Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1256
Det er utrolig mange som prøver ut Linux i disse dager, den meste kjente og brukte versjonen er vell ubuntu\kubuntu som brukes av nybegynnere fordi det er veldig lett å lære seg.

Så jeg bestemte meg for å lage ett emne om spill som virker med wine, cedega og crossover i Ubuntu.

Jeg oppdaterer listen når folk legger til nye spill.

Disse spillene virker til meg:

-Command and conquer the first decade (hele pakken, men må bruke no cd crack på de fleste spillene)

Battlefield 1942
Battlefield vietnam
Battlefield 2

World of Warcraft
Warcraft 3\frozen throne

Call of duty
Call of duty 2
Call of duty 4

Oblivion(med oldblivion patchen)

Counter strike 1.6\source
Half life\2\deathmatch

Unreal tournament 2004

Farcry

Halo
Sist endret av bz3rker; 4. april 2008 kl. 17:52. Grunn: legge til nytt spill
Er ikke Cedega, Wine og Crossover osv. ut?

http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=103016

Drep meg hvis det ikke stemmer

Edit: besøk av Leif.
Sist endret av pmeT; 4. april 2008 kl. 18:18.
jeg har ennå ikke prøvd playonlinux så jeg vet ikke så mye om dette programmet,
men det er mange som bruker wine, cedega og crossover.

Cedega er i full fart frammover, de har til og med full støtte for spore når det kommer på markedet
Sitat av pmeT
Er ikke Cedega, Wine og Crossover osv. ut?

http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=103016

Drep meg hvis de tikke stemmer
Vis hele sitatet...
PlayOnLinux er en samling python-scripts for å forenkle kjøring av spill i Wine, og krever fortsatt Wine.
Flott initiativ, men det eksisterar desverre allereie ei liste både hjå WINE og dei andre emulatorane. Du skjønar at i Linux-communitiet så er alt godt dokumentert
Eg legge ved ei link til WINE sine støtta spel.
Sitat av Dyret
PlayOnLinux er en samling python-scripts for å forenkle kjøring av spill i Wine, og krever fortsatt Wine.
Vis hele sitatet...
Ok. Jeg som har misforstått.

Bra emne forresten
Sitat av Ryan
Flott initiativ, men det eksisterar desverre allereie ei liste både hjå WINE og dei andre emulatorane. Du skjønar at i Linux-communitiet så er alt godt dokumentert
Eg legge ved ei link til WINE sine støtta spel.
Vis hele sitatet...
det jeg prøver å få fram er spill vi på freakforum har fått til,
det kan godt være noen har fått til spill som ikke er oppført på winehq
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan innstalerer du spillene på linux?
Syns jeg så en film på youtube med en som kjøre crysis eller no..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Enkleste måte å installere spill i Linux som ikke er ported er å bruke en installasjonspakke på toppen av emulatoren, f.eks Point2Play eller lignende, denne vil da lage relative baner til spillene og la deg kjøre deg gjennom WINE på en enkel måte.

Crysis på linux er jeg skeptisk til da det iallefall ikke er DX10 støtte via Wine som jeg vet om, derimot OpenGL spill fungerer strålende.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
ja har hørt om noen som har klart å spille crysis på linux, men spillet startet bare opp og hadde en haug av bugs o grafikk glitcher så det var ikke spesielt spillbart
Jeg har testet og kan bekrefte at Fruity Loops fungerer sålangt uten problemer i ubuntu Jeg har også prøvd Counter-strike: Source, men det lagget litt..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Har testet Morrowind,
lord of the rings war of the ring
Portal (alle source spill virker under wine\cedega\crossover så vidt jeg har forstått)