Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5422
Hei.

Siste året så har jeg begynt å samle på alt ifra Sega.
I øyeblikket så er det kun Sega Master System jeg har "satset" på slik at det ikkje blir for mye på en gang.

Jeg lurte på om det finnes andre som henger her som og samler på gamle retro maskiner?

Hvilke sider bruker dere for å skaffe spill/utstyr/effekter?
Til nå har jeg brukt bare ebay men håpet det finnes "dedikerte" web butikker som selger det en plass i verden.

Og hva er deres beste tips til å rense spillene som begynner å bli dårlige?

*legger ved et bilde av min samling til nå, som består av 119 sega master system spill, 3 konsoller og en del ekstra utstyr*

http://bildr.no/thumb/1104349.jpeg
Samler ikke på så mye fra Sega, men har en sånn Sega master system 2 som jeg ikke har brukt på år!
127.0.0.1
Iminzilion's Avatar
Trådstarter
Oh.
Hvilke spill har du til den da?
Kult =)

Jeg samler på Nintendo 8 bit ( NES ) stuff , og Super Nintendo ( SNES )

Begynner og få en del ja, men elsker gammle klassiker så da er det bare og samle i vei gitt

Bruker for det meste qxl eller finn
Sitat av Iminzilion Vis innlegg
Oh.
Hvilke spill har du til den da?
Vis hele sitatet...
Hmm, det husker jeg ikke helt. Men var en del kule spill.
Har ikke hatt Sega siden jeg var ung. Hvor mye kosta hele den samlinga deg? Sånn cirka?
Lite tips for rensking:
Ren alkohol+q-tip=glorious
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg har to Sega Megadrive 16-bit-konsoller og en Sega 32X add-on. I tillegg har jeg litt over 30 spill.

Jeg vil ikke si at jeg samler, men jeg har ikke hjerte til å kaste eller gi bort disse sakene. Jeg elsket Sega og Sonic når jeg var yngre. Jeg har til og med en Sonic-bamse fra den tiden. Her er et bilde av Sonic-bamsen.



Nå for tiden spiller jeg heller Sonic 2 og Sonic CD på min iPod Touch.
127.0.0.1
Iminzilion's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Lite tips for rensking:
Ren alkohol+q-tip=glorious
Vis hele sitatet...
Thanks.


Hele samlinga kostet meg?
tja grovt 8000kr.

Det som har kostet unormalt mye er:
sega master system 1 i eske med manualer osv.
Micromachines i strøken utgave.
Diverse Card spill som kun fungerer på sega master system 1.

For tiden så prøver jeg å få tak i mest mulig spill til samlinga.
Etterpå så skal jeg over på hardware delen.
Den sega konsollen jeg ser mest fram til å kjøpe (og en av de dyreste) er Sega Mark III.


Beklager for sent svar, men holder på å flytte for tiden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Iminzilion Vis innlegg
Thanks.


Hele samlinga kostet meg?
tja grovt 8000kr.

Det som har kostet unormalt mye er:
sega master system 1 i eske med manualer osv.
Micromachines i strøken utgave.
Diverse Card spill som kun fungerer på sega master system 1.

For tiden så prøver jeg å få tak i mest mulig spill til samlinga.
Etterpå så skal jeg over på hardware delen.
Den sega konsollen jeg ser mest fram til å kjøpe (og en av de dyreste) er Sega Mark III.


Beklager for sent svar, men holder på å flytte for tiden.
Vis hele sitatet...
Har muuuuuuligens en Sega Mark III,

I ESKE med 2 originale joypads, den UTROLIG skjeldne HPD-200 Paddle controller + 2 paddle spill Megumi Rescue og Alex Kidd BMX Trial (paddlen + dette Alex Kidd spillet er plent umulig å få tak i med mindre du bor i japan og kan japansk..) + Rocky og Phantasy Star.
VURDERES solgt for 2.500kr. Med original AV kabel.
Ahh, the memories! Alex Kidd som lå installert på konsollen, EPIC!
127.0.0.1
Iminzilion's Avatar
Trådstarter
Sitat av rrobertsen Vis innlegg
Har muuuuuuligens en Sega Mark III,

