Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1847
Må først understreke at jeg er svært uerfaren på stoff og psykadelika. Er i utgangspunktet en svært straight type, men min (deprimerte) livssituasjon har ført meg til å... utforske nye områder ;-)

Før dette forsøkte jeg muskatt pga. tilgjengeligheten, jeg begynner altså på noen av de minst begynnervennlige stoffene ;-)
Har forsøkt salvia ved et par anledninger før, men bare 5x. Første gangen må jeg si var fryktelig - det var fullstendig skrekkelig. Jeg var helt vettskremt hele resten av den kvelden (vanskelig å forklare hvorfor, det bare var slik - på en måte likte jeg å bli skremt av det på samme måte som jeg liker å bli skremt av skrekkfilmer). Dagene derpå følte jeg meg bedre enn jeg vanligvis gjør. Den andre gangen jeg forsøkte var fullstendig motsatt, men da begynte jeg mye roligere og økte dose etterhvert. Jeg følte meg fantastisk og danset rundt i rommet mitt for meg selv store deler av kvelden, dagene etterpå var denne gangen også svært bra.

Men, tilbake til topic - da jeg følte jeg ikke klarte å bryte i gjennom med salvia bestilte jeg like godt 20x ekstrakt. Andre gangen hadde gitt meg mersmak på dette og jeg ville utforske mer.

Jeg tok først en svært lite dose for å ønske stoffet velkommen til kroppen min, og slik at den viste hva den hadde å vente - kjente en svak kribling. Tok en litt større dose og dro innpå og kjente det mye bedre.

Nå som jeg hadde klart å avskrekke salviaen følte jeg meg klar til å reise avgårde. Jeg fyrte opp en god del og holdt inne så lenge jeg kunne, slapp ut og ventet på effekt - da jeg ikke kjente så mye dro jeg inn på enda et drag fra bongen min og la meg tilbake i senga. Da jeg er forkjølt om dagen, og jeg sikkert reagerte litt på røyken så begynte jeg å hoste, men uten at jeg helt kan forklare begynte jeg å le noe så inni granskaugen. Jeg vet ikke hva som er morsomt men jeg lo så det ulte i vegger og tak - lattertårer sprutet alle veier. Tror latteranfallet mitt varte i rundt 2-3 minutt (uten å si det helt sikkert), men det var uansett helt fantastisk. Har aldri opplevd å le på en slik måte før, det var virkelig befriende. Jeg var redd naboene mine skulle høre meg (^^)

Kom tilbake til en relativt normal status etterhvert, og følte meg klar til å forsøke på en enda større dose. Jeg fyrte opp på samme måte og dro innpå røyken, også denne gangen dro jeg inn to ganger. Nå husker jeg ikke nøyaktig hva som skjedde, men plutselig var det eneste fornuftige å gjøre og mitt kall i livet å løpe frem og tilbake mellom døra og senga. Jeg føler jeg spurtet frem og tilbake i 700 kilometer i timen, jeg bare måtte gjøre det - det var min virkelighet. Av og til kom små tanker om at det ikke var noen vits i å gjøre det, men ble raskt avfeid med at selvfølgelig var det vits i - det var meningen.
Jeg føler jeg var frem og tilbake minst 50 ganger, men jeg har ingen begrep på tid så tør ikke si det sikkert. Jeg tror jeg hylte av latter når jeg løp frem og tilbake også, men det er jeg heller ikke sikker på.

Kom etterhvert tilbake til relativt normal bevissthet, det eneste var at alt som gikk gjennom hodet mitt av tanker kom ut i ord, det var i grunn ganske festlig. I nærmeste perioden etterpå var jeg fortsatt litt i ørska, snakket høyt - kortidshukommelsen lagget litt. Jeg fikk ustyrtelig lyst på kaffe så tenkte jeg skulle gå opp og lage, plutselig var jeg på kjøkkenet og lagde kaffe uten å huske hva som skjedde rett før. Plutselig satt jeg foran pc'n og drakk kaffe. Slik gikk det en stund.

