Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 394
hei, jeg lurte tilfeldighvis på om det var en rask måte å få sortert alle sangene mine etter artist og album?

da snakker jeg ikke om i et program, jeg mener på harddisken. la oss si at all musikk ligger i mappen Musikk og i den mappen vil jeg da at alle artister skal få en egen mappe, og innenfor hver av mappene litt albumene jeg har.

noen som har en ide til å få gjordt dette uten å gjøre det selv, det tar litt for lang tid... :P

nå ligger sangene mine litt hulter til bulter
Sist endret av olli408; 22. juni 2008 kl. 23:34.
Nevnt uendelig mange ganger før. Et enkelt søk på "sortere musikk" ga meg http://www.freakforum.nu/forum/showt...sortere+musikk som første treff. Finnes mange flere du kan bla gjennom..
Sist endret av Khazeth; 22. juni 2008 kl. 23:35.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Dersom du har korrekt tagging på filene dine vil f.eks. iTunes kunne gjøre dette automatisk.
iTunes har en slik funksjon, som også flytter filer i mapper sortert etter artist. Installer, fiks, og avinstaller hvis du ikke liker iTunes.

Jeg anbefaler å ta en backup av musikkmappa først, i tilfelle du ikke liker resultatet.
olli408's Avatar
Trådstarter
åja, steng tråden please