Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 7770
Jeg lurer på om det er noen her som har fått jobb offshore uten å ha fagbrev?
Er snart ferdig med bachelorgrad i maskiningeniør, og sendte mail til nortrain og spurte om det var vanskelig å få jobb offshore etter å ha tatt de nødvendige kursene hos dem. De svarte at det var mange som hadde gått hos dem og fått jobb, men jeg vet ikke om de snakket helt sant eller bare var interessert i å selge meg en læreplass hos dem =(
Så hvis det er noen her som jobber offshore og ikke har fagbrev, eller kjenner noen som gjør det - så håper jeg at de svarer på tråden min
Etter som jeg har forstått. Fra den andre tråden dette var aktuelt i. Er at du bare trenger dette: http://www.offshoreutdanning.no/ Kurset for å få jobbe offshore. Er dog ikke helt sikker på om man må ha fagbrev eller ikke...
Siterer det en jeg kjenner sa til meg:
Bare å søke på forpleiningsassistent jobber det. Jeg hadde ingen erfaring eller utdannelse. Eneste du trenger på sjøen er sikkerhetskurs, og på offshore er det noen flere kurs.
Vis hele sitatet...
Skal du ha mer krevende jobber, så trenger du fagbrev, men kan hende noen plattformer tilbyr forkurs for de uten utdannelse og fagbrev.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 25. mai 2008 kl. 14:46.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg jobber som boredekksarbeider, og fikk jobben uten fagbrev.
Men jeg hadde litt erfaring fra da jeg var lærling(sluttet før fagprøven)...
Nå i disse tider burde det ikke være noe problem å få jobb
offshore, siden det er enorm mangel på folk og mange nye rigger på vei.
Tviler på at det er noe problem, ryktene sier det er mange ufaglærte men jeg kan ikke si det er sikkert.
Men noen er det garantert, uansett kommer det jo ann på hva du evt skal jobbe som offshore, fleste store firmaer som det blir du uansett tildelt en tittel som ikke tilsvarer det du har tatt fagbrev som.
Så tviler det betyr mye.
I tilegg til det her får du jo kurs så det jomer etter innen bedriften, altså innføring i forskjellig utstyr, kraner\boremaskiner og div utstyr helt etter hva du skal fornoe.
I min bedrift er det nå hvertfall slik det fungerer.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av doffen86 Vis innlegg
Jeg lurer på om det er noen her som har fått jobb offshore uten å ha fagbrev?
Er snart ferdig med bachelorgrad i maskiningeniør, og sendte mail til nortrain og spurte om det var vanskelig å få jobb offshore etter å ha tatt de nødvendige kursene hos dem. De svarte at det var mange som hadde gått hos dem og fått jobb, men jeg vet ikke om de snakket helt sant eller bare var interessert i å selge meg en læreplass hos dem =(
Så hvis det er noen her som jobber offshore og ikke har fagbrev, eller kjenner noen som gjør det - så håper jeg at de svarer på tråden min
Vis hele sitatet...
Jeg tok borekurset hos nortrain (de het nosefo første måneden da jeg begynnte der). Jeg fikk lovt å ta borekurset siden jeg hadde allmennfag Jeg hadde ikke noe fagbrev eller noe annet enn vanlig videregående skole. Jeg fikk jobb i drillingen ca en uke etter jeg var ferdig med kursene.

Bulken.