Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 863
Hei

Jeg har en hp 6334 laptop og et 42" full hd lg tv, da jeg skal koble tv`en til laptopen får jeg ikke høyere oppløsning enn 1024x768. eg får velge høyere oppløsning, men da forsvinner bildet på skjermn og det kommer opp "intet signal"..
Jeg har akkuratt formatert og instalert drivere, og før jeg formaterte funket dette, da fikk jeg en del høyere oppløsning.
Noen som kan hjelpe meg?
Skjermkortet er foresten GeForce GO7400, og får kun drivere gjennom hp.no slik jeg har forstått det..

Håper noen kan hjelpe meg
På forhånd takk!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og hvordan kobler du til TV'en fra PC'en ?

Hvilken kabel ?
Kan jo tenkes at tvn din ikke støtter større oppløsning?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av juped
Kan jo tenkes at tvn din ikke støtter større oppløsning?
Vis hele sitatet...
En fullHD tv støtter 1920x1080 på iallefall HDMI inngangen.
Veldig basis informasjon, men dette er lett fremgangsmåte dersom du feilsøker og leser deg fremover.

1. Hvilke oppløsninger klarer PCen din å sende?
- Koble TVen til PCen, gå på nVIDIA kontrollpanel og list opp de du kan velge mellom.

2. Hvilke oppløsninger støtter TVen?
- Jeg vil anta at TVen ikke støtter like mange som PCen klarer å sende, så du blir allerdet her nødt til å finne ut hvilke TVen støtter.
Det kan du finne ut via a) søke det opp på internett, eller b) lese i manualen til TVen, eller eventuelt c) huke av "skjul modi som skjermen ikke støtter" (den sistnevnte fungerer ikke alltid)

Når du finner en matchende oppløsning, som både TVen godtar, og PCen sender - så skal det fungere smertefritt. Dersom du ikke finner noen klar match, kan du velge å "egendefinere" en oppløsning, som enkelt kan gjøres fra nvidia kontrollpanelet.

Siden jeg ikke er snill nok til å søke opp skjermkortet/hovedkortet for deg - ser jeg helst at du poster dette så vi får en oversikt over hva vi går etter dersom intruksene ovenfor ikke fungerer.
Sist endret av Restyle; 25. august 2008 kl. 17:29.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av stianbrun
Hei
Skjermkortet er foresten GeForce GO7400, og får kun drivere gjennom hp.no slik jeg har forstått det..
Vis hele sitatet...
Du kan vel bruke modifiserte nvidia-drivere for å få oppdaterte drivere, dog er det nok ikke driverene som er problemet her.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av z0p
Du kan vel bruke modifiserte nvidia-drivere for å få oppdaterte drivere, dog er det nok ikke driverene som er problemet her.
Vis hele sitatet...
http://www.laptopvideo2go.com/ er en fin fisk for det d