Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 4212
Hei,

Er 12 år, Snart 13..
Vi har begynt å bruke pc' til arbeid på skolen nå,
Og i siden jeg snart skal begynne på ungdomskole hvor jeg er 70 prosent sikker
på at jeg får beskjed om å få egen berbar Pc.
Tenkte at jeg skulle kjøpe en selv fort som mulig så jeg blir vent til den,
Jeg står mellom 2 pc'er.

Komplett.no - Lenovo N200 15.4"WXGA,Cel M530, 1.5 GB,120GB,DVD±RW,WLAN/BT,VHB
Og
Komplett.no - HP Pavilion dv9790 17"WXGA+,Go8600M GS, T7700,4GB,500GB,HD DVD,WLAN/BT,tuner,VHP

Den nederste er bra for meg fordi den har mye ram, Stor skjerm( bra til film ) Stor HD.

Den øverste er nå grei nok.. blir 2,5 gb ram for meg...

har vurdert HP'en fordi den har litt mer design syns jeg.
Men kan uten problemer ta Lenovo'en.

Forresten;
Vil det være bortkastet å kjøpe hp'en`?

Men pointe;

Hvordan kan jeg tjener penger til HP'en? ( 14 tusen ).

Jeg har fått jobb av mamma og pappa som jeg tjener 5 tusen på, men den må det være fint vær ute av. Så det blir en sommerjobb.
Noen som har andre forslag til hva jeg skal gjøre?
Har prøvd å finne noen som vil kjøpe enkle php-scripts. Men finner ingen ..
Noen som vet om et sted jeg kan finne noen som vil betale for noe sånnt?

Feil forum? Vær så snill og flytt den

Takk!
Gud for en søt tråd! Ble rørt!
Hva med å lære deg mer php så du kan skrive 'avanserte' scripts? Finnes sikkert noen som betaler deg da.
Sist endret av boblesaft; 6. april 2008 kl. 18:02.
Sorry om jeg virker litt dum nå . Men hva mener du med søt tråd? :P
hva er liksom søtt med den? :S
Sitat av EivindH
Sorry om jeg virker litt dum nå . Men hva mener du med søt tråd? :P
hva er liksom søtt med den? :S
Vis hele sitatet...
At en 12 år gammel gutt ønsker seg ny datamaskin, og får sommerjobb hos moren og faren sin!
Du kan jo finne deg en butikk eller et lager og prøve å få deg en liten deltidsjobb da! eller gå med aviser kl.05 om morgen?

håper det ordner seg for deg!
Hvis du finner ut at du har råd til noe i 10 000,- klassen så er Lenovo T61p fra amentio et godt valg. Her får du *virkelig* bang for bucks.

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1894722

Jeg ville ikke valgt HP-laptoppen fordi den er stor og tung. Blir ikke mye laptop med en 17" skjerm. Og du vil hate deg selv for å ha kjøpt en slik.

Lenovo lager bra maskiner!
hmm.. Har problemer med å stå opp klokken 8, Så det går ikke.
Har funnet en løsning hvor jeg tjener ca 4-5 tusen.
Selger bass-gitaren min som jeg ikke bruker, Den er verdt kanskje 10 tusen om det er en spesiel type
Og da får jeg låne resten av mamma og pappa sier de

Noen meninger om hvilken pc som er best?
syns IBM/Lenovo er bra ^^
Sitter på en ibm thinkpad T40 nå... som ikke er den beste, blitt litt sløv etter et par formateringer..

og skal jeg ha pc så vil jeg ha med så mange ting som mulig,
Fingeravtrykkleser, Webcam, Hd, Blue-Ray, Innebygd WLAN osv...

(OnTop, Logg på msn om du har tid, Ser du leser dette emnet )
Lenovo er vel et veldig bra valg

Og må være enig med hyys :P Søt tråd, godt å se noen som faktisk vil jobbe for å få det de vil ha.

