Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 807
Hei. Jeg vil gjerne fjerne internett explorer fra min pc. Hvordan gjør jeg dette? Når jeg går på egenskaper, så får jeg at det ikke går ann å slette.. det må da være en løsning? :O
Du kan fjerne internet explorer ved å gå på kontrollpanel-legg til fjerne programmer- windows komponenter.

Når det er sagt, er windows bygd opp på explorer. DVS at du alltid kan åpne min datamaskin, trykke alternativer, vis adresselinje og plotte inn en www-adresse der.
Start -> Kontrollpanel -> Legg til/fjern programmer -> Legg til/fjern Windows-komponenter, der kommer det opp en liste over ting du vil legge til/fjerne, inkludert IE.

EDIT: æ-blæ, jeg er treig... hvorfor skal du fjerne IE anyway?
Sist endret av Viva la Opium; 16. september 2008 kl. 12:54.
Jeg har fjernet ie ved å følge hyys sin metode, men har, som nevnt, opplevd att ie likevel spretter opp i ny og ne.

Lame. Men lite man kan gjøre med det, om jeg ikke tar feil?
Nei, man får ikke fjernet IE "permanent" iom. at windows er bygget opp på det.
Ser ikke helt problemet med å ha det der tho, er ikke stort værre enn å slette alle snarveier til programmet.
Sitat av LazySunday
Jeg har fjernet ie ved å følge hyys sin metode, men har, som nevnt, opplevd att ie likevel spretter opp i ny og ne.

Lame. Men lite man kan gjøre med det, om jeg ikke tar feil?
Vis hele sitatet...
Eneste måten å avinstallere IE er å avinstallere Windows. Problem solved!
Du kan lage ein policy der iexplore.exe ikkje har lov å starte
Eneste måten du kan få Windows uten IE er å bruke nLite og lage ei ny Windows-plate der man kan få fjernet IE. Dette anbefales dog ikke, da mange programmer bruker IE for å koble til nettet for å hente oppdateringer og slikt.
Er ikke store poenget å fjerne IE når ikke MSN fungerer uten det. Regner med du bruker msn, hvis ikke så må du bare fjerne...bare sånn at du er "advart".
Sitat av junkpal
Er ikke store poenget å fjerne IE når ikke MSN fungerer uten det. Regner med du bruker msn, hvis ikke så må du bare fjerne...bare sånn at du er "advart".
Vis hele sitatet...
Skyt meg om jeg tar feil her, men kan man ikke da bare bruke en annen klient, f.eks. Pidgin? Pidgin fungerer jo utmerket i Ubuntu, og Ububntu har ikke IE.