... aner jeg en liten selvmotsigelse?
hehe, grunnet det jeg sa ang touch mobiler er at jeg driver som snekker atm! og da passer det litt dårlig med en stor touch skjerm?
▼ ... over en måned senere ... ▼
skulle heller kjøpt deg Samsung INNOV8.
Sitat av BudderN Vis innlegg
skulle heller kjøpt deg Samsung INNOV8.
Vis hele sitatet...
Denne mann speaks the truth!!

Samsung Innov8 eller I8510 BANKER,KNUSER,SLÅR og TEABAGGER n96 på alle områder fra kamera til og ha dobbelt så mye batteri.

Den koster ca 500 kr mer, og kjører på nokia sin Symbian S60 plattform. Også ser den faktisk kul ut, og kjennes i det minste ut som en såppas dyr telefon som den er. Nokian ser ut som et leketøy, og blir rett nok sammenliknet med n81 som floppet totalt.
Jeg har nå hatt n96 i to mnd, og er så DRITT lei den som jeg bare kan få blitt. Har ikke vært noe annet en feil med software og defekt batteri osv som fulgte med.
Men nå har jeg bestilt meg Htc touch hd. Som jeg er ganske så spent på.
Sitat av djemb Vis innlegg
Hvorfor kjøpe N96?

De fleste, inkludert meg, ser på N85 som et langt bedre alternativ. Kan liste forskjellene:
- N85 er en god del mindre og lettere
- N85 er ca tusenlappen billigere
- N85 kan lade via USB
- N85 har langt bedre batteritid
- N85 har en mye bedre skjerm. Sterkere farger, bedre sortnivå og større innsynsvinkel.

- N96 har 2,8" skjerm, N85 har 2,6". Samme oppløsning.
- N96 har kickstand.
- N96 har DVB-H (ubrukelig i norge)
- N96 har 16gb innebygget minne.

Trenger du ikke de 16gb innebygget er N85 et strålende kjøp.
Vis hele sitatet...
Nokia n85? Har aldri hørt om det, hvor selges det?
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
jeg ville helt klart satset på en Sony ericsson c905.
c905

kanskje litt feil tråd, men får så bare være
Sist endret av dain; 18. desember 2008 kl. 18:03. Grunn: ..
Sitat av Silvercrest55 Vis innlegg
Nokia n85? Har aldri hørt om det, hvor selges det?
Vis hele sitatet...


Google it?

http://www.google.no/search?hl=no&q=...meta=&aq=f&oq=
Jeg har HTC Touch Diamond og fy faen jeg er skuffa. Så fort jeg får penger blir det INNOV8.
Du kommer til en tråd om N96, for å fortelle at du er skuffet med Touch HD og skal kjøpe Innov8.

Flott.
Sitat av djemb Vis innlegg
Du kommer til en tråd om N96, for å fortelle at du er skuffet med Touch HD og skal kjøpe Innov8.

Flott.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde lest tråden, så hadde du kanskje fått med deg at trådstarter lurte kanskje på om en Nokia N96 var et lurt kjøp. Noe det ikke var. Han angrer nå, og har gått for en HTC Touch HD.

Det jeg skreiv var at HTC var bare no hærk. Go for INNOV8.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Corsair's Avatar
Trådstarter
Som BudderN sier.
Og jeg er faktisk storfornøyd med HD. men jeg skal ikke juge, den er i største laget og litt til.