Du kan også f.eks tilby naboer gressklipp/hagearbeid nå når sommeren kommer. Mange som ikke gidder fikse hagen selv.
Du sier at du er sikker på at de 'ber deg kjøpe en egen pc'. Om du trenger pc pga dysleksi/andre ting, så kan du faktisk få pc fra hjelpemiddelsentralen.
Sitat av Volch0k
Du sier at du er sikker på at de 'ber deg kjøpe en egen pc'. Om du trenger pc pga dysleksi/andre ting, så kan du faktisk få pc fra hjelpemiddelsentralen.
Vis hele sitatet...
...om den pc'en passer seg til ønskede spesifikasjoner, er en helt annen ting, eller?

edit: og om han har dysleksi, noe godgutten ikke har
Sist endret av hyys; 6. april 2008 kl. 18:15.
Får vel fort noe tilbud gjennom skolen isåfall.

Kvaliteten på den PC'en kan variere kraftig tho (tilgangen også)
hakke dysleksi, Men det er det at ALLE lærerne sier at jeg skriver styggt, De skjønner ikke hva jeg skriver :P Og jeg klarer ikke å fikse det heller av en eller annen rar grunn :? Kanskje jeg skulle prøve litt mer? Pc vil jeg forresten ha uanset, Klarer meg ikke uten CS Og kameraten min fikk pc av hjelpemiddelsentralen, den hadde 256 mb ram, og gikk rett til helvete.. så det tør jeg ikke å ta sjansen på.. :P

En annen grunn til at jeg vil ha pc er at jeg ville aldri fått en pc av hjelpemiddelsentralen(?)
fordi alle pc'ene mine borsett fra denne og den stasjonære gått rætt i søppla.. De funket plutselig ikke, ( Den ene skjønner jeg, etter at jeg tok av skjermen, Dro CPU'en rett ut, morro forresten )
Sist endret av EivindH; 6. april 2008 kl. 18:18.
Sitat av hyys
...om den pc'en passer seg til ønskede spesifikasjoner, er en helt annen ting, eller?


edit: og om han har dysleksi, noe godgutten ikke har
Vis hele sitatet...

Jeg sier bare at om det var det, så hadde han ikke trengt å spare som en gal.
Når det kommer til spesifikasjoner, så syns jeg ærlig talt ikke en 13åring skal bruke 10k på en extra pc, OM han hadde fått støtte til en. Bare for innebygd webcam ++.


Sitat av EivindH
hakke dysleksi, Men det er det at ALLE lærerne sier at jeg skriver styggt, De skjønner ikke hva jeg skriver :P Og jeg klarer ikke å fikse det heller av en eller annen rar grunn :? Kanskje jeg skulle prøve litt mer? Pc vil jeg forresten ha uanset, Klarer meg ikke uten CS Og kameraten min fikk pc av hjelpemiddelsentralen, den hadde 256 mb ram, og gikk rett til helvete.. så det tør jeg ikke å ta sjansen på.. :P

En annen grunn til at jeg vil ha pc er at jeg ville aldri fått en pc av hjelpemiddelsentralen(?)
fordi alle pc'ene mine borsett fra denne og den stasjonære gått rætt i søppla.. De funket plutselig ikke, ( Den ene skjønner jeg, etter at jeg tok av skjermen, Dro CPU'en rett ut, morro forresten )
Vis hele sitatet...
Er jo delte meninger hvorvidt man trenger å skrive så jævla fint i dag, bruker jo knapt håndskrift i skolen lengre engang får jeg intrykk av. Uansett så burde du øve mer på det, om folk ikke skjønner hva du skriver.

