Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3876
Jeg så det var mange som hadde litt trøbbel med og få unlocket sine k810i mobiler så jeg lagde en liten guide som viser hvordan du lager en quick access patch, unlocker mobilen, patcher den og legger til custom packs(fjerner Entry knappen for de med Telenor.

Dette er andre mobiler fra SE som er DB2020. Skal du bruke samme fremgangsmetode på en av disse må du finne firmware til den respektive tlf.
K610i, K610im, K618i, K790i, K790a, K790c, k800, K800i, K810i, V630, V630i, W200, W200i, W610, W610i, W710i, W710c, W830i, W830, 850, 850i, W800, W880i, W950i, Z310, Z310i, Z610, Z610i, Z710i, Z710c

Skal du bare unlocke mobilen så er det likevel nødvendig å følge guiden fra toppen og fullføre "Applying Custom Pack" delen. Da har du også gjort det som er nødvendig for og kunne patche tlf din.
Denne fremgangsmåten fungerer sannsynligvis på mobiler som er lavere enn DB2020

Det du trenger
  • SETool Lite v.1.11
  • SimLockPatchGen
  • Firmware for K810
  • Custom pack til k810
  • XS++
Du kan enten google etter dette selv eller bare laste ned alt herifra så får du alt du trenger. Inkl firmware og programmer.
Siden jeg ikke kunne laste opp mer enn 100MB og mappen ble på 100.01MB måtte jeg ta XS++ for seg selv.

NB. Det kan være smart og ta backup av GDFSen først, så hvis noe går galt kan du "unbricke" mobilen.
1. Kjør SETool2 Lite v1.11.
1. Velg k810.
3. Skru av mobilen og koble datakabelen til pcen
2. Trukk på Read GDFS.
3. Hold "C" knappen inne og koble til mobilen som beskrevet
4. Nå vil du få en[dinIMEI].bin fil i SETool mappen. Oppbevar den trygt.

Quick Access Patch
Jeg har inkludert firmware i mappen. Det er viktig at du flasher tlf med denne firmwaren som beskrevet i guiden, da quick access patchen og sim unlock patchen er designet spesielt for akkurat den firmwaren du brukte for og lage de.

1. Kjør SETool Lite
2. Velg K810 og kryss av "Bypass DB2020 Security"
3. I firmwares mappen ligger "K810_R8BA024_MAIN_GENERIC_SM_RED52”. Dra og slipp denne på qamaker.exe som ligger i SETool mappen. Når disse to har sex kommer det ut en fil som heter "Qucik access xxx.vkp"
4. I SETool igjen, trykker du add på det store vinduet og legger til MAIN filen du brukte for og lage QA-patchen.
5. I firmwares mappen er det en fil til som heter "K810_R8BA024_FS_EUROPE_4_RED52", denne legger du i "firmware upgrade pack" ruta.
6. Nå finner du patchen vi lagde i punkt 3 og legger i "MISC files" ruta.
7. Koble til usbkabelen i pcen(men ikke mobilen) og skru av mobilen
8. Trykk på FLASH. Hold "C" knappen på tlf inne i 15 sek før du kobler til den til usbkabelen. trykk på nei i vinduet som popper opp og vent. Dette kan ta 10-15min og er ikke ferdig før det står "ELAPSED x SECONDS"


Patch-Unlock
1. Start SETool på nytt så alt som stod i rutene er fjernet.
2. Velg k810
3. Kjør SimLockPatchGen.exe. Velg MAIN filen vi brukte under punkt 3 i "Quick Access" delen og trykk på "Make patch"
4. I SETool kryss av boksen "quick access"
5. "Bypass DB2020" skal ikke være krysset av.
6. I "MISC files" finn remove sim lock patchen vi lagde under punkt 3
7. Koble til USB-kabelen i pcen(men ikke mobilen) og skru av mobilen.
8. Trykk på "Write SCRIPT". Hold "C" knappen på tlf inne i 15 sek før du kobler til den til usbkabelen. trykk på nei i vinduet som popper opp og vent til det står "ELAPSED x SECONDS"


Applying Custom Pack
Denne delen er veldig enkel og jeg har tatt meg friheten til og fjerne en right-hook filen i Telenor Custom Packen jeg klarte og oppdrive på nettet og lagret den i XS++ så du kan velge den når du skal flashe(men det ligger en kopi i mappen). Derfor vil ikke den irriterende ENTRY knappen dukke opp lengere.

1. Kjør XS++
2. Koble til mobilen slik vi har gjort før ved og trykke på connect.
3. Huk av Customize file system. Men la main firmware og file system forbli blanke.
4. I ”Select CDA and Region” velg “own custpack”
5. Flash


Applying Patches
Denne delen er utrolig enkel, men jeg inkluderte det likevel. Disse patchene har jeg instalert:
  • Faster Scrolling
  • Lengre SMS-lyd
  • Kjøre Bluetooth Transfere i bakgrunnen
  • Passord på bildemappene
  • Skifte spor med headset
  • Fjerne unødvendige mapper og bilder
  • Megabass
  • Radio uten headset
  • Bilder med Java i bakgrunn
Flere patcher til "K810_R8BA024"

