Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  246 32728
Fant ikke noen andre tråder om det her, så lager en ny.

Mangen har vel hørt om planet x og dommedag, og jeg synest dette virker veldig spennendes.
http://youtube.com/watch?v=2AmdazwAcgw
http://www.exitmundi.nl/Planet-X.htm

Det er altså en planet som er på vei mot jorden, og når denne nærmer seg og går rundt jorden så kan jorden stoppe opp/skifte retning, og dette kan føre til store naturkatastrofer, og noen mener til og med at 95% av befolkningen kan bli utryddet.
Dette skal inntreffe den 21.Desember i 2012 klokka 11:11.

Og så fant jeg noe på nettet som skal være en advarsel fra en fra "innsiden".
Der han mener at millitæret og myndighetene har holdt dette skjult for offentligheten i lang tid nå, og at de har flere baser der de skal gjemme seg når det nærmer seg 2012.
I Norge skal det være totalt 18 baser.
Og da kommer de selfølgelig til å ta med seg de folkene de har bruk for, forskere, leger osv.
http://www.projectcamelot.net/norway.html

Hva med oss resterende?
Bør noe gjøres før det er for sent?

Jeg ser for meg at viss dette er sant, og 2012 nærmer seg, så kan det oppstå frykt, panikk og kanskje til og med borgerkrig.

Han skriver også en del om politikerene her i landet, f.eks at alt er forhåndsbestemt når det er valg.
Han sier at Siv Jensen blir statsminister i 2009, fordi dette er allerede bestemt, er det sannsynlig at dette kan være tilfelle?


Jeg har tenkt mye over dette, og må nesten innrømme at jeg er en smule paranoid.

Sjansen for at mye av dette er bullshit er vel stor, men jeg velger uansett å tro på mye av det jeg har lest.

Nå vil jeg gjerne høre deres meninger og tanker om dette.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Vi som har visst dette lenge er allerede godt i gang med å bygge bunkere og hamstring av mat. Mitt råd til deg er å samle en gjeng å sette i gang så fort som overhodet mulig!

Hvis du søker litt på nettet, og leser med kritiske øyne vil du se hvor lite pålitelig hele greia er. Det er stort sett ville teorier, blanke løgner, og litt fakta blandet med historie.
Sist endret av z0p; 18. mai 2008 kl. 18:48.
Jeg er seriøst livredd nå. Tenk om noe sånn skulle skje? jeg har hatt mareritt inniblandt om at jeg ser en komet komme imot jorden og den skal utrydde hele jorden.

tviler faktisk sterkt på at det er sant fordi da hadde nok verden sammarbeidet for og få planeten sprengt eller lignendes før den traff jorden.
Cv-Jannis's Avatar
Trådstarter
Sitat av z0p
Vi som har visst dette lenge er allerede godt i gang med å bygge bunkere og hamstring av mat. Mitt råd til deg er å samle en gjeng å sette i gang så fort som overhodet mulig!
Vis hele sitatet...
Haha, ja vi er nå totalt en gjeng på 15-20 stk som allerede har skaffet og spader og annet graveustyr.

Men fra spøk til alvor, noen som har noe seriøst å komme med?
Best om du ikke sprer dette utover forumet. Jo mindre folk flest vet, jo mindre panikk osv. blir det. Prøv å ikke tenkt så mye på det. La de siste 4 årene av deres liv være noen fine år, og ikke bruk tiden på å være redd og slikt. Det blir ikke noen koselig avslutning. Vi får ta det som det kommer. Om ikke annet så får vi opplevd noe spennende som våre forfedre ikke fikk.
Sitat av Cv-Jannis
Haha, ja vi er nå totalt en gjeng på 15-20 stk som allerede har skaffet og spader og annet graveustyr.

Men fra spøk til alvor, noen som har noe seriøst å komme med?
Vis hele sitatet...
Hva slags seriøse svar er det du forventer?
ikkje noe problem, supermann tar seg av det. Viss ikkje so har sikkert Batman eller spiderman ein plan, ironman er vel litt for fersk til å ta seg av kometer atm.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det einaste rette å gjere er å legge seg ned på kne, med haudet mellom føtta. Det vil på ingen måte hjelpe på sjansane dine til å overleve, men det vil gjere dei siste minutta dine betydleg meir komfortable.
Cv-Jannis's Avatar
Trådstarter
Sitat av byp4ss
Hva slags seriøse svar er det du forventer?
Vis hele sitatet...
Bare om andre har tenkt noe på dette, synest det er litt intressant jeg da:P
Rett før juleaften? Da er det ingen vits å kjøpe julegaver i 2012.
Cv-Jannis's Avatar
Trådstarter
Sitat av marsboer
Rett før juleaften? Da er det ingen vits å kjøpe julegaver i 2012.
Vis hele sitatet...
Vet, har gjort en avtale med familien at vi skal få dobbelt opp med julegaver året før
Mitt bidrag: http://youtube.com/watch?v=EwUr9qvnqAE (03:00 -->)
Sist endret av Turbolego; 18. mai 2008 kl. 18:58.
Greit la oss tenke på det seriøst.
Vist denne katastrofen kom om 4 år. Ville vi egentlig vist det?
Jeg vet at jeg ville heller vært med min familie, og levd et vanlig liv istedenfor og få vite at jordens undergang var nær.

