Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 3825
Nå har jeg skuet rundt på nettet og sett på alt fra små Goa Trance fester til Fullmoon i Tyskland, likeså mitt hode flyr.

Uansett, det jeg lurer på er feedback rundt hvor aktuelt et slikt party kunne vært i et så kjedelig land som Norge.
Visst jeg hadde invitert DEG til et RaveParty et stykke fra den nærmeste vei, et stykke inn i skogen hvor det var musikk, lys og dj, ville du kommet da?
Tenker som så at jeg ikke gidder å arrangere noe som helst visst mennesker ikke "orker" eller gidder, for for mange er dette noe helt nytt. Noe "usikkert" i forhold til en alene-hjemme fortissfest.

Derfor er jeg interessert i å høre:
Hva burde jeg ta hensyn til?
Hva burde jeg ha med slik at du vil dra?
ETC ETC, om du ikke skjønner hva jeg mener så spør!
takk for svar
siden dette er ganske nytt som du sier for Norge så ville jeg satset på å få med "gjenger" altså folkegrupper som kjenner verandre! vill tro det gir større sjangs for at folk kommer og er sikker på at de ikke blir alene uten noen de kjenner!
ta inngangs penger så byr du på noen "jellow-shots" når de er kommet på fest område!

om det hadde blitt arrangert en plass rundt der jeg bor så hadde jeg nokk tatt meg en tur!

kansje selge drikke på fest område,litt øl og noen drinker kan vell ikke skade
mnm, tenkte tanken om å drive salg av alkohol..Kan jo alltids være en ide, men ligger jo ann på økonomien å:P Stramt skal det være!
Jeg synes det høres spennende ut, og hadde nok kommet med et par kamerater om jeg hadde blitt invitert til tross for at jeg bor på Hurum.
Er ikke det her i "Hvis du må stille de spørsmålene så får du det ikke til" kategorien?
Sorry borry, først ville jeg fått meg en del erfaring fra andre konserter/festivaler.
Meld deg som frivillig på de norske festivalene så får du ett lite innblikk i hva du ta hensyn til, selv om du bare skal arrangere ett rave.
Sist endret av Mith; 21. februar 2008 kl. 23:44.
Jeg hadde nok kommet hvis det ikke er altfor langt fra der jeg bor. Har desverre ikke noen inteligente ideer å komme med akkurat nå, men hold for all del nFF oppdatert hvis det skulle bli noe av det.
jeg kommer!!!!
hvis du holder politiet unna og har
en god DJ som spiller god musikk

hvor skal du holde dette hen`?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Slikt blir jo arrangert flere ganger årlig i nærheten av de tettest befolkede områdene i landet. Det er definitivt et marked for det, men du må også ha et rimelig stort kontaktnett i elektronikaverden for å få mange til å stille opp - du kan ikke akkurat reklamere for dette noen steder.
Boller, saft og pene fjortisjenter!
Det nso sa.
Skaff deg bekjente i "miljøet" og begynn å henge på visse internettfora så skal du se du kommer deg på rave i skogen eller på en fjelltopp før du vet ordet av det!
Dette er mye mer illegals raves i Norge enn folk vet om :P
tilgjengelighet på rusmidler er vel også en avgjørende faktor for at folk vil komme.
Har ekstremt lyst til og dra på noe slikt, noe tips til og finne sånt?
Uten de nødvendige "kontaktene", hvis det er mulig?
Værgang jeg ser et raveparty har jeg så sykt lyst og dra men blir aldri noe av
Men vis jeg hadde blitt invitert hos deg hadde jeg seriøst kommet med engang! Jeg savner ordentlig rave kultur
Skjer det mye slikt i Oslo egentlig? Bortsett fra housemania?
Har aldri vært på raveparty før, vet ikke helt om jeg noengang kommer til å dra på et. Hadde det dog vært et i nærheten (fr.stad området) og at jeg hadde kompiser som skulle dit ville sjangsen for at jeg hadde dratt muligens vært stor. Er det derimot i oslo blir det liksom ikke verdt det med mindre jeg har venner som skal innover.
Nå skal det sies at rave ikke er min favorittsjanger, men et slikt party kunne vært en opplevelse uansett.
Jeg hadde kommet uten å blunke, men som sagt så må du holde snuten unna osv. Kanskje drive alkoholsalg.
Husker noe sånt ble annonsert her på freakforum en gang. Holdt i en skog utenfor Oslo, og lokasjonen ble ikke bekreftet før et par timer før arrangementet startet. Og interessen var rimelig stor den.
Sist endret av RadioSlave; 27. februar 2008 kl. 21:49.
Som Mith sier, først og fremst bør du vel kontakte noen som allerede har litt peiling på dette og høre om du kan få hjelpe til neste gang de skal arrangere noe. Det er ganske mye du må kunne fikse for å få til noe sånt, spesielt hvis du skal holde partyet utendørs.

