Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1078
Ello!

Skulle nå formatere min Acer AS6920G med XP isteden for Vista, som det var på den da jeg fikk den. Men da jeg tok i XP pro cd'en, kom det opp "No harddisk found" elns, så da prøvde jeg med en annen XP cd, men samme problem. Noen som vet hvorfor den ikke finner? Er det pga jeg ikke han ha XP på laptopen?

Har btw ikke hørt noen rare lyder fra pcn/harddisken.

Takker for svar!
Antar at du må ha serial ata (SATA) driveren tilgjennelig enten på diskett eller minnepinne.
Når XP installen loader så må du da trykke F6 og velge SCSI/RAID/SATA driver.

Ut i fra Acer sin hjemmeside så støtter ikke AS6920 XP i form av driver. Men man finner alt med google Kan du ikke prøve å laste ned en XP cd fra piratbukta med masse drivere på da? (f.eks en med MassStorage Driver Pack - hint). og se om den finner harddisken din?
Sist endret av _Ole_; 11. september 2008 kl. 21:39.
Ring Acer, så sender de deg en OEM XP-CD med riktige drivere (om en annen SKU av maskinen blir levert med XP).
Takker for svar! Skal prøve _Ole_ sitt forslag først
edit: Men da jeg brukte vista cd, så var ikke dette noe problem. Er dette fordi driverene ligger innpå fra før av, elns?

Sitat av _Ole_
Antar at du må ha serial ata (SATA) driveren tilgjennelig enten på diskett eller minnepinne.
Når XP installen loader så må du da trykke F6 og velge SCSI/RAID/SATA driver.

Ut i fra Acer sin hjemmeside så støtter ikke AS6920 XP i form av driver. Men man finner alt med google Kan du ikke prøve å laste ned en XP cd fra piratbukta med masse drivere på da? (f.eks en med MassStorage Driver Pack - hint). og se om den finner harddisken din?
Vis hele sitatet...
Fant ikke noe med det søkeordet på noen "Piratbukter", lurte på hva jeg skal søke på om jeg bare skal legge innpå de driverne på en minnepinne?
Sist endret av skogland; 11. september 2008 kl. 21:43.
Sorry for trippel-post (), men nå lasta jeg akkurat ned en ny xp cd, inkludert slike drivere, troor jeg. Søkte på "windows xp included SATA drivers", prøvde å boote, men samme problem. Rart.

Jeg leste på noen random engelske forum, der det var linker til XP-drivers til min pc. Commentsa var "cool, thanks, great, works fine". Så maskina skal støtte xp.
Lurer eventuelt hvilke drivere jeg skal lasta ned, slik at XP finner harddisken min.
Er jo null problem å lage din egen windowsCD med de drivere du trenger.

Alt du trenger er en orginal XP-cd + nLite + de driverne du vil bake inn på CD'en.
Disable AHCI i bios prøv igjen.
Det funka faktisk å disable AHCI i bios, så nå sitter jeg her med XP atm Tusen takk for alle svar, så vet jeg dette til neste gang!