Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1140
noen som vet hvordan det ekstraordinære befalskoleopptaket på Haakonsvern i august pleier å være?

det vanlige opptaket i juni er jo 3 uker, mens dette opptaket bare er 5 dager..
Grunnen til at dem har ekstraordinære opptak på befalsskolen, er fordi flere har droppet ut enn forventet. Og selv om opptaket skal være likt for alle, er det ikke noe å stikke under en stol at i ekstraordinære opptak, er det en smule enklere å komme gjenom nåløyet. Det er dermed ikke sagt at den kortere perioden og det "hurtige" opptaket er noe fysisk enklere. Regn med å bli kjørt ganske kraftig i den korte perioden.

Har selv erfaring fra ekstraordinære opptak i forsvaret, dog ikke befalsskolen.
Sist endret av hyys; 18. august 2008 kl. 19:04.
oki.
Er det noen som vet om man må dykke på opptaket? Har hørt så mye forskjellig. Sliter med å utligne trykk, så jeg kommer ikke en meter under engang før det er dritvondt.
Men en kompis som var på opptak nå i juni hadde bare 200m svømming uten tid, ingen dykketest. Men en som var i fjor hadde visst dykketest. Virker ikke som de legger så mye vekt på akkurat det.?
Er nok ingen dykketest, men det er garantert vanlig brystsvømming. 50 eller 100 meter, husker ikke hvor langt det var da jeg var på opptak i fjor.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 18. august 2008 kl. 19:47.
er 200 meter men uten tid. Men ingen dykking altså`? Det var bra. Er svømmingen i basseng eller i iskaldt sjøvann?
Heey, jeg bor pinadø ikke langt unna Haakonsvern, regner med du sier hei!

On-topic:
Vet ikke. Sikkert basseng. Havnebasseng.
Og vær så snill å forberede deg til de fysiske testene, dvs 3000m, hangups, situps og pushups. Det er overraskende mange som møter opp uten å ha trent i det hele tatt og ryker ut første dagen pga de ikke klarer 3000m eller styrke. Av de som ryker ut i løpet av opptaket, så går det aller flest ut på de fysiske testene.
Når det gjelder svømmingen, så er det i hovedsak for å bevise at du kan svømme. Noen linjer innenfor befalsskolen for sjøforsvaret har muligens tidskrav.
vill do. Testet 3000 meteren nå, klarte den på 13 min. Det holder vel?
Hvorfor går du ikke og leser på mil.no istedetfor å spørre her? 4 hangups, 15 push, 20 situps, 15 min på 3000m, 200m svømming. Det er standardkravene. KS krever endel mer. Ring til VPV og få dem til å sende over alt av brosjyrer til deg, der står det mye nyttig informasjon.
lønner det seg å dose på med Kreatin uka før eller er det ikke så mye vits i?
Sitat av jensemann23
lønner det seg å dose på med Kreatin uka før eller er det ikke så mye vits i?
Vis hele sitatet...
Det vil ikke gi deg noe som helst.
Et skudd amf. samme dagen som øvelsene hjelper på, pisseprøve er dagen før.
de sjekker uansett ikke hasj og liknende i de pisseprøvene tror jeg.

noen som har tips til noe som døyver sulten litt under øvelsene da? Snus? noe annet som man kan gjemme i lomma og få litt energi av? druesukker?
Svømmetesten vi hadde var i fjorden... bare å hoppe rett uti, så merker du ikke at det er kald

Herregud, du klarer vel å gå tre-fire timer uten mat? Spis frokost før du skal ta testene, ta med en banan under testene, og spis mat etter testene. Du klarer disse testene fint uten hjelpemidler, om du er i noen lunde fysisk form.
oki. Har hørt at de må gå flere dager uten mat og søvn jeg, men det stemmer sikkert ikke. Men merker fort hvor giddalaus jeg blir når jeg er sulten
Er på feltøvelsen det. På befalsskoleopptaket i fjor, så var det feltøvelse i fem dager. Fikk vel en boks med makrell i tomat om dagen omtrent. Der er det mange som sliter.

Men du sier jo dette ekstraordinære opptaket er på bare tilsammen fem dager, da tviler jeg på at dere skal på noe feltøvelse!
intervjuer og fysiske testene er visst i løpet av mandagen, også er tirsdag til fredag til resten av opptaket-. Så det er kanskje feltøvelse det da?