For alt vi vet kan vi dø imorgen, det er like forutsigbart at du sitter i hjemmet ditt og et tog stormer inn vinduet og dreper deg enn at denne katastrofen skal komme.
Slutt å tull da, hva om dette faktisk er sant? HJELP! Siv Jensen som statsminister!
Cv-Jannis's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pegasus
Greit la oss tenke på det seriøst.
Vist denne katastrofen kom om 4 år. Ville vi egentlig vist det?
Jeg vet at jeg ville heller vært med min familie, og levd et vanlig liv istedenfor og få vite at jordens undergang var nær.

For alt vi vet kan vi dø imorgen, det er like forutsigbart at du sitter i hjemmet ditt og et tog stormer inn vinduet og dreper deg enn at denne katastrofen skal komme.
Vis hele sitatet...
Tror jeg ville ha visst om det, så jeg kunne fått opplevd så mye som mulig de siste årene.

Det jeg synest er litt morsomt å tenke på er viss det faktisk hadde vært sånn at myndighetene hadde skjult det for offentligheten i så lang tid , bare tenk på alt oppstyret viss noe sånt plutselig kom fram.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg har personlig vandret i fler av bunkerene som liksom skal være bygd for dette i Norge. Den ene ligger i Baneheia i Kristiansand, og er en gammel bunker fra 2. Verdenskrig. Jeg ler like mye hver gang jeg leser om dette.
OVB i Tromsø har et enormt fjellanlegg som visstnok skal kunne brukes til dette.
Bor 300m.o.h. og bekymrer meg lite for naturkatastrofer.
Litt nordavind innimellom og i vinter gikk strømmen fordi et tre hadde velta over kraftledningen.
Verste som har skjedd her er at naboen kjørte i grøfta og døde.
Også ble hagen invadert av sauer en gang.

Bullshit!
Hørt om springflo?
Hvordan skal det hjelpe å gjemme seg i fjell og bunkerser hvis kanskje 95% av verdens befolkning skal utslettes?
Sitat av Overlevend fra 2012.
Vi gjemte oss i et fjell og så overlevde vi
Vis hele sitatet...
Hvordan kan jeg vite at han sa det? Det vet jeg ikke, men det må være ganske troverdig når jeg sa det da + at nå er det på internet. Da er det hvertfall sant.
bare å tilkalle SG-1 så fikser de det lett :P de har gjort noe liknende før xD
"The plan is that 2,000,000 Norwegians are going to be safe, and the rest will die. That means 2,600,000 will perish into the night not knowing what to do."

O'rly?
Sist endret av RosaElefant; 18. mai 2008 kl. 19:21.
I overgangen til år 2000 trodde ca 50% av usa,s befolkning at det var jordens undergang...
Tror du det blir noe forskjell i 2012?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Men i år 2000 hadde man en litt mer plausibel grunn til å tro at det kunne bli jordas undergang. Ikke "et brev fra en norsk politiker".

Et annet problem som nærmer seg: http://en.wikipedia.org/wiki/Year_10,000_problem
Sist endret av Deezire; 18. mai 2008 kl. 19:28.
La oss grave opp denne tråden ved advent 2012 og gjøre ventetida 2 dager kortere. Amen.
http://www.abhota.info/end5.htm

her kan du følge med på når verden skal enda! eksklusivt!
Ikke så eksklusivt når siden ikke har blitt oppdatert siden 13. October 2005.

Page last updated: Oct 13, 2005
Vis hele sitatet...
Sist endret av junkpal; 18. mai 2008 kl. 19:35. Grunn: Jeg glemte årstall
Sitat av junkpal
Ikke så eksklusivt når siden ikke har blitt oppdatert siden 13. October 2005.
Vis hele sitatet...
Det er fordi han som skulle oppdatere siden befinner seg i sin private bunker, tør ei gå ut i frykt for radioaktiv stråling o.l Han har mye hermetikk han..
Alt er forutbestemt.