En annen ting er jo at om du ikke skal ha PC før over sommeren, så ikke begynn å let NÅ. Prisene forandrer seg hver måned, nye modeller kommer, de gamle blir billigere osv.
Sist endret av Volch0k; 6. april 2008 kl. 18:21.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Volch0k
Du sier at du er sikker på at de 'ber deg kjøpe en egen pc'. Om du trenger pc pga dysleksi/andre ting, så kan du faktisk få pc fra hjelpemiddelsentralen.
Vis hele sitatet...
MAAAANGE som prøver seg på den. For å få en sånn pc må man ha ambefaling fra lærer etc, de ser som oftest om det bare er tulle eller om du virkelig trenger den. Det tar også veldig lang tid før du får den så han må sikkert vente til etter jule da.
Sitat av Volch0k
Jeg sier bare at om det var det, så hadde han ikke trengt å spare som en gal.
Når det kommer til spesifikasjoner, så syns jeg ærlig talt ikke en 13åring skal bruke 10k på en extra pc, OM han hadde fått støtte til en. Bare for innebygd webcam ++.
Vis hele sitatet...
Det virker for meg som at karen har god peiling på data. At han derfor er kresen, skjønner jeg godt.

god tanke tho.
Har peiling på data ja
Mer en nok...
pc'en vil bli hardt brukt..
Filmredigering ( Sony Vegas 7.0 ), Kanskje sammtidig som jeg spiller småspill mens jeg venter at filmen skal lagres o.l. trenger derfor STOR hardisk. Skal få 500 gb ekstern hardisk heldigvis, Men om jeg må ha med meg filer til skolen o.l om morran å finner ut at jeg plutslig har fylt opp 120 gb hardisk med dritt så sliter jeg jo :P . Fikk høre av en fyr at om jeg venter et par mnd så blir den mest sansynelig satt ned noen tusen? + at jeg får bedre nytte av en macbook?

Pc'en bør forresten tåle et støt mot bakken ..
Sitat av EivindH

Pc'en bør forresten tåle et støt mot bakken ..
Vis hele sitatet...
hahaha. du er genial!
Sitat av EivindH
Har peiling på data ja
Mer en nok...
pc'en vil bli hardt brukt..
Filmredigering ( Sony Vegas 7.0 ), Kanskje sammtidig som jeg spiller småspill mens jeg venter at filmen skal lagres o.l. trenger derfor STOR hardisk. Skal få 500 gb ekstern hardisk heldigvis, Men om jeg må ha med meg filer til skolen o.l om morran å finner ut at jeg plutslig har fylt opp 120 gb hardisk med dritt så sliter jeg jo :P . Fikk høre av en fyr at om jeg venter et par mnd så blir den mest sansynelig satt ned noen tusen? + at jeg får bedre nytte av en macbook?

Pc'en bør forresten tåle et støt mot bakken ..
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig blir den billigere. Derfor jeg edit'a min forrige post om at det kan være dumt å bestemme seg for en pc nå, om du ikke har penger.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Skal PC'en tåle noe mer enn å bli sett stygt på anbefaler jeg

Lenovo Thinkpad.
Kan noen si noe om Lenovoen som blir nevnt til 4k? Var rimelig billig og solid pc, og i og med at kun skal bruke den til Warcraft 3 og noe avansert jobbing i Photoshop så vil jeg anta den vil holde?
har faktisk lenovo thinkpad, Den har gått i bakken snart 20 ganger, Lever forsatt , Men tror den ene rambrikken har tatt kvelden.. begynner å sakte..
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Så hva er problemet? du har en thinkpad, hva mer kan du be om?
En ny thinkpad?

Neida.. Problemet er at den snart vil ta kvelden, og jeg overlever ikke med 40 gb, Bare windows tar jo 10!programmene ta enn 10 gb til, Filmene tar en 10 gb, Musikken tar en 4 gb, Filene mine tar 1 gb,Bildene tar 4 gb..

Uanset begynner tastene å falle av, Lite kjedelig at ALT GR har falt av, når jeg skriver php.. er vel kanskje den mest brukte tasten i variabler og if else?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Oppgrader den med en større harddisk og kjøp nytt tastatur til den.

