Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 14949
Hei, jeg lurer på om man får noe effekt ut av Mariujana gjennom snus?

jeg har en veninne som har sånn syk prosess på pot'en sin, budsa røyker hun, bladene og stilkene fryser hun og rister osv, sånn at alle krystallene havner i en liten beholder under boksen.

legger vi dette tykke støvet i ovenen kan vi vist lage hajs, men jeg lurte på om vist jeg blander dette stoffet med en sterk type bakesnus, kan jeg bli "fjern" :P


MVH
En som er glad i og eksprimintere ;D
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja, THC kan vel tas opp vi samme kanalene som tobakk/nikotin kan, men spørsmålet er
om metoden er noe effektiv i forhold til de andre måtene å innta cannabis på.
Jeg har hørt historier om folk som har gjort det, og det har visst fungert, men nøyaktig hvordan man skal prossessere det, det vet jeg ikke. Men du kan sikkert prøve, selv om det antagelig er lettere for deg å spise det på et vis.
Trådstarter
ok, har jo røyket en del år nå, men det her er teit :P
har fått meg dame, med helt sinnsyk luktesans :P hun lukter med en gang jeg har røyka :P og da klikker hu :P så vil finne en annen måte og bli fjern på, uten og gå over til andre rusmidler :P
fortsatt.. spis det?
Trådstarter
har hørt det at når man spiser hasj så tar det en liten stund før man blir rusa, men må prøves :P fungerer dette med pot?
Det du kan gjøre er å legge poten i litt matolje i en spiseskje og la det putre en liten stund, og så fjerne potbladene og spise oljen, eller spise alt sammen. THC fester seg til fettet, og du får antagelig mest ut av denne metoden. Evt. kan du bake en kake. Det tar fra 20min-1t før effektene kommer, men det er egentlig en bedre rus enn å røyke det på mange måter, i alle fall slik jeg ser det.

Det betyr ikke at jeg på noen måte anbefaller deg å gjøre dette.
Trådstarter
ok, også en mulighet men det og spise olje hørtes litt slitsomt ut, hadde det funka tror dere om man hadde tatt den olja og smørt på feks grillmat? :P
Sitat av MatsBABZ-!
ok, også en mulighet men det og spise olje hørtes litt slitsomt ut, hadde det funka tror dere om man hadde tatt den olja og smørt på feks grillmat? :P
Vis hele sitatet...
Ja, det funker så lenge du får det i deg. Du kan koke det inn i smør og smøre på brødskiva. Det smaker dritt (synes jeg), men funker bra. Og du får det alltids i deg Men lag kake da, det er mer stil :P Gjorde dette en gang, det var vellykket =)
å svelge matolje med pot, fy faen, det legger seg et belegg av olje langs hele strupen å ned i magen, å alt du spiser de neste 10minuttene kjennes som det går igjennom en kondom før den treffer magen.
Trådstarter
det er stil ja men da må jeg lure detta kvinnestyret da sånn at hu får lage den jeg er bare slapp ^^
Jeg og to venninner lagde hasj-sjokolade. Da tok vi å smelta en stor sjokoladeplate, og putta 7 gr mekk oppi mens den fortsatt var varm. Det funka fett, men vi ble sultne etter hvert og da spiste vi mer sjokolade, og ble enda fjernere. Jeg synes jeg ble ubehagelig fjern, og fy så lei jeg blei av smaken!

