Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3647
Hei, nå har jeg sett meg lei av politiet og deres fremgangsmåte.

Saken er denne at jeg har fra før en narkotikadom på meg, som gjelder cannabis.
Jeg hadde ikke sertifikatet på den tiden dette skjedde, så i etterkant gikk jeg ned å skulle prøve meg på teoriprøven. Fikk beskjed om at jeg måtte sende en søknad, slik at dem kunne sjekke vandelsattest. Ok, tenkte jeg å fylte ut papiret og sendte inn.
Det gikk da et par mnd før jeg mottok et brev fra politiet (en eller annen plass i landet), hvor det sto at jeg måtte levere urinprøve regelmessig i 3mnd, og at jeg måtte sende søknad til det lokale politikontoret (lennsmannskontoret), om å få lov til å levere urinprøver.
Dette gjorde jeg såsnart jeg var sikker på at jeg var clean, sendte søknaden opp til snuten på kontoret her og ventet... og ventet.. og ventet.

2mnd gikk uten noe svar, før min far trappet opp i døra deres og etterlyste fremgang i saken.. "Nei, tja... det lå jo et brev her på benken.. men det var ikke han som skulle motta brevet", fikk far til svar. Dvs brevet lå der i 2mnd uten at han gadd å sende videre brevet, eller å ringe meg evt på noensomhelst måte prøve å kontakte meg å si ifra at dette var feil.
Men da etter at far hadde vært der, hadde bare vedkommende sagt at jeg kunne begynne med urinprøvene.
Jeg satte igang, og har nå levert rene prøver i 3mnd. Disse fikk jeg underskrevet av legen, og oversendt til lennsmannskontoret.
Nå har det gått ca 1mnd, far gikk opp en gang til nå sist torsdag..
Vedkommende betjent var ikke tilstede for øyeblikket så han drøste litt med de andre på vakt, og ettersom hva han forstod ville de andre helst ha denne betjenten bort fra kontoret.
Da han omsider dukket opp, så spør far hvorfor vi ikke har hørt noe.
"Tja nei.. jo... han hadde ikke fått gjort så mye på en uke..." Var da 1mnd siden legen hadde sendt prøvene til kontoret deres. Far sa at han skulle se til å få fingen ut å gjøre noe med dette NÅ, å ikke om tre uker. "jajaja" var svaret.

Nå idag (mandag) ringte plutselig telefonen da jeg var på arbeid, det viste seg å være vår kjære lennsmannsbetjent.
Hei, det er xxxx xxxx fra xx lennsmannskontor
- Hei, ja?
Ehm.. Du har ikke tilfeldigvis, en anledning til å med tiden ta en kopi av det brevet det stod at du måtte levere urinprøver slik at jeg kan se hvem som har skrevet det, og hvem jeg kan sende prøvene dine til?
- Uhm.. Jo, kan se hjemme... Finner jeg deg på dette nr?
Ja, bare ring her du..

Etter å ha komt hjem og "overaskende" nok, ikke funnet dette brevet som jeg mottok for et år siden, som ikke var viktig på noen måte så har jeg da funnet ut at jeg må ringe ham imorgen å gi beskjed om dette.

------------------------------------
Jeg personlig føler det er en viss "drittsekkfaktor" ute å går, når han lar et brev ligge i 2 mnd på benken uten engang å gidde å si ifra om at det er kommet til feil person. Så blir jeg overrasket over "uvitenheten" hans når han ringer meg for at JEG skal finne ut hvor HAN skal sende resultatene mine.

Saken er ikke den at han er overarbeidet og har magesår på noenmåte, det er ca 3kriminelle i dette området, og fælt lite å gjøre for 3-4politi på et kontor av denne str.

Så er det jo også slik, at han sendte jo aldri videre denne søknaden jeg skulle levere FOR å få lov til å ta urinprøvene. Så om det nå viser seg, når han endelig får fingen ut og får sendt disse prøvene mine til rette instanns, at de er ugyldige da de ikke har mottat noen søknad blir jeg inderst forbanna.
Da må jeg PÅ NY, levere 3mnd med rene urinprøver, og utsette lappen ENDA mer.

Burde ikke følgende politibetjent kunne finne utav hvem dette skulle vært sendt til uten noe videre om og menn? Ringt politimesteren i fylket om så var? Evt narkotikaavdelingen i en av de større byene? Det ER jo trossalt jobben hans....
Har jeg da en anledning til å skrive et "klagebrev" ang saksbehandligsmetoden hans, og hvordan han er?
Noen som vil dele deres formeninger om saker som dette?
Noen som vet hva jeg kan gjøre?
Jeg venter på enda en narkotika dom grunnet cannabis også denne gangen, og skulle gjerne ha kjøpt meg et hus. Men dette har ikke vært mulig da jeg ikke har lappen. Så takket være hans dilling så har jeg ikke kommet noen vei med huskjøp.

