Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1781
Hei.

Noen som vet hvor lett det er å snike på DFDS, og om det i det heletatt er mulig?
Sitat av Waldemar
Hei.

Noen som vet hvor lett det er å snike på DFDS, og om det i det heletatt er mulig?
Vis hele sitatet...
Jeg trur du må igjennom sånne porter før du går videre inn i båten. Og ved de portene så står det 3 - 4 vakter og vokter.
kjøp en t-skjorte det står crew på.
det er nok veldig vanskelig med den forholdsvis nye ISPS-koden som du kan lese mer om her

hvis du ikke gidder å lese alt så går det kort sagt ut på å bedre sikkerheten rundt havnene å er påbudt i alle havneanlegg...
Sist endret av !##/; 26. mai 2008 kl. 23:32.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Nå vet jeg ikke hvordan det er idag, men før så kunne man ha med seg besøkende ombord i båten før den la fra kai. Og såvidt jeg har forstått det, så ble ikke dette registrert noen plass, de ble bare bedt om å forlate båten over høytalerne før den gikk fra kai.

Om det er sånn idag det vet jeg ikke, men det brukte ihvertfall å være sånn med Color Line, både fra Stavanger og Oslo.
Trådstarter
30 5
Sitat av SteInMetz
Nå vet jeg ikke hvordan det er idag, men før så kunne man ha med seg besøkende ombord i båten før den la fra kai. Og såvidt jeg har forstått det, så ble ikke dette registrert noen plass, de ble bare bedt om å forlate båten over høytalerne før den gikk fra kai.

Om det er sånn idag det vet jeg ikke, men det brukte ihvertfall å være sånn med Color Line, både fra Stavanger og Oslo.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at det gikk vakter og sjekket i etterkant for å se om det var noen igjen som ikke skulle være der.
men må du ikke gjenom pass kontrolen da:P?

jeg måtte det når vi reiste en gang:S
Trådstarter
30 5
Sitat av bianchi_89
men må du ikke gjenom pass kontrolen da:P?

jeg måtte det når vi reiste en gang:S
Vis hele sitatet...
trenger ikke å vise pass i det heletatt, holder med gyldig legitimasjon.
Sitat av Waldemar
trenger ikke å vise pass i det heletatt, holder med gyldig legitimasjon.
Vis hele sitatet...

ja okey... jeg husker ikke helt åssen det var, pleier ikke ta båt eller sånn trege ting så blander sikkert med fly:P

ps. vi reiste til england da.
Trådstarter
30 5
Sitat av bianchi_89
ja okey... jeg husker ikke helt åssen det var, pleier ikke ta båt eller sånn trege ting så blander sikkert med fly:P

ps. vi reiste til england da.
Vis hele sitatet...
Siden dere reiste til england så er det noe annet igjen :P

Men det ender vel opp med at jeg blir haikende ned istedet.
Sitat av Waldemar
Siden dere reiste til england så er det noe annet igjen :P

Men det ender vel opp med at jeg blir haikende ned istedet.
Vis hele sitatet...

om norwegian flyr ned så kan du jo bare bestille bilett:P?
koster den rundt 400 en vei tenker jeg:P

vet iallfall at på color line så scaner de biletten før du kommer inn... jeg husker ikke åssen de gjore det på dfds men tenker det er noe likt der:P
Trådstarter
30 5
color line går ikke lenger den veien fikk jeg høre.

hadde jeg hatt penger så hadde jeg tatt bussen, men det har jeg ikke :P
Tror ikke det er påbudt å vise pass hvis du reiser innen skandinavia(såfremt du har skandinaviskt pass men det er vel gått et par år siden jeg sist hørte den regelen, så den kan godt være endret
Sist endret av Mr. Coolio; 27. mai 2008 kl. 01:03.
Trådstarter
30 5
Sitat av Mr. Coolio
Tror ikke det er påbudt å vise pass hvis du reiser innen skandinavia(såfremt du har skandinaviskt pass men det er vel gått et par år siden jeg sist hørte den regelen, så den kan godt være endret
Vis hele sitatet...
Er en eller annen avtale som gjør slik at man ikke trenger å vise pass innenfor skandinavia, er vel også slik at man ikke trenger det innenfor europa heller, med unntak av noen land.
Sitat av Waldemar
Er en eller annen avtale som gjør slik at man ikke trenger å vise pass innenfor skandinavia, er vel også slik at man ikke trenger det innenfor europa heller, med unntak av noen land.
Vis hele sitatet...
jeg vat at når du kommer inn til danmark må man vise bilett/legg siden de er med i eu mens inn til norge trenger man ikke dette.

ps. det var sånn for 1,5 år siden ca.
Det er ikke noe forandring på det.. Blir det samme som å kjøre over grensa til Sverige det.
Trenger null pass, men leg på båt.. Du trenger jo ikke vise noe når du kjører over grensa til Danmark(via swe)..
Jobber på havna og kan fortelle deg at og snike seg inn gjennom de nye faste ISPS gjerdene, med kameraovervåkningen, så skal du være jævla tynn eller siiiiiiinnsykt heldig.

Ett tips er og kjøre bort rett før båten drar, og spørre hvor mye de skal ha for en scooter og deg om de har plass. En venn gjorde dette og fikk seg en billig dansketur :-)

Men jeg vil helle anbefale deg og betale den symbolske summen, for skal du på overnattingstur er det kjipt uten lugar.
Du trenger i utgangspunktet ikke pass innenfor Schengen, men enkelte selskaper krever at du fremviser det om du skal reise med dem.
Jeg tok Color Line til kiel senest i forrige uke. Da var det slik at de ropte på høyttaleranlegget at de som bare var på besøk måtte gå i land før båten gikk igjen. Jeg la ikke merke til noen massiv kontroll av dette, i mine øyne så det relativt lett ut å snike seg med uten billett.

Men det er sant som MagicalTrevor sier, sikkert utrolig kjipt å ikke ha lugar på en overnattingstur. Men hvis systemet til DFDS er (noenlunde) likt systemet til Color Line, er det gode muligheter for å snike.