I mellomtiden kan du bruke ctrl+alt for å gjøre samme funksjon som altgr
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av EivindH
Men det er det at ALLE lærerne sier at jeg skriver styggt,
Vis hele sitatet...
Synes du skriver fint jeg...
Sitat av Jonta
Synes du skriver fint jeg...
Vis hele sitatet...
Haha.

Du vil kanskje jeg skal laste opp en linje med håndskriften min?
Det er kun jeg og 2 stk som skjønner håndskriften til hverandre..
Vi skriver ganske likt :P
Litt on topic igjen.
Når du blir 13år kan du skaffe deg en avisrute.
Hvis det bor noen litt eldre (hygglige) folk rundt i nabolaget dit kan du kanskje hjelpe dem med å handle i butikken, gjøre i stand hagen for sommeren osv. Ikke noe du vil bli kjempe rik på, men det er en hyggelig ting å gjøre og vil gi noen kr i kassa.
Når sommeren kommer kan du tilby deg å klippe gresset for folk, mange som vil slippe å klippe det jævla gresset når de kommer hjem fra jobb.
Dyrepass er også en ting du kan gjøre, gå tur med hunder, passe katta til naboen hvis de skal bort en helg feks.

Hvis du er flink med pcer heng opp noen lapper rundt i nabolaget om at du kan hjelpe dem med oppdatering, virus/spywere fjerning osv for en mindere sum.

Bare å bruke hode, utrolig mye du kan gjøre.
Sist endret av Putas; 6. april 2008 kl. 19:18.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
For all del; ikke bli avisbud: Null garanti for salg, all slags vær, monotont og ensomt arbeid.

IT, hage, husdyr og barnepass er veien.
Hvis du har litt kunnskaper innenfor å lage hjemmeside. HTML, PHP, eventuelt CSS og Design.
Kanskje det er noen små bedrifter(eventuelt noen du kjenner) som trenger en (bedre?) side.
Slik tjente jeg ett par lapper da jeg var yngre.

Eller hvis du har generelle datakunnskaper, finnes det sikkert en del folk i den eldre generasjonen som setter pris på den.
Tenkte jeg skulle foreslå å ta en uke oppe hos bestefar, Fordi han ringer hele tiden :P...

Skjenner dessverre ingen som vil ha en hjemmesiden,.. Alle bruker piczo.. :P

Fikk avisrute allerede som 10' åring.. ( eller 11, husker ikke.. )
Sist endret av EivindH; 6. april 2008 kl. 19:31.
Sjekk ut småjobbsentralen.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av EivindH
Skjenner dessverre ingen som vil ha en hjemmesiden,.. Alle bruker piczo.. :P
Vis hele sitatet...
Om du ikke skjenner på noen som bruker picføkkinyourasswithasharpshovel bør du begynne nå! Men hva er problemet? De vil ha en hjemmeside, men har picføkk...shovel.

Kan bli vanskelig å overbevise de hjernedøde tullingene om at de trenger en _bra_ hjemmeside da.

Edit: Ta en øks til hjelp om det trengs. Lykke til!
Sist endret av Jonta; 6. april 2008 kl. 19:34.
Du skal ha betalt for å besøke bestefar i en uke?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Putas
Du skal ha betalt for å besøke bestefar i en uke?
Vis hele sitatet...
Antageligvis hjelpe med IT-relaterte ting. Ellers er det en... litt annerledes bestefar om han får betalt for en uke sammen med ham
Vedder på at du ikke må ut med fem flate øre for en pc no når du skal begynne på ungdommskolen.
Blir bare for dumt
Hjelpe bestefar med pc'en

Spelley, Nei, Tror ikke det jeg heller, Men jeg vil ha kvalitetsdata, Ikke sånn shit som funker akkuratt til basic bruk av tekstredigering.
Sitat av EivindH
hmm.. Har problemer med å stå opp klokken 8, Så det går ikke.
Har funnet en løsning hvor jeg tjener ca 4-5 tusen.
Selger bass-gitaren min som jeg ikke bruker, Den er verdt kanskje 10 tusen om det er en spesiel type
Og da får jeg låne resten av mamma og pappa sier de

Noen meninger om hvilken pc som er best?
syns IBM/Lenovo er bra ^^
Sitter på en ibm thinkpad T40 nå... som ikke er den beste, blitt litt sløv etter et par formateringer..

og skal jeg ha pc så vil jeg ha med så mange ting som mulig,
Fingeravtrykkleser, Webcam, Hd, Blue-Ray, Innebygd WLAN osv...