Skrev dette litt for å lufte ut aggresjonen, samt å få litt respons på hva jeg kan gjøre.
Høres ut som om du har vært uheldig og fått en udugelig saksbehandler, men så vidt jeg vet er det lite du kan gjøre med saken rent formelt. Ville kanskje prøvd å klage til personens overordnede dog, har du forsøkt dette?
Så vidt jeg vet må du klage til politiet på politiet. Saken blir da videresendt SEFO.
Iogmed at han ikke klarer og sende en førerkort søknad til riktig sted ville jeg bli meget overasket om ikke også denne klagen magisk forsvant også.....
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Sitat av ifni
Høres ut som om du har vært uheldig og fått en udugelig saksbehandler, men så vidt jeg vet er det lite du kan gjøre med saken rent formelt. Ville kanskje prøvd å klage til personens overordnede dog, har du forsøkt dette?
Vis hele sitatet...
Det er han som er overordnede på dette kontoret Da må jeg vel gå til politimester i fylket?

Mp34567:
Den søknaden sendte jo biltilsynet eller hvem det en er en tar lappen hos videre, men dette var en søknad som skulle til Politi xxxxx kontor eller noe, fancy innstanns som har slike saker som jobb Så det var forsåvidt en "ekstra" fancy sak.
Sist endret av møkk; 3. mars 2008 kl. 22:33.
Hehe så biltilsynet sendte altså søknaden din feil og nå er du sur på politiet?
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
neinei biltilsynet gjorde riktig. så fikk jeg svar ifra en eller annen spesiell gruppe innenfor politiet som sa at jeg måtte levere urinprøver, og først sende en søknad om jeg kunne lever urinprøver. Så alt ligger hos politiet. Biltilsynet har ikke gjort noe galt

Søknad om å få ta teoriprøve sendes av biltilsynet --> purken sjekker vandelsattest ---> purken svarer
Bare for å ha sagt det, så er ikke dette politiet som etat sin fremgangsmetode. Politibetjenten som har behandlet søknaden din, har rett og slett ikke gjort jobben sin. Det finnes klare regler for hvor lang tid det skal gå før du får svar om at de har mottatt brevet ditt, og hva som skjer i saken. Hvor lang tid det er husker jeg ikke, men det er i hvert fall under 2 mnd.

Du kan klage på behandlingen, men du må nok levere den på lensmannskontoret afaik. Men er jo bare å sørge for å levere den til en annen politibetjent. For hvis jeg tolker teksten din riktig, ønsket også de andre betjentene å bli kvitt han?
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Yes, de andre betjentene synes ikke noe om han. Da han får det til å høres ut som "han er så overarbeidet at han får magesår", når det egentlig er fælt lite å gjøre annet en å drikke kaffe (som kanskje gir magesår?) å rykke ut med bilen et par ganger i uken for å jage ei ku over et gjerde.
Tror du jeg vil komme noen vei med en klage? Jeg er heller skeptisk

Edit:
Syntes også det var lang tid, men her hadde jo ingenting blitt gjort når far møtte opp ved begge anledninger. "Nei det lå her på benken", så han hadde gjort såpass at han hadde tatt det utav postboksen og lest det, og "arkivert" det.
Sist endret av møkk; 3. mars 2008 kl. 23:31.
Jeg ville truet med advokaten min her, betjenter blir fort mye lettere å ha med og gjør når de hører ordet advokat, eller når ordrene kommer fra en advokat da.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Oppdatering:
Idag min far vært innom biltilsynet og forhørt seg om hvem purken skulle sende disse prøvene videre til. Svaret var da like innlysende som den første tanken som slo meg, Rogaland politikammer? Dette var vist ikke en selvfølge for vår kjære lennsmann. Far trappet opp på kontoret hans enda en gang idag, å ga beskjed om dette.
Han sa at dersom han ikke fikk fingen ut og ordnet saken straks kom han opp enda engang å hentet telefonnummeret tilbake og ordnet dette selv. Han viste hvor betjenten satt.
Betjenten lovte igjen skinnhellig at han skulle ordne dette, så vi får bare vente å se.


