Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 25250
Kan jeg bruke vis electron på paypal? noen som har peil?
Kan se ut som du kan bruke det ifølge det som sies på denne siden ihvertfall:
http://www.macheist.com/forums/viewtopic.php?pid=102595

og denne
http://www.webmasterworld.com/forum25/1771.htm
Ja, det kan du. Jeg bruker det rett osm det er.
Jeg fikk det akuratt til. Bare tastet inn nummeret forran på korten og på de kontrolnummer greine prøvde jeg de 3 siste siffrene oppe til høyre i den boksen hvor signaturen min er
Trådstarter
83 1
Hvilket banker bruker dere? mitt har ikke cvv eller lignende 12siffer ikke 16 :s
Jeg fikk det ikke til, for rundt 8 måneder siden. Mulig det har endra seg siden da ?
Har vanlig visa nå da
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Fungerer fint for meg.
Visa Electro fra Nordea.
16 siffere på kort nummeret og 11 siffere på kontonummer,
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg kan en metode... jeg bruker DnBNor og bruker det i denne korte guiden. Jeg vet ikke om det virker med andre banker.

1) Finne ut kortnummer (kan du det alt, gå til steg 2)
Kortnummeret står sjeldent på et Electron-kort. Det finnes allikevel en måte å se det. Logg inn i nettbanken og velg Mine Sider fra venstremenyen. Velg Produktbestilling, og så Erstatning av ødelagt kort. Her ser du en liste med kortet/kortene du eier, nummer, navn, og exp. date,

2) Skriv inn opplysningene i Paypal under "Add credit card" og skriv 000 som sikkerhetskode.

3) Have fun med resten av registreringen.
Visa Electron fins i to utgaver. En som kredittkort og en som debit.
Jeg har Electron i debit-utgave Fikk ikke til å knytte det opp mot Paypal. Men det er et års tid siden jeg prøvde.
Fyller opp Paypal-kontoen med å overføre fra bank-kontoen.
Men dere som har Electron med 16-siffret kort-nr : Er nummeret preget fysisk inn i kortet med bokstaver som går opp over overflaten på kortet ?
Som vanlige Visakort har ?
Sist endret av Arex_x; 11. mars 2008 kl. 08:31.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Alt du trenger å gjøre er å spørre banken din om CVS-koden som på kreditt-/debitkort står plassert rett ved signaturen.
Ifølge det jeg hørte for et par år tilbake fra bankene så var det ikke meningen at de skulle kunne benyttes på internett. Dvs til internettkjøp osv.. Mulig ting har endret seg siden da men.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Mr-ISO
Ifølge det jeg hørte for et par år tilbake fra bankene så var det ikke meningen at de skulle kunne benyttes på internett. Dvs til internettkjøp osv.. Mulig ting har endret seg siden da men.
Vis hele sitatet...
Derfor utstyres ikke Visa Elektron-kort med CVS-kode by default, men dette er noe du kan be om å få tilsendt av banken. Det er ikke noe stort hokuspokus!
Mr: Robhol: beste nyhetene eg har fått på lenge Nå kan jeg endelig få verified paypal-konto
Trådstarter
83 1
Sitat av robhol
Jeg kan en metode... jeg bruker DnBNor og bruker det i denne korte guiden. Jeg vet ikke om det virker med andre banker.

1) Finne ut kortnummer (kan du det alt, gå til steg 2)
Kortnummeret står sjeldent på et Electron-kort. Det finnes allikevel en måte å se det. Logg inn i nettbanken og velg Mine Sider fra venstremenyen. Velg Produktbestilling, og så Erstatning av ødelagt kort. Her ser du en liste med kortet/kortene du eier, nummer, navn, og exp. date,

2) Skriv inn opplysningene i Paypal under "Add credit card" og skriv 000 som sikkerhetskode.

3) Have fun med resten av registreringen.
Vis hele sitatet...
KP

veldig fin liten og handy guide
Trådstarter
83 1
Fant det ikke jeg da, så dro til banken med mamma, og blei komplett nekta, får vel skifte til nordea
Sitat av robhol
Jeg kan en metode... jeg bruker DnBNor og bruker det i denne korte guiden. Jeg vet ikke om det virker med andre banker.