1. Finn en patch du vil bruke(enten på linken over eller blant en av de jeg brukte som ligger klare til bruk i mappen) og kopier hele teksten til notepad:
;K810 SW-R8BA024
;Radio without headset
;(?) SiNgle
;(p) Maximys
;K810 port by Mike
+44140000
10DDB5C: 01D1 01E0
Vis hele sitatet...
Lagre det som "xxx.vkp"
2. Kjør SETool og legg til patchen i ”MISC files”
3. Kryss av ”Quick Access” og la ”Bypass DB2020” stå tom.
4. Som før. Skru av tlf og koble til usbkabelen til datan
5. Trykk ”Write SCRIPT”, hold ”C” inne og koble til mobilen
6. Trykk på nei i vinduet hvis det popper opp og vent til det står "ELAPSED x SECONDS"

Sånn. Det er ca en måned siden jeg gjorde det men jeg tror jeg fikk med alt.
Jeg vet ikke hvor lenge jeg kan hoste de filene på Mediafire, hvis noen andre har 100MB ledig og kan tilby de et trygt sted å oppholde seg på så hadde det vært flott.
Må ta forbehold om slurvefeil i skrivinga, er litt småtussete nå.
Håper noen drar nytte av den!
Eller du kan gå inn på wotanserver.com og laste ned wotanclient og ta det derifra.

Anbefales
Sitat av moan1244
Eller du kan gå inn på wotanserver.com og laste ned wotanclient og ta det derifra.

Anbefales
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har forstått er ikke det gratis

Siden det er så mye spørsmål om akkurat dette med unlocking og denne funker på de fleste SE mobilene burde denne klistres
hva med K850i?
Hvis den er DB2020 eller tidligere så. Nyere versjoner er det litt mer usikkert.
Mulig SEtool kan fortelle deg om det er DB2020 eller ikke. Fortell oss hvordan det gikk.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
tusen takk for denne artikelen.

den var genial. nå kan jeg bruka min nye k810i

kjempegreier!
Noen som vet lovligheten rundt dette? Kan vanskelig se for meg at det kommer en fra Sony bankende på døra men. Sånn rent teknisk, bryter man noen lover?
du bryter nok loven når du gjør noe sånt ja. har man kjøpt en telefon som ikke er uten abonnement, så skal den kun kunne brukes med enten telenor eller netcom i ett år etter kjøpsdato. etter det året er gått får man en gratis kode fra operatøren som låser opp telefonen. men hvorfor vente ett helt år?
▼ ... over en uke senere ... ▼
telenor custom pack, hvor finner jeg den?
Btw, nedlastingslinkene dine er broken...
Sist endret av stiankir; 30. desember 2008 kl. 21:04.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg vet ikke. Jeg husker ikke hvor jeg datt over den, må bare søke og søke. Leter selv etter en firmware med Norsk, Kineisk og Engelsk men jeg tviler egentlig på at det finnes.

Sitat av su|s|der Vis innlegg
tusen takk for denne artikelen.

den var genial. nå kan jeg bruka min nye k810i

kjempegreier!
Vis hele sitatet...
Glad den hjalp noen. Ganske nyttig for meg selv nå som jeg hadde helt glemt alle programmene man trengte og hvordan man gjorde det igjen
Sist endret av Picard; 17. januar 2009 kl. 12:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Geordie Vis innlegg

Quick Access Patch
Jeg har inkludert firmware i mappen. Det er viktig at du flasher tlf med denne firmwaren som beskrevet i guiden, da quick access patchen og sim unlock patchen er designet spesielt for akkurat den firmwaren du brukte for og lage de.

1. Kjør SETool Lite
2. Velg K810 og kryss av "Bypass DB2020 Security"
3. I firmwares mappen ligger "K810_R8BA024_MAIN_GENERIC_SM_RED52”. Dra og slipp denne på qamaker.exe som ligger i SETool mappen. Når disse to har sex kommer det ut en fil som heter "Qucik access xxx.vkp"
4. I SETool igjen, trykker du add på det store vinduet og legger til MAIN filen du brukte for og lage QA-patchen.
5. I firmwares mappen er det en fil til som heter "K810_R8BA024_FS_EUROPE_4_RED52", denne legger du i "firmware upgrade pack" ruta.
6. Nå finner du patchen vi lagde i punkt 3 og legger i "MISC files" ruta.
7. Koble til usbkabelen i pcen(men ikke mobilen) og skru av mobilen
8. Trykk på FLASH. Hold "C" knappen på tlf inne i 15 sek før du kobler til den til usbkabelen. trykk på nei i vinduet som popper opp og vent. Dette kan ta 10-15min og er ikke ferdig før det står "ELAPSED x SECONDS"

Vis hele sitatet...
eg får ikke til det med quick access knappen

kan noen sende meg en pm de som har fåt det til plz
Sist endret av gin-shadow; 19. juli 2009 kl. 05:55.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg prøver å finne en måte å unlocke mobilen jeg kjøpte på finn for 1 år siden.
Ettersom den andre mobilen min er ødelagt og jeg ikke vil kjøpe ny.
Det er en k800i og når jeg setter i sim kort, trykker på start mobilen vanlig, kommer det sånn passord side hvor jeg må skrive en kode (telefonlås kode) og denne kan jeg ikke.
Noen måte å få fiksa det på?

Du kan enten google etter dette selv eller bare laste ned alt herifra så får du alt du trenger. Inkl firmware og programmer.
Vis hele sitatet...
Men linken funker ikke, og finner ikke noe på google som hjelper meg.