Selvfølgelig skal Siv Jensen bli statsminister.

http://home.epost.no/bakkulissen/Con...erbergerne.asp

Kan også anbefale End game av Alex Jonex. (Finner på youtube etc. om du søker)
Inni filmen der vil du også se Siv Jensen på "hemmelig" møte.
Mer redd 2038, da blir det helvete...
Duck and cover. Kanskje ta med en atombørste?
Om ikke atombørste så børst iallefall
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Forstår ikke riktig problemet her....det er jo så lenge til 2012 at vi har sikkert glemt hele skiten innen den tid....hvis vi ikke er døde allerede da!
Er nok super high tech aliens som har funnet opp en form for drivkraft til planeten deres.
Så de kommer, for å utslette oss, alle som en. Alt er planlagt ned til den minste detalj, så er ikke vits med noen underbakken bunker her nei.

Men litt mer saklig:
Vist en planet hadde truffer jorden sånn at 95% av befolkningen ble utslettet, ville vel ikke jorden vert rundt etterpå ? Dette ville igjen føre til at jorden kom ut av bane ?
Da er det vel lite trygt å farte rundt ?

Men er det ikke noe med over 2000 kometer elns som er farlig nærmt jorden ? Hver måne ?
Men så beskrive de jo farlig nærmt som ganske langt vekke
Det som faktisk kan bli et problem, i motsetning til dette, er år 2038-problematikken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Year_2038_problem
"This is a matter of National Security and the government of the world are trying their best to prevent global panic."

Hvis de prøver sitt beste så kan de bare enkelt og greit bare fått fjernet videon på Youtube. Latterlig.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Crimatix
Men litt mer saklig:
Vist en planet hadde truffer jorden sånn at 95% av befolkningen ble utslettet, ville vel ikke jorden vert rundt etterpå ? Dette ville igjen føre til at jorden kom ut av bane ?
Da er det vel lite trygt å farte rundt ?
Vis hele sitatet...
Helt saklig er du jo ikke. Det er snakk påvirkning av nærpassasje. Uansett strider påstander som endringer i rotasjonsaksen og magnetfeltet i denne sammenheng mot fysikkens lover.
Sist endret av z0p; 18. mai 2008 kl. 20:41.
Dette skal inntreffe den 21.Desember i 2012 klokka 11:11.
Vis hele sitatet...
Vel, ville de klart å måle det så nøyaktig?
Cv-Jannis's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deezire
Men i år 2000 hadde man en litt mer plausibel grunn til å tro at det kunne bli jordas undergang. Ikke "et brev fra en norsk politiker".

Et annet problem som nærmer seg: http://en.wikipedia.org/wiki/Year_10,000_problem
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke brevet som gjør at jeg tror det vil skje noe da, det er nok bare bullshit.
Men de har jo bilder og sånt av planeten, og tror ikke hele verden går under, men at kanskje noen naturkatastrofer vil inntreffe.

Nå vet det jo at en planet nærmer seg, vet ikke hva de visste i 2000 jeg, men er det ikke sannsynlig at ett eller annet vil skje? samme om det er stort eller lite.
For alt vi vet, kan det allerede være ett svart hull inni kjærnen her på jorden
Sitat av z0p
Helt saklig er du jo ikke. Det er snakk påvirkning av nærpassasje. Uansett strider påstander som endringer i rotasjonsaksen og magnetfeltet i denne sammenheng mot fysikkens lover.
Vis hele sitatet...
Sitat av crimatix
"Men _litt_ mer saklig"
Vis hele sitatet...
. .
Sitat av spelley
For alt vi vet, kan det allerede være ett svart hull inni kjærnen her på jorden
Vis hele sitatet...
Vet vet ganske godt at det ikke er det - siden massen til jorden er fryktelig godt kjent...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Bare må ha inn et sitat her:
Sitat av Hitch Hiker's Guide to the Galaxy
"Are you serious, sir?" he said in a small whisper which had the effect of silencing the pub. "You think the world's going to end?" "Yes," said Ford. "But, this afternoon?" Ford had recovered himself. He was at his flippest. "Yes," he said gaily, "in less than two minutes I would estimate." The barman couldn't believe the conversation he was having, but he couldn't believe the sensation he had just had either. "Isn't there anything we can do about it then?" he said. "No, nothing," said Ford, stuffing the peanuts into his pockets. Someone in the hushed bar suddenly laughed raucously at how stupid everyone had become. The man sitting next to Ford was a bit sozzled by now. His eyes waved their way up to Ford. "I thought," he said, "that if the world was going to end we were meant to lie down or put a paper bag over our head or something." "If you like, yes," said Ford. "That's what they told us in the army," said the man, and his eyes began the long trek back down to his whisky. "Will that help?" asked the barman. "No," said Ford and gave him a friendly smile. "Excuse me," he said, "I've got to go." With a wave, he left. The pub was silent for a moment longer, and then, embarrassingly enough, the man with the raucous laugh did it again. The girl he had dragged along to the pub with him had grown to loathe him dearly over the last hour or so, and it would probably have been a great satisfaction to her to know that in a minute and a half or so he would suddenly evaporate into a whiff of hydrogen, ozone and carbon monoxide. However, when the moment came she would be too busy evaporating herself to notice it. The barman cleared his throat. He heard himself say: "Last orders, please."
Vis hele sitatet...
Når disse partiklene blir knust mot hverandre, er det en liten mlighet for at det skapes ett lite svart hull, eller ett ekstremt lite svart hull. Dette begynner å suge til seg partikler det kolliderer med, noe som igjen vil gjøre for at det sorte hullet vokser, sakte men sikkert. Deretter vil den synke ned til jordens sentrum, når den har nådd sentrum vil det svarte hullet stoppe og begynne å spise jorden opp fra innsiden.
Sjansen for at dette skjer er liten, men er i teorien en mulighet.