1) Finne ut kortnummer (kan du det alt, gå til steg 2)
Kortnummeret står sjeldent på et Electron-kort. Det finnes allikevel en måte å se det. Logg inn i nettbanken og velg Mine Sider fra venstremenyen. Velg Produktbestilling, og så Erstatning av ødelagt kort. Her ser du en liste med kortet/kortene du eier, nummer, navn, og exp. date,

2) Skriv inn opplysningene i Paypal under "Add credit card" og skriv 000 som sikkerhetskode.

3) Have fun med resten av registreringen.
Vis hele sitatet...
Oh noes! det virket så genialt gikk så galt
Når man skriver inn kortnummer osv så blir pengene trukket fra konto, men dukker kommer ikke frem til nettbutikk ol.
Det vil si at man bare hiver penger ut av vinduet
Sitat av pwner2k
Oh noes! det virket så genialt gikk så galt
Når man skriver inn kortnummer osv så blir pengene trukket fra konto, men dukker kommer ikke frem til nettbutikk ol.
Det vil si at man bare hiver penger ut av vinduet
Vis hele sitatet...
Pengene må da havne et sted?
Sitat av nikita
Pengene må da havne et sted?
Vis hele sitatet...
Ja, om du synes det er gøy å gi penger til Paypal/gi penger til butikker uten å få varer, så må du jo bare kjøre i vei!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Her har du høyst sannsynlig vært ute for en forsinkelse, Xasma. Pengene forsvinner iallefall ikke uten grunn : ) Gi det et par dager, så foreslår jeg at du sjekker på ny. Dersom pengene er trukket fra din konto, skal dette stå på din kontoutskrift. Dersom pengene bare er reservert, så vil dette i mange tilfeller ikke stå på din kontoutskrift. (Dersom du er i stor tvil; ring til banken, og få dem til å stoppe en eventuell reservering. : ) )
Hmm, jeg har et spørsmål om paypal, og det faller sånn ca under denne trådens innhold(tror jeg)::
Jeg satte nå nettopp opp en Paypalkonto, slik at jeg ikke må mase på muttern og være snill i ei uke slik at hun betaler når jeg kjøper varer på internett. Det jeg da lurer på er, hvordan setter jeg inn penger på kontoen?(Finner ikke kontonr etc til min paypalkonto noe sted)
Jeg har ikke noe kontonummer knyttet til denne kontoen men har et Visa Electronkort liggende her.
bruk nettbank.
På paypal: add funds-->from bank in norway. da kommer du inn på en side hvor det står et kontonummer og en kode av et slag.
Bruk nettbanken til å overføre til det kontonummeret og inkluder koden i feltet hvor du kan skrive melding til mottaker.
aight, har ikke nettbank, men det er vel bare å gå i banken å spørre om å få det?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Molykun: Det ser ut som om at du er mindreårig? Isåfall må du ha med foreldre når du skal opprette nettbank. De fleste banker tilbyr nettbank fra fyllte 15 år. : )
Du kan også gjøre det med brevgiro eller i skranken. Men det er jo enklere med nettbank da.
Sist endret av Arex_x; 7. april 2008 kl. 12:34.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av robhol
Jeg kan en metode... jeg bruker DnBNor og bruker det i denne korte guiden. Jeg vet ikke om det virker med andre banker.

1) Finne ut kortnummer (kan du det alt, gå til steg 2)
Kortnummeret står sjeldent på et Electron-kort. Det finnes allikevel en måte å se det. Logg inn i nettbanken og velg Mine Sider fra venstremenyen. Velg Produktbestilling, og så Erstatning av ødelagt kort. Her ser du en liste med kortet/kortene du eier, nummer, navn, og exp. date,

2) Skriv inn opplysningene i Paypal under "Add credit card" og skriv 000 som sikkerhetskode.