Ang SEFO, vil ikke dette bare skape mer trøbbel en gevinst? Med tanke på at den aktuelle betjenten blir furten å følger godt med på meg å mine handlinger for å være sikker å få nappet meg om jeg tar et feilsteg?
Du kan alltid være anonym når du tipser SEFO, men det viser seg at svært få saker får konsekvenser for Politiet i SEFO. Det er litt som en lekeplass som blir innkalt hver gang noen har gjort noe feil og man må dra tiden litt ut.
Sitat av Deezire
Du kan alltid være anonym når du tipser SEFO, men det viser seg at svært få saker får konsekvenser for Politiet i SEFO. Det er litt som en lekeplass som blir innkalt hver gang noen har gjort noe feil og man må dra tiden litt ut.
Vis hele sitatet...
Spesialenheten for politisaker er helt uavhengig i forhold til politiet og behandeler mulige straffbare forhold som politifolk i tjeneste er anmeldt for.

Det er altså ikke riktig å klage til Spesialenheten på grunn av missnøye med saksbehandlingen hos politiet. Slik klage må rettes til politiet selv, evt til Politidirektoratet.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Ettersom jeg har forstått så skal denne betjenten ha gitt meg beskjed om at søknaden var mottat, eller innformert om fremgang i saken innenfor X tidsrom. Jeg tror 2mnd uten å høre en lyd (å uten at en dritt ble gjort), vil være brudd på denne "loven"? Dermed har han gjort noe kriminelt?
Men jeg tviler på at det blir noe mer ifra min side sånnsett, skaper sansynligvis mer trøbbel en hva en tjener på det.

Ettersom jeg har forstått så skal denne betjenten ha gitt meg beskjed om at søknaden var mottat, eller innformert om fremgang i saken innenfor X tidsrom. Jeg tror 2mnd uten å høre en lyd (å uten at en dritt ble gjort), vil være brudd på denne "loven"? Dermed har han gjort noe kriminelt?
Men jeg tviler på at det blir noe mer ifra min side sånnsett, skaper sansynligvis mer trøbbel en hva en tjener på det.
Sitat av Kaunda
Spesialenheten for politisaker er helt uavhengig i forhold til politiet og behandeler mulige straffbare forhold som politifolk i tjeneste er anmeldt for.

Det er altså ikke riktig å klage til Spesialenheten på grunn av missnøye med saksbehandlingen hos politiet. Slik klage må rettes til politiet selv, evt til Politidirektoratet.
Vis hele sitatet...
Bla bla bla... Alle som har vært i kontakt med politiet en gang vet at ikke alt er så svart/hvitt som det skal være på papiret.
Tok teorien på biltilsynet I Særp, og der var det en jente som hadde glemt å søke, så dama i skranken ringte inn og 30 min senere kom en fax inn:P jævlig kjipt, jeg hadde klaga som faen på de poltifolka! Ikke noe som skal hete trynefaktor eller noe, rettferdig er rettferdig!!
Å melde saken til Sefo er helt meningsløst. De henlegger jo over 99% av alle sakene som blir anmeldt.
Skriv brev til politisjefen i fylket ditt, og eventuelt ett leserbrev til den lokale avisa der du feks stiller spørsmål om dette er en slags dobbel straff for en ungdomssynd.
Politisjefen har helt sikkert fått klager fra kollegene til denne betjenten, og klager fra publikum vil helt sikkert hjelpe på å bli kvitt han.
Skal du klage på kritikkverdige forhold som omhandler politiet må dette gjøres ved politistasjonen etter som jeg har forstått. Om vedkommende saksbehandler er i den høyeste rangen/stillingen ved kontoret må du kontakte noen som vil igjen være vedkommendes overordnede igjen, og rette klagen til denne tjenestemannen, evt. politisjefen i fylket.


Om du mener han har begått en straffbar handling i form av det han burde ha gjort kan jeg henvise til Straffeloven § 325. Da vil Spesialenheten for politisaker kunne se på saken (SEFO).
Som jeg ser ut fra ditt ståsted kan du henvise til 1.ledd med "grov uforstand i tjenesten". Om du i det hele tatt skal kunne henvise til denne paragrafen trenger du og ha gode forklaringer om akkurat hvorfor tjenestemannen har utført tjenesten "i grov uforstand". Sånn jeg ser saken din han han ikke akkurat gjort grov uforstand, men heller handlet på en dårlig måte. Mye pga. dette er ikke en sak som vil ha en skade på hverken deg eller noen andre eller samfunnet i den forstand. Hadde tjenestemannen, brukt unødvening hard makt ovenfor deg om han skulle arrestere deg ved og evt. brekke armen din. Eller kjøre på deg bakfra for og stoppe deg når du flykter fra tjenestemannen. Selv denne saken ble henlagt pga. sakens bevis mangel. Da kan du lett se hvor vanskelig det vil være og gå ut fra dette leddet. Likevel om du klarer og argumentere godt for deg kan det hende i en eventuell rettsak at du vil vinne. Eller tape. Det hele kommer ann på hvordan du legger det frem. Det er derfor vi har advokater som kan legge det frem for deg på en bedre måte.