Nå er det 4 timer siden og jeg føler meg utmerket. Jeg har vanskelig for å tenke negative tanker om noe som helst, føler meg fullstendig harmonisk =)

En fantastisk flott opplevelse =)
Beklager hvis jeg skriver noe rotete, litt mye tekst sikkert også - men det var nå slik det foregikk ;-) Jeg har ikke opplevd noen form for hallusinasjoner på salvia enda.
Sist endret av Zendelum; 19. september 2008 kl. 23:47.
Hørtes ut som du hadde en fin opplevelse i det minste da, det er jo det som er det viktigste.
Måtte le litt når jeg så for meg at du løp fram og tilbake ca 50 ganger i hylende latter, hehe :P
Haha, funny shit! Husker jeg en gang havna i "piksel-land" etter at jeg tok et heftig Salvia trekk, for en god stund tilbake. Var som å være i et dataspill.. Når jeg gikk føltes det som om jeg presset store piksler fremover, som om luften rundt meg plutselig var en digital pikselert vegg.. Ved en tidligere annledning fikk jeg for meg at jeg var en bom i et kryss i en duploby, og jeg bøyde meg ned i 90 graders vinkel når bilene ikke kunne kjøre pga. andre biler. Salvia er crazy shit! Noen ganker mimrer jeg tilbake på morsomme opplevelser og må le litt for meg selv. Er nykter nå og har ikke noen planer om å starte igjen, men må helt ærlig si at jeg noen ganger savner de psyke opplevelsene:P
Sitat av 3xt4cy
Hørtes ut som du hadde en fin opplevelse i det minste da, det er jo det som er det viktigste.
Måtte le litt når jeg så for meg at du løp fram og tilbake ca 50 ganger i hylende latter, hehe :P
Vis hele sitatet...
Helt topp tur, tror faktisk ulte av latter er mer korrekt begrep ;-)

Sitat av nilsern
Haha, funny shit! Husker jeg en gang havna i "piksel-land" etter at jeg tok et heftig Salvia trekk, for en god stund tilbake. Var som å være i et dataspill.. Når jeg gikk føltes det som om jeg presset store piksler fremover, som om luften rundt meg plutselig var en digital pikselert vegg.. Ved en tidligere annledning fikk jeg for meg at jeg var en bom i et kryss i en duploby, og jeg bøyde meg ned i 90 graders vinkel når bilene ikke kunne kjøre pga. andre biler. Salvia er crazy shit! Noen ganker mimrer jeg tilbake på morsomme opplevelser og må le litt for meg selv. Er nykter nå og har ikke noen planer om å starte igjen, men må helt ærlig si at jeg noen ganger savner de psyke opplevelsene:P
Vis hele sitatet...
Høres ut som om du har hatt noen riktig så interessante opplevelser du og ;-) Føler jeg har rom til å dykke enda litt dypere inn i salvialand, men det får bli en annen gang ;-)
I utgangspunktet så tenker jeg å utforske litt forskjellige saker i en periode, det har gitt meg en (tilsynelatende) positiv boost i livet mitt så langt. Etter denne perioden så regner jeg med jeg går tilbake med å være nykter jeg og, men såpass har jeg lært av livet at det nytter ikke planlegge slikt sikkert.
Hehe, virker som du har vært utsatt for en typisk salvia-opplevelse ja! Den verdenen er den beste!
Her hvor jeg bor, er det mange farger og my pynt og dingeldangel i alle rom (gjett en gang hva det kommer av). Uansett, innredningen i min leilighet har ført til svært mange tripper som ser ut ca. som det her.
Gjett om jeg hadde lyst og skrike ut SYREHUER, når jeg satt i kinosalen og så det der.

Forøvrig har jeg lyst til å dele min gøyeste opplevelse på salvia:
Jeg satt på en stol, og når det begynte og kikke inn lente jeg meg fremover. Da ble jeg sittende og se i gulvet med hodet rett mot døra. Da fikk jeg en opplevelse av at jeg kunne trekke dørkarmen ned over hodet som en hatt, og når jeg ristet på hodet ristet hele den halvdelen av jordkloden, siden den hang fast i hatten. Er ikke det spaca, vet ikke jeg

Apropos; når du sier at du har sliter med litt depresjoner og en vanskelig livssituasjon, bør du være svært forsiktig med psykedeliske stoffer. Da det, by far, mest negative aspektet ved psykedelisk stoffer er psykiske sykdommer og følger. Sliter du litt fra før av, er du veldig i faresonen.
Sitat av Vill!
Hehe, virker som du har vært utsatt for en typisk salvia-opplevelse ja! Den verdenen er den beste!
Her hvor jeg bor, er det mange farger og my pynt og dingeldangel i alle rom (gjett en gang hva det kommer av). Uansett, innredningen i min leilighet har ført til svært mange tripper som ser ut ca. som det her.
Gjett om jeg hadde lyst og skrike ut SYREHUER, når jeg satt i kinosalen og så det der.