Så at noen spurte om det gikk ann å ta oljen (med hasj i..) på grillmat og grille det. Men THC fordamper jo etter en viss temperatur, så da går vel mye av oljen bort?
æsj, pot og matolje, yummmie, ha det i kake"røra" eller vaffelrøra/pannekakerøra
men rusen kan ikke helt sammenlignes med å røyke
mange blir ubehaglig fjerne (Altså alt for fjern for å si det sånn)
Sist endret av pawsan; 21. mai 2008 kl. 18:27.
Sitat av kajoam6
Jeg og to venninner lagde hasj-sjokolade. Da tok vi å smelta en stor sjokoladeplate, og putta 7 gr mekk oppi
Vis hele sitatet...
mekk? o.0 kan`ke vært mye godt nei
Jeg har f.eks. tatt 1 gram hasj og raspet det opp til et fint pulver og blandet det i sånn rett-i-koppen tomatsuppe. Effekten har variert, kan man trygt si. Noen ganger fungerer det ikke i det hele tatt, andre ganger har jeg blitt grisefjern i to dager etterpå.

Særlig en gang der jeg tok 1 gram to dager på rad, da kicket det ikke inn før på natta etter. Da ble jeg så fjern at jeg måtte holde meg fast i teppet på senga, da det føltes som hele rommet snurret.

Bør kanskje nevnes at jeg ikke tar sjansen på å spise noe hasj igjen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Fluffybum
mekk? o.0 kan`ke vært mye godt nei
Vis hele sitatet...

uten tobakk!
Sitat av ninjatriks
Jeg har f.eks. tatt 1 gram hasj og raspet det opp til et fint pulver og blandet det i sånn rett-i-koppen tomatsuppe. Effekten har variert, kan man trygt si. Noen ganger fungerer det ikke i det hele tatt, andre ganger har jeg blitt grisefjern i to dager etterpå.
Vis hele sitatet...
Det samme har skjedd meg flere ganger når jeg har latt hasjen løse seg opp i varm kakao ol. for å så drikke det etterpå.

En gang var jeg meget skuffet ettersom jeg aldri fikk noen effekt ut av de 2 grammene jeg hadde blandet inn. Satt flere timer foran pcn før jeg bestemte meg for å legge meg. Morgenen etterpå våknet jeg med det værste tåkesynet jeg har hatt. Var mildt sagt pissfjern.

Hver gang jeg inntar cannabis/marijuana oralt så er det umulig å si om jeg får effekt og i tilfelle når effekten vil komme. Så konklusjonen må bli at det er meget uforutsigart på noen personer, men det fungerer nok mye bedre enn å snuse det.
Jeg liker litt tanken på å kunne snuse det, kan da vel ikke være værre enn å ta noe brunt, å legge en 1er eller noe under leppa, og la den ligge?
kan man likegodt bare svelge den og få det unnagjort.
Sitat av prick
kan man likegodt bare svelge den og få det unnagjort.
Vis hele sitatet...
Smaken er jo trossalt veldig god, mener nå jeg. Og hvis det er mer effektivt, så er det bedre også.
Sitat av prick
kan man likegodt bare svelge den og få det unnagjort.
Vis hele sitatet...
Som sagt flere ganger over her så er det veldig uforutsigbart når effekten inntreffer.
Litt kjedelig om du en lørdagskveld hiver innpå et gram eller to, og når du drar på skole/jobb mandagsmorgenen blir du plutselig j*vlig høy Eller det kan jo hende det blir en veldig grei dag
Man blir jo ikke høy av å spise rein cannabis. Det går bare ikke. Aner ikke hvorfor da. Men jeg har testet dette ut ved flere anledninger. Har ikke kjent noen verdens ting...

Dette er jo dog ganske rart, i og med at man får veldig god effekt av å spise det i kake eller yoghurt eller lignene. Sikkert fordi da smelter man det, og får mer av cannabis-oljen inn i kroppen.

Så jeg vil ikke tro at det går an å snuse cannabis på noen måte. Du kunne dog kanskje brukt metoden med å smelte det i en spiseskje med matolje. Og så helle det på din ferdigbakte snus. Dette tror jeg vil funke med gode resultater. Men man må nesten teste dette ut får man kan vite noe. Jeg har ihvertfall aldri hørt om noen som har fått noen effekt av å snuse cannabis helt tørt...

