Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1225
Sånn jeg ser det lever er Norge et steritypisk land. Vi spiser middag som familien også slenger vi oss foran tvn og ler av at andre har det gøy. vi lokker oss inn i en verden som ikke er vår egen og på en måte gjemmer oss bort. Lar våre problem bli løst av sit-coms og kanskje krangle litt om ting som egentlig ikke er et tema men blir et tema fordi hvorfor ikke, må jo ha noe og snakke om. Når skal vi starte og bry om ting som er reèle og ikke ting som er ute av fokus?
Er den norske mann kjedlig? Trenger nordmenn, norske samfunn nye impulser?

Jeg tror, at vi har problem med lærere og skole. Skolen lærer oss så mye at 60% av det er unyttig. Om vi hadde hatt klasserom på en biljardbule hadde oss mye mer om livet enn skolen hadde. Vi burde bare være glad for av og vite at et atom har så så mye av det og det, men det er så unyttig. Veldig intresant ja, men så unyttig. pule eller sloss, da har lite og si da om hvem som fant opp hva. Skolen har blitt foreldrene våres på mange måter. Da foreldrene gir faen og dytter barn vekk på fotball trenere, lærere og andre hvem vet hvem. Vel det man sier at man aldri møter sånn venner som de man hadde når vi var liten. Altså før skolen lærer oss og lyve og kunne vite navnet på alfred einstein. Daniel Frank sa noe som jeg likte i denne samenheng. "At der han bodde var det østlands damer som brukte dere vietnamsiske barnehjelp til og gå på skole stuff istedet." Hvor realt dette med barne hjelp er vet jeg ikke men, det er satt på spissen. Men helt klart noe i det der Frank sier.
Kan vi skylde på lærere, ergo skole?

Men eg liker tanken på og vært en elev av den nye biljardundervisninga. bytta ut klasserommet med ungdomsarbeidere og ungdomsklubber. Latt oss lære livet og lært og nyte livet. Ikke se livet som en jobb. se gleden i de små tinga og ikke de store. Gi bikkja om at katta pissa på teppe.
Hadde vi kanskje hatt et bedre liv om det hadde vært sånn her da, eller dårligere?

sånn for og knuse ideen min med en det samme så ville ikke dette gått. Man trenger teortikere og yrkesfaglige. Vi trenger å finne opp illeden på nytt om og om igjen.
Men trenger vi alle og gjøre det, holder det ikke med en gjeng som skal få oss til mars? Hvorfor må alle bli som alle andre? Hvem skal redde oss fra oss selv?

Hadde blitt en mann hvis dere hadde noen innspill, noen meninger.
Etter å ha lest første avsnitt er det helt klart vi har et problem med skolen, ja.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Artig at dei eksempla på unyttig kunnskap som du vel å dra fram er glimrande eksempel på kvifor du kan skrive ting på Freakforum.

T.d oppbygging av atom er essensiell kunnskap for å kunne komme fram til teorier som beskriver halvlederkomponenter, som er grunnlaget for svært mykje av all moderne teknologi. Det er essensielt sett forskjellen på samfunnet i 1900 og i dag...
Vel, forumet hadde vært et dårligere sted om alle skrev så dårlig som deg, så jeg tror nok ikke du kan droppe skolen helt enda.

Jeg tror jeg forstår poenget ditt litt, men jeg tror ikke alle er helt enige. F.eks. finnes det amish-folkene som mest sannsynlig driter i atomets oppbygging, da det er Jesus som gjør dem lykkelige. Det er vel også et par hippie-kulturer rundt omkring som synes det er fett å drive organisk gård, røyke halvparten av det dem dyrker osv. Det vitenskapelige jaget tror jeg ikke det er så mye negativt å si om egentlig, da jeg mener det er viktig å vite hva vi er, og hvor vi kommer fra. Jeg er en nysjerrig person, og hadde aldrig slått meg til ro med å sitte på en biljardbule og høre på de gamle kara forteller røverhistorier. Hver enkelt må tenke over hva som gjør dem lykkelige, og det er nok litt for få som gjør det. Alle har forventninger og mål de skal leve opp til, men de glemmer å "leve" litt innimellom.
Prøvde og skjønne innlegget, men følte at jeg ikke fikk grepet det.. helt.

"Om vi hadde hatt klasserom på en biljardbule hadde oss mye mer om livet enn skolen hadde. Vi burde bare være glad for av og vite at et atom har så så mye av det og det, men det er så unyttig. Veldig intresant ja, men så unyttig. pule eller sloss, da har lite og si da om hvem som fant opp hva."
???

Er det du prøver å få fram at "livets skole" er mye bedre enn teoretiske tunge ting?

Ifra det jeg kan se av måten innlegget ditt er skrevet på så er grunnleggende skriving for mye teori for deg.
Du kommer til å revolusjonere verden!
At pedagogiske instutisjoner som barnehager og skoler langt på vei har tatt over store deler av barneoppdragelsen er da en nyhet som er omtrent like fersk som smegmaen min.
La oss ikke glemme hvor bra samfunnet hadde fungert om alle hadde spilt biljard!
Det hadde ikke vært teknologi, men masse biljard på TV.
Jeg gav opp etter halvlest tekst. Fikk ikke noe med meg uansett. Men det du lærer trenger du. Hvis ikke hadde du ikke lært det. Det sitter ikke akkurat en person og skriver opp mangen ting du skal lære, bare for å være ond!