Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 12338
Kjøpte noe tobakk på scorpius i Bergen. Husker ikke hva den het men det var en gul pakke og var uten (så mange) tilsetnings stoffer, parfyme eller "hoder". Fungerer bedre og er mer sunt enn vanlig tobakk. Har også tenkt på vanlig pipetobakk du får kjøpt i tobakks forretninger. Jeg vet ikke jeg. Noen som vet om dette er å anbefale?

Men det aller beste hadde vel vært å funnet noe som kunne erstatet tobakken. Noe som var sunt eller i det minste mindre helseskadelig, for ikke å snakke om billigere(!!).
Prøvde å søke litt rundt men fant svært lite. Jeg vil gjerne høre om noen evt har noen erfaringer ifra ufarlige urter etc.

Med vennlig hilsen
Peppermynte, sitronmelisse, mint, you name it. De fleste urter som kan spises kan også røykes relativt trygt. Hvor bra de ruller er heller en annen sak, men det er ikke noe problem for min del. Det finnes drøssevis med urtemixer du kan kjøpe online som kan piffe opp (eller roe ned) high-en din også.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sikker på ta det finnes flere tråder som denne, men fant ikke noe særlig med søk jeg heller.

De vanligste alternativene:
Laurbærblad, Oregano, Te.

Jeg har selv prøvd te (sitron) og laurbærblad, og egentlig vil jeg påstå det er bedre å bare røyke rent.
Teen ga meg en mild irriterende hodepine, laurbærbladene ga meg noe ikke noe effekt i hodet, og smaken var frisk.

Man har jo også alternativer som Knaster.
eller så er tørkede cannabis blader også til å anbefale, hvis du snubler over noen.
Med effektiv vannkuring så kan du trekke ut klorofyllet, å da sitter du igjen med noe som kan ligne tobakk.
(brenner hvertfall godt og smaker spesielt)
Sist endret av TETRS; 3. juni 2008 kl. 17:20.
magziii's Avatar
Trådstarter
Noen som har erfaring ifra pipetobakk eller? Det burde jo egentlig funke best av alle tobakksorter siden den er lagd for pipe (dog ikke vannpipe men alikvel).
Sitat av TETRS
eller så er tørkede cannabis blader også til å anbefale, hvis du snubler over noen.
Med effektiv vannkuring så kan du trekke ut klorofyllet, å da sitter du igjen med noe som kan ligne tobakk.
(brenner hvertfall godt og smaker spesielt)
Vis hele sitatet...
Correct me if I'm wrong, men får man ikke grenseløs hodepine av det?
Har hørt brennesle er ypperlig.
Pepperminte fungerer utmerket. Er mye mildere enn tobakk og mye billigre. Kostet 15 kr for 50 gram på den lokale import sjappa. Funker også bra i joint, men kan drysse litt mer før det er blitt ordentlig fyr.
Må man røyke da? Hva med snus eller brownies? Om man er så redd for å skade lungene sine, synest jeg man ikke bør røyke heller.
Sitat av Rottegift
Correct me if I'm wrong, men får man ikke grenseløs hodepine av det?
Vis hele sitatet...
jeg har ikke merket noe til hodepine, hvorfor skulle det gi det egentlig?
Kan jo hende jeg ikke har merket noe til det fordi jeg blander det med noe som kurerer hodepine yppelig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av hyys
Må man røyke da? Hva med snus eller brownies? Om man er så redd for å skade lungene sine, synest jeg man ikke bør røyke heller.
Vis hele sitatet...
Snus ideen er litt interessant, men jeg går heller over til vaporizer (vurderer å anskaffe en skikkelig en til sommeren) enn å ha den distinkte klumpen under leppa.
Spising er jo som sagt også et bra alternativ, men doseringen er vanskeligere i og med at det tar mer tid før effekten setter inn.
Sitat av TETRS
jeg har ikke merket noe til hodepine, hvorfor skulle det gi det egentlig?
Kan jo hende jeg ikke har merket noe til det fordi jeg blander det med noe som kurerer hodepine yppelig.
Vis hele sitatet...
Hehe, kanskje, kanskje ikke, det er en kamerat av meg som har fortalt meg at bladene inneholder noen småting som gir oss mennesker vondt i skallen om vi røyker en del av det.