(OnTop, Logg på msn om du har tid, Ser du leser dette emnet )
Vis hele sitatet...
Kjøp deg en macbook istede du! får mye mere for pengene
Sitat av whoopz
Kjøp deg en macbook istede du! får mye mere for pengene
Vis hele sitatet...
Sitter å snakker med en om å kjøpe hans nå Får billig!
Sitat av EivindH
Hjelpe bestefar med pc'en

Spelley, Nei, Tror ikke det jeg heller, Men jeg vil ha kvalitetsdata, Ikke sånn shit som funker akkuratt til basic bruk av tekstredigering.
Vis hele sitatet...
Hva er det med unge i dag ? alle sier jo at nettet på skolen suger, PCene på skolen suger, alt suger!
Den gamle ungdomskolen min, som jeg arbeider på i blandt, med nettverk, har prosjektor, smartboard og høyttalere i alle klasserom.
Laptopen jeg bruker på VGS som de også bruker på Ungdomskolen er faktisk passe bra, går fint an å spille wow, og andre spill på, men nei de erikke THA ULTIMATE gamer PC.Det er absolutt ikke dritt PCer. Snakk om ting du har peiling på.
Sist endret av Spelly; 6. april 2008 kl. 19:58.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
macbook funker bra med windows, har spilt wow på min med ganske grei fps i dårlig grafikk. Den har også innebygd wifi, webcam og mikk. den tåler en grei støyt (min er litt inspirert av teip etter å ha mistet den i bakken noen ganger) og harddisken har detektor som merker om du mister den (eller evt. annen handling som gjør at den plutselig beveger fort på seg) og da skrur av harddisken midlertidig så ikke nåla kommer nedi og riper opp. Og supermagnetstrømplugg, slik at hvis du rykker hardt i strømkabelen detter den ut av boka istedet for å rive den med ned på gulvet.

edit: hvis du har så lyst på en bra og ny maskin, hvorfor kjøpe brukt da? kan du ikke liksågodt beholde din gamle som også er brukt?
Sist endret av Mr. Meow; 6. april 2008 kl. 20:00.
Sitat av Jonta
For all del; ikke bli avisbud: Null garanti for salg, all slags vær, monotont og ensomt arbeid.

IT, hage, husdyr og barnepass er veien.
Vis hele sitatet...
De fleste avisbud selger ikke, men leverer. Vi lever i en moderne verden hvor man har abonnement.

Uansett, det finnes utallelige muligheter til å tjene penger, både svart og.. hvitt.

Mulighet nr. 1
Du er 13 år nå, ta et fotballdommerkurs, døm 7'ër fotball. Delta på turneringer som dommer og tjen store penger på å dømme mange kamper på én gang. Tjener cirka 20 000 i året på å dømme 30-40 obligatoriske kamper. Timelønn kan variere fra 45 til 250 kroner, alt etter hvilken kamp du dømmer.

Mulighet nr. 2
I tillegg kan du, siden du har en del IT-kunnskap inne(til å være så ung), kjøpe og selge datakomponenter. I den alderen du er i, kjenner du sikkert mange som tror at en data med masse gig på harddisken er verdt mye. Etisk sett veldig dumt, men økonomisk sett veldig fett. Alt etter hvor smart du er og hvem du kjenner tho.