Eller så kan du gå under 3.ledd f.eks det samme vil jeg si der, det kommer helt ann på hvordan du klarer og legge frem saken og argumentere for deg.

Om tjenestemannen har hatt slike saker på seg før vil dette kunne ses på som under skjepende omstendigheter og vil være lettere og kunne ta opp i forhold til tjenestemannen. Jf 6. ledd i samsvar med gjentagelser.

Sitat av Biffen
Tok teorien på biltilsynet I Særp, og der var det en jente som hadde glemt å søke, så dama i skranken ringte inn og 30 min senere kom en fax inn:P jævlig kjipt, jeg hadde klaga som faen på de poltifolka! Ikke noe som skal hete trynefaktor eller noe, rettferdig er rettferdig!!
Vis hele sitatet...
Det samme gjorde jeg når jeg skulle ta teorien på bil. Jeg hadde helt glemt og søke, eller visste det ikke. Uansett. Siden de hadde så lite og gjøre der så tok hu dama og ringte til politistasjonen og spurte om vandelen min var okay liksom. Så så de på det med en gang, og jeg kunne ta teorien umiddelbart. Kjenner flere som har glemt og søke, men hvor de ikke har villet ringe til politistasjonen og spørre etter vandelen. Jeg syntes det var fint for min del, men snakk om trynefaktor!
Sist endret av CorLeX; 4. mars 2008 kl. 23:34.
drQ
Egendefinert
Det enkle er ofte det beste heter det i reklamen.

Å klage til spesialenheten er meningsløst, fordi det ikke har noe der å gjøre. Selvfølgelig kan det rettes en klage til politidirektoratet eller politimesteren, men hva med å begynne på begynnelsen.

Bank på kontoret ved siden av der lensmannen, og sjefen til denne personen sitter, og forklar problemet. Det er tydligvis ikke ukjent.

Om det er en sivilt ansatt kommer ikke frem, men er det det kan nok personen sitte på utrygg grunn. Politifolk er det nok mindre sjangse for at blir sparket vekk, men det hender det hjelper å måtte stå skolerett for sjefen.

Jeg vil også tro at en lensmann setter pris på å få kritikken direkte, fremfor gjennom en rekke brev og styr fra de overordnede opp til regjeringen.

edit:
Corlex: Terskelen på grov uforstand/§325 ligger så mange mil over et slikt type tilfelle at det ikke en gang er verdt tanken.
Sist endret av drQ; 4. mars 2008 kl. 23:24.
Sitat av drQ

edit:
Corlex: Terskelen på grov uforstand/§325 ligger så mange mil over et slikt type tilfelle at det ikke en gang er verdt tanken.
Vis hele sitatet...
Grov uforstand er jeg heelt ening ligger på en langt høyere terskel enn dette problemet tar opp. Poenget var at SEFO har blitt tatt opp i tidligere innlegg og ved å henvise til dette viser hvor god sak du må ha for at de i det hele tatt vil se på saken. Regner med at du leste den saken også.
Sist endret av CorLeX; 4. mars 2008 kl. 23:42.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Takk til drQ og CorLeX

Ang det å snakke med sjefen på kontoret til denne betjenten vil ikke dette hjelpe, da han _er_ den med høyest rang på bygget.
Men at han tar imot direkte kritikk virker det ikke som, da far har møtt opp flere ganger å sakt ifra om hans meninger, og gitt beskjed om at nå må han få fingen ut å gjøre noe.
Grunnen min far møter opp å krangler med dem, er at han er lei av å kjøre meg på arbeid (0 bussforbindelse her i bygda)

Om jeg ikke hører mer ifra denne betjenten iløpet av neste uke, kontakter jeg advokaten min å legger frem alt jeg har å tilføye, så får jeg høre hva han synes en bør gjøre
Politiet er jo underbudsjetert. Syns det er bra de bruker lang tid på en punk som vil ha lappen. Det er KANSJE et tegn på at de prioriterer rett.
Sitat av UngarEffect
Politiet er jo underbudsjetert. Syns det er bra de bruker lang tid på en punk som vil ha lappen. Det er KANSJE et tegn på at de prioriterer rett.
Vis hele sitatet...
Ehm det er snakk om noen brev her. Ikke snakk om bred etterforskning som ville kostet hundrevis av arbeidstimer, kun snakk om noen minutter av politibetjentens tid.