Dodecha: Jeg må bare minne deg på at hasj (type medium kvalitet) i vaporizer smaker pyton og såpe-aktig og legger seg nedover i halsen som et lag med olje

Jeg har aldri prøvd å vaporize noe god svart afghan eller lignende, så det er mulig det avhenger av kvalitet og andre faktorer (urenheter). Buds fungerer derimot utrolig bra i vaporizer.

EDIT: Oralt inntak har forresten også en annen type rus i tillegg til mye lengre varighet
Sist endret av random25880; 4. juni 2008 kl. 17:11.
Rottegift: Det er derfor man bør vanncure bladene slik TETRS foreslo. Altså vaske ut klorofyllet og næringsrestene slik at man slipper å få hodepine.
Sitat av Rottegift
Dodecha: Jeg må bare minne deg på at hasj (type medium kvalitet) i vaporizer smaker pyton og såpe-aktig og legger seg nedover i halsen som et lag med olje
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldri opplevd, og jeg har røyka en god del i vaporizer. Hasj smaker.... Hasj!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Rottegift
Dodecha: Jeg må bare minne deg på at hasj (type medium kvalitet) i vaporizer smaker pyton og såpe-aktig og legger seg nedover i halsen som et lag med olje
Vis hele sitatet...
Det er jo noe kvalitet inn i bildet her, og jeg vil da påstå at jeg gjennomsnittlig har bedre røykematriale enn det du testet i vaporiseren.

Hasj smaker forskjellig fra type til type, noen er sterke, noen smaker nesten litt krydder, noen minner nesten litt om sjokolade, mens andre bare har den gode gamle hasj smaken.
Dodecha, Ftnfw: Det er nok helt korrekt, jeg skal innrømme at den gangen jeg prøvde det ut var det så ekkelt at jeg ikke har turd å prøve igjen med mine nå langt bedre røyksaker. Det er vel gjerne på tide å anskaffe seg en ny vape
▼ ... over en måned senere ... ▼
Heilt canooon
Sitat av ill
Har hørt brennesle er ypperlig.
Vis hele sitatet...
Hører det samme, og har tenkt å tørke masse brennesler. Men så lurte jeg på hva man røyke på brennesla, bladene, stilken, rota, alt?
Bladene vil jo være det mest logiske å benytte seg av..
Heilt canooon
Sitat av mentalmelt
Bladene vil jo være det mest logiske å benytte seg av..
Vis hele sitatet...
.. Jeg må tenke for mye, så klart bladene.
ellers så er malurt et alternativ
Gode alternativer er urter med en mild smak og minimale eller ingen psykaktive egenskaper. Malurt er ikke blant disse. Det er en medisinsk urt som bør brukes med måtehold, ikke som tobakkserstatning.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg tenker på til hasjrøyking. Hvis man skal bestille ordentlige greier og ikke bruke oregano og annet møkk. Hvor og hva kan jeg bestille\søke etter? Fant ikke noe på hemp house. Men det må da finnes feks rulletobakk uten nikotin og de andre giftstoffene.

Jeg klarer og røyke det, men jeg blir så forpult svimmel og kvalm av nikotinen.
Uansett, så syns jeg ikke det åg røyke hasj burde være ensidig med at man må røyke tobakk, og få i seg all jævelskapen i det.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=105569