Sjekk for eksempel ut http://www.eventyrland.org/
hausmania har hatt noen arrangsjemanger som jeg tror er det nærmeste man kommer et "rave" i oslo, er ikke sikker på om de får lov til å ha noen flere (noen som vet?) etter at det var endel ghb overdoser og ulovlig salg av alkohol (dette var andre juledag.2007)

ellers så vet jeg ikke om noe, men jeg hadde sikkert blitt med hvis jeg fant ut at det var noe inærheten.
Hadde sikkert tatt meg en tur og blitt skikkelig wastet.. Rave-party ute i skogen er sikkert fett det, men ikke regn med at det kommer til å bli bare alkohol... På rave-party er det som regel en del dop involvert også, så hvis du ikke syns at det er så jævlig fett burde du passe på hvem du ber.
Undergrunn, bare komme seg litt vekk fra folk med generatorer,pA og pult, snurredisker + noen djer som vet hva de styrer med..
Høres fett ut, har kunn vært på rave i div klubber og sånn, hadde da planer for noen år siden med noen andre freaks, men diskokjeksene ble tatt i fra oss, sammen med primus motor, så det søg
Men, eg e klar for å prøve på nytt, til sommeren.. Forutsetter ok vær, helst på vestlandet
Sitat av RadioSlave
Husker noe sånt ble annonsert her på freakforum en gang. Holdt i en skog utenfor Oslo, og lokasjonen ble ikke bekreftet før et par timer før arrangementet startet. Og interessen var rimelig stor den.
Vis hele sitatet...
humpetittentei... Siterer radioslave, men svaret er til trådstarter:

plur witch project - søk, og du skal finne.

Forøvrig skjer det, som flere andre også her har nevnt, ganske mye illegale parties rundtomkring, spesielt i skogen (som egentlig ikke er ulovlig i norge, men det er en viss sjanse for å få onkel blå på besøk, og de kan stenge det hvis de får klager på støy, finner dop, ulovlig salg av alkohol++) du må bare kjenne de rette folka og/eller vite hvor du skal finne infoen. Hvis du ikke tror at det skjer noe særlig raves i norge for tida, så vil jeg absolutt ikke anbefale å prøve å arrangere noe selv, for da vet du ikke hva du driver med. Det skjer MASSE på elektronikafronten i norge for tida.
finnes det noen sider eller liknende der en kan få vite om slike raves? raves trenger jo tross alt folk for å bli bra
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har veldig lyst til å dra på rave-party, men har ingen informasjon om dette. Noen som kan sende lenker til diverse forum på PM?
det meste som skjer i norge står på forumet på repeat.no
*mimre tilbake* midten av 90tallet var gode tider for illegal raves.....
Var ALLTID jungletelegrafen som var kontaktnettet dengang, og regner med at det er det i dag.
Var som oftest fabrikklokaler og anna innendørs som ble brukt dengang....

Fikk purken snusen i et slikt arrangement, kom de mannsterke, med bikkjer.
For den av dere som planlegger slikt... lykke til... trenger mye strømm uti skauen, og lysene forteller purken veien...
Alkosalg gjør garantert at du ikke slipper billigere unna.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen raves nå i påsken?
Jeg er en nøden raver og bruker gjerne 4-5000 kr på og dra til Amsterdam en langhelg for og oppleve det maksimale. Det er noe bra i Norge men det er ikke ofte.
Kan nevne Lisa Lashes 19.april, Tidy natt til 1 som tips.
Ellers har jo Sander van doorn, Tiesto og mange andre kjente DJs besøkt norge i sin tid, da tar det jo av!!

Er det noe raveparties så er jeg IN!
kompisgjengen og veninnene mine snakker om det hele tiden, hvorfor er det ikke noen raves i oslo? hadde du fått tak i noen som hadde hostet, hadde det tatt av!
det er snakk om underground psytranceparty om en stund, invites vil komme på jungeltelegrafen.

Sitat av fremad
kompisgjengen og veninnene mine snakker om det hele tiden, hvorfor er det ikke noen raves i oslo? hadde du fått tak i noen som hadde hostet, hadde det tatt av!
Vis hele sitatet...
Det er alt etter hva du definerer som "rave". Det er endel underground parties iallefall, men det er housemusic og jævlig heavy trance.

