Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5264
noen som vet hvordan man kan skaffe seg passordet til administrator konto på windows vista? jeg har ingen bruker jeg kan gjøre det ifra.
du har ingen bruker overhodet?
Trådstarter
nei 10 tegn
Boot i Linux Knoppix, rapp SAM og SYSTEM filene, og crack dem med SAMInside 2.6.1 på din egen maskin.

A fast-working program that recovers Windows NT/2000/XP/Vista user passwords from SYSKEY-encrypted SAM files.
Max. password length: 14 characters.
Vis hele sitatet...
Skal det ikke være en Administrator konto i sikkerhetsmodus? Anbefaller deg å re-innstallere Vista, eller resete passordet i BIOS.
Trådstarter
takker for svar
Sitat av Tostoo
Skal det ikke være en Administrator konto i sikkerhetsmodus? Anbefaller deg å re-innstallere Vista, eller resete passordet i BIOS.
Vis hele sitatet...
Hjelper lite å resette i BIOS.

Støtter forslaget om SAMInside altså. Ellers så kan du prøve Ophcrack, men er litt usikker på hvorvidt
den funker på Vista eller ikke
Vet de datafolka på skolen min har en sånn CD for folk som har mista passordet sitt... sånn boot-cd som resetter passordet eller viser det på et eller annet vis, kanskje du kan bruke noe sånt?:P
Sitat av cromoglic
Vet de datafolka på skolen min har en sånn CD for folk som har mista passordet sitt... sånn boot-cd som resetter passordet eller viser det på et eller annet vis, kanskje du kan bruke noe sånt?:P
Vis hele sitatet...
Tror det er den 8,5 GB dualboot windows xp Home or Pro cd'n du tenker på.
Dersom ikke admin kommer seg inn, kan han jekke ut harddisken til laptopen, ta en backup av de viktigste filene (lekser og notater, _ikke_ spill, musikk og film) og deretter fyre en fresh innstallering.

Det er ivertfall det admin på skolen vår gjør, skjelden at det trengs med mindre det er større feil enn et glemt passord som admin uansett kan endre dersom det er innenfor domenet.
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Download, burn onto a CD, boot with it. Blanks vista passwords in 99% of cases.
Ophcrack
http://sourceforge.net/project/showf...ease_id=537116
Last ned. Brenn som ISO. Og på den maskina du skal finne admin passord på sørger du for at den booter fra CD. Etter dette så starter du bare igang ophcrack, Linux greier som finner den krypterte passord fila på dataen og dekrypterer den slik at du som sitter med CD'en kan lese den. Have fun
Jeg snakker av erfaring: Jeg var borte i et tilfelle på It-avdelingen på en skole der en elev med privat PC hadde passord problemer. Dette var Windows Vista (Home Premium?) eller noe. OPHcrack funket ikke i det heletatt. Men mye mulig det var andre årsaker til dette, men det er jo verdt et forsøk.
jeg har aldri fått Ophcrack til å fungere mot vista. Finner ingen LM hashes får jeg beskjed om.

Active Password Changer er den eneste enkle måten jeg har funnet som kan resette Vista passord. Men da får du ikke vite passordet.
The link I refered works as long as the filesystem is mountable as read/write in linux. This means, the computer has to be turned off properly, and if it isn't, it requires a chkdsk /r with another windows cd.

Other than that, I have resetted more than a 100 computers with that CD, only having one problem which couldn't be resolved.

(I work at elkjøp service, people never give us their passwords when they turn in their computers for repairs.)

-S.
Boot med Active Password Changer, den greier å blanke ut passord
Hirens Boot Cd.

Hirens Boot CD Download

Her har du alle mulighetene du vil til å fjerne passordet til Administrator brukeren uten å huske det han/hun bruker ifra før.

Visst du skal ha passordet, så kjør OphCrack.

OphCrack

Håper dette kan hjelpe deg.
Mvh Arve