Det at de dog har brukt tid på å gi han en mindre cannabisdom tyder derimot på det motsatte, i likhet med de enorme ressursene de bruker for tiden på å bekjempe cannabisdyrkingen. Sorry OT :P
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Sitat av UngarEffect
Politiet er jo underbudsjetert. Syns det er bra de bruker lang tid på en punk som vil ha lappen. Det er KANSJE et tegn på at de prioriterer rett.
Vis hele sitatet...
Er mer enig i Elefanten sitt utsagn her. At politiet er underbudsjetert har vi hørt i mange år, og resten av verden er også underbudsjedtert. Sykehus, skoler etc.
At jeg, en "punk" vil ha lappen er i da i sin retteforstand. Politiet og staten har lovet meg å gi mer lappen dersom jeg beviser at jeg har sluttet å røyke (les, leverer urinprøver), så når jeg gjør dette er jeg jo dermed ikke lengre noen "punk", og en god statsborger som de burde hjelpe.
Prioriterer rett? I bygda hvor jeg oppholder meg så er det fælt lite kriminalitet. Du har rundt 5rus(mis)brukere, en håndfull alkoholikere (noe purken ikke griper inn i), og ellers null vold, ytterst sjeldent innbrudd og lignende. Med andre ord, de sitter på rassen å drikker kaffi å venter på at noe spennende skal skje. Overdriver jeg? Nei, jeg har tilbrakt mange timer på dette kontoret, hvor så ën av betjentene jobber med meg, og de to andre PLUSS kontordama tasser rundt i kontoret, drikker kaffe og drøser om hva som gikk på TV forigårs. Over flere dager, så det var ikke et engangstilfelle.
Så at vårt stakkers underbudsjedterte lennsmanskontor ikke har tid til å til å hjelpe en "punk" som meg, fordi di må prioritere andre saker er pisspreik. Likesom hele posten din.

Politiet i det hele, hadde vært mindre underbudsjetert dersom de kun hadde ën, maks to ansatte på dette kontoret. Mer trenger de ikke, og mer bør di ikke ha dersom de har for lite penger.
At politiet generelt prioriterer RIKTIG som du sier, ved å ta en bad ass "punk" som meg for noe som cannabis er også pisspreik. Ja jeg har brutt norsk lov, men hvem har jeg skadet? Hvordan har jeg skadet samfunnet? Utenom det faktum at jeg snyter staten for skatter og avgifter de ellers ville tjent om jeg drakk meg dritfull på alkohol? Og hadde jeg vært en av dem som var ute å drakk meg full hver helg, så hadde man jo risikert at jeg fant ut jeg skulle denge en eller annne kar pga han kalte meg en kuk, eller skubbet borti meg. Ikke si at fulle folk ikke gjør slik, for DET gjør dem. Ikke alle, men de finnes. Og er i et mye større flertal en antall cannabisbrukere som gjør det samme. (går å banker opp folk) Da måtte jo politiet brukt videre og MER ressurser på å løse gåten i denne voldssaken, og VIPS enda mindre ressurser.
Ikke er jeg avhengig heller av cannabis, så at staten må bruke penger på avrusning er heller ikke en mulighet. (ingen blir avhengig i den forstan av cannabis, noe alkoholikere blir...)
Så purken sløser ressurser (eller i dine øyne prioriterer bra) på å komme å ta meg for å røyke en uskyldig joint, fremfor andre saker.. hm.. f.eks vold? eller kanskje voldtekter?? eller... grove ran??? Neh, det har vi ikke ressurser til, for vi sløser dem bort på alle de "punk ass bitcha som røyker hasj å ødelegger verden"

Så for å summere, at purken på denne lille drittbygda med "no action" ikke kan sende et brev, og i verste fall ringe til en av purkevennene hans i en større by f.eks Stavanger, for å finne ut HVOR han skal sende dette brevet er uhørt.

Så neste gang tror jeg du kan spare deg for pisspreiket ditt, å finne en annen tråd å forsøple.