Oppdater oss hvis du faktisk prøver ut noen av metodene her da. ;-)
Tester muligens snus metoden på fredag Men skjønner ikke hvorfor det ikke skulle virke, i verstefall som om man spiste den rå, som man faktisk kan gjøre. (Såvidt jeg har forstått)
Hvis du faktisk får noe effekt av å spise eller snuse den rå, så må du ihvertfall informere oss mer. Dette har jeg ihvertfall aldri fått noe effekt av. Og jeg har som sagt prøvd ved flere anledninger. Med større mengder cannabis, som jeg normalt sett ville blitt grisestein på hvis jeg hadde røykt det...
Sitat av Boo-Boo
Man blir jo ikke høy av å spise rein cannabis. Det går bare ikke. Aner ikke hvorfor da. Men jeg har testet dette ut ved flere anledninger. Har ikke kjent noen verdens ting...
Vis hele sitatet...
Om du ikke har kjent det betyr ikke det at det ikke funker?
flere her på denne tråden som sier at dem faktisk har blitt høye av det.

Jeg har selv ikke prøvd å spise det, så jeg kan ikke snakke ut av erfaring

Sitat av nidhogg
Tester muligens snus metoden på fredag Men skjønner ikke hvorfor det ikke skulle virke, i verstefall som om man spiste den rå, som man faktisk kan gjøre. (Såvidt jeg har forstått)
Vis hele sitatet...
Om du lager en liten rapport og sier hvordan du blander snusen og cannabisen hadde det vært flottflott
Tenke mer i retning REN cannabis under leppa jeg :P ikke blanda ut med vanlig snus
Sitat av nidhogg
Tenke mer i retning REN cannabis under leppa jeg :P ikke blanda ut med vanlig snus
Vis hele sitatet...
Okei.
men sleng gjerne opp en raport for det
Hvis jeg gjør det, skal jeg sørge for å lage en rapport

EDIT: Utifra hva jeg har forstått slippes THC ut via oppheting, ergo å snuse/spise rå hasj, skulle ikke ha noen effekt.
Sist endret av nidhogg; 5. juni 2008 kl. 03:32.
Uhm, der tar du helt feil. Om du spiser en femmer med god/medium god hasj skal jeg love deg at du blir god skev i mange mange timer.
Sitat av Malice
Uhm, der tar du helt feil. Om du spiser en femmer med god/medium god hasj skal jeg love deg at du blir god skev i mange mange timer.
Vis hele sitatet...
Kun om den er godt løst opp i fett. Om du svelger en femmer vil du antakeligvis drite ut igjen mesteparten av den; noe effekt kan man få, men ikke like mye som av ideelle inntaksmetoder.

EDIT: Forøvrig så overdriver du om du svelger en hel femmer.
Sist endret av random25880; 5. juni 2008 kl. 13:20.
Nidhogg, det spørs hvor bra det kommer til å funke. Du må huske på at snus faktisk er tobakk som er prosessert og laget spesifikkt for å has under leppe, mens hasj er laget for å bli smuldret opp, og røykt (bakt om du vil).
Men for all del, det høres ut som en interessant idé, og jeg gleder meg til å se en eventuell rusrapport.
En annen ting er hvor lenge du må la den ligge der, og hvor mye det kommer til å renne (jeg tipper en del).
du kan jo prøve å ekstraktere ut THC'en.
og blande oljen med snusen.

det fins en ganske enkel metode.
jeg har bare prøvd dette med pot, men det funker sikkert til hasj også.

alt du trenger er en sennepsflaske/ketchup flaske (jeg bruke den klassiske idun designen.)
en saks eller en kniv, litt do papir, en strikk, en glass plate og litt Butan gass (butan gass kan du kjøpe på bensin stasjon, kjøp en med masse ekstra tuter, sånn at du vet at du får en tut som passer i tuten til senneps/ketchup flasken (det er butan gass i ligher-refil kanner. var det jeg brukte.)

