Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1105
Heisann!

Har nå koblet forsterkeren til maskinen min, gjennom SPDIF, men bruker fortsatt minijack utgangen på pc'n til headsett, når jeg spiller, dama sitter og leser osv.'
Det jeg da lurer på er om det er mulig å lage en snarvei, fra å Enable/Disable SPDIF?
For når jeg disabler SPDIF, så enabler headsett utgangen automatisk?

Er det mulig å få til dette, å lage en snarvei på skrivebordet? Selv ser jeg dette som umulig, men medfreakere har gjort det umulige før '

http://bildr.no/thumb/171015.jpeg
Langt ifra umulig, men vil tro en uten programmerings kunnskap har et lite problem med å få ordnet dette! Realtek driveren har jo på en måte en slik funksjon, at når du plugger inn headsettet, så skifter den automatisk "inngang".
Awesome
Trådstarter
Ville det vært mulig å lage en batch som gjorde dette? Å plugge inn/ut er desverre ikke et alternativ, må ha softwarebasert.
Sist endret av Volch0k; 18. mars 2008 kl. 17:02.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg kan iallefall gjøre dette i Realtek sin applikasjon.

Siden du ikke nevner noe om lydkortmodell er vel det kanskje urelevant ?

Uansett kan det vel kanskje gjøres via batch dersom du restarter lyd-tjenesten fra services.
▼ ... over en uke senere ... ▼
skulle gått ann å få til i C++
Autoit kan være tingen? Men du må nok belage deg på litt progging i så fall.
Awesome
Trådstarter
Kan ingenting om programering, så da blir nok dette lost cause, å jeg er stuck med kontrollpanel > sound > skifte hver eneste gang
Sitat av Volch0k
Kan ingenting om programering, så da blir nok dette lost cause, å jeg er stuck med kontrollpanel > sound > skifte hver eneste gang
Vis hele sitatet...
Du kan jo i det minste lage en snarvei for det.
Hjelper jo en smule ? !_!
Googlet litt videre og fant Autohotkey og Macrorecorder . Har ikke testet dem selv ennå.
Sikkerhetsklarert
Du kan høyreklikke på volumikonet nede ved klokka, velge "lyder" så kommer du inn på det bildet du postet..

Har samme problem selv.. I XP sendte den lyd til alle utganger samtidig, vista kan vist bare sende til en og en.