Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 998
Hei NFF.
Eg sitter med en venn og har med dataen, det er en bærbar ASUS datamaskin. Problemet relatert til denne er nå at eg ikke får inn noen form for trådløst internett. Eg får ikke opp noen trådløse nett, og får derfor ikke koblet til noen. Ja, det er en knapp på dataen som du kan skru av og på nettet med, og denne er da på. Når eg trykker på internett ikonet er dette alt eg får opp:
http://bildr.no/view/674978
Noen som har noe råd til hva eg kan gjøre for å prøve å fikse dette problemet?
Setter stor pris på alle forsøk til å hjelpe.
-Seater-
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du har drivere til det trådløse nettverkskortet?

Sjekk i enhetsbehandling.
Trådstarter
3 0
Sitat av Fleff Vis innlegg
Du har drivere til det trådløse nettverkskortet?

Sjekk i enhetsbehandling.
Vis hele sitatet...
Ja, har oppdaterte drivere for trådløse nettverkskortet.
Men har den siste dagen fått opp en feilbeskjed om at "your copy of windows is not genuine", kan dette ha noe med problemet og gjøre? Og isåfall, hva kan eg gjøre for og fikse det?
Ring MS' kundeservice. Så lenge windows faktisk er ekte og ikke piratkopiert fikser de det.

Har hørt enkelte funksjoner vil deaktiveres over tid dersom windows oppfattes som uekte, så det kan være den har deaktivert wifi. Ellers kan det rett og slett være nettverkskortet ditt har tatt kvelden. Det skjer. Dekkes i så fall av garanti/reklamasjonsrett.
Sitat av Kråketær Vis innlegg
Ring MS' kundeservice. Så lenge windows faktisk er ekte og ikke piratkopiert fikser de det.

Har hørt enkelte funksjoner vil deaktiveres over tid dersom windows oppfattes som uekte, så det kan være den har deaktivert wifi. Ellers kan det rett og slett være nettverkskortet ditt har tatt kvelden. Det skjer. Dekkes i så fall av garanti/reklamasjonsrett.
Vis hele sitatet...
Er du faktisk av den oppfatning at fyren faktisk har en genuis windowslisens?
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Er du faktisk av den oppfatning at fyren faktisk har en genuis windowslisens?
Vis hele sitatet...
vel det er jo en laptop, de fleste laptoper selges med OS. Så det kan vel fort hende?
Sjekk at WLAN ikke er deaktivert i bios, skjer med skjeldne mellomrom på min ASUS at den deaktiveres av seg selv.
Sist endret av Sparkey; 26. juni 2010 kl. 00:34.
Sitat av cos Vis innlegg
vel det er jo en laptop, de fleste laptoper selges med OS. Så det kan vel fort hende?
Vis hele sitatet...
My thoughts exactly.

Dersom det er piratkopiert og man får varsel om at windows-versjonen er uekte: o rly? Syns jeg husker et uttrykk om å grave sin egen grav. Mer styr enn det er verd, og mtp. kvaliteten av W7 er det vel verd pengene.
Nå vet ikke jeg hva slags router du bruker, men jeg har vært borte i lignende problemstilling tidligere. Det jeg gjorde da var å på nytt gå inn på routeren og sette opp en ny konfigurasjon.
Dersom du får internett signaler fra et modem først, ved å så koble dette videre til routeren har dette gjerne noe med IP konfigurasjonen å gjøre. Det du isåfall må gjøre dersom det er en slik problemstilling er å sette routeren til en statisk IP konfigurasjon.

La oss si du har et modem som inneholder DNS adressen 192.168.1.1, mens modemet prøver å gi fra seg en en IP til routeren som kan f.eks være 192.168.1.476. Her kan det gjerne klusse seg litt til med at routeren er satt opp slik. En router er beregnet(kanskje i hovedsak) på å ha sin egen IP adresse og vil derfor ikke godta å få tildelt IP 192.168.1.476.

Derimot om du setter routeren til å godta at den skal ta inn IP adressen 192.168.1.476 for så å fordele nye IP adresser til andre klienter(PCer) som da gjerne er 192.168.0.1 osv. Gjerne enkel DHCP

Håper det var til nytte. Om du har problemer med å komme inn på routeren gå gjerne inn på den via nettverkskabel.
CorLex: hjelper lite å konfigurere IP manuelt når maskina ikke er i stand til å verken finne eller koble seg på det trådløse nettet i det hele tatt. Er ikke et DHCP-problem.