dette er en fin link..
http://www.everyonedoesit.co.uk/onli...CategoryID=526

vet det ikke er tobbak men hjelper mye på smaken om man ikke liker den..
Den første linken er ikke spesielt relevant.
Og det er ikke smaken jeg ikke liker, da kjøper jeg uansett heller fra hemp house så det ikke tar så lang tid.
Har lest alle de andre trådene om det på forumet. Eneste forslaget var kattemynte. Jeg vet ikke hvordan den ser ut, men ifølge google så så den ut som en blomstrete liten plante, skal man bare ta blomstene og smuldre de opp sammen med hasjen? Fungerer dette?
De gangene jeg ha mekket med urter du finner i huset eller daglivarebutikken(ikke hemphouse nei ), Klipper jeg det fint som pulver. Dermed putter jeg det inni i sølvpapir med lighter under, til det ryker litt, da blir urten fin å mekke tjall i!
Heilt canooon
Nå har jeg masse brennesle til tørking. Har ligget i sola hele dagen, med masse vind og sånt. Er ganske tørr nå og skal teste litt seinere i dag.
Flott. Gleder meg til å høre oppdateringen.
Tobakked du nevner i førstepost heter Manitou, er tyskprodusert og importeres til Norge av Sol Cigar CO A/S (butikk ved slottsparken). Manitou: http://www.mamut.net/solcigar/newsdet117.htm

Sitat av mr.kilmister
ellers så er malurt et alternativ
Vis hele sitatet...
Det spekuleres i en annen tråd her på forumet at malurt kan inneholde silica (eller silisiumdioksid), dette beskrives som om det har samme effekt som aspest. Ved at stoff/fibre kan sette seg i lungene, og siden det ikke kan brytes ned av kroppen kan det med tiden forårsake kreft.

Som nevnt: spekulasjoner, og jeg kan ikke verken bekrefte eller avkrefte noen ting...


Personlig foretrekker jeg å mekke med milde sigaretter, kent e.l.
Brennesle går greit å røyke med, bli ganske lei smaken etterhvert. Spesielt for folk som har røyka lenge og mye blir det ikke det samme. Det er å få kjøpt tørka på apoteket. Røyker du bare en gang i blandt funker det nok helt fint å bytte ut tobakken med det.

Finnes også noe som heter knaster, som kommer i rullingslignende pakker. Det finnes flere forskjellige typer med forskjellig farge. Jeg prøvde grønn tror jeg (lenge siden) men det falt ikke særlig i smak. Røyka vel bare halve pakka tror jeg. Mener det var på Hemp House jeg kjøpte det..
Sitat av Sindre
Brennesle går greit å røyke med, bli ganske lei smaken etterhvert. Spesielt for folk som har røyka lenge og mye blir det ikke det samme. Det er å få kjøpt tørka på apoteket. Røyker du bare en gang i blandt funker det nok helt fint å bytte ut tobakken med det.

Finnes også noe som heter knaster, som kommer i rullingslignende pakker. Det finnes flere forskjellige typer med forskjellig farge. Jeg prøvde grønn tror jeg (lenge siden) men det falt ikke særlig i smak. Røyka vel bare halve pakka tror jeg. Mener det var på Hemp House jeg kjøpte det..
Vis hele sitatet...
Knaster har man også ja, prøvde den med noe peppermynte/mint/menthol-smak en gang. Ikke og anbefale. Ville heller gått for en med nøytral smak.

Knaster og andre tobakkserstatninger til mekk er å finne hos Hemp House, Scorpius og de fleste online headshops.
Det var ikkenoe smak på den jeg hadde, men det var ikke no godt fordet..
vet ikke om noen har svart det før men på hempshop i oslo (Hempshop.no får du kjøpt tobakkserstatning som består av forskjellige sorter krydder. Smaker akkurat det samme som den blandingen man får utdelt på coffeeshops all over amster.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tingen er, til og med for meg som ikke røyker tobakk til vanlig, at det har en helt særegen karaktér: For det første så river det litt i halsen, på en helt egen måte.
Smaken er helt unik og den setter en ekstra piff på mekket.

Når man røyker knaster e.l. er det som å tenne på gress og prøve å innhalere, man kjenner ikke at man innhalerer noe før det plutselig begynner å klø (Omtrent det samme som ren pot, bare at pot kan klø mye mer) og smaken er omtrent den samme: brent gress.