Forøvrig har jeg lyst til å dele min gøyeste opplevelse på salvia:
Jeg satt på en stol, og når det begynte og kikke inn lente jeg meg fremover. Da ble jeg sittende og se i gulvet med hodet rett mot døra. Da fikk jeg en opplevelse av at jeg kunne trekke dørkarmen ned over hodet som en hatt, og når jeg ristet på hodet ristet hele den halvdelen av jordkloden, siden den hang fast i hatten. Er ikke det spaca, vet ikke jeg

Apropos; når du sier at du har sliter med litt depresjoner og en vanskelig livssituasjon, bør du være svært forsiktig med psykedeliske stoffer. Da det, by far, mest negative aspektet ved psykedelisk stoffer er psykiske sykdommer og følger. Sliter du litt fra før av, er du veldig i faresonen.
Vis hele sitatet...
Det er spaca ;-)

Takk for omtanken, jeg vil ta mine forholdsregler hele veien.
Zendelum: vet det ikke er lov å være moralsk og sånt her inne, men jeg vil bare ymte frampå med litt venskapelig råd: jeg forstår dine ønsker om å prøve ut forskjellige rusmidler. Og for alt i verden, fortsett med det. Men du skriver at din livssituasjon har ført til at du prøver forskjellige ting. Det er VELDIG farlig. Nå vet jeg absolutt ingenting om disse problemene, men mitt råd til deg er uansett å prøve å deale med problemene "som en mann" før du fortsetter med stoffer. Det kan gå stygg-gale den dagen du finner ut at det var lettere å glemme problemene fordi du var ruset.

Beklager for moralpreken, men tenk deg ihvertfall litt om.

On-topic: virker som en heidundranes tur. Prøv med tre trekk neste gang (etter du har dealet med problemene:P), så kanskje du vil få halliser o.l?=)
fin rapport. Husker og ha lest at salvia i veldig små doser ble brukt som nytelses middel ved sex før i tiden, noen som har prøvd salvia i veldig små mengder her som kan fortelle meg om effekten.
Sitat av minigolf
Zendelum: vet det ikke er lov å være moralsk og sånt her inne, men jeg vil bare ymte frampå med litt venskapelig råd: jeg forstår dine ønsker om å prøve ut forskjellige rusmidler. Og for alt i verden, fortsett med det. Men du skriver at din livssituasjon har ført til at du prøver forskjellige ting. Det er VELDIG farlig. Nå vet jeg absolutt ingenting om disse problemene, men mitt råd til deg er uansett å prøve å deale med problemene "som en mann" før du fortsetter med stoffer. Det kan gå stygg-gale den dagen du finner ut at det var lettere å glemme problemene fordi du var ruset.

Beklager for moralpreken, men tenk deg ihvertfall litt om.

On-topic: virker som en heidundranes tur. Prøv med tre trekk neste gang (etter du har dealet med problemene:P), så kanskje du vil få halliser o.l?=)
Vis hele sitatet...
Du har helt rett med dette, og jeg er fullt enig i dette. Men salvia funker som antidepressiva og mange sier det er bedre enn alle medisiner på markedet.

PirateX, jeg prøvde det i små doser før jeg tok en stor. Man føler seg smålig spaca og blir lattermild, vi kalte det for en "latterdose".
Sitat av minigolf
Zendelum: vet det ikke er lov å være moralsk og sånt her inne, men jeg vil bare ymte frampå med litt venskapelig råd: jeg forstår dine ønsker om å prøve ut forskjellige rusmidler. Og for alt i verden, fortsett med det. Men du skriver at din livssituasjon har ført til at du prøver forskjellige ting. Det er VELDIG farlig. Nå vet jeg absolutt ingenting om disse problemene, men mitt råd til deg er uansett å prøve å deale med problemene "som en mann" før du fortsetter med stoffer. Det kan gå stygg-gale den dagen du finner ut at det var lettere å glemme problemene fordi du var ruset.

