Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 502
Jeg har et par problemer med Windows ME...

- Jeg fikk virus på PCen for litt over en uke siden og måtte formatere. Nå, helt plutselig, dukker COMMAND.COM opp hver gang jeg starter PCen (etter at Windows har startet), med meldingen 'Den angitte søkekatalogen for COMMAND er ikke gyldig' etterfulgt av den normale prompten (med C:\WINDOWS som default katalog).

Det eneste jeg har som jeg tror starter Command hver gang jeg starter maskinen er en variabel i Msconfig, under Miljø, som heter PROMPT (og har verdien $p$g ).
PATH på samme sted er satt til C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\COMMAND ...

Så hvorfor er søkekatalogen ugyldig, og hvordan kan jeg fikse det?

- Jeg vet ikke om dette har noe med Command-greia å gjøre, men hver gang jeg endrer en av innstillingene på PCen, så er innstillingene tilbakestilt neste gang jeg starter Windows... Det er utrolig irriterende. Er det en eller annen mappe eller fil som er skrivebeskyttet og ikke skal være det eller noe? USER.DAT eller noe? Ellers er det sikkert registeret det er noe galt med... Som vanlig...
Dette gjelder alle Windows-profilene.

Jeg hadde ingen av disse problemene før jeg formaterte. Jeg kan selvfølgelig formatere om igjen, men faren min bruker PCen også, så hvis det er noen annen måte å fikse dette på, ville det vært bra. Takker...
Sist endret av Spug; 6. november 2002 kl. 23:28.
Spug's Avatar
Trådstarter
*bump*
Vær så snill, noen som kan hjelpe?
hvis du ikke vil formatere kan du jo alltids bare reinste windows, burde vel hjelpe... jeg har iallefall ingen annen løsning til deg
Spug's Avatar
Trådstarter
Har ikke installasjons-CDen... :P
skaff deg en og ta en skikkelig format
Spug's Avatar
Trådstarter
Så det er ingen som faktisk vet hva problemet er?
OK, da får jeg lete etter en CD, da Takk.
kan sende deg windows 98, 2k eller xp hvis du vil, over internett that is