Mvh
Møkk
Sitat av møkk
Er mer enig i Elefanten sitt utsagn her. At politiet er underbudsjetert har vi hørt i mange år, og resten av verden er også underbudsjedtert. Sykehus, skoler etc.
At jeg, en "punk" vil ha lappen er i da i sin retteforstand. Politiet og staten har lovet meg å gi mer lappen dersom jeg beviser at jeg har sluttet å røyke (les, leverer urinprøver), så når jeg gjør dette er jeg jo dermed ikke lengre noen "punk", og en god statsborger som de burde hjelpe.
Prioriterer rett? I bygda hvor jeg oppholder meg så er det fælt lite kriminalitet. Du har rundt 5rus(mis)brukere, en håndfull alkoholikere (noe purken ikke griper inn i), og ellers null vold, ytterst sjeldent innbrudd og lignende. Med andre ord, de sitter på rassen å drikker kaffi å venter på at noe spennende skal skje. Overdriver jeg? Nei, jeg har tilbrakt mange timer på dette kontoret, hvor så ën av betjentene jobber med meg, og de to andre PLUSS kontordama tasser rundt i kontoret, drikker kaffe og drøser om hva som gikk på TV forigårs. Over flere dager, så det var ikke et engangstilfelle.
Så at vårt stakkers underbudsjedterte lennsmanskontor ikke har tid til å til å hjelpe en "punk" som meg, fordi di må prioritere andre saker er pisspreik. Likesom hele posten din.

Politiet i det hele, hadde vært mindre underbudsjetert dersom de kun hadde ën, maks to ansatte på dette kontoret. Mer trenger de ikke, og mer bør di ikke ha dersom de har for lite penger.
At politiet generelt prioriterer RIKTIG som du sier, ved å ta en bad ass "punk" som meg for noe som cannabis er også pisspreik. Ja jeg har brutt norsk lov, men hvem har jeg skadet? Hvordan har jeg skadet samfunnet? Utenom det faktum at jeg snyter staten for skatter og avgifter de ellers ville tjent om jeg drakk meg dritfull på alkohol? Og hadde jeg vært en av dem som var ute å drakk meg full hver helg, så hadde man jo risikert at jeg fant ut jeg skulle denge en eller annne kar pga han kalte meg en kuk, eller skubbet borti meg. Ikke si at fulle folk ikke gjør slik, for DET gjør dem. Ikke alle, men de finnes. Og er i et mye større flertal en antall cannabisbrukere som gjør det samme. (går å banker opp folk) Da måtte jo politiet brukt videre og MER ressurser på å løse gåten i denne voldssaken, og VIPS enda mindre ressurser.
Ikke er jeg avhengig heller av cannabis, så at staten må bruke penger på avrusning er heller ikke en mulighet. (ingen blir avhengig i den forstan av cannabis, noe alkoholikere blir...)
Så purken sløser ressurser (eller i dine øyne prioriterer bra) på å komme å ta meg for å røyke en uskyldig joint, fremfor andre saker.. hm.. f.eks vold? eller kanskje voldtekter?? eller... grove ran??? Neh, det har vi ikke ressurser til, for vi sløser dem bort på alle de "punk ass bitcha som røyker hasj å ødelegger verden"

Så for å summere, at purken på denne lille drittbygda med "no action" ikke kan sende et brev, og i verste fall ringe til en av purkevennene hans i en større by f.eks Stavanger, for å finne ut HVOR han skal sende dette brevet er uhørt.

Så neste gang tror jeg du kan spare deg for pisspreiket ditt, å finne en annen tråd å forsøple.

Mvh
Møkk
Vis hele sitatet...
Hvis du ser dette fra en litt annen side, er det i hvertfall helt feil bruk av politiets ressurser å prioritere arbeid for at du skal få førerkort.

Dette er det vesentlige poenget du har missforstått; du har ikke noen som helst rett til å få førerkort. Den som skal få førerkort må fremvise en "edruerlig livsførsel". Du faller neppe inn under denne kategorien med dine narkotikadommer, selv om du har levert rene pisseprøver i 3 mnd.

Jeg sier som lensmannen: Hvem i all verden har skrevet brev til deg om at 3 mnd pisseprøve tilfredsstiller kravene til å få førerkort? Det høres ut som et helt merkelig utsagn, da en livsførsel neppe betyr 3 mnd!

Jeg tror at du har missforstått noe vesentlig, og hvis du ikke engang kan hoste opp navnet på den som har sagt noe slik til deg, forstår jeg godt at saken din ikke blir behandlet videre.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kaunda
Jeg sier som lensmannen: Hvem i all verden har skrevet brev til deg om at 3 mnd pisseprøve tilfredsstiller kravene til å få førerkort? Det høres ut som et helt merkelig utsagn, da en livsførsel neppe betyr 3 mnd!
Vis hele sitatet...
Uhm... Han ville ikke ha brevet for å se at noen faktisk hadde sakt dette, dette er standard prossedyre for folk med narkotikadommer.
Dillemaet er at han trengte brevet fordi han ikke hadde noen formening om hvor resultatene skulle sendes, les Rogaland Politikammer.