klipp av bunnen på senneps/ketchup flasken, rens den, bruk en grinder eller saks og mekk opp potten. så legger du poten på en bit do papir, bruker strikken til å feste papir biten (med poten liggene opp på) under seneps flasken (der du skjærte av bunnen) også legger du glass platen under. alt du trenger å gjøre nå er å feste ligher gass kannen i tuten på senneps/ketchup flasken og presse ned sånn at det kommer gass ut, thc'en vil binne seg til gassen, som strømmer gjennom senneps/ketchup flasken og binde seg til glass platen på undersiden, etter kort tid vil du se et gult lag på glassplaten, og dette er thc.

la det ligge litt (2min elns) , sånn at de andre gassene fordamper, vips så har du olje.

nå kan du jo prøve å skrape av litt av oljen og smøre den på en prell, si ifra hvis det funker.
Sitat av Rottegift
Kun om den er godt løst opp i fett. Om du svelger en femmer vil du antakeligvis drite ut igjen mesteparten av den; noe effekt kan man få, men ikke like mye som av ideelle inntaksmetoder.

EDIT: Forøvrig så overdriver du om du svelger en hel femmer.
Vis hele sitatet...

Man svelger ikke en hel femmer? Man tygger den sånn som alt annet man spiser.
For å få det i masse små biter, sånn at mest mulig tas opp i kroppen.

Den ideelle inntaks metoden er da vaporizer.

En femmer er en smule overdrevet ja
En annen ting jeg lurte på er, te med honning. Vil ikke thc binde seg med fettet i honningen, ergo man kan ha en minst like effektiv te som brownies, sjokolade eller hva nå man ellers skulle føle for å lage?
Kakao med melk/fløte er en sikker vinner nidhogg
Tror det meste funker like bra om du bruker thc-olje istedet for vanlig brunt. Å få ut oljen er jo rimelig lett, bruk aceton.
Sitat av Malice
Kakao med melk/fløte er en sikker vinner nidhogg
Vis hele sitatet...
Funker det like bra som å røyke?
Gromstad2. Det kommer selfølgelig ann på kvalitet, men i utgangspunktet så skal det det ja.

Foretrekker fortsatt å røyke, føler selv at jeg får mere ut av 1 grammer om jeg røyker den i bong/pipe eller joint enn om jeg spiser den.
Ja, er lite som slår ett skikkelig bongtrekk egentlig, men hadde jo vært kult om man kunne drikke seg inn i tåkeland og.
Går fint ann det. Inntar du cannabis oralt vil du utnytte alt virkestoffet i motsetning til når du røyker det. Forskjellen er at det tar lengre tid før du merker effekten, men da varer den til gjengjeld også lengre.
Sist endret av mentalmelt; 5. juni 2008 kl. 20:49.
jeg vet bare at jeg og en kompis lagde sånn "1,2,3 muffins" opplegg fra en eller annen bakevare produsent..
Vi smelta hasjen inn i smøret og lagde resten av røra, ble sinnsykt funk av det..
kompisen min spiste 2 muffinser og ble sittende i nærmere 4 timer å bare stirre i veggen :P
Sitat av zub_Zer0
jeg vet bare at jeg og en kompis lagde sånn "1,2,3 muffins" opplegg fra en eller annen bakevare produsent..
Vi smelta hasjen inn i smøret og lagde resten av røra, ble sinnsykt funk av det..
kompisen min spiste 2 muffinser og ble sittende i nærmere 4 timer å bare stirre i veggen :P
Vis hele sitatet...
hvor mye brukte dere? Var det god hasj?
En bekjent som ikke røyker noe som helst pleier å bake hasj i snusen. Gjør det på samme måte som når man baker hasj ut i tobakk, presser det til en pris og har det under leppa. Funker veldig bra. Virkestoffene går rett i blodet, så det virker fortere enn noen andre metoder. Det er mer kostnadseffektivt enn å spise det, og ifølge ham selv er det ikke noe 'tap' å snakke om i forhold til røyking. Har ikke prøvd det selv, men det skulle funke.
Sitat av MatsBABZ-!
ok, har jo røyket en del år nå, men det her er teit :P
har fått meg dame, med helt sinnsyk luktesans :P hun lukter med en gang jeg har røyka :P og da klikker hu :P så vil finne en annen måte og bli fjern på, uten og gå over til andre rusmidler :P
Vis hele sitatet...
Dump kjærringa hvis hu ikke tolererer at du røyker.
Sånt skrot er ikke verdt å ta vare på.
Eventuelt kan du lage kake, men da blir du VELDIG fjern og det går ikke så fort.
Sitat av MatsBABZ-!
har hørt det at når man spiser hasj så tar det en liten stund før man blir rusa, men må prøves :P fungerer dette med pot?
Vis hele sitatet...
det går ann å spise hasj, jeg spiste 4gr og ble pisse stein,måtte stå å holde meg fast hehe