I ESKE med 2 originale joypads, den UTROLIG skjeldne HPD-200 Paddle controller + 2 paddle spill Megumi Rescue og Alex Kidd BMX Trial (paddlen + dette Alex Kidd spillet er plent umulig å få tak i med mindre du bor i japan og kan japansk..) + Rocky og Phantasy Star.
VURDERES solgt for 2.500kr. Med original AV kabel.
Vis hele sitatet...
ooooooo, sweet.
Hadde glatt bydd 3000kr her og nå for dette.
Men desverre brukt opp "lekepengene" for denne måneden på ps vita med spill.
Er dette noe du kommer til å selge i løpet av måneden?
jeg samler på PS3 spill
Har lyst på Nintendo Nes. Noen som vet hvor jeg kan få den for en billig penge?
127.0.0.1
Iminzilion's Avatar
Trådstarter
Slenger opp et bilde av spill samlinga min.
Holder for tiden på å flytte.
Så eneste tingene som er satt opp i stuen er selve spillene. (konsollene og utstyret er ikkje pakket opp enda)
http://bildr.no/thumb/1115008.jpeg
Sitat av Darko Vis innlegg
Har lyst på Nintendo Nes. Noen som vet hvor jeg kan få den for en billig penge?
Vis hele sitatet...
Sjekk rundt på finn, eller kanskje EBay, eller diverse andre slike sider.
Samler ikke på Sega å eier heller ikke noe av det. Har vokst opp med Nintendo, eier NES, SNES, 64 og Wii.
NES SMB1/Duckhunt, SMB3, Megaman I, Blades of Steel, Gun.Smoke, Chip 'n Dale og Zelda II: Adventure of Link. Alle kun carts der.
SNES; Super Mario World, Donkey Kong country 1, DKC2 (Komplett), DKC3, Zelda: A Link To The Past (komplett), Olympic Summer Games 96 Atlanta, Winter Olympics Lillehammer '94 (komplett), Super Mario World 2: Yoshi's Island.
N64: Zelda: OoT, Zelda: MM, Donkey Kong 64, Diddy Kong Racing, F Zero X (komplett), Cruisin' USA, Goldeneye og Mario Party 3.
Wii: Kun Zelda: Twilight Princess, Mario Party 6 og 7.

Tenker å lage et eget emne for Nintendosamling med tida når jeg har en bedre økonomi så jeg kan jakte ned spillene jeg føler jeg må ha..
Men det er altså det jeg eier, garantert glemt noe smått.
Alltid artig å se flere som samler på gode gamle klassikere, jeg ser etter spillene på Finn, QXL, Tradera, Ebay og div. forum, vil anbefale retro1.no hvor det er en del kjøp, salg og bytte.
Sist endret av Christian; 24. februar 2012 kl. 00:57.
127.0.0.1
Iminzilion's Avatar
Trådstarter
hmmm. kjenner faktisk ikkje til tradera.

Må nesten sjekke det ut senere i dag
Hint; Lage en tråd der folk kan fortelle hvilke konsoller de samler på
Sitat av Darko Vis innlegg
Hint; Lage en tråd der folk kan fortelle hvilke konsoller de samler på
Vis hele sitatet...
Som jeg oppfatter det har denne tråden blitt nettopp det.
127.0.0.1
Iminzilion's Avatar
Trådstarter
Ja.

Skulle fått endret tittelen på denne tråden til "Retro konsoll samler - tråden"
Sitat av Darko Vis innlegg
Har lyst på Nintendo Nes. Noen som vet hvor jeg kan få den for en billig penge?
Vis hele sitatet...
Veit ikke hva budsjettet ditt er, men her er det en sonefri NES med alle kabler, to håndkontrollere og fire spill. Du kan også sjekke ut sortiment.no som selger mange retro-konsoller, men til litt stive priser (spesielt på spillene).

Ulike Sega-er, N64 og SNES-pakke her. Dette er riktig nok UK-versjoner, så strømadapter må til, men dette koster ikke mer enn 60 spenn på Clas Ohlson

Om noen er interesserte i SNES-spill til en rimelig penge, se her.
Sist endret av Tawon; 27. februar 2012 kl. 02:20. Grunn: typo
Nytt spill til SNES kommer i 2013!

Mods: slå gjerne sammen dette innlegget med det ovenfor
Sist endret av Tawon; 29. februar 2012 kl. 18:48. Grunn: edit
▼ ... over en måned senere ... ▼
127.0.0.1
Iminzilion's Avatar
Trådstarter
*gledesrus*

Passerte akkurat 151 spill.
Har og flyttet nå.

