Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4828
Kan noen gi meg noen tips om vasking av vannpiper?
Utstyr
såpe
tips og triks
Kjøp bong renser på shangri-la.no
Lukter sitron av den uansett å stygg den var før du vasket.
her er en god guide på vasking av vannpipe

klikke

og her er hvordan man kan vaske den med øl

klikke
Anbefaler Roor Bong Cleaner Funker meget bra!
▼ ... over et år senere ... ▼
Sorry for at jeg tar opp en gammel tråd:

Noe annet som kan brukes? noen sier vanlig alkohol og salt, andre sier sitron eller slik rensegreie man finner på Europris for sats dunkene (vin). HVilke metode er best? Røyken smaker bæsj uansett hvilke tobakk jeg bruker, så må nesten vaske den, ønsker ikke å kjøpe noe bong cleaner på nettet.


Takker for alle svar!
isopropanol/blårens selges på diverse biltema/clas ohlson/byggevareforretn. og funker som smør, særlig i kombinasjon med salt. Rødsprit/ whitesprit fungerer også, og i helt ekstreme tilfeller kan en forbehandling med plumbo være en ting...
JIF og varmt vann, må skrubba litt med en flaskekost f.eks. blir som ny etter denne behandlingen. Ikke gjør dette i kjøkkenvasken, Oljen som kommer ut setter seg overalt. Og bruk hansker, type engangshansker.
Sist endret av fredrikfjern; 1. juli 2010 kl. 08:39. Grunn: skriveleif
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Backer opp alkohol og salt løsningen, det fungerer veldig fort, man trenger ingen børster og bongen ser så god som ny ut etterpå, har aldri tatt lengre enn et par minutter å få helt ren bong.
Sist endret av Dodecha; 1. juli 2010 kl. 09:20.
zalo og oppvaskbørste...
1. Pakk inn noen av disse magnetene i et tynt stoff. (Sommergardinstoff funker fett)
2. Slipp de oppi bongen.
3. Ta noen av de andre magnetene og før på utsiden, på denne måten får du skrubbet bongen på innsiden.

Metoden over, trenger varmt vann og zalo. Ferdig på 3-4 min! :-)
Takker for alle svar.
Når det gjelder rensemetoden hvor man må benytte sprit og salt: Hvilke sprit må man benytte? Kan man bruke 85% sprit som man renser hendene med, eller må man kjøpe sprit fra apoteket?

Oooog, hvordan kan man vaske slange til pipen?
Sist endret av Spelly; 1. juli 2010 kl. 14:06.
Tror dere det vil fungere å bruke en løsning av natrium metasillcat, fosfat og soda? Skal være en svakt etsende blanding som brukes for å vaske flasker.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Backer opp alkohol og salt løsningen, det fungerer veldig fort, man trenger ingen børster og bongen ser så god som ny ut etterpå, har aldri tatt lengre enn et par minutter å få helt ren bong.
Vis hele sitatet...
Hvordan mener du? 40% Polsprit + Bordsalt+ riste?

Prøver og finne alternative metoder :-)
Rødsprit burde vel funke fint, hadde aldri brukt opp dyr polsprit på å vaske en bong.
kjenner til flere som bruker omo ultra med suksess, la det ligge vann med omo ultra i 20min skyll et par ganger og den glinser igjenn
Spylervæske. Tett alle hull fyll den opp å la den stå i 20-30 min. Skyll av med kokendes vann.
Som spørt om tidligere, hvordan rense slangen?
Slangen? Bong-Downpipe du mener eller Hookah slange?
bruk bongvask til vinbonger... sånne plastkanner...
Sist endret av midnighttoker; 9. juli 2010 kl. 12:21. Grunn: skrivefeil
Nei, nå er snart lano for liten og stor snart glemt også.
trådstarter, bare bruk vanelig såpe, det meste funker.
prøv deg frem, er vell ikke verre enn det?