Sitat av Fluffybum
mekk? o.0 kan`ke vært mye godt nei
Vis hele sitatet...

hasj kake er digg det da,må bruke ganske mye men så festlig alle blir da:-))
Sitat av capo420
En bekjent som ikke røyker noe som helst pleier å bake hasj i snusen. Gjør det på samme måte som når man baker hasj ut i tobakk, presser det til en pris og har det under leppa. Funker veldig bra. Virkestoffene går rett i blodet, så det virker fortere enn noen andre metoder. Det er mer kostnadseffektivt enn å spise det, og ifølge ham selv er det ikke noe 'tap' å snakke om i forhold til røyking. Har ikke prøvd det selv, men det skulle funke.
Vis hele sitatet...
Noen som kan verifisere dette? Tanken på å kombinere to så fine ting gir meg vann i munnen..
Sitat av zub_Zer0
jeg vet bare at jeg og en kompis lagde sånn "1,2,3 muffins" opplegg fra en eller annen bakevare produsent..
Vi smelta hasjen inn i smøret og lagde resten av røra, ble sinnsykt funk av det..
kompisen min spiste 2 muffinser og ble sittende i nærmere 4 timer å bare stirre i veggen :P
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg gjorde akkurat det samme en gang, så trodde først det var jeg som hadde skrevet det der Vi brukte 5g i en 1-2-3 muffins pakke, og fikk 10 muffins. Altså 0.5g i hver muffins, 2 hold for meg i massevis. Var skikkelig knallgod hasj, så vi stompa alle 3 av etter 2 muffins.. våkna opp noen timer senere, spise 2 til, og stompa av litt etterpå.
Det var faen tungt og holde seg våken på de der

Jeg så tidligere i tråden at noen skrev at man bare får funk av og ta hasj oralt, hvis man smelter det med smør. Det er feil, jeg har svelget en hasjklump på 1-2g flere ganger før jeg har dratt på fylla, og det slår som faen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av nidhogg
hvor mye brukte dere? Var det god hasj?
Vis hele sitatet...
Vi brukte en 5'er tror jeg på hele røra.. Og det var ikke annet enn helt vanlig kurrant hasj
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av slicer
Dump kjærringa hvis hu ikke tolererer at du røyker.
Sånt skrot er ikke verdt å ta vare på.
Eventuelt kan du lage kake, men da blir du VELDIG fjern og det går ikke så fort.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at det er lenge siden du skrev dette innlegget. Men alikevel ikke så lenge siden at jeg tror du har forandret mening.
Om du faktisk er seriøs i dette innlegget, bør du kanskje revurdere måten du lever på?

