Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 659
OK! Har flere ganger prøvd å få Ubuntu til på min HP-Pavillion Laptop, men sliter med det.

Grunnen er så enkel at jeg er helt fantastisk dårlig på å finne drivere på nett, spesielt når det ikke finnes annet enn av tilfeldige folk som selv har skrevet dem.

Hadde en lang krangel med HP om dette (se her ) men der var det fint lite hjelp å få. Det eneste Google gav meg sist jeg prøvde meg der, var en link til en fyr som hadde ubuntu på akkuratt samme laptop som meg, men linken var selvfølgelig ødelagt å jeg fant fint lite annet enn 404.

Så, noen som har noen tips om hvordan jeg skal gå frem for å finne driverene jeg trenger?

Maskinen er forresten en HP Pavillion DV 9550.

Takktakk!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ved å opplyse om kva maskinvare du har. I linux-miljøet er det *svært* skjeldent du må finne drivarar - alt ligg inne i standardkjerna. Den blir oppdatert oftare enn kvart tiande år, og ein har ikkje problemet til xp med at ein må slipstreame cden for å få med driver...
Du bør kanskje nemne kvifor nokre drivarar du treng. Då eg kjørte Ubuntu på HP-laptopen min var det ikkje noko problem. Det einaste eg trang å gjere var å installere dei ufrie drivarane til skjermkortet og nettverkskortet.
Jeg kjører ubuntu på en HP-laptop , eneste driverproblemet jeg noengang har hatt var med skjermdriverne .
Mener å huske jeg installerte noe lurt noe, aner ikke hva siden det er leeenge siden , men kommandoen inneholdt "glx-new".

uansett, er det noe du lurer på google :
site:ubuntuforums.com dittsøkeord / problem
Vis hele sitatet...
Sist endret av lsrr; 28. august 2008 kl. 08:43.