Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4260
Hei og hå!

Lastet ned en film for leden, og en kamerat med moderate engelsk kunnskaper vil være med å se den, og da må jeg selvfølgelig ordne tekst. Greia er den at vi skal se den hos han, og da kan jeg ikke bare koble opp maskinen rett til en stor LCD-skjerm ell lignende, så må gjøre filmen om til DVD og brenne den ut..

Vet, i allefall sånn ca, hvordan jeg får sett filmen med tekst i det formatet den er i nå (sikkert .avi). Men skal jeg gjøre om filen til DVD, da følger jo ikke teksten bare sånn plutselig med vel?! Må jeg da først bruke et program som "fester" teksten til fila, før jeg så konverterer formatet og brenner den ut på DVD?

På forhånd takk for svar

Wenz0r
Sist endret av WenZor; 7. mars 2008 kl. 11:55.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Bruk ConvertXtoDVD, hvis du har en sub-fil som SRT e.l., kan du enkelt sette programmet til å inkludere det på DVD'en.
Har den DivX muligheter? DVD spiller altså.
Isåfall kaller du bare Filmen og Teksten akkuratt det samme.
Trådstarter
13 0
Robhol: Bruker convert X to DVD, men visste da ikke at det gikk

Resylte: Usikker, men tror ikke det.. da hadde det vært jævlig enkelt

Takk for svar, skal prøve nå..
Sitat av WenZor
Robhol: Bruker convert X to DVD, men visste da ikke at det gikk

Resylte: Usikker, men tror ikke det.. da hadde det vært jævlig enkelt

Takk for svar, skal prøve nå..
Vis hele sitatet...
En DivX DVD spiller klarer og spille av AVI filer også, derfor er dette mye bedre/lettere.
For å si det sånn da, så og si alle DVDspillere laget de siste 2 årene har DivX, og det er flere eldre spillere som har dette også. Du kan bare spørre han, det står som regel på DVDspillern om den har det eller ikke, (et klistremerke eller lignende).

Da er det rett og slett så enkelt, dra teksten og filmen over på platen, og brenn ut som en /dataplate/. Med samme navn på tekst og film. Veldig enkelt, og DVD spilleren skjønner selv at teksten følger med.
Trådstarter
13 0
Forsøker med ConvertXtoDVD, men hvordan legger jeg med tekst-filen? Får det ikke til

Har både en .srt og .sub-fil..
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Etter du har lagt inn videofilen kan du ekspandere den ved å trykke på +-tegnet ved siden av den. Så kan du høyreklikke på "Subtitle spor" (ord delings feil? ) og legge inn SRT-filen.
Trådstarter
13 0
Finner ikke no "Subtitle spor" å høyreklikke på jeg.. eller så skjønte jeg bare ikke, hvem vet:P

Edit:
Mulig jeg fikk det til nå, så gir jeg tilbakemelding da jeg er ferdig med å konvertere..
Sist endret av WenZor; 7. mars 2008 kl. 12:54.
Hvis sub/srt-filen har samme navn som filmfila, går det automatisk. Det er derimot litt problemer med siste versjon av ConvertXtoDVD3, hvor undertekstene blir uklare/blurry, men det er visstnok fiksa i siste beta.
Trådstarter
13 0
Jeeei.. det funka, takk igjen robhol

Og takk til dere andre også, for raske svar