Så det at det hørtes ut som et heler merkelig utsagn, er vissvas da ettersom meg forstått er noe en må igjennom når en har en narkotikadom. Så jeg poengterer, han spurte IKKE etter brevet for å få se at det stemte, det var han klar over. Men han ville ha brevet for å finne utav adressen han skulle sende resultatene til, da han ikke visste dette.

Edit: Og nå har jeg jo hostet opp hvem som har sendt dette brevet, tok 5min samtale med dama nede på biltilsynet eller hvem det er, og vips så hadde hun svaret. Rogaland politikammer sendte brevet, og Rogaland politikammer skal motta brevet.
Sist endret av møkk; 5. mars 2008 kl. 16:22.
Sitat av møkk
Uhm... Han ville ikke ha brevet for å se at noen faktisk hadde sakt dette, dette er standard prossedyre for folk med narkotikadommer.
Dillemaet er at han trengte brevet fordi han ikke hadde noen formening om hvor resultatene skulle sendes, les Rogaland Politikammer.

Så det at det hørtes ut som et heler merkelig utsagn, er vissvas da ettersom meg forstått er noe en må igjennom når en har en narkotikadom. Så jeg poengterer, han spurte IKKE etter brevet for å få se at det stemte, det var han klar over. Men han ville ha brevet for å finne utav adressen han skulle sende resultatene til, da han ikke visste dette.

Edit: Og nå har jeg jo hostet opp hvem som har sendt dette brevet, tok 5min samtale med dama nede på biltilsynet eller hvem det er, og vips så hadde hun svaret. Rogaland politikammer sendte brevet, og Rogaland politikammer skal motta brevet.
Vis hele sitatet...
Resultatene skulle sendes? Hvert politidistrikt har en førerkortavdeling som håndterer forespørsler om vandel for førerkort. Pussig om ikke lensmannen kjenner til det.

Du sier selv at du også har en uoppgjort narkotikasak. Som nevnt er det å få førerkort langt fra noen mennskerett i Norge. Når du har uoppgjorte saker kan politiet heller ikke uttale seg om din vandel overfor Statens Vegvesen, fordi de uoppgjorte sakene kan tilkomme senere.

Jeg vil tippe på at lensmannen har uttalt seg upresist overfor deg, at han egentlig mener at du ikke kan få førerkort nå.
Nå blir jeg flamet sønder og sammen sikkert..

Men da vet du at du aldri skulle røyka cannabis da? Så hadde du sluppet alt sammen.
Sitat av Kaunda
Resultatene skulle sendes? Hvert politidistrikt har en førerkortavdeling som håndterer forespørsler om vandel for førerkort. Pussig om ikke lensmannen kjenner til det.

Du sier selv at du også har en uoppgjort narkotikasak. Som nevnt er det å få førerkort langt fra noen mennskerett i Norge. Når du har uoppgjorte saker kan politiet heller ikke uttale seg om din vandel overfor Statens Vegvesen, fordi de uoppgjorte sakene kan tilkomme senere.

Jeg vil tippe på at lensmannen har uttalt seg upresist overfor deg, at han egentlig mener at du ikke kan få førerkort nå.
Vis hele sitatet...
Det er ikke vits å konstant oppføre seg så vrang som overhodet mulig.

Nei - førerkortet er i teorien ingen menneskerettighet. Men i praksis er det det, og at han ikke har lappen no er ene og alene et resultat av kommunikasjonsfeil og ikke mangel på å innfri krav alle andre med førerkort har innfridd. Hadde det ikke vært en menneskerett hadde ikke folk som strøk 10 ganger på teorien og tydligvis ikke evner å forstå reglene fått lov til å prøve mer, bare for å ta et eksempel.

Folk kommer rett ut av fengsel for grov legemsbeskadigelse med farlig objekt, skriver søknad og kjører opp noen uker senere. Ikke en eneste av de i mitt nærmiljø med alt fra hodespark til tyveri av bilstereoer på rullebladet har noengang hatt noen store komplikasjoner med å få seg lappen. Så at du da kommer å sier at norsk rettspraksis er at han bare må finne seg i å vente med lappen er bare bullshit. Det er sikkert hjemmel i loven fort det - men måten han blir behandlet på er fortsatt et avvik fra den normale praksisen og dermed utrolig urettferdig.
Sitat av Xasma
Nå blir jeg flamet sønder og sammen sikkert..