Så har fått alle spillene fint plassert i stuen.
Tenkte og å fått rammet inn plakatene og brosjyrene.

http://bildr.no/thumb/1161929.jpeg
Bildet ble tatt før jeg passerte 151. (Hadde vel 140 eller noe da)
▼ ... over et år senere ... ▼
127.0.0.1
Iminzilion's Avatar
Trådstarter
Passert 200 sega master system spill nå, har og utvidet til andre konsoller.

Bumper tråden litt og håper det er andre samlere som ser denne og hyler ut
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Merkelig at jeg ikke har sett denne før, jeg har noe Sega utstyr liggende:

Sega Mastersystem II
Sega Mega Drive
Sega Saturn
Sega Dreamcast

Det er vel Mega drive og saturn jeg har flest spill til, kan se om jeg får laget en komplett liste senere.
Sist jeg fyrte opp dreamcasten reboota den mye, tenker jeg skal åpne den å ta en titt om det er noe åpenbart som er feilen.
127.0.0.1
Iminzilion's Avatar
Trådstarter
Godt å se andre og som har sega liggende.

Er så lei av at mesteparten av samlere går konsekvent på NES og aldri Sega.
Jeg skaffet meg emulator på pc'en og lastet ned en pakke med 800 segaspill på tpb. Bruker PS3-kontroller til å spille med. Tips for de nostalgiske som ikke har konsoll eller spill. Spiller gjerne den første Sonic-utgaven i ny og ne enda.
Mtp det Fuzzy sa, jeg kan bistå med litt hjelp om dere sliter med FPS på emulator, eller ønsker en bedre kontroller. Har funnet det meste og optimalisert det meste atm.
127.0.0.1
Iminzilion's Avatar
Trådstarter
de få gangene jeg bruker emulator til Pc´en istedenfor orginale konsollene så bruker jeg orginal kontroller med usb adapter. Eks orginal nes/snes kontroller med usb adapter
Jeg har et har Sega megadrive collection spill til PS2. Er et veldig bra spill.
http://www.tothegame.com/ps2-5818-se...station-2.html
Sist endret av øyvind95; 3. november 2013 kl. 16:13.
Anbefaler å følge med på retroland. Dette er tre gutter som har spesialisert seg på å selge retro konsoller, spill og diverse andet. De skal ha stand på spillexpo, hvor de samtidig lanserer åpningen av deres nettbutikk. De kan i det øvrige følges på facebook.

http://retroland.no/
Hei.
Dette er vel ikke direkte hva dere spør etter, men jeg tenkte jeg kunne legge ved en link for de som er interesserte:

James Rolfe, også kalt "the angry video game nerd" tar for seg en del konsoller, bl.a sega 32x + sega cd.
Han velger jo ikke akkurat de beste spillene, da pointet hans er å "drite de ut", men fortsatt morro og se alle konsoller som er laget (han har iallefall en enorm samling av spill og konsoller.)

Han kommer også ut med en film etterhvert hvor han tar for seg dette

Link:
Sega CD:
http://www.youtube.com/watch?v=g2eH3vYbdGo

Sega 32x:
http://www.youtube.com/watch?v=VvR_3OTxs8A

/Link

Mye annet nes og snes snacks inne på kanalen hans, bl.a Phillips CDI med skjeldne Zelda-spill :O
127.0.0.1
Iminzilion's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeid Vis innlegg
Anbefaler å følge med på retroland. Dette er tre gutter som har spesialisert seg på å selge retro konsoller, spill og diverse andet. De skal ha stand på spillexpo, hvor de samtidig lanserer åpningen av deres nettbutikk. De kan i det øvrige følges på facebook.

http://retroland.no/
Vis hele sitatet...
Takker for infoen
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Jeg personlig følger også en rekke grupper på Facebook ved navn "kjøp og salg retrospill" etc. Der hender det at det ligger ute noen perler til en brukbar pris, såfremst man ikke ender i budkrig. Samlingen min strekker seg dessverre ikke så langt som jeg kanskje skulle ønsket, men som student er det begrenset med tid å penger jeg kan legge ned i det å bygge spillsamlingen min