Jeg syntes dette er ganske intressant, forskerne vil lære en del av dette. En jeg faktisk har blitt kjent med som bor i paris er med på dette prosjektet.

Fant forresten dette på nettet: De to partiklene som kolliderer utløser en energi som er så stor at det kan sammenlinges med smerten av et myggstikk dersom det hadde vært mulig å få til sammenstøtet på huden. Det høres kanskje ikke så voldsomt ut, men tenk på at en mygg veier omtrent 0,002 gram (i følge wikipedia) og at denne vekten er er nok til å inneholde 100000000000000000000 (=10^20) karbonatomer. Tenk om alle de atomene to mygg tilsvarer hadde kollidert tilsvarende.
For å si det slik, da hadde det blitt ett pent smell.

Film om annlegget: http://www.youtube.com/watch?v=E-nmH1p8FFo
Virker veeeeldig imponerende!
Blanding av dommedagsteorier?

Datoen er vel sagt til å være dommedag gjennom den"Mesoamerican Long Count"-kalenderen. Forskere har vel vært ute og sagt at dette er oppspinn. Dog, det kan jo hende de lyver for å få lov til å komme ned i bunkerne...


Sjansen for at mye av dette er bullshit er vel stor, men jeg velger uansett å tro på mye av det jeg har lest.
Vis hele sitatet...
Les heller noe av Dan Brown. Mye mer underholdene (og troverdig )!
Skummel tanke, men hvis ikke Siv Jensen blir statsminister neste år tror jeg det ikke. Blir litt skumelt å tenke på uansett, kanskje det blåser seg opp når tida nærmer seg?
Hvis noe så stort som en "planet" treffer jorden, så er det ikke mye igjen... husk at selv Pluto ikke er en egen planet lenger.


http://youtube.com/watch?v=wjk-9yJBIG0
Sitat av Stian91
Hvis noe så stort som en "planet" treffer jorden, så er det ikke mye igjen... husk at selv Pluto ikke er en egen planet lenger.


http://youtube.com/watch?v=wjk-9yJBIG0
Vis hele sitatet...
Ja da har vi et jævla problem
Håper for all del at lovlydige, norske statsborgere og friske mennesker har førsterett på disse "bunkerne". Vil jo ikke at vi skal ta vare på en masse gamle, syke mennesker og kriminelle... Og en masse innvandrere som ikke har norsk statsborgerskap en gang. Siden vi har bare plass til litt under 50% av befolkningen i Norge som en annen kar skrev tidligere i tråden.
Sist endret av Stian91; 19. mai 2008 kl. 09:23.
Sitat av Stian91
Håper for all del at lovlydige, norske statsborgere og friske mennesker har førsterett på disse "bunkerne". Vil jo ikke at vi skal ta vare på en masse gamle, syke mennesker og kriminelle... Og en masse innvandrere som ikke har norsk statsborgerskap en gang. Siden vi har bare plass til litt under 50% av befolkningen i Norge som en annen kar skrev tidligere i tråden.
Vis hele sitatet...
Håper for all del du ikke kommer deg inn i noen av de bunkerne!


Kan noen forklare meg 2038 problematikken på godt Norsk?
Sist endret av BaJa; 19. mai 2008 kl. 11:54.