Men da vet du at du aldri skulle røyka cannabis da? Så hadde du sluppet alt sammen.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager hjelper det med å vite hva man burde ha gjort? Dessuten kan han etter alt vi vet ha hatt mer utbytte av cannabisrøyking som veier opp for denne saken.
Sitat av Kaunda
Hvis du ser dette fra en litt annen side, er det i hvertfall helt feil bruk av politiets ressurser å prioritere arbeid for at du skal få førerkort.
Vis hele sitatet...
Det går helt klart frem at det ikke dreier seg ressursbruk, heller om å faktisk åpne et brev som har ligget i 2 måneder. For så å kunne litt om politietatens prosedyrer, som man strengt talt burde ha litt peiling på om man selv er politi.

Sitat av Kaunda
Dette er det vesentlige poenget du har missforstått; du har ikke noen som helst rett til å få førerkort. Den som skal få førerkort må fremvise en "edruerlig livsførsel". Du faller neppe inn under denne kategorien med dine narkotikadommer, selv om du har levert rene pisseprøver i 3 mnd.
Vis hele sitatet...
Hvis politiet sier at han skal gå gjennom 3 måneder med urinprøver for å få godkjent vandel for å kunne ta førerkortet så er det nok å fremvise en "edruerlig livsførsel". Avfeier ditt argument som totalt usaklig

Sitat av Kaunda
Jeg sier som lensmannen: Hvem i all verden har skrevet brev til deg om at 3 mnd pisseprøve tilfredsstiller kravene til å få førerkort? Det høres ut som et helt merkelig utsagn, da en livsførsel neppe betyr 3 mnd!
Vis hele sitatet...
Igjen anngående rutiner i egen etat, som annsatt så er det din funksjon å hjelpe publikum spesielt innenfor din egen etat. Ditt argument er piss fra ende til annen

Sitat av Kaunda
Jeg tror at du har missforstått noe vesentlig, og hvis du ikke engang kan hoste opp navnet på den som har sagt noe slik til deg, forstår jeg godt at saken din ikke blir behandlet videre
Vis hele sitatet...
Etter at den lokale politistasjonen har trenert denne saken i lang tid så er det ikke overaskenede at han sliter med å finne et brev som beskriver fremmgangsmåten. Som igjen politimannen burde kjenne til da han tross alt er politi.

Bakdelen med å klage på servisen på et politikontor er at man ikke kommer noen vei. Politi er det tryggeste yrket man kan finne seg (i form av annsettelses forhold) da den eneste måten å få sparken på er å bli tatt med handa i kakeboksen men bilder, 5 vitner og video opptak av hendelsen. Selv da risikerer man at Sefo henlegger saken på grunn av bevisets stilling.
Velkommen til byråkratiet!
Sitat av Kaunda
Hvis du ser dette fra en litt annen side, er det i hvertfall helt feil bruk av politiets ressurser å prioritere arbeid for at du skal få førerkort.
Vis hele sitatet...
Dette går jo selvfølgelig på skjønn. Om dem har ett mord å etterforske, så er det jo klart at dem må prioritere dette. Men om det er slik som det blir forklart i denne saken, at dem uansett bare sitter på ræva, så bør dem prøve å være litt behjelpsome.
Dem bruker da ikke noe mere resurser på dette, forutenom noen konvoluter og frimerker, og kanskje ett par ark. Timelønna får dem jo uansett liksom. hehe
Burde ikke du tatt ansvar og vist til brevet du fikk for et år siden når du leverte inn urinprøven? Nå har jeg aldri sendt fra meg noe urinprøver. Men jeg vil tro at det er nok av de som kommer inn til Politiet, og det er derfor formålstjenlig (tjohoo) å mer dette med riktig mottakers navn.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Chubby,
det brevet måtte ikke vises. Ettersom det var å forstå på brevet skulle en skriftlig søknad sendes til ditt lokale politikontor, noe jeg gjor. Dette brevet lå 2mnd på benken, og ble forsvart med "han viste ikke hvor det skulle sendes", men jeg kunne bare starte med urinprøver sa han. Greit tenkte jeg, satte igang og leverte prøvene. Så når disse var ferdig så lå de der i en måneds tid før han forsvarte seg med at han ikke visste vilken instanns dette skulle sendes til.
Han har mest sanynlig vært borti få slike saker, da det er heller lite rusmisbrukere i bygda, og enda færre som jobber med lappen etc hvor en slik situasjon som min måtte oppstå.

Så at jeg skulle spart på dette brevet i 1år, pga MULIGENS politimannen ikke hadde peiling på hvordan han skulle håndtere en sak er heller tvilsomt.
Og igjen, det hadde ikke vært verre for denne karen en å ringe til f.eks Stavanger politikammer, eller Narkotika avdelingen ved Stvg kammer.