Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3717
Sitter her og ser på forskjellige sider, men blir ikke så mye klokere.

Har planer om og kjøpe meg ny spillemaskin. Valget står mellom PS3 og en Xbox.
Hva anbefaler folket her? Hvor stor er egentlig forskjellen mellom de? Er PS3 verdt de ekstra kronene den koster i forhold til Xboxen?

Og, hvordan funker de som media center?
dette blir fryktelig subjektivt, men jeg kjøpte Xbox.

1. PS3 hadde ikke kommet på markedet enda da jeg kjøpte spilledåsa mi
2. Hadde jeg hatt råd vel og merke, hadde jeg kjøpt PS3. PS3 er etter mitt skjønn bedre på mye, men jeg mener den er unødvendig dyr. Den er sikkert verdt pengene, men som sagt, jeg hadde ikke penger å avse til den.
3. Xbox er på en måte det litt billigere alternativet, ikke fullgodt, men det duger på alle måter for meg i allefall.


Har du råd, kjøp PS3, men det er unødvendig dyrt mener jeg.
Som panserjohan nevner så kommer det ann på behovet ditt, har selv ps3 og angrer ikke akkurat, kjøpte den gamle 60gig versjonen så har delvis ps2 bakover kompabilitet, blu-ray og 4 USB utganger.

Men se heller på spillene som er tilgjengelig, er tross alt en spillemaskin. Hvis du liker utvalget av spill til ps3 bedre enn 360 så kjøper du det og vica verca.
Jeg tror ikke pengene er verdt det.

PS3 er en sinnsyk mye bedre maskin enn Xbox360, for all del. Men Sony er ikke like flinke som Microsoft å dra utnyttelsen i maskinen til det fulle. Altså, spesifikasjonene på en PS3 er langt bedre enn en Xbox360, men man merker det ikke!

Grafikkmessig er dem omtrent like. I noen spill, opplever man at PS3 er bedre og omvendt. Det eneste man kanskje bør tenke på, er hva spill skal man spille? Skal man ha muligheten til å spille over nett? Enkelte spill kommer bare ut til en konsoll. Xbox 360 har en mye større og bedre utviklet multimedia-mulighet.

Så ja. Inntil PS3 klarer å gjøre noe med de sinnsyke spesifikasjonene sine, forholder jeg meg til 360!
Ps3 , helt klart. F.eks, Du har tillgang til PSN uten å betale en shitt, Men til XBOX må du betale 100 spenn elns? for å komme live.

+ at jeg kjøpte PS3, For jeg var en av de 18 "heldige" på gamestop vinterbro som fikk maskinen til halv pris.

4 USB porter er helt unødvendig. jeg har 2 og syns det er nok i masse. ( jeg har en liten USB hub liggende vedsiden av siden jeg pleier å ha laptopen her og.. )
Så jeg får i 8 stk, om jeg kobler til begge hub'ene mine. Men 2 er nok.

Mye bedre grafikk på PS3 synes jeg personlig.
jeg har hatt ps2 siden jeg var 8 tipper jeg.. (er 13 nå),
Kjøpte meg så PS3 ifjor/starten på iår, Var på besøk hos broren min som fikk ps2, Spillte Gta SA der, Jeg ble overasket over hvor dårlig kvalitet det var da.. ( Jeg hadde jo brukt halve året på å spille GTA IV )
Sitat av EivindH
Var på besøk hos broren min som fikk ps2, Spillte Gta SA der, Jeg ble overasket over hvor dårlig kvalitet det var da.. ( Jeg hadde jo brukt halve året på å spille GTA IV )
Vis hele sitatet...
Selvsagt er PS3 bedre enn PS2!?
Og ja, Xbox Live koster penger, men er mye større og bedre enn PSN.

Kan også legge til at det har noe å si om du spiller HD eller analog SCART når det kommer til grafikken.
Jeg vil si meg enig i det reklame (brukeren på forumet) sier om at PS3 ikke utnytter kraften sin på riktig måte, men etter det jeg forstår er den ikke noe spesielt mye kraftigere enn 360, ettersom kjernene på PS3 er av en ganske annen type enn den i 360, og at det store tallet på kjerner derfor ikke utgjør så veldig mye akkurat når det gjelder spill - annet enn for å selge flere enheter. Men dette kan jo selvfølgelig ha mye med at de ikke utnytter kraften på optimal måte, bare det.

Ellers, så vil jeg anbefale 360 ettersom den har droppet veldig mye i pris i det siste, for å kunne appelere til flere mennesker. Arkade-versjonen er tross alt billigere enn en Nintendo Wii, nå.
Så, viss du vil ha valuta for pengene, så ville jeg ha gått for 360. Det er nesten så jeg angrer på at jeg kjøpte den på release, til en betydelig høyere sum.

NB: En praktisk detalj er jo selvfølgelig blu-ray-spilleren i PS3. Viss man ikke har en fra før av, eller ikke har planer om å kjøpe en på noen år, så kan PS3 være en god "pakkeløsning" viss du også er filminteressert.