Beklager for moralpreken, men tenk deg ihvertfall litt om.

On-topic: virker som en heidundranes tur. Prøv med tre trekk neste gang (etter du har dealet med problemene:P), så kanskje du vil få halliser o.l?=)
Vis hele sitatet...
Igjen, takker for omtanken. Jeg har forsøkt å ta disse probleme "som en mann" i 8 måneder nå, de siste av disse månedene ble ting så ille at det virkelig var i ferd med å gå stygg-gale (har hatt konkrete planer om å ta livet av meg). Jeg har ikke glemt problemene når jeg har vært ruset, de har fortsatt vært der - men jeg håndterer de mye bedre psykisk nå. Jeg har og vil fortsette å tenke meg svært godt om når jeg utforsker min nye "hobby", tro meg ;-) For første gang på 2 år så føler jeg meg levende igjen, for første gang på 8 måneder så har jeg ikke lyst til å dø. Jeg ler faktisk, og jeg smiler faktisk - det begynte å bli lenge siden (og da snakker jeg om når jeg ikke er rusa). Jeg har betydlig mer rasjonelle tanker enn i perioden før.

Som jeg skrev et annet sted, for meg er i utgangspunktet dette en periode - en reise. Så får jeg se hvor jeg vil videre når den er over =) Når den er over vil jeg trolig skrive en lang avhandling av det hele, tror det kan være interessant å beholde.

Jeg må nok bli flinkere til å holde røyken inne lenger, og så burde det være mulig å få til 3 trekk ja ;-)

Sitat av Defqon
Du har helt rett med dette, og jeg er fullt enig i dette. Men salvia funker som antidepressiva og mange sier det er bedre enn alle medisiner på markedet.

PirateX, jeg prøvde det i små doser før jeg tok en stor. Man føler seg smålig spaca og blir lattermild, vi kalte det for en "latterdose".
Vis hele sitatet...
Og jeg er like enig, jeg er på ukjent og potensielt svært farlig område for meg selv i en sårbar situasjon. Jeg vil ta hensyn til dette og bevege meg varsomt fremover så godt jeg bare kan - har ikke hastverk =)

Jeg føler jeg har en svært forsterket psyke i dagene etter en salvia tur, men det kan for alt jeg vet bare være placebo. Jeg føler meg uansett bedre og er fornøyd med det =)

Jeg kjenner til lattermild, hehe ;-)

Sitat av PirateX
fin rapport. Husker og ha lest at salvia i veldig små doser ble brukt som nytelses middel ved sex før i tiden, noen som har prøvd salvia i veldig små mengder her som kan fortelle meg om effekten.
Vis hele sitatet...
Jeg tror veldig gjerne dette kan stemme, har ikke hatt muligheten til å utforske sex i mine møter med salvia enda. Men jeg får en sånn god følelse i kroppen i hvert fall.
Sist endret av Zendelum; 20. september 2008 kl. 09:12.
Nå vil jeg si at Salvia stiller litt annerledes i forhold til andre psykedelikaer. Selv har jeg også kjennt på salvia, og dens antidepressive ettereffekter. Jeg vil si at det er som en organisk antidepressiva. Jeg er forøvrig ikke alene om det, Erowid har en artikkel om dette såvidt jeg husker, samt jeg har hørt fra flere venner som liker salvia.

MEN, jeg må alikevel støtte meg til de som gir deg litt moralpreken: vi mennesker er trossalt ulike. Men dette finner du nok ut av selv.

Kan også nevne at Rød Fluesopp (Amanita Muscaria) er kjennt for å ha antidepressive egenskaper, hvertfall i sammenheng med vinterdepresjoner. Det finnes flere tråder om denne soppen her på forumet.

