Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1006
Hallo..

jeg har glemt passordet på pc'en min (Win XP) ... både bruker- og administrator-passord...

er det noen måte å få logget seg inn å skiftet passord??


alt jeg får gjort er å gå på "Gjest"

Har prøvd:

trykke Ctrl + Alt + Delete ved innloggingsviduet og skrive inn administrator ... men funket ikke (tregnte passordet jeg ikke husker)

Starte i Sikkerhetsmodus ... men måtte skrive inn passord der å (som jeg ikke husker)



neon som vet hva jeg kan gjøre?
Boote med OPHCrack, hente ut ntlm/sam-hashen og la ranvik eller noen andre cracke den med rainbowtables
Sist endret av PepsiCo; 19. august 2008 kl. 18:54.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Eventuelt bare boote med ERD commander og bytte passordet on the fly.
Husker jeg trykket på f8 (eller noe) for å få opp det setup vinduet. Klikk deg rundt til du finner noe om brukere og logg inn uten pass... husker ikke om det var helt sånn det var men du kan hvertfall prøve:P
Trådstarter
ok takk..

men kunne du forklare litt hvordan jeg skal gjøre det (1.2.3....)


er litt noob :P
Kanskje du skal søke på ERD commander og se om de allerede har forklart deg hvordan de gjør det på hjemmesiden?
Trådstarter
ok ...

lastet ned OPH-crack ... brente det på en cd og bootet fra cd'en ... åpnet programmet... det startet og lete etter passord .... men etter 8-9 minutter så var den ferdig og det eneste passordet den fant var brukeren gjest, passord= "Empty" (alltså ingen passord((logisk)))

og på alle andre brukere sto det bare "Not Found"...

så er det programmet som suger?? ... eller er det jeg som gjør noe feil?
har du prøvd å logge deg inn på administrator uten å skrive passord?
Trådstarter
jepp :/ .....
Prøv og trykk (f2 eller f12) i boot up'en så escape, derretter åpne i sikkermodus... åpne en ledig bruker som kommer opp og derretter endre passord i kontroll panel så fix ferdig!
visualn00b: Det du snakker om er Administratorbrukeren, og det har han allerede prøvd.
om du har adminrettigheter på gjest så kan du åpne cmd. og skrive: net user "brukernavn" "Nyttpassord"
Trådstarter
bare akkurat det at jeg ikka har det ... :/

finnes det noen andre lignende program som OPH-cracker??
Nei, sikkert ikke noe du gjør feil. Ophcrack virker for passord som har ord av det engelske alfabetet, og ikke æøå.

Fjerne passordet på Windows NT/2k/XP/Vista
http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Sitat av Doh!
ok ...

lastet ned OPH-crack ... brente det på en cd og bootet fra cd'en ... åpnet programmet... det startet og lete etter passord .... men etter 8-9 minutter så var den ferdig og det eneste passordet den fant var brukeren gjest, passord= "Empty" (alltså ingen passord((logisk)))

og på alle andre brukere sto det bare "Not Found"...

så er det programmet som suger?? ... eller er det jeg som gjør noe feil?
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Sitat av Zagge
Nei, sikkert ikke noe du gjør feil. Ophcrack virker for passord som har ord av det engelske alfabetet, og ikke æøå.

Fjerne passordet på Windows NT/2k/XP/Vista
http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/
Vis hele sitatet...

ok ... ja husker at det var ett veldig avansert passord, 15-16 tegn med tall, tegn og tall i seg..

men skal prøve det på den linker du sendte