Sitat av Tensor
Hadde sikkert tatt meg en tur og blitt skikkelig wastet.. Rave-party ute i skogen er sikkert fett det, men ikke regn med at det kommer til å bli bare alkohol... På rave-party er det som regel en del dop involvert også, så hvis du ikke syns at det er så jævlig fett burde du passe på hvem du ber.
Vis hele sitatet...
Helt enig i det du sier der! Du kan ikke regne med at folk kommer på raveparty for å drikke øl og rusbrus.
Hvor stort kommer det til å bli sånn ca?

har lyst til å dra på Sensation Black i Amsterdam, kjenner noen som har vært der

Men sensation White har vel også vært i Norge, eller?

Men blir det sånne små lokale leie røde kors møte romm, eller sånn stort vikingskipet party?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har bursdag 1.Mai, skal på Tidy natt til første!
Alle sammen møt opp og gratuler meg for helvete!:P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bumper denne tråden litt jeg, da jeg sitter her og KLØR etter å rave litt snart, og vet at det er mange andre der ute med samme ønsket

Noen happenings rundt oslo/drammens området snart?
rave i oslo på lørdag, sjokoladefabrikken, skjekk face
Sitat av gilde
Hvor stort kommer det til å bli sånn ca?

har lyst til å dra på Sensation Black i Amsterdam, kjenner noen som har vært der

Men sensation White har vel også vært i Norge, eller?

Men blir det sånne små lokale leie røde kors møte romm, eller sånn stort vikingskipet party?
Vis hele sitatet...
Tror aldri Sensation har vært i Norge, da det er på langt nær like stor etterspørsel på dette som i andre land det arrangeres. Det koster flesk å arrangere, å man trenger en god del deltakere og alkoholinntekter for å dekke dette
Men jeg kan dog ta feil, men har aldri sett noe info på nettet ang Sensation i norge. Verken white eller black.
Ting skjer i stavanger / sandnes snart! Kommer med update
tøffel: Sender du en PM?
Nok av rave parties. Sleng opp et hardstyle party du. Da kommer nok jeg og mange andre
Hardstyle er ikke akkuratt den største sjangeren innenfor slik musikk! :P
Kanskje ikke i Norge men i flere andre europeiske land. Hvert år kommer melllom 30 - 50.000 mennesker til Sensation black. Syntes black er litt for kommersielt. In Qontrol ser fetere ut.

Men Norge begynner å få flere fans av sjangeren nå. Vi har faktisk kommet på scenen!

www.myspace.com/datweekaz
Sist endret av gilde; 23. juni 2008 kl. 21:59.
Er med på ett Rave her. I skogen, ute på en øy, i ett nedlagt fabrikk lokal.. anything goes!
Husker jeg ble invitert til et Goa/Psy party i en skog utenfor Oslo for 2-3 år siden. Jeg fikk sett bilder fra eventen og, og det såg temmelig gøy ut. Drar man ut i skogen for å bli underholdt så har man misforstått. Stiller man derimot opp i skogen med rett innstilling om å lage dette drittfett, så blir det bånngass
Alkosalg trenger det ikke være i skogen. DJ og utstyr er et must. Samt smelle opp et herlig lysshow mellom trærne. Få med seg lekre babes hjelper også til på stemninga.

*DJ og bra lyd
*Rett innstilling
*Babes
*Lysshow
*Alko/drugs

Har man desse punktene så blir det fett uansett om man bare er 20 stk

Husker ikke hva konseptet het der jeg ble invitert.

Sitat av tøffel
Ting skjer i stavanger / sandnes snart! Kommer med update
Vis hele sitatet...
Send meg en PM med en gang du vet noe Bor på Vestlandet selv, og er gira på et slikt party.
Alkosalg er faktisk veldig bra i skogen, selv om det ikke er noe must. Veldig fin måte å få dekket utgiftene til leie av utstyr+bensin til aggregater++ på, samt at det alltid er folk som har med for lite å drikke, som er kjempeglade for at man har noe å selge. Minuset er selvsagt at man må ha litt opplegg for det, en eller annen form for kasse, og noen som må passe på osv. Er man snill med boksene, så de ikke blir alt for bulkete osv, så får man også levert tilbake de man ikke har solgt (dobbeltsjekk med butikken på forhånd)
Det er veldig vanskelig å overholde skjenkereglene når man er i skogen, lett å snike seg ut med drikke/snike seg inn med drikke.

http://www.amta.no/lokale_nyheter/article3601003.ece
Les denne

PLUSS at jeg tror skjenkemyndighetene heller sier ja til en slik festival enn en syretrance fest i skogen.
Sist endret av telebohrian82; 27. juni 2008 kl. 12:06.
De pleide jo å ha ett party i østmarka tror jeg som hette blur witch project før.