Siste mulighet jeg orker å gi deg

Hvis du virkelig trenger penger, og virkelig er villig til å ofre litt for å tjene dem, så grip alle muligheten du finner. Bli fotballdommer, organiser et teaterstykke, gå i nabolaget og tilby å måke snø, klippe gress eller passe babyer, kjøp og selg, bruk fornuften og grip hver jævla mulighet du får.

Btw, sjeldent er det verdt å bruke penger på en laptop med stor harddisk. De overpriser den da. Invester heller i en brukt stasjonær som du kan fylle på med vanlige harddisker. Altså, teknisk sett en server. Det er veldig gunstig hvis du skal redigere film(som tar megastor plass.) I tillegg kan du ha et kabinett for eksterne harddisker hvor du kan putte inn forskjellige harddisker alt etter hvordan du har bruk for.

Osvosvosv.
V*il ikke ambefale deg å kjøpe macbook i det hele tatt, ikke pga jeg ikke liker mac eller noe slikt.
Men pga om du skal bruke den i skolesammenhegn, regner du med å ikke kunne få bruke nettverket på skolen om du ikke formaterer den å installerer windows - noe som vil medføre masse problemer. Hva er poenget med en mac uten OS X eller leopard ? Da kan man likegodt kjøpe seg en helt vanlig bærbar pc.

2 venner av meg gikk på den smellen, kjøpte seg macbook, til å bruke den på VGS for 2 år siden.
Gjett hva som skjedde? De måtte installere windows på den for i det hele tatt få tilgang på nettverk! Noe som de var passe - ikke - fornøyd med.
Sitat av spelley
V*il ikke ambefale deg å kjøpe macbook i det hele tatt, ikke pga jeg ikke liker mac eller noe slikt.
Men pga om du skal bruke den i skolesammenhegn, regner du med å ikke kunne få bruke nettverket på skolen om du ikke formaterer den å installerer windows - noe som vil medføre masse problemer. Hva er poenget med en mac uten OS X eller leopard ? Da kan man likegodt kjøpe seg en helt vanlig bærbar pc.

2 venner av meg gikk på den smellen, kjøpte seg macbook, til å bruke den på VGS for 2 år siden.
Gjett hva som skjedde? De måtte installere windows på den for i det hele tatt få tilgang på nettverk! Noe som de var passe - ikke - fornøyd med.
Vis hele sitatet...
Du får både pose og sekk med Bootcamp som kommer med Leopard.
Har bootcamp selv, funker perfekt.
Både Leopard og windows xp.

Sjekk ut xxxxxxxxxxxxxxxxx for studentrabatt på macintosh.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av eskilf
De fleste avisbud selger ikke, men leverer. Vi lever i en moderne verden hvor man har abonnement.
Vis hele sitatet...
Om han har problemer med å stå opp kl. 8 om morgenen tror jeg ikke han drar seg opp i firetiden. Det finnes nok av bud rundt omkring som selger.

Edit: *900!*
Sist endret av Jonta; 6. april 2008 kl. 20:10.
Sitat av Turbolego
Du får både pose og sekk med Bootcamp som kommer med Leopard.
Har bootcamp selv, funker perfekt.
Både Leopard og windows xp.

Sjekk ut xxxxxxxxxxxxxxxxx for studentrabatt på macintosh.
Vis hele sitatet...
Men da er det jo greit, har ikke den største kunnskapen når det gjelder mac, men tror at de fleste mac brukere er enig med meg når jeg sier det blir for dumt å kjøpe mac, når en bare skal kjøre windows på den.

Uansett hvis jeg skulle kjøpt en PC til å brukt på skolen no, så skulle en ikke sett bort fra at jeg hadde kjøpt en macbook pro.
Kjørt windows på skolen å OS X hjemme.
Eventuelt brukt virtual desktop.
Sitat av spelley
Men da er det jo greit, har ikke den største kunnskapen når det gjelder mac, men tror at de fleste mac brukere er enig med meg når jeg sier det blir for dumt å kjøpe mac, når en bare skal kjøre windows på den.