3) Have fun med resten av registreringen.
Vis hele sitatet...
Når jeg følger skrittene og har havnet opp på "Erstatning av ødelagt kort" står ikke mitt komplette kortnummer, men kun de 4 siste sifferne. Har det skjedd en endring i DnB Nors nettbank? Hvordan finner jeg resten av kortnummeret?
Ja, det kan du, men hvis du skal sette inn penger fra kontoen din TIL PayPal, så må du ta en tur i banken. Hvis du skal overføre FRA PayPal, så er det en grense på 3000kr per måned.
Hei jeg har betalingsannmerkning og får ikke vanlig visa og lurer på om det er noen som helst mulighet for å kunne kjøpe å selge noe som helst på nettet?
Hvis netthandel skulle være eneste mulighet for meg for å skaffe meg en inntekt så nekter jo lindorph meg muligheten til å gjøre opp gjelden min til dem. kan ikke folk med gjeld starte nettbutikker? høres rart ut...noen som vet noe om dette? jeg er helt blodfersk på freakforum til mitt forsvar
uhaa: Du kan overføre penger til Paypal sitt kontonummer slik at du kan betale via paypal, og sende penger tilbake til kontoen din.

Dette funker though kun til en kort periode, da det er en sperre på hvor mye penger du kan overføre (hvis jeg husker rett). Den kan oppheves med å legge til et kredittkort.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har postbanken, det ligger jo under DNB nor men jeg finner ikke de greiene på mine sider, står øverst på siden at man kan bestille nytt kort osv. men det er ikke der :S
Hvis du trykker på top up my account, i paypal, så får du et kontonr og en kode, som du kan sende inn så mye penger du vil

Kopier kontonr, lim inn i kontonr som du "betaler regning til"

Kopier transfer ID og legg inn i "melding" elns.

Du finner det sikkert ut selv
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva er egentlig vitsen med å knytte paypal kontoen med et kort da ? hvis man bare kan sette inn penger fra nettbank (noe alle får uansett fra de er 13 år) ? er det noe jeg har gått glipp av ? hvis ikke er det jo supert.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Å knytte et kort til kontoen din er det samme som å verifisere kontoen. En verifisert konto har ikke begrensninger på hvor mye penger du kan motta eller sende, og du får muligheten til å se mer informasjon om sendere og mottagere, samt at det gjør tjenesten tryggere for alle som tar den i den.

Mer informasjon her.
Sist endret av ticks; 3. mars 2009 kl. 16:45.
Sitat av Paypal FAQ
Må jeg bli verifisert?

Når du har nådd sendegrensen med PayPal-kontoen, må du bli verifisert for å fortsette med å sende penger med tjenesten vår.
Vis hele sitatet...
ser at 3000 allerede er nevnt i tråden, men er det den grensen nå?