Jeg har ikke så veldig mye erfaring med å bruke 360 som mediasenter (fordi jeg ikke har behov for det), men har streamet litt musikk fra PC en, og det fungerer det helt greit til. Kan godt hende at det har blitt forbedret nå da, det er vel et par år siden jeg gjorde det sist - det kommer nemlig oppdateringer til 360 regelmessig.
Sist endret av Krakaren; 4. oktober 2008 kl. 20:10.
Jeg har begge konsollene og kan si det at Xbox 360 ELITE er konsollen som har gitt meg mest spilleglede. Det at Live koster litt er ikke et problem. Det er ikke mange kronene det er snakk om. Bare å legge inn visaopplysningene så trekker microsoft automatisk hver måned.

Snart kommer jo Gears Of War 2
Så Xboxen er bedre online foreløpig, billigere.

Er det stor forskjell i spillutvalget da? Mener og ha lest noe om at GTAIV til Xbox får nedlastbart materiale?
Xbox 360, siden jeg er fanboy og mener konsollen er kraftigere(det er faktisk sant) og har større utvalg i spill
Blir jo bare en drøss med subjektive kommentarer her, og dette er intet unntak. Det er nesten som å spørre en politiker: "hvilket parti skal jeg stemme?". Han/hun svarer selvsagt sitt eget.

Jeg har Ps3, og har aldri angret et sekund på at jeg valgte det. Men det handler litt om hva man hadde tidligere (PS2, X-Box). Blueray er gøy. Å spille online gratis er gøy. Spillene til PS3 er digg.

Men det blir ditt valg. Tror begge konsollene har mye bra å by på
Sist endret av illuSiOn^; 5. oktober 2008 kl. 10:21.
Sitat av reklame
Jeg tror ikke pengene er verdt det.

PS3 er en sinnsyk mye bedre maskin enn Xbox360, for all del. Men Sony er ikke like flinke som Microsoft å dra utnyttelsen i maskinen til det fulle. Altså, spesifikasjonene på en PS3 er langt bedre enn en Xbox360, men man merker det ikke!

Grafikkmessig er dem omtrent like. I noen spill, opplever man at PS3 er bedre og omvendt. Det eneste man kanskje bør tenke på, er hva spill skal man spille? Skal man ha muligheten til å spille over nett? Enkelte spill kommer bare ut til en konsoll. Xbox 360 har en mye større og bedre utviklet multimedia-mulighet.

Så ja. Inntil PS3 klarer å gjøre noe med de sinnsyke spesifikasjonene sine, forholder jeg meg til 360!
Vis hele sitatet...
Eneste som gjør den kraftig er cpuene, men de har også en arkitektur som gjør den mye værre å utvikle for, derfor det lille spillutvalget. Grafikkortet er svakere på ps3, derimot, den har 2x256 mb minne, men når du spiller kan konsollen kun bruke en av minnebankene til gaming, den andre blir så å si waste. Microsoft har en mye smartere maskin, de har en minnebank på 512mb, hvor oset kun bruker 20mb når du gamer, og prosessoren er av tre symmetriske prosessorer som gjør utviklingen mye greiere.

Nå vet jeg at jeg kommer til å bli sitert og hatet, men prøv å finne ut for dere selv først om jeg prater bullshit eller ikke, værsåsnill?

Men jeg er enig at valget også burde gå på hva du vil spille
Sist endret av hawken07; 5. oktober 2008 kl. 10:25.
Må si jeg holder litt mot xbox akkurat nå, finner ikke så mange spill titler som er bare til PS3 som interiserer meg stort.

Ser endel tråder om brenning av spill til xbox, Er dette noe som funker bra? Eller blir det dårlig kvalitet på spill, funker live da?
Dette kan kansje hjelpe:

PS3 vs Xbox 360 del 1
PS3 vs Xbox 360 del 2


EDIT: Glemte å legge til at disse er ganske utdatert, men er alikevel verdt å få med seg.
Personelig holder jeg til 360. Utvalget av spill er mye større, og kontrolleren er mye bedre. Kontrolleren til PS3 blir altfor spinkel synse jeg.
Sist endret av Eplekjekk; 5. oktober 2008 kl. 16:57.
Jeg har både xbox 360 og PS3, og når det kommer til spilling er vel begge så og si like gode, MEN hvis det er et spill som finnes til begge 2 går jeg utelukkende for ps3en, fordi xboxen bråker noe infernalsk. Mulig det er min xbox det er noe feil på?

Jeg bruker også ps3 som mediasenter og er sinnsykt fornøyd med den for nettopp dette bruket. Spiller av HD filmer fra ekstern harddisk uten noe form for hakking og musikkbrowseren er utrolig enkel i bruk Så jeg ville gått for ps3 hadde jeg vært deg..
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Jeg har og begge maskinene men jeg vil anbefale en xbox360 fremfor ps3 da den er mye billigere, har flere gode ekslusive spill en det ps3 har og ikke minst at kontrollen er mye mer behagelig. Men hvis du ikke liker at maskinen lager mye lyd eller avgir mye varme så er ikke 360en noe å ha på. Den fungerer som en slags ovn
Tror du må gå for begge jeg