Forøvrig helt grei triprapport!
fin fin triprapport! jeg har hørt fra flere folk at de er oppe går rundt i rommet når eller løper i ditt tilfelle, når de har røyka slavia, det er helt uforstålig for meg, jeg blir alltid pressa hardt til siden eller bakover å så er jeg der. blir alltid sendt direkte til lala land uten mulighet til tenke at jeg er et menneske. tenker alltid at jeg skal prøve å reise meg, men herregud jeg skjønner jo ikke at jeg har bein engang!fett fett løping ja he he
Sitat av goldenbullock
fin fin triprapport! jeg har hørt fra flere folk at de er oppe går rundt i rommet når eller løper i ditt tilfelle, når de har røyka slavia, det er helt uforstålig for meg, jeg blir alltid pressa hardt til siden eller bakover å så er jeg der. blir alltid sendt direkte til lala land uten mulighet til tenke at jeg er et menneske. tenker alltid at jeg skal prøve å reise meg, men herregud jeg skjønner jo ikke at jeg har bein engang!fett fett løping ja he he
Vis hele sitatet...
Første gangen min på salvia var jeg oppe å "løp" hehe Var ikke noe jeg var klar over selv. Når jeg tok trekket satt jeg på et gulv på en madrass. Planen var å legge seg ned hehe. Når jeg kom tilbake igjen satt jeg på andre siden av rommet i en sofa ^^

Var en morsom, men samtidig litt skremmende, tur
Sitat av goldenbullock
fin fin triprapport! jeg har hørt fra flere folk at de er oppe går rundt i rommet når eller løper i ditt tilfelle, når de har røyka slavia, det er helt uforstålig for meg, jeg blir alltid pressa hardt til siden eller bakover å så er jeg der. blir alltid sendt direkte til lala land uten mulighet til tenke at jeg er et menneske. tenker alltid at jeg skal prøve å reise meg, men herregud jeg skjønner jo ikke at jeg har bein engang!fett fett løping ja he he
Vis hele sitatet...
Jeg har opplevd at jeg blir presset mot venstre og nedover, men denne gangen løp jeg altså rundt som en tulling på rommet (^^). Kanskje jeg trenger å øke dosen litt før jeg havner fullstendig i lala land.

Sitat av Morgul
Første gangen min på salvia var jeg oppe å "løp" hehe Var ikke noe jeg var klar over selv. Når jeg tok trekket satt jeg på et gulv på en madrass. Planen var å legge seg ned hehe. Når jeg kom tilbake igjen satt jeg på andre siden av rommet i en sofa ^^

Var en morsom, men samtidig litt skremmende, tur
Vis hele sitatet...
Ja var det jeg også tenkte! Hehe. Legge meg rolig ned i senga var planen - slik gikk det ;-)
Syntes det er spesielt morsomt å "warpe" rundt forbi i ørska etterpå, siden korttidshukommelsen får seg en trøkk og jeg plutselig er der jeg tenkte jeg skulle gå (kjøkken eller lignende), og plutselig har jeg "warpet" tilbake igjen =p
Hørtes ut som en svært morsom opplevelse. Kjapt spørsmål: Hadde du ikke en sitter? Og en liten bemerkelse: Å ta rusmiddler på grunn av at du er deprimert er sjelden en god løsning, selv om dette hørtes ut som noe bra på rapporten så ender det ofte dårlig at du bruker rusmiddler som en måte å flykte fra virkeligheten.
Sitat av Elemental
Hørtes ut som en svært morsom opplevelse. Kjapt spørsmål: Hadde du ikke en sitter? Og en liten bemerkelse: Å ta rusmiddler på grunn av at du er deprimert er sjelden en god løsning, selv om dette hørtes ut som noe bra på rapporten så ender det ofte dårlig at du bruker rusmiddler som en måte å flykte fra virkeligheten.
Vis hele sitatet...
Svært morsom opplevelse ;-)

Jeg kjenner ikke en eneste sjel som kunne vært en potensiell sitter for meg, så ja. Gjorde det uten sitter. Vet det strengt tatt ikke er anbefalt, men jeg sørger for trygge og gode omgivelser.

Jeg er fullstendig klar over risikoen jeg tar, men for meg så har jeg vært i en situasjon hvor jeg har vært fullstendig nede og like godt kunne vært død. Nå er jeg i en situasjon hvor jeg har livsglede igjen - og da snakker jeg om i hverdagen når jeg ikke benytter meg av rusmidler. Virkeligheten er der og den må jeg håndtere ;-)