Edit:
Ett spørsmål til:
Sitat av kreativ1.no ~Moldarin
Du må være over 13 år for å sende betalinger, og over 18 år (myndig) for å motta betalinger. Det står i avtalevilkårene du selv har sagt du har godttatt.
Vis hele sitatet...
Her sier han at det er 13 års grense på paypal, men i registreringen får jeg ikke valgt høyere årstall enn 1992 (er 93modell) Jaja..., kan sette feil, men er jo ikke noe vits hvis det der er feil !
http://bildr.no/thumb/358399.jpeg
Sist endret av Atec; 3. mars 2009 kl. 17:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen som har erfaring med Visa Electron fra Sparebanken Vest og PayPal?
▼ ... over en måned senere ... ▼
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tar opp denne igjen, da jeg må finne et Electron-nummer og de har ødelagt den geniale metoden min. Noen tips i det hele tatt? Har googlet litt, men var ikke mye nyttig der.
Electron nummer ?
Jeg har visa electron fra DnB NOR, og det funker fint å kjøpe ting på nettet med det. Er selv 16 år.
Det du gjør:
1. Når du mottar kortet følger det med en lapp, her står det fulle nummeret til kortet ditt(det som er opphevet på ordinært visa), skriv dette nummeret inn på paypal
2. Når det gjelder CCV kode skal denne stå bak på de nyeste kortene, har du ikke denne kan du prøve med 000
3. Nå bare skriver du exp. date, og sånt.
4. shop till you drop
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Lappen er nok vekk for lengst, men takk for svar. Noen andre metoder?
Du trenger jo ikke å legge til kortet, bare overføre penger via nettbank.
Bestill nytt kort så får du ny lapp med nytt nummer : )
Bare si du mista det eller noe så får du gratis(gjelder hvertfall DnB NOR)
Part time ninja
locked65's Avatar
Takker så mye skulle akkurat til og spørre om det samme. Fant koden under der kortet hang på lappen.
Ser ut til at det funket og godkjende med paypal også
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Enda litt mer off-topic, men hvor lenge tar det å få tilsendt nytt kort? Blir det sendt rekommandert så det må vises legitimasjon? (Eneste tilgjengelige form for leg. er beleielig nok selve kortet... )
Hvis dere ikke får paypal til å funke med electron, kan dere stikke på narvesen/7-eleven og kjøpe SpendOn-kort Funker som visa.
Sitat av robhol Vis innlegg
Enda litt mer off-topic, men hvor lenge tar det å få tilsendt nytt kort? Blir det sendt rekommandert så det må vises legitimasjon? (Eneste tilgjengelige form for leg. er beleielig nok selve kortet... )
Vis hele sitatet...
Det tar rundt en uke å få det tilsendt. Du får det rett i postkassen, er hvertfall sånn det var med DnB NOR, du beholder samme PIN kode som før. Hvis banken din sender rekommandert er det vel bare å bruke pass/førerkort eller lignende?
Sitat av Bonggass Vis innlegg
Hvis dere ikke får paypal til å funke med electron, kan dere stikke på narvesen/7-eleven og kjøpe SpendOn-kort Funker som visa.
Vis hele sitatet...
Kan du bruke korte til og sette penger f.eks inn til en poker klient? Trenger kort nr. utløps dato og CVC nr... Har googlet bilder av kortet, men ser ikke at det står noe kort nummer på de..
På mitt Visa electron så har jeg ikke det nummeret frampå kortet som kreves for å kunne bruke det på nettet.

Kun i banker, butikker etc.

Sitat av Bonggass Vis innlegg
Hvis dere ikke får paypal til å funke med electron, kan dere stikke på narvesen/7-eleven og kjøpe SpendOn-kort Funker som visa.
Vis hele sitatet...
Takker for tipset!
Skal testes.
Mulig å bruke dette til f.eks xbox live også?
Sist endret av realitykings; 28. april 2009 kl. 09:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av realitykings Vis innlegg

Takker for tipset!
Skal testes.
Mulig å bruke dette til f.eks xbox live også?
Vis hele sitatet...
Testet dette korte igår, funker fint på poker og xbox
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Man trenger ikke å dra til banken for å skaffe kortnummeret...

Hvis du har tatt vare på den lappen kortet kom med så står de et 16-siffret nummer nederst på lappen. Det er kortnummeret ditt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg kan en metode... jeg bruker DnBNor og bruker det i denne korte guiden. Jeg vet ikke om det virker med andre banker.

1) Finne ut kortnummer (kan du det alt, gå til steg 2)
Kortnummeret står sjeldent på et Electron-kort. Det finnes allikevel en måte å se det. Logg inn i nettbanken og velg Mine Sider fra venstremenyen. Velg Produktbestilling, og så Erstatning av ødelagt kort. Her ser du en liste med kortet/kortene du eier, nummer, navn, og exp. date,
Vis hele sitatet...
Prøvde ut dette men på kort nr sto det **** ***** **** 4234 så jeg bare så de bakerste tallene. Har nå bestillt nytt kort og håper jeg får med kort nr der.
Men så lenge jeg har kort nr på visa electron kan jeg bestille fra alle nettsider eller bare over paypal?
Sist endret av weed911; 15. oktober 2009 kl. 14:17.