Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1186
Hei folkens da var jeg ute en tru i helga , da kommer jeg over en Hydro Texaco stasjon som har wlan inet.
jeg fant ut at dem brukte mac filtrering på wlan sitt, men når jeg satt fast ip så fikk jeg ikke kontakt med routern.
etter litt sniffing og sånt så fant jeg ut at dem hadde slått på "AP Isolation" virket det som, alle som ikke fikk ip fra routern kunne ikke pinge den.
det viste seg at routern tokk over helle arp tabel.


jeg fant en løsning rundt det her gjør som følger:
start ->run ->cmd -> skriv : arp -a

C>arp -a
Grensesnitt: 192.168.120.230 --- 0x2
Internett-adresse Fysisk adresse Type
192.168.120.1 00-14-bf-3c-73-21 dynamisk
192.168.120.2 00-14-bf-3c-73-21 dynamisk
som du ser her så sier routern at alle skal ha enn annen mac addresse enn dem faktisk har.

for og finn dem andre mac adressen så start opp ethreal (wireshark/omnipeek eller andre)
så finner du mac adressen dems fort.

skirv så i cmd'en din : arp -s 192.168.120.2 00-aa-00-62-c6-09

da vil du få kontakt med den andre datamaskinen. hvis du har satt fast ip vil den gi deg : 00-00-00-00-00-00 som mac adresse på alt du kontakter, gjør da samme trixse og du vil få kontakt med routern og inet.

NB: det kansje funker på andre skoler og ting som har slått på sånt, det skal sies at routern var en linksys vpn router, 8porter med ,adsl,modem virka det ut som på web siden.
Sist endret av ranvik; 1. mars 2008 kl. 14:02.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
bra ranvik.