Jeg har nesten bare akseptert at jeg er delvis avhengig av tobakk enda ettersom jeg blander det i mekket mitt, selv om jeg ikke røyker til vanlig, må jeg ha det i mekket.
Jeg skulle ønske det var et likeverdig alternativ. Dog dytter jeg gjerne i meg knaster bare for å slippe tjæra og nikotinen, men det er jo ikke så lett når du bor langt unna byen. Får prøve brennesle og disse metodene, men jeg skal være enig i at det smaker mye bedre med tobakk.
Som jeg nevnte i en tidligre post peppermynte fungerer. Veldig mild røyk med litt smak av peppermynte. Og mye billigre en tobakk.
Sist endret av iiconanii; 12. august 2008 kl. 23:47.
Jeg kjøppte engang noe på hemphouse som het mellow yellow. Jeg var veldig fornøyd med resultatet, men som Dodecha påpeker: litt "svidd gress" smak får man, men sammen med hasjen, så smaker det nesten pot.. Men, det fungerte hvertfall bra, men noe vanskeligere å rulle med var det jo, men øvelse gjør mester
Jeg har også erfaring med Mellow Yellow. Smaken er som sagt ikke noe å skryte av, men den gir en lett avslappende og beroligende virkning på toppen av det hele, veldig fin å blande med "the real deal", eller bare alene hvis man er litt stressa og ikke får sove.
Okay her har jeg testa ut endel.

Gode tobakks alternativer er (dvs UTEN tilsetningsstoffer) "Manitou" selges i dyre dommer fra bedre assoterte tobakkssjapper, "Prince First Cut som selges nesten overalt hvor de har ei tobakkshylle som er mer enn en meter bred....

Begge disse smaker ganske godt, men det er jo for sterkt da.


Har snubla over "legal highs" siter på nettet og der kan man finne at noe koster 20 GBP pr 3 gram og noe koster 5 GBP pr 30 gram, det er disse siste "ikke..noe..funk, men.."bare"..urter"-aktige blandingene som er gode tobakkalterantiver. Mye damiana og andre svært velsmakende blandinger
Har røyka hasj med knaster et par ganger vil si at det smaker ganske godt egentlig, gå for knaster det er er et bra alternativ til tobakk.
Husket en gang vi hadde gått tomt for brennesle(som vi vanligvis bruker) Tilfeldigvis var det et Piletre ved siden av, like under lå det en del vissne blader...uten tvil den mest velsmakende blandingen... Laaanggt bedre enn brennesle, som minner mer om å røyke et fjøs
Sitron te funker.
Men jeg føler at det "kicker" mer når jeg har blandet med tobakk forhold til te. Har bare prøvd te når jeg har røykt bong.
Noen andre som opplever det?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av sneipen
Sitron te funker.
Men jeg føler at det "kicker" mer når jeg har blandet med tobakk forhold til te. Har bare prøvd te når jeg har røykt bong.
Noen andre som opplever det?
Vis hele sitatet...
Klart, det er nikotinet som gjør forskjellen.
mener å ha hørt at det finnes genmodifsert tobakk som ikke innholder nikotin. er det noen andre som har hørt om dette? det hadde jo vært det beste for oss som ikke røyker tobakk. når man ellers ikke røyker tobakk så er det ganske vanlig å bli litt uvell av nikotin (særlig hvis man røyker i bong). for min egendel går det såvidt, men fortrekker heller å røyke reint, i bong. men som nevnt tidligere så smaker det veldig godt med tobakksjoint, derfor ville det vært faen så kult å få tak i ordentlig tobakk uten nikotin.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg ville kansje sagt coctail? hehe Du driter i tobakk og mekker "hasjen" i "weedn" Og røyker på vannbong med isbiter i. :P hehe xD Blir ivertfall ikke tobakkskicker om det var det som var hovedproblemet?
Har fått meg for øre at Sida Acuta kan være godt mekk, og det gir effekt til en hviss grad.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hello!

Sitter her med bare hasj, og ferdig rulla joint, uten fyll.
Eneste tobakken jeg har i huset er snus.

Hvordan kan jeg røyke hasjen på beste og leteste måten?
Tenn på klumpen, sett en glass over. Røyken vil samle seg i glasset, bruk så ett sugerør eller lignende.
Sist endret av viskelaer; 24. juli 2010 kl. 23:30.
Sitat av viskelaer Vis innlegg
Tenn på klumpen, sett en glass over. Røyken vil samle seg i glasset, bruk så ett sugerør eller lignende.
Vis hele sitatet...
Har sett den metoden på youtube, men rusen blir vel ikke sterkere?