Uansett hvis jeg skulle kjøpt en PC til å brukt på skolen no, så skulle en ikke sett bort fra at jeg hadde kjøpt en macbook pro.
Kjørt windows på skolen å OS X hjemme.
Eventuelt brukt virtual desktop.
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt macintosh siden ungdomsskolen.
Brukte VirtualPC før Apple begynte med Intel-prosessorer i sine maskiner.
Da de to kompisene dine kjøpte macintosh, var ikke bootcamp tilgjengelig.
Nå har man i tilegg til Bootcamp som man får gratis med ny macintosh i dag, også fått Parallels som gjør det mulig å kjøre både Leopard, Windows xp og Ubuntu samtidig.

Macbook med parallels som kjører Leopard og Windows xp samtidig
iMac som kjører Leopard og Ubuntu samtidig
Macbook Pro som kjører windows xp med bootcamp, og spiller Crysis
Sist endret av Turbolego; 6. april 2008 kl. 20:20.
Jeg vet ikke om dette er helt det samme, men når jeg begynte på VGS, kjøpte fylket inn bærbare PCer til alle som skulle begynne, som vi måtte betale 1000 kr for. Hordaland er jo et fylke hvor de satser på bruk av pc i skolen, så vet ikke om det helt gjelder deg?
Mener de som går andre året no, fikk 5000 i støtte for å kjøpe en PC.
Sitat av Drit God
Jeg vet ikke om dette er helt det samme, men når jeg begynte på VGS, kjøpte fylket inn bærbare PCer til alle som skulle begynne, som vi måtte betale 1000 kr for. Hordaland er jo et fylke hvor de satser på bruk av pc i skolen, så vet ikke om det helt gjelder deg?
Mener de som går andre året no, fikk 5000 i støtte for å kjøpe en PC.
Vis hele sitatet...
Du begynte sikkert i år, men for 2 år siden, måtte jeg og alle vennene mine + resten av elevene på skolen ut med egne penger for bærbare maskiner, det er snakk om Olsvikåsen VGS, er blitt snakt masse om dette i media.

Jeg kjøpte meg en asus a6t som kostet 16k den gangen, mens 2 av vennene mine kjøpte macbook pr0 og litt annet snaks.
Sitat av spelley
Du begynte sikkert i år, men for 2 år siden, måtte jeg og alle vennene mine + resten av elevene på skolen ut med egne penger for bærbare maskiner, det er snakk om Olsvikåsen VGS, er blitt snakt masse om dette i media.

Jeg kjøpte meg en asus a6t som kostet 16k den gangen, mens 2 av vennene mine kjøpte macbook pr0 og litt annet snaks.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg begynte i år
Kan skolen kreve at personer skal kjøpe egne PCer? Trodde skolen i Norge skulle være gratis jeg

OT: Er ikke det en privatskole eller noe? Kjenner ei som går på Medum og kommunikasjon på en skole som heter noe med Olsvik
Sitat av Drit God
Ja, jeg begynte i år
Kan skolen kreve at personer skal kjøpe egne PCer? Trodde skolen i Norge skulle være gratis jeg

OT: Er ikke det en privatskole eller noe? Kjenner ei som går på Medum og kommunikasjon på en skole som heter noe med Olsvik
Vis hele sitatet...
Nope denne skolen er eid av staten, var helt knallny når jeg begynte på den.
JEg trodde også at vi hadde rett på gratis pc, men det ser ikke slik ut.
Elevorginasisjonen kunne heller ikke hjelpe oss å få refundert beløpet.
uansett vi var ikke tvungettil å gå på skolen, vi sto fritt for å begynne på en annen, så det er våres egen feil.
men de som var ny på skolen i år, fikk pc og alt for 1k, litt surt å tenke på.
Dessuten er ikke PCen din før du er ferdig på skolen om 2-3 år, til dess er den staten sin eiendom, å du får bare låne den. men når du slutter på vgs er den din
Sist endret av Spelly; 6. april 2008 kl. 20:44.