Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6061
Heisann!

Nå har det seg slik at jeg har fått pcen til broren min som han ikke skulle ha, siden har har skaffet seg mac.
Problemet er at han ikke husker passordet sitt :P

Er det noen enkel måte jeg kan enten komme inn på pcen eller formatere pcen uten å logge inn?

Det er ingen andre brukere på pcen og han står oppført som admin så det er ikke en mulighet komme inn på denne måten.
(Operativsystemet er Vista)

Skulle helst ha fått fikset det så fort som mulig pga begynner på skolen snart!
Setter stor pris på alle svar!
Sist endret av Black_Wolf; 21. august 2011 kl. 19:22.
Du trenger bare CD, du kan uansett ikke formatere PCen hvis du logger inn, for da er operativsystemet i bruk, men ikke hvis du booter fra CD.
Start opp med XP/Vista/W7/Linux/whatever CD og formater / installer. Sikkert like greit å få begynt på scratch uansett
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Om du på død og liv skal inn uten å formatere kan du bruke et program som heter : ntreset
Google det finner du walkthrougs osv online
Sitat av Black_Wolf Vis innlegg
Er det noen enkel måte jeg kan enten komme inn på pcen eller formatere pcen uten å logge inn?
Vis hele sitatet...
Dersom passordhet ikke er så komplisert kan du enkelt finne det med OPH Crack Live CD. Last ned og brenn hos en kompis, start maskinen fra CD og den burde finne passordet på under ti minutter.

http://ophcrack.sourceforge.net/
1. Gå til panelet der du logger på.
2. Trykk Ctrl + del + del.
3. Resten klarer du av deg selv.
4. Profitt.
http://www.hiren.info/pages/bootcd
Brenn ut en plate av hiren boot cd iso.
Boot den opp.
Kjør Offline NT Password Changer ifra boot menyen
Og så kan du endre passord på administrator brukeren til vista/win7
Have fun
jeg vil anbefale Hiren's boot disc=]
Hirens boot cd er helt suveren
Win7 PE er ikke så aller værst heller
start opp i sikker modus
da skulle du kunne komme inn uten passord og kunne sette slik at du ikke trenger passord
har vertfall gjort det selv med win xp pro og 98 men fikk ikke til i 95 aldri prøvd med me
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hiren er som mange sier her ett godt forslag, evt active password changer (som forøvrig ligger på alle hirens boot cd-er så vidt jeg har sett) kan du søke opp på google installere på minnepenn og starte fra denne.