Hvis Cannabis er det eneste som skiller to mennesker fra et godt og bra forhold, ville jeg personlig ha lagt Cannabis på hyllen ganske kjapt.
Jeg kan være enig i at det er synd at motparten ikke deler samme meninger/oppfattninger, men å dumpe hun pga. et rusmiddel skjønner du vel selv at blir feil? Må være èn av (desverre) mange oppfordringer jeg har lest her på forumet. Tydeligvis er du ikke gammel nok til å forstå hvilke verdier som bør taes vare på her i livet.
Selv vet jeg om nok av personer som for 10-15 år siden sverget til hasjen og muligens da delte samme mening som deg ang. røyking. Problemet dems er at de i dag sitter å isolerer seg (med Cannabis vel og merke) men uten å noen gang ha hatt en kjæreste eller i det heletatt kroppslig kontakt med det motsatte kjønn.
Det er kanskje vanskelig å se disse tingene i et tidlig stadige av røykingen. Men det er så alt for mange "hasj'iser" som isolerer seg og blir sittende hjemme å røyke dag ut, dag inn pga. latskap, gi faen holdning, sosial angst, gidda løshet og uante psykiske lidelser som de mest sannsynelig alltid vil benekte for.
Desverre er det slik at endel av dere brukere fra forumet også vil ende opp slik som dette. Synd men sant, bite me if I'm wrong.

Det er forskjell mellom bruk og misbruk. Det tok meg personlig mange år til for å forstå. Men jeg har heldigvis også prioritert andre ting samtidig som jeg røykte som værst, i mot settning til noen av mine kamerater som fremdeles etter 12-15 år boltrer seg innendørs med pipen i kjeften uten særlig form for sosialt samvær.

Ikke la cannabis bli livet ditt. (Det er rett og slett ikke verdt det) Men, Om, så, men;
La det heller bli en liten del av livet ditt, der du også setter av tid til å utvikle deg, skole/jobb, kjæreste, venner, familie, - eller for å si det på en annen måte ;Livet.
Lær å forstå forskjellen mellom bruk og misbruk, og man har kommet en hel del skritt lenger.
Ikke alle kan bruke cannabis gjevnlig på lik linje som kameraten din gjør, eller hvem det nå enn er. Å undervurdere styrken av cannabis kan være noe av det dummeste man gjør.
De fleste tåler det av og til, mange tåler det regelmessig, noen tåler det heletiden.
Men langt i fra alle.

___
Denne posten skle "en lite smule" ut i frustrasjon over de stadige kidsa som erobrer forumet stappet full i cannabis teori, men mangel på cannabis erfaring.
___

Når det kommer til om hasj fungerer oralt uten å smelte det i smør eller olje, kan jeg selv gå god for at dette fungerer
Godt mulig at man trenger mer hasj enn om man løser det opp i fett, men av egen erfaring fungerer det fint å rive opp hasje i bitte små biter for å bare svelge det med veske.
Jeg har ved flere anledninger spist alt i fra 3-5 gram med middels til god hasj og alle gangene har dette tatt meg mer eller mindre på sengen. Varigheten blir fire dobblet og funksjonen er mye mer tyngende enn når det røykes.

Å snuse cannabis har jeg også prøvd ut i sammenhenger hvor jeg har tatt fly. Dette fungerer også, men jeg synest ikke det fungerer på samme måte som å spise det. Jeg synest også at det ikke fungerer på samme måte. Det blir litt sånn: "Funker det, eller funker det ikke?"
Nå har jeg ikke prøvd å rive den opp og ha den i snus tobakk vel og merke, men jeg har bare tatt en klump og lagt den under leppa.
Tennene blir etter en liten stund med klumpen under leppa brune og stygge. Samtidig som fargen av selve klumpen har en tendens til å bli til en slags ekkel lysebrun/grå aktig farge.
Sitat av slicer
Dump kjærringa hvis hu ikke tolererer at du røyker.
Sånt skrot er ikke verdt å ta vare på.
Eventuelt kan du lage kake, men da blir du VELDIG fjern og det går ikke så fort.
Vis hele sitatet...
Helt enig. En ting er at dama ikke liker det, men det får hun holde for seg selv. Damer som syter over småting og ikke kan godta litt røyking høres kjipt ut..