Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 436
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Som sagt, NV-GS50 kameraet mitt har streika. Tror det kommer av varme, men både på skjermen og inne i den som du kikker i kommer dette opp;

http://bildr.no/thumb/231438.jpeg

Noen som vet hva dette kommer av, hva som kan fikse det?
Tipper det er bildebrikken som har tatt kvelden. Levér den inn til service og håp på at du fremdeles har garanti eller reklamasjonsrett. Og at det ikke er din skyld.

Du sier du tror det kommer av varme, hva innebærer det? Snakker vi badstue, varm bil eller ovn?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Trådstarter
Vi snakker, vesentlig store fuktforskjeller.

Norge -> Kina (Speilrefleks kameraet mitt klikka også).

Er disse bildebrikkene dyre?
Det kan de være, ja. Dette er ikke mest sannsynlig ikke noe du kan fikse, du må nok dessverre belage deg på noen uker på service og et par tusen kroner mindre i lommeboka.

Men prøv å ta ut batteriet, la den ligge og tørke i noen dager. Kanskje er du heldig.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Trådstarter
For tiden kjører den ikke på batteri, men kun på strøm.
Poenget er å fjerne all strøm og å la den tørke. Vann + elektronikk = kortsluttning. Om du er heldig vi kanskje ting ordne seg når alt er tørt.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Trådstarter
Jeg var i beijing i fjor sommer så det er vell allerede tørket, får ringe han jeg handlet kamera hos og høre med han hva forsikring dekker.