Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1522
Som tittel sier, jeg lurer på om det er mulig å spille på LAN uten å være på et nettverk som kobler deg til internett. Jeg skal på hytta til en venn, der det er fint lite å gjøre på kveldene, og vi tenkte at vi f.eks kunne LAN'e AE II.. Men så kommer det store spørsmålet, er det mulig?

Begge har nettverks kort (ganske ubrukelig? men tar det med)
Ville det ha funket å ta en nettverks kabel imellom PCene? Vil det lage en "internett" tilkobling mellom PCene?

Dette er de løsningene jeg har nå, altså 2 ting det kan gå via slik jeg ser det nå. Har du en annen teori/måte som fungerer, hiv den ut!
Skal du koble 2 pcer til hverandre, med bare ledning. Trenger du en kryssa kabel.
Om du ikke har det, må du ta med deg en switch, som du kobler dere til.

Dette vil gi dere et nettverk, og ikke noe internett.
Og ja, du kan spille på LAN over et nettverk.
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
kryssa kabel og switch, kan det skaffes på et så enkelt sted som Biltema/Elkjøp/lignende? Greit å vite.

Tusen takk for hjelpa!
Kryssa kabel får du på de fleste steder de selger datautstyr.
Sitat av Xasma
kryssa kabel og switch, kan det skaffes på et så enkelt sted som Biltema/Elkjøp/lignende? Greit å vite.

Tusen takk for hjelpa!
Vis hele sitatet...

du trenger ikke både kryssa kabel og switch!
jeg ville anbefalt kryssa kabel,har god erfaring med det!
det fåes kjøpt på enver foretning som har pc utstyr
Sitat av christian.!.!
du trenger ikke både kryssa kabel og switch!
jeg ville anbefalt kryssa kabel,har god erfaring med det!
det fåes kjøpt på enver foretning som har pc utstyr
Vis hele sitatet...
Har allerede nevt at du ikke trenger det.
Les posten før du svarer neste gang er du snill.
Sitat av OoM
Har allerede nevt at du ikke trenger det.
Les posten før du svarer neste gang er du snill.
Vis hele sitatet...

i den posten han skrev så trodde jeg han mente at han skulle skaffe seg begge deler!

ville ikke at han skulle bruke unødvendigt med penger
Viss dere har bluetooth kan de koble sammen dataene med det, det funker fett, eg eg ein kompis gjere det heile tida.
Etter dere er sammenkoblet må du huske å sette maskinens IP adresse, og sette begge maskinene på likt subnet.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Problemet med slike nettverk er at man må ha statisk ip, noe som ofte gir hodebry når du kommer hjem og har glemt å sette tilbake til dynamisk.
Kjøp heller en billig router og to kabler.
Tror det blir litt bedre med kabel enn bluetooth..
Kabel=100mb/s
Bluetooth=100kb/s

Kan hende du har kryssa kabel fra før uten å vite det Det henger sånt lite klistremerke det står cross-over på hvis du har det.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av AudunlS
Kan hende du har kryssa kabel fra før uten å vite det Det henger sånt lite klistremerke det står cross-over på hvis du har det.
Vis hele sitatet...
Så enkelt er det dessverre ikke. De fleste kryssede kabler ser like ut som vanlige kabler, eneste måten å skille de på er se på pluggene. Hvis lederne inni er i samme rekkefølge i begge ender er den ikke krysset.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kryssede kabler er dog litt 1998.

De fleste hovedkort produsert etter 2002 har integrerte nettverkskort som støtter AUTO-MDIX.
Hvorvidt det funker å spille over et slikt nettverk kommer også an på spillet. Jeg prøvde for litt siden å få igang diablo, men det støttet bare ipx, noe som vista ikke støttet. Så det gikk i dass
Sitat av datagutten
Problemet med slike nettverk er at man må ha statisk ip, noe som ofte gir hodebry når du kommer hjem og har glemt å sette tilbake til dynamisk.
Kjøp heller en billig router og to kabler.
Vis hele sitatet...
Heller bruke mer penger enn å skifte på noen ting som tar 15 sekunder?
Du har en ganske annerledes definisjon på hodebry enn det jeg har da, hodebry er brainfuck.

Sitat av bo1e
Hvorvidt det funker å spille over et slikt nettverk kommer også an på spillet. Jeg prøvde for litt siden å få igang diablo, men det støttet bare ipx, noe som vista ikke støttet. Så det gikk i dass
Vis hele sitatet...
Det kan fint innstalleres.
Sitat av byp4ss
Heller bruke mer penger enn å skifte på noen ting som tar 15 sekunder?
Du har en ganske annerledes definisjon på hodebry enn det jeg har da, hodebry er brainfuck.


Det kan fint innstalleres.
Vis hele sitatet...
Hva må man da installere for og spille et spill som aoe II
Sitat av byp4ss
Det kan fint innstalleres.
Vis hele sitatet...
Fint om du forteller hvordan i samme slengen, lite nyttig kommentar ellers
Dere kunne jo bare brukt ad-hoc, forutsatt at bagge har trådløse nettverkskort...
Sitat av bo1e
Fint om du forteller hvordan i samme slengen, lite nyttig kommentar ellers
Vis hele sitatet...
Er litt lenge siden nå, men jeg søkte bare på "IPX vista" og fant ->noe<- der.
Ah, sorry glemte å nevne at det var 64bit vista.. vi fant selvsagt den der vi å
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Age Of Empires 2 støtter da vitterlig TCP/IP!

Gå til innkjøp av en stk. TP-kabel og koble denne inn i begge maskinene, værre er det ikke.
Kanskje bedre å kjøpe en liten 4-ports switch. Bare i tilfelle enda en kompis kommer opp på hytten med sin data
Hvis du har vista er det veldig lett å opprette et trådløst nettverk? Hvis du prøver, får du det til på xp også. Jeg orka ikke lese hva alle hadde skrevet, sikkert noen som har nevnt trådløst nett fra før av.